It is currently 20 Sep 2018, 14:33

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 21 May 2018, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5501
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Salutare!

Va descriu procedeul de tratare a pieselor ruginite si chiar FOARTE FOARTE FOARTE ruginite, urmarind eliminarea TOTALA a ruginii de pe piesele din fier si otel.
Necesar:
- o baterie auto, de care sa nu va para rau, dar nu complet descarcata. Eu am folosit fosta baterie de la Fiat, ce asta iarna nu a mai avut suficient curent de pornire, deci e inutilizabila pentru masina, insa pentru electroliza este perfecta!
- un redresor de acumulatori auto
- o galeata sau un lighean ceva mai mare decat piesa ce vreti sa o tratati, din plastic sa fie!
- soda caustica (se gaseste la unele magazine de vopsele, metalo-chimice si la piata la fieratanii (eu am luat din Obor)
- perie sarma
- apa curenta
- sarma din fier mort
- doua bucati din fier mort, nu conteaza daca sunt ruginite. Ele vor fi folosite ca anozi.
- detartrant pentru curatat WC-uri
- manusi din cauciuc sau nitril, masca de vopsitorie si ochelari de protectie
Este importat ca sarma si bucatile din fier sa fie din fier mort, in nici un caz zincate sau mai rau, din inox! Sub nici o forma nu folositi altceva decat fier ce rugineste!
Daca nu sunteti sigur, lasati bucatile de fier in umezeala mare (invelit in prosop ud sau lasat afara in ploaie) si vedeti daca rugineste.

INTOTDEAUNA FOLOSITI MANUSILE DE CAUCIUC, MASCA SI OCHELARII DE PROTECTIE!

Toata aceasta procedura se va executa in aer liber! Sub nici o forma sa nu faceti electroliza in spatii inchise sau in balcon, indiferent daca e deschis sau nu. In timpul electrolizei, pe langa vaporii extrem de toxici de soda emanati, se formeaza si hidrogen, foarte exploziv!
Daca v-ati stropit accidental cu soda, spalati-va bine cu apa din abundenta!
Cel mai indicat ar fi sa va documentati pe net despre soda caustica si ce puteti face in caz de contact accidental cu pielea sau ochii.

Iata procesul! Ca sa va demonstrez eficienta procesului, am folosit aici cele mai ruginite piese demontate de pe Soim: o aparatoare de disc de frana spate si tampoanele de amortizor spate.
1- Se spala bine piesele cu detrartrant, folosind peria de sarma si apa din belsug, ca sa se degreseze si sa fie curatate de noroi si mizerie.
Attachment:
01-Piesele.jpg
01-Piesele.jpg [ 3.17 MiB | Viewed 554 times ]
Attachment:
02-Spalare si degresare.jpg
02-Spalare si degresare.jpg [ 2.66 MiB | Viewed 554 times ]
2- Se umple ligheanul sau galeata cu apa cat sa acopere piesa ce urmeaza a fi tratata plus cam 5cm.
Eu am folosit un cos de gunoi din plastic de 23 litri, in care am pus 20 litri apa.
Se pune soda caustica in apa, aproximativ 25 grame pentru fiecare litru de apa. Eu am pus 20 litri apa, si am folosit 0,5kg soda caustica. Se amesteca bine folosind un bat de lemn sau o bara de fier.
Attachment:
03-Soda.jpg
03-Soda.jpg [ 1.21 MiB | Viewed 554 times ]
Attachment:
04-Preparare solutie.jpg
04-Preparare solutie.jpg [ 1.48 MiB | Viewed 554 times ]
3- Se leaga bucatile de fier de sacrificiu cu sarma din fier, incat sa atarne pe peretele vasului, diametral opus, si legate sarmele intre ele, sa faca contact electric.
Attachment:
05-Preparare anozi.jpg
05-Preparare anozi.jpg [ 2.03 MiB | Viewed 554 times ]
4- Se suspenda piesa de tratat in mijlocul vasului, avand grija sa nu atinga cele doua bucati de fier, sa cauzeze scurtcircuit. Incercati pe cat posibil sa atarnati piesa cat mai la mijloc intre electrozi, pentru o tratare cat mai omogena. Se conecteaza plusul de la baterie la cele 2 piese de sacrificiu (anozi) si minusul la piesa de tratat (catod). Conectati si redresorul la baterie. Nu incercati sa faceti electroliza cu baterie moarta, ca parliti redresorul! Sau sa folositi actuala baterie de la masina, garantat o distrugeti! Se lasa sa actioneze electrolitic 30 minute.
Daca totul este in regula, ar trebui sa bolboroseasca piesa si cei doi anozi, la fel:
Attachment:
06A-Electroliza.jpg
06A-Electroliza.jpg [ 2.32 MiB | Viewed 554 times ]
Attachment:
06B-Redresor si baterie.jpg
06B-Redresor si baterie.jpg [ 2.09 MiB | Viewed 554 times ]
Attachment:
06C-Fierbe solutia.jpg
06C-Fierbe solutia.jpg [ 1.57 MiB | Viewed 554 times ]
5- Dupa 30 minute deconectati bateria, scoateti piesa si spalati-o sub jet de apa si frecati cu peria de sarma pentru a elibera particulele de rugina nedesprinse. Daca nu s-a tratat complet, mai faceti inca o runda de electroliza de 30 minute. La mine dupa primele 30 minute aratau asa:
Attachment:
07A-First run.jpg
07A-First run.jpg [ 2.42 MiB | Viewed 554 times ]
Attachment:
07B-First run.jpg
07B-First run.jpg [ 2.64 MiB | Viewed 554 times ]
6- Dupa inca 30 minute deconectati bateria si scoateti piesa, spalati-o cu apa si perie de sarma. Daca e cazul, se repeta procesul. La mine nu a fost necesar, dupa doua reprize a cate 30 minute piesa arata asa:
Attachment:
08A-Final.jpg
08A-Final.jpg [ 2.05 MiB | Viewed 554 times ]
Attachment:
08B-Final.jpg
08B-Final.jpg [ 2.16 MiB | Viewed 554 times ]
Attachment:
08C-Detail.jpg
08C-Detail.jpg [ 1.27 MiB | Viewed 554 times ]
Nu mai era absolut nici o zona cu rugina! Petele negre sunt zonele unde a mai "rezistat" vopseaua neagra cu care era vopsita.
Spectaculos, nu-i asa?

Neaparat dupa spalare si uscare faceti o zincare sau dati cu grund. Saptamana viitoare o sa va descriu procedeele de zincare electrolitica a pieselor din otel si de anodizare a pieselor din aluminiu, tot atat de spectaculoase ca si asta, de tratare rugina!

Succese!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 21 May 2018, 22:52 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 1986
Car: AR 159 1,9 JTDM 16V
Location: Haibach-DE
:clapping: :console: Super fain au iesit.

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva


Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps
Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps


Top
   
PostPosted: 22 May 2018, 08:57 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2505
Location: Bucuresti
Nemtii stiu ce faci tu pe teritoriul lor?
Vezi sa nu te toarne vreun vecin si sa ajungi sa dai explicatii.
La ce zambet ai oricum n-or sa te creada.

Nice ce faci tu acolo...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 22 May 2018, 22:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5501
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Da, este foarte OK ce fac eu aici. Oricum totul este neutralizat inainte de a fi aruncat, deci no worries.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 22 May 2018, 22:45 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5890
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Foarte mișto tutoriatul! Bravo Alex!

Probabil când voi schimba discurile spate, voi pune in practica cele de aici pentru a recondiționa acceiasi tabla ca sa și tine :)

Keep up the good work!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 23 May 2018, 00:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5501
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Multumesc pentru aprecieri! Succes cu reconditionarea tablei. Asteapta sa postez si tutorialul de zincare sa fie treaba bine facuta.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 23 May 2018, 19:35 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 2426
toata stima , si vorbesc serios , dar stii ca sunt si alte metode , spre exemplu la vapor folosim :
https://www.wilhelmsen.com/product-cata ... hd-25-ltr/

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -


Top
   
PostPosted: 23 May 2018, 19:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5501
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Cunosc substanta aia. Ba chiar aici in Germania sunt altele si mai wow. Insa nu totdeauna merge cum trebuie, am folosit eu insumi aceste substante si merge, dar nu perfect. Nu mai vorbesc ca pretul lor este unul destul de ridicat.

Insa am urmarit prin acest tutorial sa dau cui doreste o alternativa foarte ieftina si eficienta de a reconditiona piesele de la masina, fara nici un fel de deteriorare sau slabiri de material, cum se intampla la substanta din link-ul dat de tine, e totusi pe baza de acid, si nu este acceptabil mereu acest lucru. Daca as fi folosit spre exemplu tabla aia din poza de mai sus la tratare cu substanta indicata de tine, foarte probabil nu as mai fi putut sa o utilizez, deoarece va avea perforatii, si TÜV-ul nu imi mai dadea dreptul de circulatie. Astia verifica si cat de rezistenta e tabla, si daca e cam chioara si se perforeaza usor, nu trece TÜV-ul.

Multumesc pentru alternativa oricum!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 24 May 2018, 17:07 
Offline
User avatar

Joined: 26 Oct 2010, 20:24
Posts: 156
Location: Sibiu
Salut,

Multumim mult de informatie si tutorial

_________________
-- Sa ai Alfa Romeo si sa-l tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog --
Opel Astra G 1.4 16v 66KW 2009 - power :-)
EX : Alfa Romeo 1.9 JTD 16v M-jet 2005 SB 99 BYE
EX : VW Touareg 3.2 v6 TBI , 168kw/242cp, 2006 SB 07 WNF
EX : Seat Ibiza , 1,9 tdi , 81kw/110cp, 2001 SB 07 WNF


Top
   
PostPosted: 24 May 2018, 21:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5501
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
:peace: Cu placere!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2018, 10:46 
Offline

Joined: 01 Nov 2014, 11:39
Posts: 4
Car: AR 156 1,9 JTD
Felicitari pentru munca depusa Alex! Este de apreciat tot efortul si daruirea! Astept cu interes sa vad triplele pe led, vreau sa fac si eu. Si displayul dintre ceasuri :D Cand si cum vom putem sa upgradam si noi?


Top
   
PostPosted: 21 Jul 2018, 09:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5501
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Multumesc pentru aprecieri! Am uitat efectiv sa mai fac poze si sa fac un topic cu procedura de zincare electrolitica a pieselor Data viitoare, ca mai am piese de zincat.
Iar cu TFT LCD-ul dintre ceasuri trebuie sa termin de scris firmware-ul, testat si facut un poll. Daca se aduna minim 10 doritori sa isi upgradeze bordul, imi pot permite sa fac computerele la fabrica. Un set de templates costa 500€. Estimez un cost de cca 75€ per computer. Asta la 25 bucati. Ca sa reduc costurile am sa implic si forumul AlfaOwner, cu cat mai multi doritori, cu atat mai ieftin ar costa sa le fabric.
Intre timp la firmware s-au adaugat foarte multe features, din care enumar:
- boost indicator (pt JTD)
- shift indicator
- diagnoza integrata (daca apare vreun MCSF indica si ce eroare este, ii da si clear din menu - foarte util)
- drive mode selector (ECO, NORM, RACE si HIGHway) - asta daca este prezent si piggyback-ul de flash upgrade instalat in ECU
- vitezometru calibrat GPS
- actual power/torque HP/Nm (estimativ) - necesita Dyno Calibration pentru a indica corect valorile
Cam atat.
Evident va fi firmware upgrade-able.
Intre timp s-au aratat doritori si pentru alte modele, se poate face, insa este aceeasi poveste, fiecare model (147/156/146/155 etc) necesita cate un set de filme.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited