It is currently 19 Nov 2017, 09:50

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 292 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12
Author Message
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 19:39 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1688
Location: Bucuresti
Exista si la alfa incalzitor suplimentar, flansa aia cu 3 bujii.
Mai bine iei una d-aia de la dezmembrari si improvizezi ceva pentru partea electrica.
Daca te intereseaza, caut codul sau o poza, sa ezi ddspre ce e vorba.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 19:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 3288
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Webasto incepe si incalzeste interiorul unei masini cam dupa 15 minute de functionare, pana atunci sufla insa baga doar aer rece. Ma refer aici la zilele cu temperatura de zero grade sau chiar cu minus.

_________________
156 3.2v6 24v GTA
156 3.0 v6 racecar
ex; 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 19:59 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 125
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Daca afara nu sint mai putin de -15 grade dupa 10 minute de functionare ai interiorul bine incalzit, oricum nu ai sauna acolo, geamurile dezghetate si,cea ce este mai important, motorul cald.
Vorbesc de autoturism nu de transporter, duba, etc

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 20:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 3288
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Nici chiar asa, sa nu exageram, am avut webasto montat pe 159 si am si pe masina actuala, din fabrica. La ambele caldura in masina se face dupa 15 chiar 20 minute daca afara sunt de la -5 gr in jos.

_________________
156 3.2v6 24v GTA
156 3.0 v6 racecar
ex; 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 20:47 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 125
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Am un fost coleg de facultate care este stabilit in Danemarca.
Acum 4 sau cinci ani a venit aici, si am fost curios cum functioneaza sistemul. Avea tot Stilo cu motor 1.6 pe benzina, ca al meu, numai ca al lui era break.
Trei zile la rind am vazut cum pornea sistemul din telecomanda, afara dimineata era sub -10 grade si dupa 10 minute se urca in masina si pleaca. Am fost si eu cu el in doua din aceste dati si iti spun ca geamurile erau toate dezghetate si in masina cald.
Acum or fi diferite tipuri de Webasto cu puteri diferite, sau o fi treaba de reglaje, nu stiu deoarece nu am desfacut niciodata nici unul.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 21:08 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 284
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
@zet
Pt calculul corect din punctul meu de vedere nu ti cont numai de masa lichidului ci a întregului motor.(In cazul ala va dura 16 ore sa încălzești motorul la 60 grade)
Alternatorul la 147 Jtd are 105A (cel putin asa are al meu).
147 Jtd mai au avut incalzire auxiliara electrica de 450w (3 radiatoare electrice, care din punctul meu sunt prea mici sa încălzească mașina repede)
Probabil cea mai buna varianta ii webasto (Întreabă-l pe Valak ca el are).


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 21:22 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 125
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Am eu pe masina acele rezistente care sint 3 de cite 250w fiecare dar doua sint legate in paralel si formeaza una de 500w. Puterea maxima este de 750w
Ele sint gestionate de BC-ul masinii si, asa cum spuneam, sint pt iernile din Italia.
Cred ca ajuta putin si la la dezaburirea/ dezghetarea parbrizului.
Oricum acum cind dimineata sint in jur de 3 grade se simte destul de putin prezenta lor.
Cel mai bine se simte incalzirea in scaune care este chiar buna. In 30-40 secunde chiar incepi sa simti iar intr-un minut incepi sa te incalzesti

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 21:56 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 125
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
N-am fost niciodata in Danemarca dar presupun ca pe acolo vremea este mai rece decit pe la noi.
Si chiar un benzinar la -20 grade nu este asa vioi. Fostul meu Stilo era pe benzina si nu avea webasto si nici nu se incalzea asa repede.
Diferenta este ca odata incalzit motorul pe benzina isi pastreaza temperatura de 80-90 grade la relanti chiar la temperaturi exterioare de -20 grade pe cind la diesel aceasta scade destul de mult in conditii similare.

Iar cu bujiile - nu-mi iese la socoteala chestia cu puterea alocata incalzirii.
Presupunind ca bujiile consuma undeva in jur de 70A, care este destul de mult pt un alternator obisnuit, iese un maxim de 900wati. Incalzitoarele electrice de apa ,alea instant, au o putere de la 1500w in sus pt un debit cit de cit acceptabil.
E adevarat ca-ti poti comanda un alternator de 360 A si atunci datele problemei se schimba dar pt masinile obisnuite cam aici ne invirtim.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 26 Nov 2016, 00:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 284
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
Acuma mi-am adus aminte, tine cont ca un webasto are puterea de 5KW.
Ca sa echivalezi puterea lui iti trebuie 5KW / 12V = 416A.
Încep sa cred ca încălzitorul ala nu prea o sa aibe nici un efect major.


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 01 Dec 2016, 10:16 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 582
Location: Bucuresti
Ceva ceva tot trebuie sa se simtă pt ca se aduce un aport de energie suplimentar antigelului.
Nu m-am hotărât dacă îl montez sau nu, dar din punctul meu de vedere este sistemul cel mai ușor de montat spre deosebire de webasto care îți bagi ceva undeva până îl montezi si este si mult mai scump.
Masina mai are în dotare 2 sisteme de preîncălzire:
1. Are un schimbător antigel/gaze arse pe circuitul Egr, dar la mine nu mai funcționează pt ca am anulat egr-ul
2. Are aux heating adică niște rezistente electrice la aeroterma care nu am înțeles niciodată când funcționează, cum funcționează , dacă trebuie să fac ceva ca sa le activez sau dacă au vreun efect care să se simta...poate mă lămurește cineva


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 01 Dec 2016, 13:10 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 6344
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Ideea de mai sus cu scaunele incalzite nu e deloc rea . La fostul Vitara mi-a pus Cip incalzire aftermarket si era perfecta pt diminetile geroase . Simteai imediat caldura si trecea mai usor timpul pana baga si aeroterma caldura . E si o solutie ieftina ...


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 01 Dec 2016, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 125
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Daca ai acele rezistente PTC ar trebui sa se simta. Bineinteles ar fi indicat ca recircularea aerului sa fie pe inchis pt o mai buna eficenta. Ele sint controlate de un mic controler M075 car primeste semnale de la BC prin can-bus. In principiu atunci cind temparatura exterioara este mai mica de 20 grade ar trebui sa intre in functiune si in functie de cit de scazuta este temp. intra numai rezistenta cu putere mai mica, sau cea cu putere mai mare, sau amindoua cind este necesara puterea maxima. Mai este conditia ca turatia motorului sa fie mai mare de 700 rot/min, tensiunea bateriei mai mare ca 12.6 volti. Probabil functionarea lor este corelata si cu alti mari consumatori cum ar fi degivrare luneta, ventilator habitaclu la maxim etc.
Acum nu stiu daca se arde vreo rezistenta din aceea, sau vreu releu nu-si face treaba daca exista un semnal de eroare ce va fi afisat sau memorat in BC.
Cred ca se poate masura curentul prin rezistente daca se dispune de un ampermetru solid, sau se poate masura direct continuitatea rezistentelor daca se creeaza conditiile de functionare si se dau jos sigurantele F74, F76 care se afla la borna + a bateriei.
Cit despre sistemul de incalzire a antigelului , el exista la Ford, Audi,etc insa presupun ca-ti trebuie un alternator si o baterie pe masura.
Daca cauti pe olx o sa gasesti incalzitoare din aceste second hand in jurul sumei de 100 lei.
Daca tot te ' mananca' ia unul din acela si vezi ce rezultate obtii. Eu unul sint sceptic ca va da rezultate mai bune pt dezaburire parbriz decit sistemul cu rezistente PTC.


Attachments:
ScreenHunter_92 Dec. 01 12.15.jpg
ScreenHunter_92 Dec. 01 12.15.jpg [ 95.03 KiB | Viewed 915 times ]

_________________
DA !
Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 05 Dec 2016, 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 582
Location: Bucuresti
Am eludicat misterul.
M-am conectat cu diagnoza pe clima si am actionat fortat releele de la PTC cu motorul pornit. In momentul actionarii motorul a avut o oscilatie la relanti asta inseamna ca a aparut o incarcare suplimentara pe alternator si rezistentele functioneaza.
Problema ramanea ca totusi in mod normal ele nu functioneaza.
Am inceput sa studiez problema si am observat ca pe mai multe module din masina(inclusiv clima) aveam urmatoarea eroare: U1601 Can line error
Aceasta eroare putea proveni numai de la un device conectat pe CAN care punea linia in scurt sau care mai stiu eu ce facea.
Am scos CD-playerul aftermarket si am scos mufele din spate, iar toate erorile de CAN au disparut.
Problema a fost in felul urmator: CD-playerul meu aftermarket este tot blaupunkt si are aceeasi conectica ca cel original iar baietii care mi l-au montat au pus direct mufele si nu si-au pus problema sa verifice si unde se duce fiecare fir din mufa.
Prin urmare firele de CAN A si CAN B ajungeau pe niste pini aiurea ai noului CD-player fapt pt care ori puneau linia in scurt, ori apareau niste impedante aiurea pe acolo, ori apareau niste tensiuni aiurea. Am scos din mufa CD-plyaerului firele de CAN, le-am izolat si le-am lasat in aer pt ca si asa nu am ce face cu ele.
Rezultatul este ca din ce am observat a inceput sa mearga PTC heaterul.
O sa-l mai testez maine dimineata la rece ca sa am confirmarea exacta si va tin la curent.

OBS: Pt toata lumea care are CD-player aftermarket si are pe unele module ale masinii eroarea U1601 CAN line error ii sugerez sa scoata din cd-playerul aftermarket firele CAN A si CAN B


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 19 Jul 2017, 12:36 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 582
Location: Bucuresti
In curand o voi scoate la vanzare. Inca nu sunt hotarat daca sa o vand sau sa o tin ca a doua masina...
Cert este ca n-am mai mers cu ea de ceva timp pentru ca merg cu o alta masina acum.
Pana ma hotarasc pe deplin mai jos gasiti poze recente cu masina:

https://photos.app.goo.gl/1WnX6kjoz1sfqi5A2

Cand voi avea timp voi face si un scurt istoric cu tot ce s-a facut la masina in timpul in care a fost la mine daca nu ma insel au trecut aproape 8 ani...cat si un anunt complet.
La pret nu m-am gandit inca, daca este cineva interesat poate sa ma contacteze. Masina este pe firma deci are TVA deductibil, are Casco valabil pana in 08.08, RCA si rovinieta valabile pana anul viitor(nu mai stiu exact datele).


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 19 Jul 2017, 12:38 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 2474
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Cu ce mergi?

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 19 Jul 2017, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 582
Location: Bucuresti
Am de mult timp in familie o honda accord 2005 2.4 benzina automata cu absolut toate optiunile pe ea care de ceva timp nu o mai folosea nimeni asa ca am luat-o eu.
Masina are 190cp stock si bineinteles ca nu m-am putut abtine si i-am facut soft :)
Masina a fost luata de noua, are la ora actuala 160k si s-a dovedit a fi cea mai fiabila masina pe care am condus-o vreodata. In afara de consumabile in tot acest timp (2005-prezent) s-au schimbat 2 bucse bara stabilizatoare si un oring de la cutie.
Are o tinuta de drum impecabila, e foarte confortabila si e mult mai adecvata la ce imi trebuie acum. Motorul este senzational iar dupa soft pot sa spun ca s-a dezlantuit. Vtec-ul intra acum la 4000rpm fata de 6000rpm cat era stock si linia rosie a fost crescuta de la 7000 la 7600. Singurul dezavantaj al masinii este consumul, dar tinand cont de fiabilitate se compenseaza. Consumul pe autostrada pe cruise la 140km/h cu 4 persoane si aer este undeva in jurul lui 8, iar in oras depinde, realist cred ca s-ar situa undeva la 14 +- in functie de trafic si de cat de greu ai piciorul care la ora actuala imi e destul de greu sa-l controlez :)


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 14 Nov 2017, 10:43 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 582
Location: Bucuresti
Dupa cum ziceam mai demult am pus-o la vanzare.
Mai jos este anuntul:
https://www.olx.ro/oferta/vand-alfa-rom ... 9IkgX.html

Avand in vedere ca nu am mai pornit-o de 1 luna si nu cred ca am mai mers cu ea de 2 chiar nu se justifica sa o mai tin.
Imi e destul de greu sa ma despart de ea avand in vedere cat timp, nervi si bani am investit dar decat sa rugineasca in parcare mai bine o ia cineva care sa se bucure de ea.

Momentan voi ramane cu Honda pentru ca sunt foarte multumit de ea. Poate pe viitor ma voi intoarce la alfa, prima dragoste nu se uite niciodata, cine stie poate o Giulia (defapt e singura care imi place din modelele noi :))


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 292 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited