Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=17&t=27635
Page 2 of 2

Author:  Mustafa [ 28 Oct 2019, 14:04 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

Nu știu să îți spun care dintre cele 2 firme e mai bună, dar cam acestea am văzut că au fost opțiunile și pe aici, pe forum, pe la cei care au mai schimbat. De asemenea, într-o scurtă discuție, mi-a fost recomandat radiator de aluminiu, nu de cupru. Recunosc însă că nu știu de ce, (rezistenta mai mare in timp, la oxidare?) nu am cercetat problema temeinic.

Galeriile de evacuare sunt doar vopsite cu vopsea rezistenta la temperaturi ridicate sau sunt ceramic coating? Arată foarte bine, oricum!

Author:  wereyon [ 28 Oct 2019, 15:47 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

Este de preferat radiatorul din aluminiu incat efectueaza schimbul termic mai bine decat cuprul, este un material mai usor si in plus nu oxideaza. Radiatorul original era din cupru si se dezmembra la cea mai fina atingere.
Galeriile au fost curatate de rugina, refacuta planeitatea flanselor de prindere, degresate, 3 straturi grund(primer), 4 vopsea, ambele rezistente la temperatura. Multumesc de apreciere!

Author:  Pedala [ 28 Oct 2019, 17:16 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

Prin 2017 la 1.8 TS am pus radiator Valeo (identic cu originalul) cu ~500ron.

Author:  wereyon [ 02 Dec 2019, 23:48 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

Masina merge impecabil de ceva vreme.
Ulei n-a papat deloc in aprox. 1500 de km, aproape ca imi fac griji de chiulasa fisurata. Ca posesor de alfa m-am obisnuit sa completez ulei, parca mi-e dor sa tin o carpa in portbagaj sa sterg joja.
Parca ma tenteaza un volan incalzit, dotare de fabrica n-am auzit sa fie, am deja unul pe care nu-mi este mila sa-l sacrific si in mare parte am cam toate materialele. Trebuie sa gasesc releul pentru dezaburire sa vad ce curent suporta si in functie de asta voi lega si volanul la acelasi buton. Daca va iesi totul bine voi prezenta aici totul in detaliu.
Urmeaza in primavara neaparat bielete antiruliu si bucse bara stabilizatoare pentru ca scartaie urat de tot. Mi-ar placea niste pareri de la cei care au montat bucse poliuretanice, este vreo diferenta simtitoare?


Intrebare: A incercat cineva solutiile de curatare valve pentru motoarele cu injectie directa? Precum cele de la CRC sau Seafoam? Sau exista vreo metoda de curatare in afara de a da chiulasa jos? Multumesc.

Author:  dcmilitaru [ 03 Dec 2019, 12:04 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

Eu am desfăcut motorul, am curățat ce era de facut, iar acum folosesc periodic un spray pe care l pulverizez in admisie, cu motorul pornit. N am mai desfacut sa vad cum e, dar motorul merge foarte bine. Am totusi si un oil catch can si un filtru de aer mic pe traseul lui.
Cu volanul încălzit, nu stiu cum o sa treci curentul necesar prin spirala. Cred ca o topește, chiar dacă găsești un traseu liber.

Author:  tomi_alfa [ 03 Dec 2019, 13:35 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

wereyon Quote:
Urmeaza in primavara neaparat bielete antiruliu si bucse bara stabilizatoare pentru ca scartaie urat de tot. Mi-ar placea niste pareri de la cei care au montat bucse poliuretanice, este vreo diferenta simtitoare?
Da, diferenta e ca scapi de grija ani de zile la rand :evil: Daca-mi aduc aminte bine, le-am pus la bara anti ruliu prin 2013.

Author:  wereyon [ 03 Dec 2019, 15:33 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

Curentul va fi partea interesanta in proiect. Va trece probabil prin butucul volanului si ma voi folosi de un cablu impletit precum cel de la telefoanele fixe.
Cred ca voi folosi fir din kanthal sau nichelina precum cele folosite in fabricarea rezistentelor pentru tigarile electronice. Scopul nu este sa incalzesc un volan intreg, ci locul in care eu imi tin mana, prin urmare firul isi va gasi locul in fanta de pe volan ce porneste din zona comenzilor, lucru benefic si la rezistenta finala. Curentul initial voi incerca sa-l mentin sub 5 amperi si va trece probabil printr-un releu deoarece nu cred ca voi reusi sa gasesc un buton sanatos.
In weekend revin cu primele rezultate.

Author:  yux_mm [ 03 Dec 2019, 22:33 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

Legat de bucsele de poliuretan, ca si Tomi, instalate hāt demult, am si uitat de ele.
Nu uita sa pui vaselina pe baza de cupru din belsug. Parca de-aia e la mine. Daca iei Powerflex vin cu un mâzgâtz dar e un pliculet cam mic sa fie suficient si apoi incep sa scartaie la un moment dat. Dar fara sa trancane...

Author:  wereyon [ 18 Dec 2019, 20:12 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

Revin intarziat de unele examene si lipsa de timp generata de acestea.
Pentru volan am ales fir ss316l, awg24. Se gaseste la magazinele de tigari electronice. Acesta are o rezistenta la 20 gr. C de 3,66 ohm/metru, iar pe masura ce temperatura conductorului creste, creste si rezistenta. Tensiunea la bornele bateriei decat cu farurile aprinse este de ~14,05V. Am facut diverse teste cu diverse puteri de 5, respectiv 10 si 15w disipati si m-am apropiat treptat de adevar. In final am stabilit sa am o intensitate de 1,2A +-0,10A. Din ce am observat la o temperatura de 40 de grade a conductorului, rezistenta acestuia creste cu ~10%.

Prima problema intampinata:
U=14.05V; I=1A; => ~3.8m de conductor, enorm de mult pentru un volan (a se lua in considerare ca eu am pozitionat firul in fanta ce porneste din jurul butoanelor de volum)
Aici ori se poate merge pe fir mai subtire ex. awg 30 cu rezistivitatea de ~15 ohm/m si astfel intra mai putin cablu, dar nu mi-a suras ideea de ac seringa incins.
Ori pe fir mai gros ex awg20 1,45ohm/metru si ceva improvizatii. M-am gandit ori la pwm ori la rezistenta inseriata.

Mi-a picat fisa si am facut firul spirale. L-am "bobinat" pe un fir de 1mm (cred) de cupru gasit in casa. Si din 3,7m initiali am ramas cu aprox. 70 de cm. :) Pentru a incapea in fanta am tras de el si am alungit oarecum spirele facandu-l astfel si suficient de lung incat sa-l pot trage pana pe spatele volanului.
De aici incolo este foarte simplu. Ori se pot trage firele pana la gaura de unde se alimenteaza spirala de airbag si pus varnis sa nu cumva sa se atinga de la rotiri succesive, ori gaura in volan si duse mai estetic.

Partea de alimentare.
Claxonul consuma 5A din ce am gasit si poate fi actionat si cu motorul oprit. Sursa de curent va fi spirala claxonului. Undeva va trebui sa apara un buton on/off. Inca n-am ales o solutie.
Alta varianta este un potentiometru care sa aiba si functia de deschidere circuit.
Eu am cd-player aftermarket si m-am gandit sa folosesc butoanele de volum plus minus pentru actionarea unui potentiometru/pwm. Iar butonul de mute sa fie un on/off. Inca nu am cunostintele necesare sa realizez un astfel de montaj, dar sper sa le dobandesc curand.
Revin cu poze si montajul final in cel mai scurt timp. Mi-as dori sa aud idei, pareri si critici ca in final sa iasa ceva frumos.

Author:  wereyon [ 26 May 2020, 11:09 ]
Post subject:  Re: Alfa 156 2.0 JTS pe maini bune

Am renuntat de tot la incalzirea in volan in cele din urma, preponderent din lipsa de timp.
Masina a primit articulatii noi pe fata. Brate superioare, inferioare, bilete antiruliu, toate TRW si bucse poliuretan la bara stabilizatoare. (am mers pe Strongflex deoarece aveau niste canale de ungere interesante care nu le-am vazut la Powerflex uitandu-ma la poze pe net). Acum este mult mai liniste in masina.
In prezent masina merge impecabil.

Urmeaza partea de tinichigerie.

Page 2 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/