It is currently 10 Dec 2018, 01:29

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Apr 2018, 10:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5503
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Salutari!
Va descriu aici procedura pentru reparatia/reconditionarea telecomenzii de cheie pentru Alfa 159. Aceasta procedura poate repara cu succes o telecomanda care nu mai functioneaza.

Necesar scule:
- Osciloscop cu banda de minim 10MHz
- Sursa de laborator ce poate da un output de 2.8-3.0V, fara riplu, cu limitare de curent programabil la 150mA. Din lipsa se poate folosi o baterie CR2032 de sacrificiu si cleme Kelvin sau cositorire fire pe baterie
- Letcon de calitate cu varf tip dalta
- Letcon cu aer cald. Se poate si fara, dar trebuie multa indemanare si atentie
- Alcool izopropilic, lavete sau servetele de calitate ce nu lasa scame, periuta, cositor de calitate multicore, tresa decositorire
- Mana sigura!
Daca nu puteti face voi asta, puteti apela la un electronist ce poate urmari instructiunile de mai jos. Cu siguranta rezolvati muuult mai ieftin decat sa dati >200 EUR pe o telecomanda noua!

Iata procedura:
1 - Scoateti bateria
Attachment:
02-Remove Battery.JPG
02-Remove Battery.JPG [ 4.36 MiB | Viewed 237 times ]
2 - Scoateti capacelul de cauciuc, veti gati un surub. Desurubati surubul si demontati carcasa, avand grija sa nu rupeti nimic. Scoateti cablajul din locas.
Attachment:
03A-Remove rubber cover.JPG
03A-Remove rubber cover.JPG [ 4.97 MiB | Viewed 237 times ]
Attachment:
03B-Remove rubber cover.JPG
03B-Remove rubber cover.JPG [ 4.65 MiB | Viewed 237 times ]
Attachment:
04-Remove screw.JPG
04-Remove screw.JPG [ 4.67 MiB | Viewed 237 times ]
Attachment:
05A-Separate the two halves.JPG
05A-Separate the two halves.JPG [ 4.63 MiB | Viewed 237 times ]
Attachment:
05B-Separate the two halves.JPG
05B-Separate the two halves.JPG [ 4.28 MiB | Viewed 237 times ]
Attachment:
06A-The PCB.JPG
06A-The PCB.JPG [ 6.21 MiB | Viewed 237 times ]
Pe placuta, asa cum se vede in imaginea de mai sus, sunt urmatoarele componente principale:
- sus avem antena de transponder
Attachment:
07-RFID Antenna.jpg
07-RFID Antenna.jpg [ 41.17 KiB | Viewed 237 times ]
- jos stanga avem chipul de codare RFID
Attachment:
07-Desc-RFID IC.jpg
07-Desc-RFID IC.jpg [ 45.05 KiB | Viewed 237 times ]
- jos mijloc avem chipul de telecomanda
Attachment:
07-Desc-Remote IC - TDA5100.jpg
07-Desc-Remote IC - TDA5100.jpg [ 47.62 KiB | Viewed 237 times ]
- jos dreapta oscilatorul cu cuart de 13,560MHz.
Attachment:
07-Desc-13.56MHz Crystal.jpg
07-Desc-13.56MHz Crystal.jpg [ 34.7 KiB | Viewed 237 times ]
Trebuie identificat defectul. Defectiunea poate fi de la oricare din cele 3 componente. In continuare va descriu procedura de identificare a componentei defecte. Ideal ar fi sa lucrati sub microscop. Poate fi folosit orice webcam ce are reglaj de focus, montat pe un stativ si dat focusul la focala minima. Eu personal am un microscop USB cu marire 200x luat de pe eBay cu 15 EUR.
Attachment:
06B-Ideal hookup.JPG
06B-Ideal hookup.JPG [ 3.89 MiB | Viewed 237 times ]
3 - Lipiti un fir la pad-ul din imagine, acolo vine alimentarea de +3V (PLUS!)
Attachment:
08A-+3V.jpg
08A-+3V.jpg [ 42.46 KiB | Viewed 237 times ]
4 - Lipiti un alt fir la pad-ul din imagine, acolo avem masa alimentarii (MINUS!)
Attachment:
08B-GND.jpg
08B-GND.jpg [ 35.84 KiB | Viewed 237 times ]
Cam asa trebuie sa arate:
Attachment:
08C-Power Cables attached.JPG
08C-Power Cables attached.JPG [ 4.74 MiB | Viewed 237 times ]
Conectati firele la sursa de 3V sau la baterie. Atentie mare sa nu inversati polaritatea, sa ii dati o tensiune mai mare de 3V, sau sa scurtcircuitati! De aceea recomand setarea limitarii de curent la 150mA, ca sa minimizati posibilitatea unei deteriorari accidentale!

5 - Verificati intrarile de semnal daca vine tensiune cand apasati pe butoane, cu un voltmetru conectat intre masa si pinii de semnal, in felul urmator:
a - la pinul 14 al RFID IC trebuie sa avem comanda de incuiere usi
Attachment:
09A-Close door pin.jpg
09A-Close door pin.jpg [ 46.19 KiB | Viewed 237 times ]
b - la pinul 7 al RFID IC trebuie sa avem comanda de descuiere usi. Pentru usurinta, puteti sonda pe pad-ul nefolosit din imagine
Attachment:
09B-Open door pin.jpg
09B-Open door pin.jpg [ 43.09 KiB | Viewed 237 times ]
c - la pinul 6 al RFID IC trebuie sa avem comanda pentru deschidere portbagaj. La fel, puteti folosi pad-ul situat langa pinul de +3V, ca in imagine
Attachment:
09C-Boot open pin.jpg
09C-Boot open pin.jpg [ 41.5 KiB | Viewed 237 times ]
Daca avem semnal, inseamna ca butoanele functioneaza toate si ca traseele de alimentare sunt intacte. Daca nu, verificati butoanele si inlocuiti-le pe cele defecte, si verificati traseele de alimentare, inclusiv lamelele de contact pentru baterie. Ele pot pur si simplu sa nu alimenteze placuta.
6 - Verificati functionarea RFID IC in felul urmator: conectati sonda de la osciloscop la pinul 16 al RFID IC, asa cum se vede in imagine:
Attachment:
10-Measure pin.jpg
10-Measure pin.jpg [ 45.23 KiB | Viewed 237 times ]
La apasarea oricaruia din cele trei butoane, ar trebui sa avem un semnal codat pe pinul respectiv. Aici aveti un screenshot luat cu osciloscopul meu:
Attachment:
10-Waveform.jpg
10-Waveform.jpg [ 200.49 KiB | Viewed 237 times ]
Daca semnalul lipseste, inseamna ca cipul de codare RFID este mort si trebuie inlocuit. Daca exista semnal, trebuie verificat cipul de transponder.
Cipul de transponder TDA5100 are urmatoarea diagrama functionala:
Attachment:
11A-TDA5100.jpg
11A-TDA5100.jpg [ 160.41 KiB | Viewed 237 times ]
Conform cu diagrama, semnalul codat ce vine de la cipul RFID este modulat FSK/ASK pe o purtatoare de 13,56MHz in acest caz.
7 - Inainte de toate verificati daca aveti oscilatie la oscilatorul cu cuart. Conectati sonda de osciloscop la polul excitat al cuartului ca in imagine:
Attachment:
13-XTAL.jpg
13-XTAL.jpg [ 31.2 KiB | Viewed 237 times ]
Pe osciloscop ar trebui sa avem semnal la apasarea oricarui buton, ca in imagine:
Attachment:
13B- Xtal.JPG
13B- Xtal.JPG [ 4.37 MiB | Viewed 237 times ]
Verificati sa aveti oscilatie si la pinul 10 (COSC) al TDA5100! Poate exista un traseu intrerupt sau cu pierderi. Conectati osciloscopul ca in imagine:
Attachment:
13A-COSC.jpg
13A-COSC.jpg [ 53.34 KiB | Viewed 237 times ]
8 - Verificati prezenta semnalului ASK IN la pinul 6 al TDA5100, poate fi ori conexiune intrerupta, ori iesire ASK de la RFID defecta:
Attachment:
11B-ASK IN.jpg
11B-ASK IN.jpg [ 50.55 KiB | Viewed 237 times ]
ASK - Amplitude Shift Key - semnal de codare in amplitudine.
Ar trebui sa avem o codare la apasarea oricarui buton, cam asa ceva:
Attachment:
11C-waveform.jpg
11C-waveform.jpg [ 172.56 KiB | Viewed 237 times ]
9 - Verificati prezenta semnalului FSK IN la pinul 7 al TDA5100, poate fi iarasi ori conexiune intrerupta, ori iesire FSK de la RFID defecta:
Attachment:
12A-FSK IN.jpg
12A-FSK IN.jpg [ 53.6 KiB | Viewed 237 times ]
FSK - Frequency Shift Key - semnal de codare in frecventa.
Ar trebui sa avem o codare cam asa:
Attachment:
12B- FSK IN.jpg
12B- FSK IN.jpg [ 161.2 KiB | Viewed 237 times ]
10 - Verificati functionarea oscilatorului, modulatorului si prescalerului al TDA5100, conectand osciloscopul la pinul 8 (CLKOUT):
Attachment:
14A-CLKOUT (2).jpg
14A-CLKOUT (2).jpg [ 51.07 KiB | Viewed 237 times ]
Ar trebui sa avem semnal. In cazul meu, l-am gasit mort:
Attachment:
14B-CLKOUT.jpg
14B-CLKOUT.jpg [ 160.73 KiB | Viewed 237 times ]
Drept urmare, vinovatul este cipul TDA5100.
L-am comandat de pe eBay, a costat 8$.
Attachment:
15-eBay.jpg
15-eBay.jpg [ 158.28 KiB | Viewed 237 times ]
L-am inlocuit, si gata, merge!
Mai tarziu va arat procedura de inlocuire a unui circuit integrat SMD.

Daca aveti semnal de CLKOUT, verificati prezenta semnalului de antena la pinul 14 al TDA5100. Daca nu aveti semnal, circuitul TDA5100 este defect si trebuie inlocuit. Daca exista, e ceva in neregula cu antena, caz in care lucrurile devin mai complicate, necesita echipament de laborator de precizie, doar electronistii versati (ca mine :lol: ) poseda asa ceva ca sa repare blocul de emisie al telecomenzii. Oricum, este foarte improbabil sa fie problema la antena, din moment ce este bulletproof, nu prea vad cum sa se defecteze!

Succes!


Attachments:
10-Measure pin.jpg
10-Measure pin.jpg [ 45.23 KiB | Viewed 237 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 29 Apr 2018, 20:52 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 1998
Car: AR 159 1,9 JTDM 16V
Location: Haibach-DE
Frumos tutorial ! :clapping: Telecomanda, functioneaza ca in prima zi. Merci mult. :wave:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva


Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps
Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2018, 22:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5503
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Cu placere! :wink:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited