It is currently 22 Aug 2018, 08:29

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
PostPosted: 15 May 2009, 16:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Incep un mic (just kidding!) tutorial despre cum se schimba ambreiajul la 147 sau 156 motorizare BENZINA (la JTD e diferita procedura!), precum si schimbarea bucsilor de la bara stabilizatoare si izolare capac cutie viteze (aveam o pierdere de ulei, era umeda cutia).
Daca tot se umbla la puntea fata, am zis sa schimb si bucsile de la bara stabilizatoare ca au inceput sa scartaie.
Sa incepem!
Necesar scule:
- cric
- chei tubulare 10, 13, 15, 18, 19, 22 si una de 36 polizata la margini ca sa intre in butucul rotii pentru scoaterea piulitei de planetara, si prelungitoare, clichet
- ciocan
- ciocan de cauciuc
- alte maruntisuri gen surubelnite, etc...
Necesar materiale:
- degripant
- degresant pentru frane si ambreiaje
- izolant pentru bai de ulei (daca vreti sa izolati capacul cutiei pe motiv de pierdere de ulei de cutie)
Postez consecutiv ca sa se mentina o ordine a procedurii si a pozelor

Procedura:
- se ridica masina pe elevator sau pe capre daca nu aveti elevator si lucrati pe rampa
- se scot rotile fata
- se scot bornele de la baterie, si se demonteaza bateria desfacand cele doua suruburi care tin cutia de sigurante pe +, precum si surubul de 13 care fixeaza bateria pe suport. Se scoate bateria.
- se scoate furtunul de admisie cu debitmetru
- se ridica siguranta de fixare a furtunului de ambreiaj pe rulment si se scoate furtunul - astupati furtunul cu un dop
- se scot cele doua cabluri de la timonerie de pe cutie si se scot cele doua clipsuri de fixare
- se scoate aparatoarea de noroi mica desfacand cele doua suruburi cap cruce si bradutul de fixare. De obicei suruburile sunt acoperite cu pamant, in acest caz curatati-le folosind o perie de sarma, ca in poza.


Attachments:
01-Demontare aparatoare noroi.JPG
01-Demontare aparatoare noroi.JPG [ 89.29 KiB | Viewed 10583 times ]
00-Baterie.JPG
00-Baterie.JPG [ 123.16 KiB | Viewed 10584 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 16:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Folosind o surubelnita plata sau un dorn si un ciocan se desfac sigurantele piulitei de planetara de la roata stanga


Attachments:
02-Deblocare siguranta piulita planetara.JPG
02-Deblocare siguranta piulita planetara.JPG [ 137.48 KiB | Viewed 10578 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 16:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Apoi folosind o surubelnita introdusa intre etrier si portetrier in fantele de aerisire a discului pentru a o bloca, cu ajutorul unei tubulare de 36, o cheie de forta si o teava pe post de prelungitor se desface piulita de la planetara.
Folosind peria de sarma si degripant se degripeaza suruburile capului de bara, pivotul bratului superior si cel care prinde furca amortizorului de bratul inferior. Se desface si bieleta antiruliu, capatul de pe furca amortizorului, LA AMBELE ROTI.
Ca sa puteti scoate pivotul capului de bara si cel al bratului superior daca nu aveti un extractor de pivoti, loviti cu un ciocan urechea portfuzetei si cu un levier trageti in acelasi timp capul de bara sau bratul in sus. ATENTIE sa nu loviti in nici un caz cu ciocanul bratul sau capul de bara!!!


Attachments:
08a-Demontare furca amortizor.JPG
08a-Demontare furca amortizor.JPG [ 155.28 KiB | Viewed 10551 times ]
07-Demontare bieleta antiruliu.JPG
07-Demontare bieleta antiruliu.JPG [ 156.85 KiB | Viewed 10552 times ]
06-Demontare pivot brat superior.JPG
06-Demontare pivot brat superior.JPG [ 148.69 KiB | Viewed 10553 times ]
05-Deblocare pivot.JPG
05-Deblocare pivot.JPG [ 122.59 KiB | Viewed 10560 times ]
04-Degripare surub pivot.JPG
04-Degripare surub pivot.JPG [ 140.62 KiB | Viewed 10563 times ]
03-Curatare surub pivot.JPG
03-Curatare surub pivot.JPG [ 108.45 KiB | Viewed 10565 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Cu un imbus 6mm si o cheie fixa de 13 se desfac cele 6 suruburi care tin capul interior al planetarei de cutie. Dupa aceea prin batere cu un ciocan din cauciuc se scoate planetara din butucul rotii.
Se desfac cele doua suruburi care prind racordul flexibil de catalizator. In prealabil dati cu degripant. Daca este foarte ruginit ele se pot rupe. In acest caz scoateti prezoanele si inlocuiti-le cu 2 suruburi adecvate.
Se sustine motorul cu un cric (vedeti poza 12a) apoi desfaceti surubul care tine suportul motorului de tamponul central.
Desfaceti si cele doua suruburi M22 care tin caseta de directie de punte. ATENTIE! Daca surubul este ruginit (se aude un pocnet metalic puternic la desfacerea surubului), NU LE MAI DESFACETI (se distruge filetul, in acest caz va pricopsiti cu o caseta noua!), mai bine desfaceti surubul M13 care se afla sub pedala de acceleratie si care prinde coloana de directie de cremaliera casetei!!!


Attachments:
11-Demontare caseta.JPG
11-Demontare caseta.JPG [ 164.72 KiB | Viewed 10540 times ]
10-Demontare tampon central motor.JPG
10-Demontare tampon central motor.JPG [ 163.1 KiB | Viewed 10542 times ]
12a-Fixare corecta cric suport motor.JPG
12a-Fixare corecta cric suport motor.JPG [ 160.43 KiB | Viewed 10541 times ]
09-Demontare evacuare.JPG
09-Demontare evacuare.JPG [ 107.14 KiB | Viewed 10541 times ]
08b-demontare planetara interior.JPG
08b-demontare planetara interior.JPG [ 144.87 KiB | Viewed 10543 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 16:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Se desfac cele doua piulite care tin tirantul suportului motor si cele 3 suruburi care tin suportul motor de cutie si baie (pentru usurinta in a le dibui am postat poza 12b care reprezinta suportul motor cu cele 4 gauri.
Se demonteaza scutul termic din aluminiu desfacand cele 3 piulite M10 pentru a putea slabi surubul indicat de sageata - DOAR SLABIT cam 4-5 ture, nu demontati!!!
Se desfac si celelalte 12 suruburi M13 si M15 care tin tunelul central de podea (10 din ele sunt indicate cu sageti in poza 14.
La final tunelul central trebuie sa stea ca in poza 15.


Attachments:
15-final tunel.JPG
15-final tunel.JPG [ 177.03 KiB | Viewed 10529 times ]
14-demontare tunel central.JPG
14-demontare tunel central.JPG [ 135.27 KiB | Viewed 10532 times ]
13-Ultimul surub de la tunel.JPG
13-Ultimul surub de la tunel.JPG [ 133.03 KiB | Viewed 10536 times ]
12c-Demontare suport central si tirant.JPG
12c-Demontare suport central si tirant.JPG [ 117.88 KiB | Viewed 10538 times ]
12b-Cele 4 suruburi.JPG
12b-Cele 4 suruburi.JPG [ 173.31 KiB | Viewed 10537 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 16:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Se pune cricul ca in poza 48 (vezi mai jos) si se desfac cele 8 suruburi care prind puntea fata de podea (6 din ele sunt indicate in poza 16 si 2 in ele sunt accesibile prin gaura bratului inferior, asa cum se vede in poza 17).
Apoi se pune cricul ca in poza 18a (nicaieri in alta parte!!! Riscati sa spargeti baia de ulei!) si se demonteaza surubul vertical care prinde suportul cutiei de tampon, apoi se desfac cele 4 suruburi care tin suportul de cutie. Atentie la masa! Ea se desface prima! (vezi poza 18b).


Attachments:
18b-Demontare suport cutie.JPG
18b-Demontare suport cutie.JPG [ 114.81 KiB | Viewed 10520 times ]
18a-Fixare corecta cric.JPG
18a-Fixare corecta cric.JPG [ 143.24 KiB | Viewed 10525 times ]
17-demontare punte 2.JPG
17-demontare punte 2.JPG [ 164.26 KiB | Viewed 10529 times ]
16-Demontare punte.JPG
16-Demontare punte.JPG [ 136.77 KiB | Viewed 10529 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 16:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Se goleste cutia de viteze de ulei desfacand busonul de golire indicat in poza 20a. Se scoate mufa contactului de marsarier.
Se desfac cele 3 suruburi care fixeaza electromotorul de cutie.
Se desfac si celelalte 6 suruburi care tin cutia prinsa de blocul motor si baie. In poza 20b am ilustrat pozitiile celor 3 suruburi de la electromotor si a celor 6 suruburi de prindere a cutiei, pentru a usura gasirea lor (cele care prind electromotorul sunt criminal de aiurea pozitionate!!!).
Se scoate cutia de viteze. Operatiunea asta se face cu 2 oameni, singur e foarte greu pe motiv ca e grea cutia si riscati s-o scapati pe jos!


Attachments:
20b-pozitii suruburi.JPG
20b-pozitii suruburi.JPG [ 142.5 KiB | Viewed 10520 times ]
20a-Golire-umplere.JPG
20a-Golire-umplere.JPG [ 152.75 KiB | Viewed 10522 times ]
19-Demontare electromotor.JPG
19-Demontare electromotor.JPG [ 113.25 KiB | Viewed 10522 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 17:06 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Se desface rulmentul de presiune desfacand cele 2 suruburi M10 apoi cu ajutorul unui ciocan din cauciuc (poza 21).
Cu o perie de sarma se curata locasul rulmentului de presiune de silicon (poza 22), pana cand arata ca in poza 23.
Se aplica silicon rezistent la temperaturi inalte (poza 24) apoi se monteaza rulmentul de presiune nou si se greseaza axul cutiei cu vaselina speciala (poza 25).
Se desfac cele 6 suruburi Ribe care tin placa si discul de ambreiaj de pe volanta (poza 26).


Attachments:
26-demontare ambreiaj.JPG
26-demontare ambreiaj.JPG [ 158.52 KiB | Viewed 10501 times ]
25-rulment presiune montat si gresat.JPG
25-rulment presiune montat si gresat.JPG [ 137.13 KiB | Viewed 10502 times ]
24-etansat locas rulment presiune.JPG
24-etansat locas rulment presiune.JPG [ 188.59 KiB | Viewed 10506 times ]
23-Locas curatat.JPG
23-Locas curatat.JPG [ 179.99 KiB | Viewed 10506 times ]
22-curatare locas rulment presiune.JPG
22-curatare locas rulment presiune.JPG [ 160.96 KiB | Viewed 10505 times ]
21-demontare rulment presiune.JPG
21-demontare rulment presiune.JPG [ 133.13 KiB | Viewed 10507 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 17:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Se aplica adeziv pentru suruburi pe cele 6 suruburi care tin ambreiajul de volanta (poza 27).
Folosind un dispozitiv de centrat ambreiajul se monteaza placa si discul de ambreiaj de volanta strangand cele 6 suruburi la cuplurile recomandate folosind o cheie dinamometrica!
Cutia de viteze se monteaza la loc, apoi se prind cele 6 suruburi care tin cutia de bloc si baie.
Se monteaza electromotorul la loc cu cele 3 suruburi
Daca aveti pierderi de ulei la cutie, desfaceti cele 6 suruburi care prind capacul cutiei. Surubul indicat in sageata polizati-l la varf cam 3mm. Este un pic mai lung si nu strange suficient capacul si de aici pierderea de ulei!!!
Curatati marginile capacului si talpa capacului de pe cutie folosind o perie de sarma apoi degresati-le.
Attachment:
29-Curatare capac cutie.JPG
29-Curatare capac cutie.JPG [ 142.14 KiB | Viewed 10492 times ]


Attachments:
33-curatare si degresare cutie.JPG
33-curatare si degresare cutie.JPG [ 162.39 KiB | Viewed 10486 times ]
32-degresare capac cutie.JPG
32-degresare capac cutie.JPG [ 174.74 KiB | Viewed 10487 times ]
31-curatare capac cutie.JPG
31-curatare capac cutie.JPG [ 179.98 KiB | Viewed 10488 times ]
30-Capac cutie demontat.JPG
30-Capac cutie demontat.JPG [ 172.94 KiB | Viewed 10492 times ]
29-capac cutie neetans.JPG
29-capac cutie neetans.JPG [ 146.66 KiB | Viewed 10491 times ]
28-montare ambreiaj.JPG
28-montare ambreiaj.JPG [ 209.85 KiB | Viewed 10493 times ]
27-threadlock.JPG
27-threadlock.JPG [ 108.07 KiB | Viewed 10494 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 17:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Se aplica adeziv pentru bai de ulei si capace (vezi poza 36), avand grija sa inconjoare si gaurile suruburilor (poza 35) si se monteaza la loc capacul cutiei de viteze.


Attachments:
37-Montare capac cutie.JPG
37-Montare capac cutie.JPG [ 144.32 KiB | Viewed 10481 times ]
36-adezivul.JPG
36-adezivul.JPG [ 185.4 KiB | Viewed 10481 times ]
35-Adeziv aplicat.JPG
35-Adeziv aplicat.JPG [ 142.66 KiB | Viewed 10483 times ]
34-aplicare adeziv capac.JPG
34-aplicare adeziv capac.JPG [ 112.75 KiB | Viewed 10484 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Daca tot ati demontat puntea fata, nu ar strica sa inlocuiti bucsile de la bara stabilizatoare, dat fiind faptul ca ele sunt relativ ieftine (55 lei, originale ALFA).
Se desurubeaza cele 4 suruburi M13 de la bara stabilizatoare (cate 2 de fiecare parte, vezi poza 39), si se da jos de pe punte.
Folosind un polizor se polizeaza usor marginile clemelor de la bucsi (poza 41 si 42) apoi folosind o dalta si un ciocan se declipseaza bucsile (poza 43). In poza 44 se ilustreaza bucsa veche vs bucsa noua si se observa uzura pronuntata a bucsilor (bucsile doar scartaiau cand era umed si rece, nu bateau!).
Se pun bucsile noi la loc pe bara apoi se pune bara impreuna cu clipsurile la loc pe punte si se pozitioneaza cu ajutorul suruburilor (poza 45). Suruburile se strang pe rand din aproape in aproape pana la strangerea totala a bucsilor. In caz de nevoie pentru a le centra, se bat clipsurile usor cu ciocanul (poza 46).


Attachments:
46-Strangere clips bara stabilizatoare.JPG
46-Strangere clips bara stabilizatoare.JPG [ 117.34 KiB | Viewed 10460 times ]
45-pozitionare bara stabilizatoare.JPG
45-pozitionare bara stabilizatoare.JPG [ 130.28 KiB | Viewed 10461 times ]
44-Bucsi vechi vs noi.JPG
44-Bucsi vechi vs noi.JPG [ 159.13 KiB | Viewed 10461 times ]
43-Desfacere clips.JPG
43-Desfacere clips.JPG [ 120.16 KiB | Viewed 10461 times ]
42-Clips polizat.JPG
42-Clips polizat.JPG [ 107.68 KiB | Viewed 10461 times ]
41-Polizare clips bucsi bara.JPG
41-Polizare clips bucsi bara.JPG [ 150.21 KiB | Viewed 10464 times ]
40-Bara stabilizatoare.JPG
40-Bara stabilizatoare.JPG [ 205.85 KiB | Viewed 10463 times ]
39-Demontare bara stabilizatoare.JPG
39-Demontare bara stabilizatoare.JPG [ 105.03 KiB | Viewed 10464 times ]
38-Bucsi bara stabilizatoare.JPG
38-Bucsi bara stabilizatoare.JPG [ 121.39 KiB | Viewed 10464 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 17:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Daca este necesara schimbarea pompei de ambreiaj, se desprinde pompa de pe pedala scotand clipsul de siguranta care tine capul pompei de pedala, apoi se desface clipsul care fixeaza conducta de ambreiaj de pompa (vezi poza 47).
Se desfac cele doua piulite M13 care fixeaza pompa de podea apoi se desface colierul si furtunul care vine din vasul cu lichidul hidraulic.
Montarea pompei noi se realizeaza in ordinea inversa a procedurii de mai sus.
Se monteaza suportul cutiei de viteze la loc, apoi se fixeaza de tampon. Se monteaza masa la loc.
Se monteaza planetara la loc pe cutie cu ajutorul celor 6 suruburi, si se introduce capul de planetara in butucul rotii.
Cu ajutorul unui cric se pozitioneaza puntea de podea apoi se strang cele 8 suruburi la loc (poza 48 si poza 49).
Se monteaza suportul central al motorului + tirantul, apoi folosind cricul se prinde la loc de tampon.
Se strange piulita de planetara cu cheia de 36 pana cand sigurantele se aliniaza cu santurile capului (poza 50). Cu ajutorul unui dorn si ciocan se asigura piulita (poza 51).
Se monteaza bieletele antiruliu, se prinde furca amortizorului de bratul inferior.
Se monteaza capul de bara si bratul superior de portfuzeta.
Se monteaza cablurile de actionare a timoneriei si se fixeaza cu cele doua cleme.
Se monteaza aparatoarea de noroi si rotile la loc.
Se pune ulei Tutela ZC75Synth (cca 2 litri) sau echivalent in cutie pana ajunge la nivelul gurii de umplere.
Se introduce conducta hidraulica in rulmentul de presiune, se monteaza clipsul de siguranta 1/2 din cursa, si se scoate partial conducta pentru aerisire. Se pune lichid de frana in vas si va curge lichid de frana prin orificiul de aerisire din rulment. Cand nu mai ies bule de aer, se introduce conducta si se fixeaza impingand clipsul in locas. Aerisire terminata!
Se monteaza bateria, bornele, furtunul de admisie si se porneste motorul.
Done!


Attachments:
51-Fixare piulita planetara.JPG
51-Fixare piulita planetara.JPG [ 146.85 KiB | Viewed 10443 times ]
50-Strangere piulita planetara.JPG
50-Strangere piulita planetara.JPG [ 172.41 KiB | Viewed 10445 times ]
49-Fixare punte 2.JPG
49-Fixare punte 2.JPG [ 159.42 KiB | Viewed 10445 times ]
48 - Fixare punte.JPG
48 - Fixare punte.JPG [ 180.67 KiB | Viewed 10448 times ]
47-Schimbare pompa ambreiaj.JPG
47-Schimbare pompa ambreiaj.JPG [ 133.24 KiB | Viewed 10448 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Extra: Daca tot ati demontat furtunul de la admisie, n-ar fi rau sa curatati corpul clapeta, care se curata anual, deoarece se imbacseste cu mizerie (poza A). Se desface mufa corpului clapeta, apoi se desfac cele 4 suruburi torx 45. Se vede in poza B cat este de murdar. Cu ajutorul unei carpe imbibate in decarbusolv, benzina sau alcool izopropilic, se curata temeinic pana se face oglinda ca in poza C si se monteaza la loc (poza D).


Attachments:
D-Corp clapeta curat.JPG
D-Corp clapeta curat.JPG [ 177.25 KiB | Viewed 10434 times ]
C-Corp clapeta dupa curatare.JPG
C-Corp clapeta dupa curatare.JPG [ 153.46 KiB | Viewed 10436 times ]
B-Corp clapeta murdar demontat.JPG
B-Corp clapeta murdar demontat.JPG [ 146.92 KiB | Viewed 10436 times ]
A-Corp clapeta murdar.JPG
A-Corp clapeta murdar.JPG [ 162.95 KiB | Viewed 10437 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 16 May 2009, 20:38 
Offline
User avatar

Joined: 22 Apr 2008, 22:30
Posts: 26
Location: Timisoara
Excelent!! Toata stima!! Hai cu ghidurile si pt JTD :)

_________________
http://kipa99.mybrute.com


Top
   
PostPosted: 16 May 2009, 20:43 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Multumesc pentru aprecieri!!!
La orice reparatie pe care o voi face la Tiganca sau la alfele care imi trec prin maini voi fotografia operatiunile si voi posta mici tutoriale. Astfel pozele sunt mult mai graitoare decat orice diagrama plus ca asa veti sti daca sunteti in stare sa va bagati la lucrare sau nu, manualele de reparatii au obiceiul sa te pacaleasca, adica dupa cum arata si explica pare simplu si colo... exista riscul sa lasati lucrarea neterminata si sa chemati pe unul care stie cum s-o termine! :shock: :lol:
Cu JTD voi posta schimbul de ambreiaj de indata ce voi avea vreunul de schimbat!

Ca sa realizez tutorialele e ceva de munca, din 5 in 5 minute tre sa ma spal pe maini ca sa pot face poze plus editare plus postat pe forum! Dar vad ca merita, am primit aprecieri pozitive pentru ele!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 16 May 2009, 21:08 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Super tare Alex. Ma bucur ca exista cineva care chiar incearca sa ajute alfistii.
Toata stima! :clapping:

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 17 May 2009, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 30 Nov 2008, 15:04
Posts: 128
Location: Botosani
:worthy: :worthy: :worthy:
Foarte adevarata faza cu manualele de service.
Cu toata stima,
Iulian

_________________
ImageAlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2003
Apar in toate pozele cu mine............ oare?!?!?!


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2009, 23:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jun 2009, 18:32
Posts: 77
Location: TR-SEVERIN
foarte tare si in acelasi timp folositor.acum vin cu o intrebare:pentru schimbarea completa a lichidului de frana cum se procedeaza?as vrea sa-l schimb are vreo 5 ani saracu.mersi.

_________________
http://forum.alfaclub.ro/download/file.php?id=21258 1600 TS 16V


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2009, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Pe langa informatiile folositoare apreciez si rabdarea necesara pt. un astfel de tutorial. Si nu e singurul tutorial. TKS Mirica.... :cheers:

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2010, 01:06 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5497
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
L-am facut sticky, deoarece vad ca multi intreaba "cum se schimba bucsile de la bara" si e lenea mare la search!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2010, 15:10 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 11:30
Posts: 110
Location: Briston. UK
Ma cam bate gandul sa schimba bratele superioare la a mea Alfa 156. Am un tutorial cum se face, http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;.
Am toate sculele necesare, nu am mai schimbat niciodata ceva la o alfa ( inafara de filtru de aer si de polen). Problema e ca la garajele la care am intrebat au zis ca e 200+ lire indiferent daca au piesa lor sau e a mea. De fapt e mai scumpa manopera daca vin cu piesa mea. Sa cumpar piesele de pe e-bay sau de la garaj?
E ceva la care ar trebui sa fiu atent cand desfac pe acolo? E problematic? Masina scartaie la denivelari si simt cum troncane.

Multumesc anticipat.


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2015, 11:35 
Offline

Joined: 28 Apr 2009, 16:26
Posts: 119
Car: 147 1,9jtd
Location: Bucuresti
salut, o mica intrebare, cam cat de diferita e procedura la JTD ? ambreiajul meu nu cupleaza si ar trebui sa dau jos cutia sa vad toata varza

_________________
Alfa Romeo 147 coupe 1,9jtd 8v - 2002
ex: Alfa Romeo 147 1,9jtd 8v - 2002
ex: BMW e36 328sedan (M54B22) dublu vanos
ex: VW PoLo SDi
ex: Alfa Romeo 156 facelift 1,9jtd 8v - 2004
ex: SAAB 9-5 Aero
ex: Nissan Almera 1.5
ex: BMW e46 320ci
ex: Alfa Romeo 156 SW 1,9jtd 8v - 2001


Top
   
PostPosted: 04 Feb 2018, 00:34 
Offline

Joined: 23 Apr 2017, 20:55
Posts: 21
Car: ALFA ROMEO 156 FL
Location: Craiova
o intrebare am si eu.. ce ulei ai folosit pt cutia de viteze?
eu am folosit mobil shc si sa vad ca imi pierde si mie ulei pe la baie. are 100 de km mentionez ca masina o am de 2 luni si mai am de cotrobait pe la ea....si vreau sa stiu ce tip de ulei imi recomanzi. multumesc.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited