It is currently 25 May 2020, 16:14

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 26 Apr 2010, 10:58 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
georgecristian Quote:
Scuzati intrebarea: la 159 ce tip de cablu e bun? K-line sau ELM?
Merci mult si respect pentru generozitatea acestui topic!
Poti folosi pe oricare din ele.
Pentru masina ta mi se pare ca este acoperit doar ECU motor, fara Airbag sau ABS (sper ca nu am gresit).
Eu iti recomand sa folosesti un ELM327, are mai mare stabilitate si e mult mai rapid in raspuns.( eu am folosit unul bluetooth si functioneaza ireprosabil)
Daca vrei sa ai acoperire ai pe celelalte functii cum ar fi AIRBAG, iti mai trebuie si o interfata VAG KKL.
Dar dupa cum ti-am spus, amandoua tipurile de interfate functioneaza bine pe masina ta.


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2010, 20:12 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1056
Location: Tirgoviste
Azi am meșterit pe la mașină și am făcut și o diagnoză, mai ales că de ceva timp mi se tot aprindea aleator martorul de la airbag. Bănuiam un contact imperfect fiindcă se aprindea mai ales cînd treceam peste denivelări și se stingea tot ân aceleași condiții. de ieri însă a rămas aprins continuu așa că am decis că e timpul să văd ce face acest FiatEcuScan. Rezultatele le puteți vedea în imagini.
Attachment:
Diagnoza 3.jpg
Diagnoza 3.jpg [ 78.24 KiB | Viewed 3249 times ]
Attachment:
Eroare airbag.jpg
Eroare airbag.jpg [ 97.47 KiB | Viewed 3249 times ]
P.S. eroarea de la airbag-ul pasagerului am șters-o și nu a mai apărut, cea de la airbag-ul de la șofer e în continuare prezentă

_________________
Ex: 156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
Actual: 159 JTDm


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2010, 20:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2015
Car: 156 2.0 jts/156 GTA
In portbagaj ai 2 conectori pentru airbagurile cortina.
Cumpara varnish termocontractabil si scapa de mufe, fac probleme mari.
Iar pentru prima eroare ai nevoie de o recalibrare.
Nu stiu daca e in stare sau nu fiat ecu scan, inca nu m-am jucat cu el.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2010, 20:26 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Babacu Quote:
Azi am meșterit pe la mașină și am făcut și o diagnoză, mai ales că de ceva timp mi se tot aprindea aleator martorul de la airbag. Bănuiam un contact imperfect fiindcă se aprindea mai ales cînd treceam peste denivelări și se stingea tot ân aceleași condiții. de ieri însă a rămas aprins continuu așa că am decis că e timpul să văd ce face acest FiatEcuScan. Rezultatele le puteți vedea în imagini.
Attachment:
Diagnoza 3.jpg
Attachment:
Eroare airbag.jpg
P.S. eroarea de la airbag-ul pasagerului am șters-o și nu a mai apărut, cea de la airbag-ul de la șofer e în continuare prezentă
Ti-am raspuns prin email ce anume trebuie sa faci si dupa cum vezi si seth ti-a spus acelasi lucru.
Conecteaza-te la EPS si intra pe Actuatori, s-ar putea sa aiba recalibrare.
Daca ma suna-i cand eram la servici astazi aveam posibilitatea sa verific pentru tine chestia asta.
Bafta


Top
   
PostPosted: 01 May 2010, 01:01 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Are recalibrare chiar si in vechile versiuni free.


Top
   
PostPosted: 01 May 2010, 10:12 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1056
Location: Tirgoviste
Nu are recalibrare.

_________________
Ex: 156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
Actual: 159 JTDm


Top
   
PostPosted: 01 May 2010, 13:53 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Babacu Quote:
Nu are recalibrare.
Daca te-ai conectat pune si tu o poza sa vedem ce anume are in Actuatori.
Nu te hazarda, daca colegul a facut asa ceva cu o versiune mai veche inseamna ca are.
Eu ti-am zis nu am avut ocazia sa verific.
Conecteaza-te din nou si fa cateva PrtSc-uri sa vedem.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 10:12 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1056
Location: Tirgoviste
Am rezolvat cu airbag-urile. Am curățat mufele din portbagaj și pe cele de sub scaunul șoferului. Cînd am pus contactul nu a mai rămas aprins martorul de la airbag și am putut să șterg și erorile stocate.
Acum o poză cu actuatorii:


Attachments:
Actuatori FES.jpg
Actuatori FES.jpg [ 56.82 KiB | Viewed 3202 times ]

_________________
Ex: 156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
Actual: 159 JTDm
Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 11:16 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Se pare ca ai dreptate.
Ce s-a intamplat inainte?
Ai schimbat cumva volanul?
Daca nu verifica senzorul si conexiunile spre si de la el.
Nu stiu ce sa zic, s-ar putea sa trebuiasca sa verifici si geometria.
Cand apare codul asta trebuie sa verifici daca rotile sunt aliniate si volanul este pozitionat corect, altfel calculatorul va crede ca mergi stramb.
Dar o recalibrare este necesara dupa ce verifici pe rand senzorul si geometria.
Mai asteapta si alte pareri inainte de a te apuca de treaba.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 13:27 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Probabil nu ai posibilitate de recalibrare decat pe centralina coloanei. Asta la servo asistat electric ceea ce nu e cazul la tine. Cand voi avea posibilitatea o sa mai verific odata caci nu imi amintesc unde apare recalibrarea, insa e posibil sa fie pe centralina coloanei.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 13:48 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Dragos Quote:
Probabil nu ai posibilitate de recalibrare decat pe centralina coloanei. Asta la servo asistat electric ceea ce nu e cazul la tine. Cand voi avea posibilitatea o sa mai verific odata caci nu imi amintesc unde apare recalibrarea, insa e posibil sa fie pe centralina coloanei.
S-ar putea sa fie la Fiat in EPS, poate acolo ai vazut, la Alfa nu exista aceasta functie.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 14:29 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Cred ca doar cu examinatorul se poate face chestia asta.
Dar sper sa ma insel.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 14:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
madkat Quote:
Nu cred ca in modul EPS gasesti ceva - mai degraba in ECU sau poate ABS... De altfel ma mira, nu stiam ca 156 sa aiba directie adaptata la viteza (cum scrie acolo)
Nu are. Dar pozitia volanului e necesara centralinei ESP.
Voi verifica daca la mine recalibrarea era in EPS. Daca era la EPS cu siguranta la alfa nu exista pentru ca e hidraulica, cum spuneai.
Banuiesc ca la 156, pozitia volanului este conectata direct la centralina ESP si cam atat.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7255
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
Ma bag si eu in discutia voastra si va cer o parere ... acum ceva vreme niste jeguri au incercat sa imi fure masina drept pentru care mi-au distrus incuietorile pe fata / ambele parti , spart geam sofer , desfacut capacul de sub volan si spart imobilizatorul de volan ... dupa ce cu greu am reusit sa gasesc piesa, cand am pornit masina mi-a ramas aprins martorul de airbag aprins . Si asa e si in prezent . Am fost la Auto Perugia , mi-au sters eroarea dar a reaparut imediat . Nu vreau sa cred ca e calculatorul stricat asa cum au zis ei si ma gandesc ca s-a stricat ceva prin bord ( vreo mufa ceva ) cand mi-au spart idiotii aia masina ... ma ajutati cu un sfat ca ma enerveaza sa il vad asa aprins ? Mentionez ca nu am mufe sub scaunul pasagerului deci nu e de acolo problema ( a verificat Ciprian ) .


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 14:58 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Dragos Quote:
madkat Quote:
Nu cred ca in modul EPS gasesti ceva - mai degraba in ECU sau poate ABS... De altfel ma mira, nu stiam ca 156 sa aiba directie adaptata la viteza (cum scrie acolo)
Nu are. Dar pozitia volanului e necesara centralinei ESP.
Voi verifica daca la mine recalibrarea era in EPS. Daca era la EPS cu siguranta la alfa nu exista pentru ca e hidraulica, cum spuneai.
Banuiesc ca la 156, pozitia volanului este conectata direct la centralina ESP si cam atat.
S-ar putea sa ia dreptate, citeam undeva ca trebuie aliniata pozitia volanul cu acel clock spring.
Cam atat. nu am desfacut niciodata sa vad daca exista semne sau nu.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 15:01 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
mugurel Quote:
Ma bag si eu in discutia voastra si va cer o parere ... acum ceva vreme niste jeguri au incercat sa imi fure masina drept pentru care mi-au distrus incuietorile pe fata / ambele parti , spart geam sofer , desfacut capacul de sub volan si spart imobilizatorul de volan ... dupa ce cu greu am reusit sa gasesc piesa, cand am pornit masina mi-a ramas aprins martorul de airbag aprins . Si asa e si in prezent . Am fost la Auto Perugia , mi-au sters eroarea dar a reaparut imediat . Nu vreau sa cred ca e calculatorul stricat asa cum au zis ei si ma gandesc ca s-a stricat ceva prin bord ( vreo mufa ceva ) cand mi-au spart idiotii aia masina ... ma ajutati cu un sfat ca ma enerveaza sa il vad asa aprins ? Mentionez ca nu am mufe sub scaunul pasagerului deci nu e de acolo problema ( a verificat Ciprian ) .
Cine ti-a sters la AutoPerugia eroarea (D-nul Bebe cumva), nu ti-a spus si ce eroare erea afisata?
Verifica conexiunile sa nu fie intrerupte catre Airbagul din volan.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 15:18 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7255
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
Ba da ... Bebe , ca doar la el ma duc pentru partea electrica . Dar nu mi-a zis ce eroare e si oricum , pentru mine ar fi fost ca limba chineza asa ca ... :oops:


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 15:33 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
mugurel Quote:
Ba da ... Bebe , ca doar la el ma duc pentru partea electrica . Dar nu mi-a zis ce eroare e si oricum , pentru mine ar fi fost ca limba chineza asa ca ... :oops:
Atunci spunei sa-ti verifice cablajul care duce la airbagul din volan, s-ar putea sa fie intrerupt pe undeva.
"Dar spune-i tot in chineza daca poti, ca poate asa intelege el mai bine."
"Daca nu te descurci cu chineza, foloseste traducatorul din google"
Glumeam, sa nu te superi.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 15:49 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7255
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
nu ma supar ... o sa ii zic asa `` a zis baietii ca ie intrerupte firili ... arunca-ti un ochi acolosa unde se agata ele de balon `` ... sper sa inteleaga . acum pe bune , ma zapaceste drumul pana la el dar se pare ca nu am de ales .


Top
   
PostPosted: 20 May 2010, 21:02 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Am si eu o intrebare tehnica pentru utilizatori. Am cumparat un cablu VAGcom KKL, iar acum, urmand instructiunile de pe site, ca sa accesez ECU Airbag (asta a fost scopul principal) ar trebui sa:
Quote:
To connect to the airbag ECU you need to connect your cable to pin 3 of the OBD connector
sau pentru ABS
Quote:
You can easily modify your cable in order to be able to connect to ABS, Engine Management and EPS ECUs. You just need to solder a short wire between pins 1, 7 and 9
Intrebarea mea se refera la prima parte: "you need to connect your cable to pin 3" ... care cablu?
Pentru partea a doua am inteles ca trebuie sa fac scurt intre cei 3 pini.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 20 May 2010, 22:06 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
treaba e cam asa:
pin 1 - ABS
pin 3 - Airbag
pin 7 - Engine/Gearbox
pin 9 - EPS

La cablul kkl linia k e legata pe pinul 7, adica daca il folosesti nemodificat nu poti decat sa citesti ECU motor
Pentru a accesa diverse alte ECU trebuie sa muti linia K pe alti pini conform listei de mai sus.
Sunt unii care au legat toti cei 4 pini la linia k si le functioneaza dar aceasta varianta nu e recomandata de producatorul softului. El recomanda ca accesarea prin pinul 3(airbag) sa se faca separat de celelalte legaturi pentru a preveni o eventuala explozie a airbagurilor.
mai multe detalii aici: http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=255" onclick="window.open(this.href);return false; inclusiv diferite tipuri de cabluri kkl cu configuratia lor interna.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 08:22 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@marian merci de raspuns. Citisem inainte topicul mentionat de tine insa nu mi-a sarit in ochi faza ca la pinul 7 e conectat linia K. Deci practic trebuie sa tai conexiunea intre K line si pinul 7 si sa pun un switch ca pe o parte conecteaza k-line cu pinii 1-7-9 si pe alta cu pinul 3.
Dar totusi p'asta cu explozia de unde ai scos-o? autorul mentioneaza clar ca nu exista niciun pericol sa faci ceva gresit la masina conectand pinii respectivi, iar pe forum chiar nu am gasit nicaieri ceva de genul asta, in plus eu stiu ca airbagurile sunt declansate de niste capse legate la niste senzori de impact.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 08:47 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Dany Quote:
@marian merci de raspuns. Citisem inainte topicul mentionat de tine insa nu mi-a sarit in ochi faza ca la pinul 7 e conectat linia K. Deci practic trebuie sa tai conexiunea intre K line si pinul 7 si sa pun un switch ca pe o parte conecteaza k-line cu pinii 1-7-9 si pe alta cu pinul 3.
Dar totusi p'asta cu explozia de unde ai scos-o? autorul mentioneaza clar ca nu exista niciun pericol sa faci ceva gresit la masina conectand pinii respectivi, iar pe forum chiar nu am gasit nicaieri ceva de genul asta, in plus eu stiu ca airbagurile sunt declansate de niste capse legate la niste senzori de impact.
Normal ar trebui ca linia K sa se conecteze separat la fiecarre calculaor in parte printr-un multiplexor.( La Opel Tech 2 sunt conectate toate dar s-a intercalat o rezistenta de 27Ohmi)
Dar nu este nici o problema daca le conectezi pe toate prin scurcircuitare.
Nu stiu daca ai observat dar majoritatea programelor de diagnoza te avertizeaza atunci cand te conectezi la Airbag.
Deaceea este indicat ( nu obligatoriu ) sa nu conectezi cetrala de airbag cu celelalte in acelasi timp.
Tu poti sa faci cum doresti, este optiunea ta.
Bafta.


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 09:57 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
In principiu nu mi-e greu ca in loc de un switch cu 2 pozitii sa pun unu cu 3 sau 4.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 10:37 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Dany Quote:
In principiu nu mi-e greu ca in loc de un switch cu 2 pozitii sa pun unu cu 3 sau 4.
Foarte bine si nici nu mai stai cu gandul ca se paote intampla ceva.
Eu asa am facut, un swich cu patru pozitii si atunci lucreaza cu fiecare centralina fara a fi conectate cu celelalte in acelasi timp.
Bafta


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited