It is currently 23 Feb 2018, 07:14

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 27 Jan 2018, 19:50 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 203
Car: Alfa Romeo 166 2.5v6
Location: Cluj Napoca
Exista echipament special cu ultrasunete prin care de verifica fisurile in chiuloasă, eu am refăcut chiuloasă pe la Busso ambele , cu 900 Ron, , ghid supape, semeringuri, pat supapa, planeitate, verificat ultrasunet.

_________________
Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2018, 20:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 290
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa caut daca exista o firma care se ocupa cu asa ceva prin Constanta ,este bine sa stiu preventiv indiferent de masina pe care o am.
Ma gandesc ca este de preferat in momentul in care se schimba chiuloasa ,inainte de montare ,sa se verifice mai bine la la o firma specializata, creste costul total dar este ceva mai sigur ,pentru un viitor fara probleme pe partea chiuloasei.


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2018, 18:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 290
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Referitor la temperatura de 70 grade aratata in bord cand merg in afara orasului am observat ca ajunge la 80, 80 si ceva de grade daca opresc clima ,daca ii dau drumul la caldura scade tot la 70 de grade.
Nu stiu cum sunt alte modele de masini ,dar la vechea Cordoba ,nu avea aer conditionat si puteam deschide clapeta de directionare a aerului fara sa mai pornesc ventilatorul , in afara orasului nici nu mai porneam ventilatorul sa bage caldura in masina pentru ca era suficient curent sa dezabureasca geamurile ,foloseam ventilatorul mai mult in oras si cand eram cu masina pe loc.

Deocamdata la drum lung masina nu da suficienta caldura chiar daca ii dau caldura la maxim ,momentan banuiesc termostatul ,probabil cand se blocheaza pe deschis atunci toata apa circula si prin radiator de la inceput si nu apuca sa creasca la 90 grade decat in oras cand datorita vitezei nu se raceste asa de bine ca in afara orasului.

Referitor la perioada in care creste temperatura mai mult de 90 de grade ,pe loc cu motorul pornit sau in trafic bara la bara ,vroiam sa stiu care ar fi explicatia in caz de ar fi chiuloasa fisurata ,ma refer ce ar putea sa incalzeasca antigelul atat de mult incat sistemul de racire sa nu facă față, cand am avut probleme serioase cu chiuloasa ,atunci stiam ca pierde antigel si din cauza asta la un moment dat scadea nivelul de antigel asa de mult incat nu mai facea fata sa raceasca motorul dar deocamdata nu se pune problema.


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2018, 10:02 
Offline
User avatar

Joined: 03 Sep 2012, 17:53
Posts: 16
Car: AR 156 1.8TS 2000
Location: Bucale
La chiuloasa fisurata, in principiu, ar putea sa bage presiune (aer,gaze) in sistemul de racire si atunci e ca si cum mergi cu masina cu radiatorul neaerisit. Asta e posibil in functie de locul unde(si daca) e fisurata chiuloasa.
Simptome relativ la fel aveam si eu. Mai aveam putin si schimbam tot sistemul de racire al motorului. Intr.un final, mica fisura din garnitura a cedat si s.a facut suficient de mare ca sa bage antigel in camera de ardere. Asa am depistat sigur care era problema(desi banuieli aveam, dar speram sa nu fie asta caci nu am abuzat motorul, nu l.am fiert, etc.)


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2018, 11:49 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5577
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Cred ca cel mai usor ar fi sa schimbi termostatul in prima faza... apoi sa verifici radiatorul sa nu fie infundat.
Teoretic un termostat ok, deschide in jurul a 88 grade, iar tot pe atunci porneste si ventilatorul de treapta 1.
Eventual poti intreba si un mecanic, nu ma pricep f bine. Este doar ce am constat in mod personal.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2018, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 03 Sep 2012, 17:53
Posts: 16
Car: AR 156 1.8TS 2000
Location: Bucale
La 156 treapta 1 porneste la 99 de grade si se opreste la 96 (parca). Nu stiu la 166...


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2018, 21:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 290
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Initial azi vroiam sa dau jos termostatul si radiatorul ,dar intre timp mi sa pus pata sa inlocuiesc kitul de fata al instalatiei gpl sa vad daca este functional .

Trebuia sa ii fac o proba,cu furtunul care iese din teva care trece pe langa chiuloasa si duce in termostat, la masinile pe GPL acel furtun trece prima data prin plamanul instalatiei gpl si dupa aceea se duce catre termostat .

Am o mica nelamurire ,turul sistemului de racire vine din zona termostatului sau din zona tevii care trece pe langa chiuloasa ? Mai mult ca sa stiu sigur daca bag bine furtunele in plaman , pe el scrie Water In si Water Out si este posibil ca sa fi bagat invers furtunele si la vechiul reductor . Ma uit pe eLearn si acoolo conform sagetilor pare ca apa sa vina din zona termostatului spre teava care trece pe langa chiuloasa.

Mai citeam pe net că mai conteaza destul de mult si pozitia plamanului ,acesta ar trebui sa fie sub nivelul chiuloasei sau caloriferului pentru ca daca este prea sus poate crea o perna de aer in interior.

Cand o sa dau termostatul jos o sa ii fac o proba in apa sa vad cum functioneaza ,dar trebuie sa caut un termometru mai bun. Din cate vazusem un termostat pentru 2.0TS porneste de la 173 lei (FACET) ,era bine daca se putea schimba doar termostatul in sine, nu cu tot cu carcasa.


Top
   
PostPosted: 04 Feb 2018, 13:26 
Offline
User avatar

Joined: 03 Sep 2012, 17:53
Posts: 16
Car: AR 156 1.8TS 2000
Location: Bucale
Daca poti pune cateva poze ale plamanului si ai ale zonei din care s.a facut derivatia de apa catre plaman, ar fi mai bine. Cu toate astea, n.ar trebui sa aiba mare influenta la racire traseul apei prin plaman( adica daca ai incurcat in cu out). Ar mai fi posibilitatea ca garnitura din plaman sa fie atat de veche incat sa permita trecerea gazului im antigel, dar.. mai rar am auzit. Cand ai facut ultima revizie la plaman ? (Si ce instalatie ai?)


Top
   
PostPosted: 04 Feb 2018, 18:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 290
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cu plămâmul de gaz nu sunt probleme pentru ca pana ieri am avut unul nou , iar la vechiul schimbasem membranele .
Traseul pe care il am este urmatorul , din radiatorul de ulei termoflot porneste o teava care trece pe langa motor si ajunge la vreo 20 cm de termostat, in mod normal din aceasta teava pornese un furtun destul de scurt care intra in termostat , la mine acest furtun este mai lung si intra in plaman , pe vechiul plaman Zavoli Zeta nu avea sageti de indicare intrare/iesire dar la actualul Gurtner Vapojet are scris in dreptul la fiecare conducta in si out .
Miercuri ,cand o sa vina noile furtune de apa pentru plaman (cele vechi erau mai scurte si nu le mai puteam folosi la actualul plaman) ,o sa scot antigelul din instaltie , termostatul si radiatorul , termostatul o sa faca o baie in apa fierbinte si cu un termometru vad la ce temperatură deschide iar radiatorul o sa il curat pe interior ,probabil la o spalatorie auto.


Attachments:
Sistem racire 2.0TS.jpg
Sistem racire 2.0TS.jpg [ 155.05 KiB | Viewed 289 times ]
Sistem racire 2 2.0TS.jpg
Sistem racire 2 2.0TS.jpg [ 416.22 KiB | Viewed 289 times ]
Top
   
PostPosted: 06 Feb 2018, 21:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 290
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca la mine creste temperatura din cauza instalatiei gpl sau mai precis a plamanului .
Azi am facut o proba doar pe benzina si plamanul instalatiei scos , am pus furtunul care se ducea spre plaman in termostat.

Eu zic ca a decurs destul de normal , crestea temperatura la 98,4 grade (in multiecuscan) ,pornea ventilatorul ,dupa care incepea sa scada pana la 93 grade ,aici se oprea ventiatorul ,iarasi urca apa cate putin pana la 98,4 grade ,pornea din nou ventilatorul si dupa ce scadea apa la 93 grade se oprea si a facut asa de cateva ori pana am oprit motorul. Clima a fost inchisa in perioada probelor.

In cazul meu par sa fie 2 variante :
1. Furtune plaman inversate , unele reductoare nu specifica intrarea si iesirea apei.
2.Pozitie reductor mai sus decat chiuloasa si caloriferul , nu mi se parea asa de sus ,plamânul era pus deasupra filtrului de aer spre farul stang , nu mi se parea chiar sus pentru ca vazusem la cineva cu Cielo il avea deasupra motorului ,deci la el nu mai facea perna de aer in plaman. Acum l-am pus sub pompa ABS , intre suportul de cutie si pompa. O sa ii fac o proba maine sa vad daca este bine sau nu ,dar de data asta furtunul care vine din termostat il pun in water in daca tot scrie pe plaman asa.


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2018, 20:25 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 290
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa schimb termostatul in viitorul apropiat ,oferta nu este foarte bogata pentru 2.0TS ,termostatul are codul 60609026 si am gasit urmatoarele modele :

1.Original 287 lei Autokarma
2.Facet 7.8189 163 lei Autokarma
3.Vernet TH6575.88J 136 lei Autoemarket
4.GATES TH21488G1 192 lei pieseautoacasa

Teoretic cel mai bun ar fi cel original dar nu stiu cat de bune sunt si cele aftermarket.
In mare ma incata ce este mai ieftin ,gen Facet sau Vernet ,daca functioneaza normal 3-4 ani este suficient.
O sa intreb un electrician auto daca se poate pune un buzzer care incepe sa țiuie când creste temperatura ape la peste 90 grade.


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2018, 20:46 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5577
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Eu am avut pe 2 masini vernet... totul ok... pe GT il am de 2ani si jumatate; functioneaza perfect.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2018, 23:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 290
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc , atunci o sa caut Vernet . Inainte sa cumpar vreau sa scot termostatul actual si sa ii fac proba ,trebuie sa gasesc o varianta mai usoara sa golesc din antigel fara pierderi prea mari. Azi am schimbat vasul de expansiune ,a fost simplu in cazul asta ,cu o seringa mare am tras din antigel până sa golit borcanul si nu sa pierdut nimic.


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 09:39 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1428
Car: Audi S4
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Daca lucrezi cu ea rece oricum nu pierzi decat 2-300 ml de lichid la inlocuire termostat.

_________________
Q&A: 0767.698.431
Ex: 159 2.4 JTD.M 20V - (2008)
Ex: 159 1.9 JTD.M 16V - (2006)
Ex: 156 2.4 JTD.M 20V - (2004)
Ex: 156 2.5 V6 24V (Q.S) - (2000)
Ex: 156 2.0 TS 16V - (2001)


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 17:07 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 1482
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
iuli78 Quote:
Multumesc , atunci o sa caut Vernet . Inainte sa cumpar vreau sa scot termostatul actual si sa ii fac proba ,trebuie sa gasesc o varianta mai usoara sa golesc din antigel fara pierderi prea mari. Azi am schimbat vasul de expansiune ,a fost simplu in cazul asta ,cu o seringa mare am tras din antigel până sa golit borcanul si nu sa pierdut nimic.
daca nu este prea tarziu...vernet sunt cele mai proaste,peste cateva luni ai sa plangi.....mai bine original sau gates

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 22:10 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 290
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa cum am citit pe forum se pare ca este destul de raspandita problema mea , in sensul ca la mersul prin oras ajunge temperatura la 90 grade si la drumurile in afara localitatii temperatura se invarte in jur de 70 grade . Partea neplacuta este ca sunt cazuri in care inlocuirea termostatului nu a rezolvat problema.

Motivul pentru care vroiam sa schimb termostatul era asemanator cu celalate cazuri .
In oras sau pe loc ajunge acul in bord la aproximativ 90 grade , la drum in afara localitatii cu caldura oprita ajunge la aproximativ 77 grade iar cand dau drumul la caldura mai scade temperatura cu cateva grade ,sa vad cand se mai incalzeste ,daca urca temperatura la 90 nu stiu daca ar fi termostatul.
Dacă sunt probleme cu el banuiesc ca a ramas blocat pe intredeschis daca se poate .

Deocamdata nu mă grabesc cu termostatul pentru ca majoritatea drumului il fac in oras , daca si la primavara nu ajunge temperatura la 90 grade la drum lung atunci ma gandesc sa il schimb . Mă risc si dau 300 lei pe unul original ca nu este diferenta foarte mare fata de cele aftermarket mai rasarite.
Deocamdata singura data cand am observat ca baga caldura la fel ca la vechiul Seat Cordoba , in sensul ca aproape frigeau degetele daca se tineau mai mult pe unde iese caldura a fost atunci cand am stat cu masina pe loc dar motorul pornit aproximativ 15-20 min , as fi vrut sa bage mereu la fel cand ajunge acul la jumate ,dar in mers se simte diferenta ,scade temperatura aerului bagat in interior. Iar la drum lung pe timp de iarna nu baga caldura asa de bine , teoretic daca se da clima pe high ,ar trebui sa se stea in tricou in masina ,la mine mai trebuie o bluza cu maneca lunga.

Mai jos este o captura din multiecuscan cu temperatura apei dupa aproximativ 20 km si clima oprita , temperatura de 76,6 rămasese la aceiasi valorare de 5-6 km ,am vazut ca nu creste nu am mai insistat.
Nu stiu motivatia dar cand selectez din multiecuscan sa imi arate temperatura motorului se deconecteaza dupa 1-3 minute ,dupa care trebuie sa ma conectez din nou , daca bifez altceva numai sunt probleme si ramane programul conectat.

Cand am inlocuit furtunele de apa care duc catre plamanul de gaz a curs ceva antigel din furtunul care venea din termostat. , aveam un bidon de 5 litri si l-am pus pe sub masina si a curs aproximativ 2 litri ,cei drept nu era motorul rece


Attachments:
temperatura.jpg
temperatura.jpg [ 222.65 KiB | Viewed 81 times ]
Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 23:13 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 150
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
La motoarele cu benzina temperatura trebuie sa ajunga si sa stea la 90 grade chiar si la relanti.
Daca afara sint sub minus 20 grade poti spune ca e bine daca temperatura motorului este la 80.
Insa in mers temperatura trebuie sa fie de 90 grade indiferent de temperatura de afara sau de treapta de turatie a ventilatorului de la incalzire.
Daca nu se intimpla asa inseamna ca este prost termostatul.
Degeaba il bagi in apa clocotita si vezi ca se deschide la 90 grade. In sistemul de racire al masinii el este supus si la presiune si nu mai etanseaza bine si se deschide, sau dupa deschidere nu mai revine cind scade temperatura antigelului.
Pune de proba un termostat de Dacie pe furtunul ce duce la radiator si vezi daca este ok.
Daca da cumperi termostat nou pt tipul tau de motor.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2018, 21:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 290
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La mine poate este oproblema mai veche , pana in luna septembrie anul trecut a functionat ok ,poate din cauza ca a fost cald afara si se ducea acul pana in 90 grade indiferent de drum ,in schimb dupa o pauza de 4 luni cand a fost pornita sporadic ,in ianuarie am observat ca nu urca temperatura la 90 in afara orasului , probabil atunci isi face racirea mai bine si daca termostatul este blocat pe intredeschis nu apucă să ajungă temperatura la 90 grade.

Schimbam termostatul zilele astea dar am gasit pe cineva cu 166 ,si am luat de acolo ce am avut nevoie si cu termostatul o las pentru luna viitoare.
Ma uitam in tecdoc si vad ca nu este accelasi termostat pe toate motarele 2.0TS , pe 166 este un model (60609026) si pe 147/156 /GT este alt tip (cod 60653946)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited