It is currently 24 Nov 2020, 18:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28 Sep 2020, 16:55 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
Salut,
De cateva luni temperatura motorului e cam ridicata, gen in oras sta intre 88 si 92 grade, iar in afara daca ii dau talpa urca pana la 105. Acum 2 ani am schimbat radiatorul in urma unui accident dar nu au fost probleme de temteratura ridicata. De curand am schimbat distributia, pompa Hepu, schimbat antigel Selenia Paraflu albastru, schimbat termostat (dechide la 88), aceleasi simptoma, se incinge. Ventilatoarele pleaca pe la 105-108 grade cred, normal ar trebui sa plece la 90? Bijuteria e 156 JTD 1.9. Ce sfaturi puteti sa-mi dati sa nu se mai incinga.


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2020, 17:16 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1585
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Sigur porneste treapta 1 a ventilatorului? Releul cade des, e problema comuna.

Lichidul de racire pentru 156 ar trebui sa fie rosu Paraflu Up rosu.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2020, 18:46 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3682
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Treapta 1 pleacă pe la 99, iar 2 pe la 110 daca nu ma înșel. Se verifică usor cu un test pe actuatori (multiecuscan + kkl sau elm327 ptr Alfa). Asa îți dai seama daca nu cumva rezistenta de pe radiator e corodată. Ce vezi pe ceas e orientativ. Si da, roz G12 trebuia sa fie.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2020, 21:10 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 698
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cel mai bine se vede in Multiecuscan , daca trece de 99 grade si nu porneste ventilatorul , atunci sunt sanse sa fie releul pentru prima treapta a ventilatorului dupa radiator ,eu am schimbat acel releu , cand pornea ventilatorul , era deja in treapta 2-a si facea urat ,plus ca imi arata si in bord temperatura peste 90 grade( atunci nu aveam diagnioza)

Oricum trebuie verificate si furtunele pe unde trece antigelul , sa fie stranse bine si sa nu traga aer pe udeva , avand si instaltie GPL ma trezeam de multe ori ca sarea temperatura de 90 grade chiar si dupa schimbarea releului dupa radiator , atunci am observat ca nu ii trebuie multe, sa intre aer pe instaltie si sa creasca temperatura , mai poti incerca si cu o aerisire pe la radiator sa vezi ce iese pe acolo.


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2020, 08:50 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
Am aerisit radiatorul, nu are aer in instalatie, iar la antigel producatorul recomanda ptr modelul meu Petronas Selenia Paraflu 11 albastru (este si un topic aici in care se recomanda acest antigel). Inainte am avut G12roz si temperatura era putin mai ridicata. tomi_alfa pe suportul ventilatoarelor sunt 2 rezistori (cel din poza), din cate am inteles e una din posibilele motive din care sa nu plece ventilatoarele, dar nu gasesc disponibil, am incercat la mai multe magazine(autototal, unix, augsburg, autonet, elit, epiesa, autohut). iuli78, Razvan29 unde e acel releu? Furtunurile le-am verificat pe toate si sunt bine prinse si nu sunt sparte. Cand pornesc AC ventilatoarele merg pe ambele trepte.


Attachments:
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 288.05 KiB | Viewed 757 times ]
Top
   
PostPosted: 29 Sep 2020, 09:15 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 167
Schimba senzorul de temperatura aflat pe termostat sigur da eronat, eu am patit cu senzor facet.


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2020, 10:10 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
cipy83 Quote:
Schimba senzorul de temperatura aflat pe termostat sigur da eronat, eu am patit cu senzor facet.
Am schimbat termostatul cu tot cu senzor si nu s-a schimbat nimic.


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2020, 10:20 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3682
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Rezistenta uite-o aici. Releul il gasesti in fata baterieri. Este un capac ce le acopera si ai acolo FAN 1 si FAN 2 parca. Primele pica rezistentele, ca-s batute de apa, praf si altele, apoi releele (rar).

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2020, 11:58 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
tomi_alfa Quote:
Rezistenta uite-o aici. Releul il gasesti in fata baterieri. Este un capac ce le acopera si ai acolo FAN 1 si FAN 2 parca. Primele pica rezistentele, ca-s batute de apa, praf si altele, apoi releele (rar).
Multumesc. O sa verific releele, acum un an le-am schimbat, dar cine stie. Esti sigurt ca se potrivesc resistentele:? Din cate am vazut nu apare ca e ptr modelul meu. Pe serie de caroserie la mine apare codul 60692416


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2020, 12:27 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3682
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Sunt la fel in principiu. Nu prea vad de ce ti-ai face griji. Depinde de tine daca vrei sa dai 200+ pe una noua originala sau una aftermarket la 20-60 lei care face acelasi lucru. Poti lua si de pe epiesa sau altele de profil. Vezi daca nu cumva s-a desprins vreun piciorus de pe la ea. Eu asa am patit si am lipit-o si gata. Am scapat gratuit. :naughty:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 30 Sep 2020, 14:05 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
Am verificat releele si sunt ok. La rezistente mufele erau putin corodate, am schimbat una din ele, am curatat mufele, am masurat rezistentele si erau ok, ramane sa ii dau putin jar pe autostrada si vedem ce se intampla. Revin cu detalii cat se poate de repede.


Top
   
PostPosted: 30 Sep 2020, 19:40 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
Am iesit putin pe autostrada si aceleasi simptome, nu pleaca ventilatoarele. Maine sper sa pot ajunge cu ea la tester.


Top
   
PostPosted: 30 Sep 2020, 22:27 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3682
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Daca se incalzeste mai mult decat trebuie in mers si mai ales pe autostrada, chiar e ciudat ca de la curentul de aer se raceste. Sa n-ai vreo infundatura pe circuitul de racire... :scratch:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 01 Oct 2020, 18:42 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
Am fost la tester, aproape toate bune. Ceva erori dar nu la motor sau la racire. Electricianul mi-a zis ca treapta de plecare la mine e 106 grade ptr 1 si treapta 2 la 115-120. Pe rezistentele care le-am luat nu scrie de cati ohmi sunt, cele care erau pe masina erau de 0,18 ohm. Mi-a zis sa iau altele pe care sa scrie 0,18 ohm. A curatat mufele de la releele de la baterie, de la senzorul de temperatura si de la rezistente, am facut o tura prin oras si nu a mai sarit de 89. Maine o sa am un drum mai lung si sa vad ce temperaturi va avea.


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2020, 09:04 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
Zilele astea am tot mers, interior si exterior, in 5 zile aproape 800km, dar am renuntat la stilul meu de condus, gen eu am iesit din intersectie si restul abia pleaca de pe loc, am folosit un stil de condus mai babesc, si temperaturile au fost acceptabile, adica in oras a stat temperatura sub 90 si in exterior a urcat de cateva ori pana aproape 95, dar atunci am calcat mai mult pedala, am schimbat in 3500rpm. Inca nu am schimbat a doua rezistenta de la ventilatoare, nu era pe stoc, azi sau maine ajunge, in weekend am iar ceva drumuri de facut si o sa vad ce temperatiri mai indica.
Intrebare::::::::; e posibil sa indice gresit temperatura ceasul din bord? :scratch:


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2020, 09:53 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3682
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Poți verifica daca ceasurile indica gresit doar daca ai si diagnoza in fata sa compari pozitia acului cu ce da pe senzor. Oricum nu va fi foarte precis ceasul, dar marja de eroare n-ar trebui sa fie mare.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2020, 00:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 698
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mi sa intamplat sa indice gresit , dar nu cu diferente asa de mici , cand sa busit senzorul de temperatura aftermarket (Meat & Doria) , crestea temperatura destul de repede la 130 grade , dupa ce l-am schimbat cu cel vechi (originalul) si-a revenit .
Nu stiu daca ai incercat , dar trebuie verificata partea ce-a mai ieftina , cu calbul de diagnoza si programul Multiecuscan , urmarit daca porneste ventilatorul in prima treapta, la 105 grade cum zici ca este la motorul tau ( la 2.0 twin spark este 99 grade) .


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2020, 15:12 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
iuli78 Quote:
Mi sa intamplat sa indice gresit , dar nu cu diferente asa de mici , cand sa busit senzorul de temperatura aftermarket (Meat & Doria) , crestea temperatura destul de repede la 130 grade , dupa ce l-am schimbat cu cel vechi (originalul) si-a revenit .
Nu stiu daca ai incercat , dar trebuie verificata partea ce-a mai ieftina , cu calbul de diagnoza si programul Multiecuscan , urmarit daca porneste ventilatorul in prima treapta, la 105 grade cum zici ca este la motorul tau ( la 2.0 twin spark este 99 grade) .
Termostatul e nou, a venit cu tot cu senzor. Temperaturile sunt asemanatoare si cu unul si cu celalalt. O sa iau un senzor nou. Am gasit pe original la 210 lei dar are termen de livrare 10-15 zile si Delphi la 40lei. Dar pana sa schimb senzorul vreau sa schimb 3 furtunase mai mici care pleaca din termostat si se duc la vasul de expansiune.


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2020, 19:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 698
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este bine sa iti cumperi o diagnoza pentru Fiat/Alfa Romeo ,alturi de un laptop si programul Multiecuscan, a mea se potriveste si la Volkswagen doar cu VCDS lite , ,poti monitoriza singur temperatura apei , oricum sunt diferente intre ce arata in bord si temperatura reala , de exemplu la mine cand urca pana la 99 grade ,tot la jumate sta acul , la fel si cand ajunge pe la 80 grade .
Ii dai talpa si vezi temperatura reala aratata de program , poate este mai mica decat iti arata , la mine se mai inchide programul cand dau sa monitorizeze temperatura apei , este bine sa mai fie cineva din dreapta.

Daca variantele pe care le incerci ,nu dau rezultate (gen radiator ceva mai infundat ,termostat blocat pe inchis ,furtune neetanse ) este bine sa iei in calcul si pompa de apa ,de exemplu.


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2020, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3682
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
iuli78 Quote:
Daca variantele pe care le incerci ,nu dau rezultate (gen radiator ceva mai infundat ,termostat blocat pe inchis ,furtune neetanse ) este bine sa iei in calcul si pompa de apa ,de exemplu.
Sau un flush. Se poate intampla ca circuitul sa aiba niste infundaturi pe undeva, dar intai urmarit pe diagnoza. Si cel mai rapid, chiar si fara diagnoza, e sa verifici furtunele de la radiator de tur si retur atunci cand s-a incins motorul. Daca-s diferente notabile de temperatura, atunci ti-e clar ca radiatorul sau termostatul nu-s in regula, chiar daca zici ca le-ai schimbat recent. Am vazut si piese noi proaste din fabrica. Nu-i prima si nici ultima data.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 26 Oct 2020, 14:31 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
Am schimbat iar senzorul de temteratura, am pus unul Delphi, am verificat toate furtunurile, toate bune, am facut flush de 3 ori si tot se incinge. O sa incerc sa gasesc prin dezmenbrati un radiator original si sa-l montez.


Top
   
PostPosted: 26 Oct 2020, 19:53 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 698
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cum stai cu nivelul de antigel din vas cand creste temperatura mai mult decat trebuie ?
Temperaturile de care vorbesti : 88 si 92 grade, iar in afara daca ii dau talpa urca pana la 105 sunt masurate cu diagnoza ?

Trebuie verificate cu diagnoza in mers daca ce ai zis sunt temperaturi aproximative din bord , daca sunt temperaturile luate de la senzorul din teromostat si nu sare de 106 grade , ar trebui sa fie bine atata timp cat la temperatura aia porneste ventilatorul , ideia este sa scada temperatura sub 100 grade cand se opreste ventlatorul ,daca sare des peste 106 de grade la mers normal ,atunci este o problema ,dar daca sare doar cand o forjezi (tu stii mai bine cum mergi) eu zic ca este normal sa mai ajunga la 110 grade .

Eu in oras cu a mea 2.0ts ma intalnesc des cu 100 grade , se simte cand porneste ventilatorul , nu este ceva anormal ,atata timp cat asa este setat din fabrica sa porneasca prima treapta . Sare si de 100 (probabil 105-110 grade temperatura reala) daca se merge in coloana mai mult timp sau se merge cu viteza gen 170 km mai mult timp


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2020, 14:20 
Offline

Joined: 17 Sep 2017, 20:49
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 156
iuli78 Quote:
Cum stai cu nivelul de antigel din vas cand creste temperatura mai mult decat trebuie ?
Temperaturile de care vorbesti : 88 si 92 grade, iar in afara daca ii dau talpa urca pana la 105 sunt masurate cu diagnoza ?

Trebuie verificate cu diagnoza in mers daca ce ai zis sunt temperaturi aproximative din bord , daca sunt temperaturile luate de la senzorul din teromostat si nu sare de 106 grade , ar trebui sa fie bine atata timp cat la temperatura aia porneste ventilatorul , ideia este sa scada temperatura sub 100 grade cand se opreste ventlatorul ,daca sare des peste 106 de grade la mers normal ,atunci este o problema ,dar daca sare doar cand o forjezi (tu stii mai bine cum mergi) eu zic ca este normal sa mai ajunga la 110 grade .

Eu in oras cu a mea 2.0ts ma intalnesc des cu 100 grade , se simte cand porneste ventilatorul , nu este ceva anormal ,atata timp cat asa este setat din fabrica sa porneasca prima treapta . Sare si de 100 (probabil 105-110 grade temperatura reala) daca se merge in coloana mai mult timp sau se merge cu viteza gen 170 km mai mult timp
Nivelul in vasul de expansiune e constant. Pe diagnoza e aceeasi temperatura ca in bord. Daca merg cu AC pornit temperatura nu creste asa mult, probabil din cauza asta nu am sesizat.
Ma gandeam sa scot antigelul si sa fac ce mi-a recomandat un mecanic batran de la service-ul unde ma duc de obicei, sa bag otet alimentar in combinatie cu apa in concentratie 50-50, sa merg jumatate de ora ca sa creasca bine temperatura, dupa sa fac 2-3 spalari si sa vad daca s-a remediat problema.


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2020, 00:43 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 698
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Faci cum crezi , dar pentru mașina mea nu mi se pare mult 99 grade temperatura arătată de diagnoza în oraș ,atunci pornește ventilatorul și se oprește când ajunge pe la 94 , atâta timp cât nu sare de 100 grade la mers normal nu am de ce sa îmi fac griji , mi-e greu sa cred că la jtd este mult diferit . Daca ti sa zis corect că ventilatorul declanșează la 106 grade ,înseamnă că este normal sa ajungă la temperatura aia , ideie este sa nu treacă peste la mers normal .
Pentru detalii sigure, trebuie căutat în diferite programe/manuale, temperatura la care declanșează prima treaptă și la cat se oprește , la fel și cu treapta a doua.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited