It is currently 17 Jul 2019, 06:15

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 12 Jul 2010, 14:15 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Dupa cum ziceam prin alte parti, intre timp o noua Alfa (147 1.9 JTD 2004, 126k km) a venit in familie. De data asta insa am trecut la diesel.

Masina a venit cu un filtru de particule instalat aftermarket, pe care insa vreau sa il dau jos. Primul lucru care l-am facut a fost sa ii curat EGR-ul, insa am fost placut surprins sa vad ca era destul de curat (doar un strat f subtire de funingine) si in curand trebuie sa ii schimb ceva consumabile (ulei, filtre, lichid de frana). In general masina a fost intretinuta foarte bine, atat interior cat si exterior.

Singurele lucruri care imi lipsesc momentan sunt Cruise Control-ul (e in curs de rezolvare) si eventual un mp3 player, insa vreau sa ii fac o adaptare pentru iPod la playerul original. In rest inbunatatiri (aka tuning) nu am de gand sa ii fac, poate doar un remap dar nu ma grabesc.

Venind de pe 156 MK1 pot spune ca interiorul e mult mai bine pus la punct, masina pare mai solida (e si in 3 usi, dar totusi), suspensia stock e ok, absoarbe bine denivelarile si are ruliu moderat. Momentan nu sunt foarte multumit de frane, insa cred ca un schimb de lichid de frana si o aerisire o sa rezolve problema. Imi lipseste evident plaja de turatii de benzinar, dar m-am obisnuit deja. Consumul e foarte ok pana acum (6% autostrada - 7.2% combinat).


Attachments:
36209_407431540043_619110043_4941199_3016127_n.jpg
36209_407431540043_619110043_4941199_3016127_n.jpg [ 107.65 KiB | Viewed 6952 times ]
36209_407431545043_619110043_4941200_7267384_n.jpg
36209_407431545043_619110043_4941200_7267384_n.jpg [ 98.17 KiB | Viewed 6952 times ]
36209_407431550043_619110043_4941201_6813901_n.jpg
36209_407431550043_619110043_4941201_6813901_n.jpg [ 105.42 KiB | Viewed 6952 times ]
36209_407431535043_619110043_4941198_197449_n.jpg
36209_407431535043_619110043_4941198_197449_n.jpg [ 101.39 KiB | Viewed 6952 times ]

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI
Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 14:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 6986
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
sa va plimbati fara probleme ... arata chiar foarte bine masina .


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 14:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2007, 01:07
Posts: 627
Car: Alfa Spider '99
Location: Bucuresti
Arata foarte bine.

_________________
Alfa Romeo Spider '99


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 14:34 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2603
Location: Bucuresti
Frumoasa...
Aceleasi gume le am si eu, si de cand sunt pe masina, frana e mai proasta! O fi de la prea laudatele Eagle F1?

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 14:55 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@all multumesc...

@antonelcodreanu o sa stiu abia dupa ce schimb lichidul de frana care e aproape de limita de varsta.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 21:08 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 14006
Car: GTV/Spider916
Location: Bucuresti
Cred ca ti-am mai zis, dar o mai fac odata: felicitari, sa o stapanesti sanatos! Totusi, de ce vrei sa renunti la DPF? Parca era unul din motivele pentru care te-ai oprit la masina asta..

_________________
Image
--------------------------------------------------
Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
Alfa Romeo GTV 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo MiTo 1.4TB
ex: Alfa Romeo Spider 939 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Brera 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo GT 1.9mJTD
ex: Alfa Romeo 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 21:46 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@alex in primul rand inca o data multumesc. Vezi tu romanu' tot roman ramane pe unde s-ar duce. Asa ca as vrea sa pastrez placheta verde obtinuta cu ajutorul DPF-ului fara dezavantajele lui (consum usor crescut si pierdere de putere), asa ca il pastrez doar in acte :D. Oricum din experienta mecanicului meu TUV-ul nu observa discrepanta :wink:, asa ca totul e in ordine. Treaba e ca o data cu instalarea DPF-ului nu cred ca a fost facut si un update al soft-ului (trebuie sa verific oricum), asta fiind motivul principal.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 22:09 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 14006
Car: GTV/Spider916
Location: Bucuresti
Ah, makes sense acum! :wink:

_________________
Image
--------------------------------------------------
Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
Alfa Romeo GTV 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo MiTo 1.4TB
ex: Alfa Romeo Spider 939 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Brera 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo GT 1.9mJTD
ex: Alfa Romeo 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2010, 15:54 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Ieri i-am facut prima revizie - deocamdata ulei si filtre. Nu mi-a venit sa cred cand de greu se schimba un amarat de filtru de aer la masina asta. Am descoperit ca masina a venit fara filtru de polen, nici rama nu avea insa am avut una de 156 la indemana care s-a potrivit. Printre alte chestii am gasit furtunul de la intercooler de jos cu o gaura, probabil de la rozatoare. Temporar l-am bandajat cu "duct tape". Acum ma gandesc la un set de furtune din silicon.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2010, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Ah stiu ca nu o sa tina, de asta am si zis "temporar". Despre coliere deja stiu cum sta treaba. Ieri am schimbat colierele originale la furtunul respectiv.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2010, 15:16 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Saptamana trecuta incepuse sa faca un zgmot mai ciudat la motor, care am observat ca crestea in intensitate cand luam curbe. Azi mi-a dat prin cap sa verific nivelul lichidului de servo si ...ghici ce... era muuult sub minim. Cand schimbat uleiul am vazut ca ar fi ceva scrugeri pe scut si acu cred ca ar fi de la circuitul de servo. Aveti idee cam pe unde ar putea pierde? Ma refer la cele mai frecvente cauze evident, ca diseara ma bag sub ea sa verific insa mi-ar fi mai usor dar nu as cauta aiurea.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2010, 19:57 
Offline
User avatar

Joined: 18 Oct 2009, 14:40
Posts: 72
Location: brasov
super aratoasa...controleaza furtunurile de la servo:D...am avut si eu problema asta in iarna si era fisurat furtunul de retur...e cam naspa ca sunt destul de scumpe:D si nu vin decat impreuna!


Top
   
PostPosted: 13 Aug 2010, 09:46 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Maine ma bag pe sub ea sa vad cum sta treaba. Cica ar mai fi un buson la caseta de directie la care se duce garnitura si poate pierde.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 13 Aug 2010, 23:34 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 295
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
Verifica si fulia de pe arborele cotit. Mie imi trancanea motorul cand viram si dupa multe verificari am observat ca era fulia de pe arbore care are o bucsa pe mijloc de cauciuc si aia se duce in timp.


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2010, 21:18 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Ce treaba ar avea arborele cotit cu circuitul de servo?

Intre timp am gasit problema: una din conductele de servo e fisurata, iar fisura era mascata de o clema de prindere de sasiu. Locatia: chiar in spatele rotii dreapta, fiind vorba de una din cele doua conducate care sunt conectate la caseta de directie.

Din pacate problema nu am rezolvat-o, si acum astept sa imi vina o noua conducta (pe undeva pe marti).

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2010, 22:16 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 295
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
Dany Quote:
Ce treaba ar avea arborele cotit cu circuitul de servo?

Intre timp am gasit problema: una din conductele de servo e fisurata, iar fisura era mascata de o clema de prindere de sasiu. Locatia: chiar in spatele rotii dreapta, fiind vorba de una din cele doua conducate care sunt conectate la caseta de directie.

Din pacate problema nu am rezolvat-o, si acum astept sa imi vina o noua conducta (pe undeva pe marti).
Cand misti rotile pompa de servo devine consumator de energie pe cureaua de accesori, iar cum la mine bucsa de la fulia de la arborele cotit era dusa, trancanea motorul. Se auzea o bataie de metal pe metal orcum era foarte ciudat zbomotul.


Top
   
PostPosted: 15 Aug 2010, 12:34 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Banuiesc ca te referi la fulia care antreneaza cureaua de accesorii (nu cea pt cureaua de distributie), care intradevar a fost prima posibilitate considerata.
Asta pana am descoperit ca exista o pierdere de lichid de servo in circuit (vezi postarile precedente), iar o data cu completarea uleiului de servo a disparut zgomotul, eliminand astfel orice dubiu ca ar fi altceva in afara de o conducta sparta.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2010, 14:32 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Am rezolvat in w/e-ul trecut problema cu teava de servo. A durat mai mult din cauza ca initial am luat o teava de servo de la dezmembrari care avea o fisura in fix acelasi loc cu cea veche, dupa care am comandat tevile noi. Insa discutand cu oamenii de la Alfa am aflat ca tevile astea de servo la 147 sunt o problema cunoscuta, ei zicand ca ultimul lot de tevi de servo s-a vandut ca painea calda. Asa ca verificati nivelul uleiului de servo mai des!

LE: o poza din ePer cu locul unde a aparut problema.


Attachments:
servo leak.JPG
servo leak.JPG [ 43.65 KiB | Viewed 6436 times ]

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI
Top
   
PostPosted: 23 Aug 2010, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1764
Location: Bucuresti
Ca sa scapi de problema definitiv ar fi bine sa rezolvi si problema care a generat fisura.
Poate putin cauciuc/burete sau altceva in locul unde sunt fixate tevile.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2010, 10:31 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@dcmilitaru ambele tevi erau prinse de la inceput cu mansoane de cauciuc acolo, nu atingeau de sasiu, nu se atingeau nici intre ele. Dar acum ca ma gandesc cred ca e posibil sa fi atins de surubul care separa tevile. Brida respectiva nu arata ca in poza din ePer de mai sus.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2010, 12:19 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Intre timp am cumparat si o maneta de Cruise Control, insa din pacate am descoperit ca masina nu a venit echipata cu mufa pentru Cruise control. Dupa ceva discutii cu dcmilitaru (inca o data multumesci) si cu cativa mecanici de la Alfa de aici am ajuns la concluzia ca singura modalitate sa instalez piesa ar fi sa trag eu firele direct de la ECU, operatie la care cei de la Alfa au zis ca nu se baga. Avand in vedere ca singur nu imi vine sa imi bag nasu', m-am decis sa o las balta.

Cu ocazia asta vroiam sa mentionez seriozitatea lui StanPatitW care a intermediat tranzactia si a amicului lui care s-a ocupat f prompt de livrare. Spun asta in contextul in care userul Sicu. m-a dus cu vorba fro luna de zile dupa care foarte abrupt mi-a spus ca piesa s-a vandut, cu toate ca aveam o intelegere ca piesa era rezervata pentru mine.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 26 Sep 2010, 13:49 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
La recomandarea facuta de @tzzivii pe un alt topic, in urma unei diagnoze in mers cu FiatEcu Scan am descoperit ca MAF-ul e pe duca si urmeaza sa il schimb saptamana viitoare.

Pentru cine e interesat de detaliile tehnice, treaba a stat in felul urmator: pana in 3000 rpm Desired Air Quantity si Intake Air Quantity sunt aproape egale (cu abateri de sub 5%), dupa care cea de-a doua incepe sa scada dramatic.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2010, 16:34 
Offline
User avatar

Joined: 18 Oct 2009, 14:40
Posts: 72
Location: brasov
exact acolo aveam si eu fisura la furtunul de servo!...al tau care e fisurat, turul sau returul?


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2010, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Era fisurat cel de jos (vezi schema de mai sus), nu stiu daca era tur sau retur.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2010, 17:48 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
Interesat. Sa inteleg ca ai facut testul in mers exact cu a zis Tzzivii, a 3-a, a 4-a? Eu am incercat pe loc si arata la fel. Multumesc.

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: aschiuta and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited