It is currently 08 Dec 2019, 06:59

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 14 Jul 2019, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 379
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
https://streamable.com/jbf9y :roll:
Care e vinovatul? Cel mai probabil unul din brate dar care? Cel de sus sau cel de jos? Dupa cum suna eu zic ca e cel superior.
Bratele superioare au fost schimbate ultima oara in 2017 cu lemforder, insa cele inferioare nu stiu daca au fost vreodata schimbate :scratch: .

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2019, 17:51 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3499
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Suna a superior. Vezi daca-i poti strecura niste WD40 sa taca.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2019, 18:23 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6373
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Superior aproape sigur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2019, 18:23 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2010, 21:47
Posts: 584
Car: Brera 2.4 ,210cp
Location: PITESTI
stig53 Quote:
https://streamable.com/jbf9y :roll:
Care e vinovatul? Cel mai probabil unul din brate dar care? Cel de sus sau cel de jos? Dupa cum suna eu zic ca e cel superior.
Bratele superioare au fost schimbate ultima oara in 2017 cu lemforder, insa cele inferioare nu stiu daca au fost vreodata schimbate :scratch: .
Posibil sa fie un pivot inferior, dar nu m-ar mira sa fie chiar brațul superior schimbat, mi s-a întâmplat sa cumpăr brațe marca lemforder și vaselina din bucși era întărită, lemn, probabil erau pe stoc de mult timp.
Ai bucși poliuretanice la bara stabilizatoare față? Poate fi și de acolo, fac asa când e foarte cald, se dilata și nu mai au vaselina.

_________________
tel. 0736765769

**Alfa Romeo 159SW,TBI TI
**Alfa Romeo 159SW, 1.8mpi
Ex:
Alfa Romeo Gt Blackline
Alfa 156 sw,1.9jtd,115cp
Alfa Romeo Brera, 2.4jtdm, 210cp +
Alfa 159 SW, 2.4jtdm, 210cp
Alfa 156,1.9jtdm,150cp+
Alfa Giullieta 2.0jtdm
Alfa 159sw,1.9jtdm,150cp
Alfa Crosswagon,Q4
Alfa 147 selespeed,2.0TS,150cp
Alfa 156sw,1.9-115cp
Alfa 166,2.4jtd-136cp
Alfa 156,2.0ts-150cp
Alfa 147,1.6ts-120cp


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2019, 19:05 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 379
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
Am dat cu niste vaselina pe la bucse la bratul de sus dar nu a tacut. Bratele superioare le am luate deja insa imi veni un dubiu si mi-e sa nu ma apuc de treaba doar sa descoper ca defapt e cel de jos care face galagie :lol:
Nu stiu ce bucsi am la bara stabilizatoare dar face zgomot tot timpul si la cald si la rece. Sa fie din pivotul inferior? Am tras de roata, nu este joc deloc pe nici o directie.

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2019, 19:23 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6373
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
bratul de jos nu scartaie de regula... fie cel de sus, fie bucsile de la bara stabilizatoare.

Poti verifica daca este bratul superior vinovat.

1. Dai roata jos
2. cu o presa extragi pivotul din fuzeta
3. misti bratul sus jos. Daca scartaie, este vinovat... daca nu... ansamblezi totul la loc si treci la roata de pe partea cealalta.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2019, 14:28 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 379
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
N-am apuc sa ma ocup de brate caci a venit alta la rand, mai urgenta :thumbdown: .

Se pare ca garantia alternatorului s-a terminat iar cu ocazia asta au inceput figurile. Dupa 10/15 minute de la pornire incepe sa dea eroarea cu incarcare baterie insuficienta si incepe sa fluctueze tensiunea pe baterie.
In mod normal, la rece, alternatorul scoate 14,3 cu mici variatii, deci merge bine. Insa la cald dupa 10/15 minute incepe sa varieze intre 11 si 14 volti.
In primul grafic se vede cum variaza destul de rapid intre 11 si 14 iar in al doilea grafic se vede cum cade de la 14 la 12 si ramane acolo. Am observat ca atunci cand pornesc ventilatoarele creste inapoi tensiunea la 14, weird :scratch:
Inteleg ca se rezolva problema doar prin inlocuirea regulatorului de tensiune. Se poate inlocui regulatorul si fara sa dai jos alternatorul?
Cum fac sa iau regulatorul potrivit pentru alternatorul de pe masina? Inteleg ca sunt mai multe modele compatibile care au fost montate. E deajuns sa iau un regulator original bosch pentru alternatoarele compatibile? De exemplu: F00M145220


Attachments:
Screenshot 2019-07-22 at 13.05.05.png
Screenshot 2019-07-22 at 13.05.05.png [ 256.14 KiB | Viewed 926 times ]
Screenshot 2019-07-22 at 13.00.08.png
Screenshot 2019-07-22 at 13.00.08.png [ 75.18 KiB | Viewed 926 times ]

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM
Top
   
PostPosted: 22 Jul 2019, 15:46 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7057
Car: 156GTA/Giulia Veloce
Location: Bucuresti
Se poate si fara insa trebuie ori codul de regulator, ori de alternator.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------
Alfa Romeo Giulia 2.0T AT Veloce
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo 156 2.4 mJTD 20v TI
ex:Alfa Romeo 166 2.4 mJTD 20v Sportronic
ex:Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2019, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 1778
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
stig53 Quote:
Am dat cu niste vaselina pe la bucse la bratul de sus dar nu a tacut. Bratele superioare le am luate deja insa imi veni un dubiu si mi-e sa nu ma apuc de treaba doar sa descoper ca defapt e cel de jos care face galagie :lol:
Nu stiu ce bucsi am la bara stabilizatoare dar face zgomot tot timpul si la cald si la rece. Sa fie din pivotul inferior? Am tras de roata, nu este joc deloc pe nici o directie.
eu am pus multlaudatele lemforder si fac zgomot de noi....imi este lene sa le pun pe cele vechi oe inapoi...

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2019, 15:50 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 379
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
Update, am inlocuit regulatorul de tensiune, luat Bosch "original" dupa codul de alternator din ePer, schimbat si eroarea "Low Battery Charge" a disparut, me happy.
De cand am inlocuit regulatorul de tensiune am facut aprox 2000 de km fara sa observ nimic dubios. De la o vreme insa s-a prezentat o noua problema tot legat de tensiunea pe baterie.
La ralanti tensiunea variaza mai mult decat in turatie iar mai mult are momente cand trece si peste 15V. In plus ralanti-ul pare sa nu fie 100% cum trebuie.
Desi este stabil are un mers in "valuri". In mod normal e greu de sesizat aceasta oscilatie in mersul la ralanti insa cu aceeasi oscilatie pulseaza lumina de la plafoniera de exemplu, asa mi-am dat seama de problema aceasta.

Lumina pulseaza din cauza ca tensiunea nu e constanta asa cum se vede si pe grafic. In mijlocul graficului motorul este in turatie si tensiunea constanta, pe laterale motorul la ralanti si tensiunea oscileaza.

Acum problema este urmatoarea, mersul oscilant la ralanti cauzeaza variatia de tensiune sau variatia de tensiune cauzeaza mersul oscilant?
Situatia am observat-o doar recent. Dupa ce am schimbat variatorul de tensiune n-am observat anomalii si nici ralantiul dubios.

Posibile cause:
- noul regulator defect
- alternatorul defect
- ralantiul cu probleme

Alfele si probleme electrice, what a cliche... :roll:


Attachments:
Voltage variations.PNG
Voltage variations.PNG [ 190.62 KiB | Viewed 717 times ]

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM
Top
   
PostPosted: 18 Sep 2019, 16:09 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3374
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Las-o sa mearga putin pe baterie, fara alternator si vezi daca iti mai oscileaza ralantiul.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2019, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2015, 07:21
Posts: 516
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
La fel sunt si eu cu 166 2.5.
S-a schimbat releul in alternator cu ceva after market, si la relanti a inceput sa pulseze becurile in interior + ceasuri si incarcarea era la limite sau oscila mult. S-a schimbat alternatorul complet cu unul refubrished bosch si de atunci incarcarea e buna dar cu motorul cald la relanti scade putin intensitatea becurilor, dar nu scade intensitatea atunci cand merg ventilatoarele (ma gandesc ca turatia urca putin pentru a compensa). Momentan m-am dat batut cu problema ca nu mai am rabdare de ea :lol:

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4TB Nero-Etna
Alfa Romeo 166 2.5v6


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2019, 18:06 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 240
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Ar trebui verificate/ schimbate periile de la alternator.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2019, 19:37 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6373
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Nu este mai simplu sa schimbi alternatorul cu totul?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2019, 20:38 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 379
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
Valak Quote:
Las-o sa mearga putin pe baterie, fara alternator si vezi daca iti mai oscileaza ralantiul.
Since nu-mi dau seama cum as putea face asta. Cum fac sa scot alternatorul din circuit? :scratch:
skmetaly Quote:
cu motorul cald la relanti scade putin intensitatea becurilor, dar nu scade intensitatea atunci cand merg ventilatoarele
Si la mine la fel, cand merg ventilatoarele nu mai pulseaza lumina si tensiunea e stabila. Noroc ca la V6 cum te opresti putin imediat pornesc ventilatoarele :lol:.
aschiuta Quote:
Ar trebui verificate/ schimbate periile de la alternator.
La modelul asta de alternator periile fac parte din regulatorul de tensiune care l-am schimbat deja, deci n-ar trebui sa fie asta.
nesquick Quote:
Nu este mai simplu sa schimbi alternatorul cu totul?
La V6 schimbatul de alternator e orice mai putin simplu! :bash: Daca era simplu era schimbat deja. Din ce m-am documentat in special la modelele CF3 e mult de munca. Trebuie lasat motorul intr-o parte si/sau cadrul motor dat la o parte. Nu cred ca se poaote face DIY :uhuh:


Attachments:
Screenshot 2019-09-18 at 19.29.19.png
Screenshot 2019-09-18 at 19.29.19.png [ 621.15 KiB | Viewed 652 times ]

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM
Top
   
PostPosted: 19 Sep 2019, 00:24 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3374
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Ii dai jos cureaua de accesorii sau scoti mufa regulatorului si il lasi fara excitatie.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2019, 17:52 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 379
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
S-a facut un an de cand e la mine si 22.000 km parcursi pana acum :clapping: .

Winter updates:

Probleme existente:
- Zgomotul de pe fata l-am identificat, vine de la bucsa centrala a bratului inferior. Se pare ca ambele brate au fost stranse cu masina ridicata. Cu masina pe roti, se vad ambele bucse torsionate iar in partea cu galagia are si crapaturi. Mi-am luat doua bucse TRW sa le inlocuiesc insa intre timp a tacut, eventual la primavara mai vedem.
- Alternatorul inca e in viata, tot la fel merge, putin figurant la ralanti iar la turatii merge cum trebuie. La cald merge mai bine si la ralanti. Eventual la primavara combinat cu alte lucrari o sa fie inlocuit. Un nene mi-a zis ca probabil o dioda sa fie arsa si de aici comportamentul alternatorului, suna plauzibil :scratch: .

Probleme noi:
- Mi-a aparut un zgomot la rulare care devine cel mai evident/enervant de pe la 90 km/h si pana pe la 130 km/h. Suna ca un vuit constant independent de turatie sau daca sunt in viteza sau pe liber. In conditiile astea ma gandesc la: rulmenti roti, rulmenti diferential, planetare? Cum sa fac sa reduc lista de suspecti?
- Iarasi in ultimul timp am observat motorul ruleaza cam "necizelat" in anumite conditii. Un mers usor cu intreruperi/neliniar la turatii joase(<2500rpm). Se observa si la accelerari dar si in frana de motor. In general e mai pronuntat efectul la rece insa in frana de motor uneori face figuri si la cald la turatii joase.

Initial am verificat clapeta de acceleratie si debitmetrul. Clapeta putin murdara insa nu pare grav, am curatat-o putin cu un spray dedicat iar debitmetrul este imaculat.
In conditiile astea am verificat sondele lambda, 4 la numar :roll:. Din ce inteleg eu, cele pre-cat arata cel putin ok, viteza de reactie relativ mica si ambele cu valori apropriate mai tot timpul. Cele after-cat arata mai dubios, reactia pare mai inceata, exista momente unde valorile sunt constant diferite si in mod frecvent nu se aliniaza cu valorile celor pre-cat.
Acum, avand in vedere ca nivelul de oxigen in gazele de evacuare nu se schimba intre pre-cat si after-cat, normal ar fi sa vad 4 semnale cat mai apropiate in amplitudine si fecventa, right?
In cazul asta cel putin cele after-cat sunt de schimbat, or fi ele de vina pt comportamentul motorului la regim scazut de turatii?


Attachments:
After_cat_lamdas.PNG
After_cat_lamdas.PNG [ 192.35 KiB | Viewed 399 times ]
4xlamda.PNG
4xlamda.PNG [ 435.71 KiB | Viewed 399 times ]
File comment: ultima sesiune cu rotile de vara :|
IMG_5553.jpg
IMG_5553.jpg [ 2.53 MiB | Viewed 399 times ]

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM
Top
   
PostPosted: 11 Nov 2019, 18:27 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2015, 07:21
Posts: 516
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
stig53 Quote:
- Iarasi in ultimul timp am observat motorul ruleaza cam "necizelat" in anumite conditii. Un mers usor cu intreruperi/neliniar la turatii joase(<2500rpm). Se observa si la accelerari dar si in frana de motor. In general e mai pronuntat efectul la rece insa in frana de motor uneori face figuri si la cald la turatii joase.
La fel si la mine si nu am sonde dupa catalizator (am doar 1 sonda) :lol:. Deobicei observ cand e bara la cara sau porniri de la stop. Suspectez ori debitmetru, ori senzor turatii(mi-a facut odata probleme de nu a pornit la cald). Daca vrei te anunt cand investighez mai mult si daca aflu ceva

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4TB Nero-Etna
Alfa Romeo 166 2.5v6


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2019, 21:12 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6373
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut,

De regula un rulment defect se manifesta prin zgomotul descris de tine si roata/janta respectiva se incalzeste mai mult decat celelalte.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2019, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 379
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
skmetaly Quote:
La fel si la mine si nu am sonde dupa catalizator (am doar 1 sonda) :lol:.
Haha, noi avem prea multe probleme similare :lol:
skmetaly Quote:
Suspectez ori debitmetru, ori senzor turatii(mi-a facut odata probleme de nu a pornit la cald). Daca vrei te anunt cand investighez mai mult si daca aflu ceva
Mmm din cate vad senzorul de turatii ar putea cauza simptomele astea si vad ca nici nu e scump, o fi complicat de schimbat ca deja vreau sa-l schimb :lol: .
nesquick Quote:
De regula un rulment defect se manifesta prin zgomotul descris de tine si roata/janta respectiva se incalzeste mai mult decat celelalte.
La asta m-am gandit si eu mai intai insa nu se incing rotile deloc. Ieri am realizat ca defapt zgomotul se intensifica cand virez dreapta iar cand virez stanga se aude mai putin spre deloc :scratch:.
Rulmentul de pe fata dreapta sa fie vinovatul?

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2019, 16:41 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6373
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Sau tripoda de la planetara.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited