It is currently 24 Jun 2018, 15:44

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 14 Jan 2012, 01:45 
Offline

Joined: 29 Aug 2007, 17:15
Posts: 171
Location: o.O
In plus, fata de TME, am mai gasit astea:

http://www.magazine-online.ro/eco-led/t ... a--2439963
http://www.magazine-online.ro/eco-led/t ... a--2439964

Astept cu mare interes si schema domnului Mirica. De asemenea sunt curios daca abordarea sa poate comuta intre toate cele 3 adaptoare. Exista un cablu VAG Com + Fiatecuscan (http://www.okazii.ro/catalog/60914281/v ... irbag.html) care face asta. Nu vad noi de ce nu am putea gasi o abordare similara.


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 14 Jan 2012, 02:00 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Schema care ti-am prezentat-o nu este a mea. Doar m-am inspirat de la ea.
Aici gasesti documentatia de la AlfaOBD
http://www.alfaobd.com/AlfaOBD_Help.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bafta
P.S. adaptoarele din cele doua linkuri sunt compacte nu se poate umbla in ele.
trebuie sa tai cablu si sa-ti construiesti o carcasa cu switch-uri si eventual cu conectoeri DB15.

Cel mai simplu este sa-ti iei o interfat Vag KKL sa folosesti un DIP switch cu 2 pozitii ca sa separi Airbagul de celelalte linii de k pe care le poti unii pe toate fara nici o problema ( nu prea e normal dar nu o sa te deranjeze ) si ai scapat de bataia de cap cu adaptoarele


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 14 Jan 2012, 13:50 
Offline

Joined: 29 Aug 2007, 17:15
Posts: 171
Location: o.O
Eu ma gandeam la urmatorul design:

Pinul 16 la pinul 16, fiind legat direct, pentru ca e prezent in toti adaptorii.
Pinul 5 cu 4 legat la 5 cu 4, din acelasi motiv.
Apoi: un DIP switch, exact ca al tau, dar cu 5-6 pozitii, depinde cum se gaseste ca piesa.
Pe pozitia 1: Pinul 7 legat la pinul 7, 9, 12 si 1.
Pe pozitia 2: Pinul 7 legat la pinul 3.
Pe pozitia 3: Pinul 6 legat la pinul 1.
Pe pozitia 4: Pinul 14 legat la pinul 9.
Pe pozitia 5: Pinul 7 legat la pinul 12.

Astfel, pentru adaptorul 1, doar pozitia 1 este activa. Pentru adaptorul 2, este activa doar pozitia 2, iar pentru cel de-al 3-lea adaptor, se activeaza doar pozitia 3, 4 si 5.

Cum suna?


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 14 Jan 2012, 14:56 
Offline

Joined: 29 Aug 2007, 17:15
Posts: 171
Location: o.O
Mi-am dat seama ca am o eroare in logica. Totul merge ok, pana la adaptorul 3. Trebuie s-o mai regandesc un pic.
PS: Cred ca se poate rezolva cu alte switchuri suplimentare... dar e total neelegant.


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 14 Jan 2012, 15:06 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Adaptorul 3 trebuie sa-ti separe pini 1 de 6 si 9 de 14
Deaceea eu am alocat 4 poz din DIP Switch
Si daca tu legi pin 12 la POZ 5 de ce il mai legi odata la poz 1?
Poti face asa
POZ 1 - 7 legat la 1,7, 8,9,11,12,13 ( ca sa le ai pe toate )
POZ 2 - 7 legat la 3
POZ 3 - 6 la 6
POZ 4 - 14 la 14
POZ 5 - 6 la 1
POZ 6 - 14 la 9
DIP Switch cu 6 poz se gaseste ( DIP Switch se gaseste cu 2, 3,4,5,6 8 poz )
Insa daca tu iti iei un adaptor VAG 2+2 acesta nu va avea decat pini 4-5 Masa, 16 adica +12V ( alimentare ) si mai ai pin 7 care este k-line si pinul 15 care este a doua linie de K si anume L-line
Dar nu are pini 6 si 14.
Trebuie sa gasesti un Adaptor mama cu toti pini activi ca sa te poti descurca.
Bafta


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 14 Jan 2012, 15:28 
Offline

Joined: 29 Aug 2007, 17:15
Posts: 171
Location: o.O
Asta era problema, ca nu stiu ce pini sunt folositi in mod uzual si nici in mod particular. M-am luat strict dupa schema, in loc sa ma gandesc mai departe de-atat...
Intrebarea mea este.. Switchurile 6 la 6 si 14 la 14, sunt folosite in mod normal? Ma refer, in absenta adaptoarelor?

M-am hotarat sa ma duc pe varianta TME.. Iese la 24 lei, mama-tata-carcasa si are toti pinii.


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 14 Jan 2012, 15:44 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Eu le-am folosit ca sa separ liniile de CAN
nu ai voie sa unesti in acelasi timp pini 1 si 6 si nici 9 si 14
Si sa pot cun un singur adaptor sa am toate asa zisele adaptoare pe care le-a creat Yanislav.
Spre exemplu eu am o Alfa 147 si daca inchid la mine switch-urile 1,2,4,5 si 6 si restul la OFF am acces la toate controlerele de pe masina fara a mai inlocui adaptorul.
Bine poti renunta la switch-urile 6 la 6 si 14 la 14, poti folosi interfata ELM327 fara adaptor cand vrei sa accesi CAN-ul
In ceea ce priveste adaptorul acela mama - tata din link-urile pe care le-ai postat tu, amandoua au mufele OBD II, atat mama cat si tata compacte, nu poti umbla la ele, nu le poti desface.
Dar mai gandestete ca gasesti tu o solutie si in functie de cat vrei sa cheltuiesti
Eu am facut mai multe incercari si cel mai ieftin ar fi sa cumperi cele 3 adaptoare.
Daca existau la momentul cand am construit eu adaptorul nici nu ma gandeam sa-l mai construiesc.
Ca m-a dus la mai multi bani
Bafta


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 15 Mar 2013, 19:45 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2012, 12:38
Posts: 11
Car: alfa romeo 159
Location: TIMISOARA
cu stima ma poate ajuta si pe mine cineva cu un adaptor gata manufacturat?
detin o alfa 159....si un elm 327 bluetoth!
stima

_________________
ALFA ROMEO 159 MODIFIED!


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 12 Aug 2013, 17:31 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
ajutati-ma cu o chestie ca nu inteleg nimic - am un elm 327 si un kkl vagcom - pot sa fac vreo modificare de pini la vreuna din ele sa mi se conecteze la 159 la airbag?

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 13 Aug 2013, 01:03 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 6779
Car: 156GTA/159 2.4 TI
Location: Bucuresti
Elm merge direct. Airbagurile sunt pe can.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo 156 2.4 mJTD 20v TI
ex:Alfa Romeo 166 2.4 mJTD 20v Sportronic
ex:Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v


Top
   
 Post subject: Re: AlfaOBD
PostPosted: 13 Aug 2013, 09:23 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
hmmm, tkx, o sa mai incerc o data, inseamna ca e ceva dubios la mine.

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited