It is currently 19 Dec 2018, 11:20

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Jan 2018, 03:01 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 228
Car: Alfa Romeo 166 2.5v6
Location: Cluj Napoca
Salutare,

Am vazut ca in ultima vreme e la moda sa ai doua Alfe, asa ca pe langa 166 Busso, am mai achizitionat un 156 JTS 2.0 sw.
Acum de la lauda sa trec la subiect:

S-a refacut chiuloasa, curatat lacrima tot, schimbat ghiduri si semeringuri, planat frumos, etc., distributie, balansieri. etc
Insa vreau ca pe viitor sa evit depunerea calaminei pe supare si pe clapeta de acceleratie, asa ca m-am hotarat sa anulez valva pcv si tot ce inseamna acces gaze carter in admisie.

Intrebarea mea este daca a mai facut cineva asta, eventual cateva poze, pasi(in principiu le stiu, la 3.0 am facut aceeasi operatiune, insa stim ca jts-ul e usor sensibil la orice adiere de vant), schimbari sesizabile?

Multumesc

_________________
Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2018, 03:39 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3316
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Intreaba-l pe dcmilitaru direct. El a instalat oil catch tank pentru GT, care e 2.0 JTS.
Sau arunca un ochi aici sa vezi cum arata ce-a pus si explicatiile. link

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2018, 14:41 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 228
Car: Alfa Romeo 166 2.5v6
Location: Cluj Napoca
hei,

-revin, am montat un epurator de ulei, mai exact unul facut dintr-un filtru uscator de la un compresor de aer mare, dupa 1000 km pot sa zic ca am aprox 1 lingura de ulei in pahar, si admisia a ramas curata in continuare.
-am rezolvat si problema cu termostatul, care statea cateva secunde la 90 apoi scadea la 75, dupa schimbarea a 3 termostate, am ajuns la termostatul Valeo, care corespunde, si sta apa la 88-90, indiferent de exploatare.

_________________
Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2018, 15:14 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3316
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Hathazy Quote:
-am rezolvat si problema cu termostatul, care statea cateva secunde la 90 apoi scadea la 75, dupa schimbarea a 3 termostate, am ajuns la termostatul Valeo, care corespunde, si sta apa la 88-90, indiferent de exploatare.
Eu am rezolvat-o cu unul de Dacie 1310 :lol: , fiindca asa cum ai schimbat si tu, am schimbat si eu si mi-a ajuns sa arunc cu banii pe jafuri de termostate.
Nu pui si niste foto mai in detaliu la ce ai facut ?

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2018, 15:56 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 63
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Ideea cu oil catch-can-ul e superba, ar trebui sa aiba toate masinile din fabrica asa ceva. Problema care poate aparea si e riscanta e cea ca in "pahar" sa se formeze pe vreme rece (in special iarna) condens. Condensul apoi ingheata pe traseu si formeaza un dop si ulterior presiune in motor. Am intalnit cateva cazuri si nu e placut.

De dorit este daca se cumpara unul sa fie ales cel cu incalzire. Practic se leaca 2 furtune din traseul de apa al masinii si problema condensului e rezolvata. In cazul unui epurator construit manual, cu ceva munca in plus se poate integra o spirala din teava de cupru legata in serie undeva pe circuitul de racire al motorului.

Just my 2 cents.

_________________
Forumist tacut


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 11:07 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 228
Car: Alfa Romeo 166 2.5v6
Location: Cluj Napoca
Salutare,


Nu are ce sa inghete, deoarece se capteaza vaporii de ulei, nu am vazut ulei inghetat, sper sa nici nu vad, masina a stat in -10 grade si nu am vazut probleme.
Chiar daca ar fi incalzit, nu ar avea efect, doar cand masina functioneaza, adica incalzeste apa.

am atasat ceva poze, insa o sa mai fac cateva, cu produsul finit...:D, am uitat sa fac cand era gata, si am pus capacul motor inapoi inapoi


Attachments:
poza1.jpg
poza1.jpg [ 239.16 KiB | Viewed 747 times ]
poza 2.jpg
poza 2.jpg [ 379.09 KiB | Viewed 747 times ]

_________________
Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS
Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 11:52 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3316
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Ma uitam la prima imagine si mi-a sarit in ochi filtrul de benzina sus. La JTS e sub masina, in zona pasagerului din dreapta spate. Asa ai luat-o?
On topic: Astept sa vad instalatia completa. :)

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 16:23 
Online
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1743
Location: Bucuresti
In paharul ala o sa ai și vapori de apa, care o sa se adune acolo. Pe timp de iarna eu scot lunar cam 2-300 ml de apa din oil catch tank.
Vad ca ai rezolvat doar pe jumătate, pe furtunul care întra în admisie înainte de clapeta tot aer cu vapori de ulei circula.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2018, 01:02 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 228
Car: Alfa Romeo 166 2.5v6
Location: Cluj Napoca
tomi_alfa Quote:
Ma uitam la prima imagine si mi-a sarit in ochi filtrul de benzina sus. La JTS e sub masina, in zona pasagerului din dreapta spate. Asa ai luat-o?
On topic: Astept sa vad instalatia completa. :)

nu, eu am pus-o, nu am gasit filtrul nicaieri altundeva, si credeam ca e ca la 166, cu sita in rezervor.

_________________
Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2018, 01:10 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 228
Car: Alfa Romeo 166 2.5v6
Location: Cluj Napoca
dcmilitaru Quote:
In paharul ala o sa ai și vapori de apa, care o sa se adune acolo. Pe timp de iarna eu scot lunar cam 2-300 ml de apa din oil catch tank.
Vad ca ai rezolvat doar pe jumătate, pe furtunul care întra în admisie înainte de clapeta tot aer cu vapori de ulei circula.
Am sa verific paharul mai atent, eu doar ulei am observat pana acum.
Furtunul care intra in admisie inainte de clapeta, e pt a trage aer, de aceea e valva pcv doar unisens, pe la pvc se aspira vaporii de ulei in admisie(daca suflii in ea merge, daca tragi, nu merge :)) ), dupa 1500 km nu am observat sa fie vre-o depundere pe clapeta, insa am sa urmaresc, si daca totusi se va face depunere, am sa-i pun un mic filtru si anulez accesul la admisie.

Mai am de rezolvat tempomatul, se pare ca dupa schimbul de ambreiaj nu mai merge, si am observat ca pedala de ambreiaj nu revine chiar pana sus(mai are vre-o max 2-3 cm pana sus, posibil sa fie arcul)
Zilele astea daca e vreme frumoasa, va primii si un set de etrieri fata brembo, sper sa gasesc si discuri, discurile ce le am, sunt de pe 166 si au gaura 5x108-110....


si mai am o dilema, cam la 500-600 km se aprinde check-ul cu p0420 p0430, adica sondele, le scot, le curat, la fel si catalizatoarele si apoi sa vad rezultatul, sper sa nu fiu nevoit sa iau alte sonde.

_________________
Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2018, 01:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3316
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Hathazy Quote:
Mai am de rezolvat tempomatul, se pare ca dupa schimbul de ambreiaj nu mai merge, si am observat ca pedala de ambreiaj nu revine chiar pana sus(mai are vre-o max 2-3 cm pana sus, posibil sa fie arcul)
Filtrul de benzina, care sper ca ai sa-l gasesti, e bagat si el intr-un suport. Urmareste conductele de la rezervor spre motor.
Daca nu e arcul, din cate stiu, pozitia senzorului de la pedala de ambreiaj este reglabila. La fel si cel de la pedala de frana. Amandoua se scot prin rasucire, daca ai nevoie. E aiurea tare pozitia sa ajungi la ele.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2018, 10:54 
Online
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1743
Location: Bucuresti
Eu zic ca functioneaza asa: La ralanti, cu clapata deschisa cca 5%, vaporii trec in admisie pe furtunul de dupa clapeta, cel prevazut cu supapa de sens. La turatii mai mari, cu clapata deschisa intre 5 si 100%, acea supapa de sens se inchide, iar vaporii trec in admisie pe furtunul de dinainte de clapeta.
In cazul meu, cred ca catch tankul meu colecteaza mai multa apa pentru ca e mai mare(cred ca are 500cmc) si dintr-un material mai gros (aluminiu), care ramane rece mai mult timp.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2018, 23:27 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 228
Car: Alfa Romeo 166 2.5v6
Location: Cluj Napoca
m-ai acut enorm de curios, asa ca am scos furtunul de dinainte de clapeta, l-am prelungit, si cu capota semiridicata, am introdus furtunul in habitaclu, dupa care am dat o tura cu masina, indiferent de exploatare, pe acel furtun doar trage.si nu am gasit ulei pe el, totusi, daca poti sa-mi arati tu cum ti-ai facut sistemul de oil catch, as fi recunoascator, mereu imi place sa studiez si alte pareri, sau concepte.
ms anticipat.

_________________
Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2018, 13:01 
Online
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1743
Location: Bucuresti
Din capacul de la tacheti am întrat în oil catch tank, din catch tank am întrat intr un filtru aer făcut custom, din filtru aer am făcut un "y", de unde ies doua furtune ce întra unul în admisie înainte de clapeta, și unul după clapeta.
Am păstrat traseul inițial al gazelor, doar ca am înseriat pe traseu un oil catch tank și un filtru de aer.
Am mai pus o poza pe undeva pe forum, nu mai știu pe unde.
Daca vrei, mai fac una.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2018, 00:52 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 228
Car: Alfa Romeo 166 2.5v6
Location: Cluj Napoca
Jts ul mâine primește sânge nou Motul10w60 racing, filtre noi Man, bujii NGK iridium deja montate, filtrul cda de la bmc v-a sosi în 2 săptămâni.
Va trebui sa schimb tamponul de la motor ce se afla în partea din jos spre habitaclu, are un joc enervant, cel antibalans e schimbat cu unul nou trw deci nu e de acolo jocul.

_________________
Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited