It is currently 22 Aug 2018, 08:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 27 Jan 2018, 19:50 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 224
Car: Alfa Romeo 166 2.5v6
Location: Cluj Napoca
Exista echipament special cu ultrasunete prin care de verifica fisurile in chiuloasă, eu am refăcut chiuloasă pe la Busso ambele , cu 900 Ron, , ghid supape, semeringuri, pat supapa, planeitate, verificat ultrasunet.

_________________
Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2018, 20:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa caut daca exista o firma care se ocupa cu asa ceva prin Constanta ,este bine sa stiu preventiv indiferent de masina pe care o am.
Ma gandesc ca este de preferat in momentul in care se schimba chiuloasa ,inainte de montare ,sa se verifice mai bine la la o firma specializata, creste costul total dar este ceva mai sigur ,pentru un viitor fara probleme pe partea chiuloasei.


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2018, 18:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Referitor la temperatura de 70 grade aratata in bord cand merg in afara orasului am observat ca ajunge la 80, 80 si ceva de grade daca opresc clima ,daca ii dau drumul la caldura scade tot la 70 de grade.
Nu stiu cum sunt alte modele de masini ,dar la vechea Cordoba ,nu avea aer conditionat si puteam deschide clapeta de directionare a aerului fara sa mai pornesc ventilatorul , in afara orasului nici nu mai porneam ventilatorul sa bage caldura in masina pentru ca era suficient curent sa dezabureasca geamurile ,foloseam ventilatorul mai mult in oras si cand eram cu masina pe loc.

Deocamdata la drum lung masina nu da suficienta caldura chiar daca ii dau caldura la maxim ,momentan banuiesc termostatul ,probabil cand se blocheaza pe deschis atunci toata apa circula si prin radiator de la inceput si nu apuca sa creasca la 90 grade decat in oras cand datorita vitezei nu se raceste asa de bine ca in afara orasului.

Referitor la perioada in care creste temperatura mai mult de 90 de grade ,pe loc cu motorul pornit sau in trafic bara la bara ,vroiam sa stiu care ar fi explicatia in caz de ar fi chiuloasa fisurata ,ma refer ce ar putea sa incalzeasca antigelul atat de mult incat sistemul de racire sa nu facă față, cand am avut probleme serioase cu chiuloasa ,atunci stiam ca pierde antigel si din cauza asta la un moment dat scadea nivelul de antigel asa de mult incat nu mai facea fata sa raceasca motorul dar deocamdata nu se pune problema.


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2018, 10:02 
Offline
User avatar

Joined: 03 Sep 2012, 17:53
Posts: 18
Car: AR 156 1.8TS 2000
Location: Bucale
La chiuloasa fisurata, in principiu, ar putea sa bage presiune (aer,gaze) in sistemul de racire si atunci e ca si cum mergi cu masina cu radiatorul neaerisit. Asta e posibil in functie de locul unde(si daca) e fisurata chiuloasa.
Simptome relativ la fel aveam si eu. Mai aveam putin si schimbam tot sistemul de racire al motorului. Intr.un final, mica fisura din garnitura a cedat si s.a facut suficient de mare ca sa bage antigel in camera de ardere. Asa am depistat sigur care era problema(desi banuieli aveam, dar speram sa nu fie asta caci nu am abuzat motorul, nu l.am fiert, etc.)


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2018, 11:49 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5862
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Cred ca cel mai usor ar fi sa schimbi termostatul in prima faza... apoi sa verifici radiatorul sa nu fie infundat.
Teoretic un termostat ok, deschide in jurul a 88 grade, iar tot pe atunci porneste si ventilatorul de treapta 1.
Eventual poti intreba si un mecanic, nu ma pricep f bine. Este doar ce am constat in mod personal.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2018, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 03 Sep 2012, 17:53
Posts: 18
Car: AR 156 1.8TS 2000
Location: Bucale
La 156 treapta 1 porneste la 99 de grade si se opreste la 96 (parca). Nu stiu la 166...


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2018, 21:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Initial azi vroiam sa dau jos termostatul si radiatorul ,dar intre timp mi sa pus pata sa inlocuiesc kitul de fata al instalatiei gpl sa vad daca este functional .

Trebuia sa ii fac o proba,cu furtunul care iese din teva care trece pe langa chiuloasa si duce in termostat, la masinile pe GPL acel furtun trece prima data prin plamanul instalatiei gpl si dupa aceea se duce catre termostat .

Am o mica nelamurire ,turul sistemului de racire vine din zona termostatului sau din zona tevii care trece pe langa chiuloasa ? Mai mult ca sa stiu sigur daca bag bine furtunele in plaman , pe el scrie Water In si Water Out si este posibil ca sa fi bagat invers furtunele si la vechiul reductor . Ma uit pe eLearn si acoolo conform sagetilor pare ca apa sa vina din zona termostatului spre teava care trece pe langa chiuloasa.

Mai citeam pe net că mai conteaza destul de mult si pozitia plamanului ,acesta ar trebui sa fie sub nivelul chiuloasei sau caloriferului pentru ca daca este prea sus poate crea o perna de aer in interior.

Cand o sa dau termostatul jos o sa ii fac o proba in apa sa vad cum functioneaza ,dar trebuie sa caut un termometru mai bun. Din cate vazusem un termostat pentru 2.0TS porneste de la 173 lei (FACET) ,era bine daca se putea schimba doar termostatul in sine, nu cu tot cu carcasa.


Top
   
PostPosted: 04 Feb 2018, 13:26 
Offline
User avatar

Joined: 03 Sep 2012, 17:53
Posts: 18
Car: AR 156 1.8TS 2000
Location: Bucale
Daca poti pune cateva poze ale plamanului si ai ale zonei din care s.a facut derivatia de apa catre plaman, ar fi mai bine. Cu toate astea, n.ar trebui sa aiba mare influenta la racire traseul apei prin plaman( adica daca ai incurcat in cu out). Ar mai fi posibilitatea ca garnitura din plaman sa fie atat de veche incat sa permita trecerea gazului im antigel, dar.. mai rar am auzit. Cand ai facut ultima revizie la plaman ? (Si ce instalatie ai?)


Top
   
PostPosted: 04 Feb 2018, 18:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cu plămâmul de gaz nu sunt probleme pentru ca pana ieri am avut unul nou , iar la vechiul schimbasem membranele .
Traseul pe care il am este urmatorul , din radiatorul de ulei termoflot porneste o teava care trece pe langa motor si ajunge la vreo 20 cm de termostat, in mod normal din aceasta teava pornese un furtun destul de scurt care intra in termostat , la mine acest furtun este mai lung si intra in plaman , pe vechiul plaman Zavoli Zeta nu avea sageti de indicare intrare/iesire dar la actualul Gurtner Vapojet are scris in dreptul la fiecare conducta in si out .
Miercuri ,cand o sa vina noile furtune de apa pentru plaman (cele vechi erau mai scurte si nu le mai puteam folosi la actualul plaman) ,o sa scot antigelul din instaltie , termostatul si radiatorul , termostatul o sa faca o baie in apa fierbinte si cu un termometru vad la ce temperatură deschide iar radiatorul o sa il curat pe interior ,probabil la o spalatorie auto.


Attachments:
Sistem racire 2.0TS.jpg
Sistem racire 2.0TS.jpg [ 155.05 KiB | Viewed 791 times ]
Sistem racire 2 2.0TS.jpg
Sistem racire 2 2.0TS.jpg [ 416.22 KiB | Viewed 791 times ]
Top
   
PostPosted: 06 Feb 2018, 21:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca la mine creste temperatura din cauza instalatiei gpl sau mai precis a plamanului .
Azi am facut o proba doar pe benzina si plamanul instalatiei scos , am pus furtunul care se ducea spre plaman in termostat.

Eu zic ca a decurs destul de normal , crestea temperatura la 98,4 grade (in multiecuscan) ,pornea ventilatorul ,dupa care incepea sa scada pana la 93 grade ,aici se oprea ventiatorul ,iarasi urca apa cate putin pana la 98,4 grade ,pornea din nou ventilatorul si dupa ce scadea apa la 93 grade se oprea si a facut asa de cateva ori pana am oprit motorul. Clima a fost inchisa in perioada probelor.

In cazul meu par sa fie 2 variante :
1. Furtune plaman inversate , unele reductoare nu specifica intrarea si iesirea apei.
2.Pozitie reductor mai sus decat chiuloasa si caloriferul , nu mi se parea asa de sus ,plamânul era pus deasupra filtrului de aer spre farul stang , nu mi se parea chiar sus pentru ca vazusem la cineva cu Cielo il avea deasupra motorului ,deci la el nu mai facea perna de aer in plaman. Acum l-am pus sub pompa ABS , intre suportul de cutie si pompa. O sa ii fac o proba maine sa vad daca este bine sau nu ,dar de data asta furtunul care vine din termostat il pun in water in daca tot scrie pe plaman asa.


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2018, 20:25 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa schimb termostatul in viitorul apropiat ,oferta nu este foarte bogata pentru 2.0TS ,termostatul are codul 60609026 si am gasit urmatoarele modele :

1.Original 287 lei Autokarma
2.Facet 7.8189 163 lei Autokarma
3.Vernet TH6575.88J 136 lei Autoemarket
4.GATES TH21488G1 192 lei pieseautoacasa

Teoretic cel mai bun ar fi cel original dar nu stiu cat de bune sunt si cele aftermarket.
In mare ma incata ce este mai ieftin ,gen Facet sau Vernet ,daca functioneaza normal 3-4 ani este suficient.
O sa intreb un electrician auto daca se poate pune un buzzer care incepe sa țiuie când creste temperatura ape la peste 90 grade.


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2018, 20:46 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5862
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Eu am avut pe 2 masini vernet... totul ok... pe GT il am de 2ani si jumatate; functioneaza perfect.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2018, 23:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc , atunci o sa caut Vernet . Inainte sa cumpar vreau sa scot termostatul actual si sa ii fac proba ,trebuie sa gasesc o varianta mai usoara sa golesc din antigel fara pierderi prea mari. Azi am schimbat vasul de expansiune ,a fost simplu in cazul asta ,cu o seringa mare am tras din antigel până sa golit borcanul si nu sa pierdut nimic.


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 09:39 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1462
Car: Audi A6 - 3.0TDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Daca lucrezi cu ea rece oricum nu pierzi decat 2-300 ml de lichid la inlocuire termostat.

_________________
Q&A: 0767.698.431
Ex: 159 2.4 JTD.M 20V - (2008)
Ex: 159 1.9 JTD.M 16V - (2006)
Ex: 156 2.4 JTD.M 20V - (2004)
Ex: 156 2.5 V6 24V (Q.S) - (2000)
Ex: 156 2.0 TS 16V - (2001)


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 17:07 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 1548
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
iuli78 Quote:
Multumesc , atunci o sa caut Vernet . Inainte sa cumpar vreau sa scot termostatul actual si sa ii fac proba ,trebuie sa gasesc o varianta mai usoara sa golesc din antigel fara pierderi prea mari. Azi am schimbat vasul de expansiune ,a fost simplu in cazul asta ,cu o seringa mare am tras din antigel până sa golit borcanul si nu sa pierdut nimic.
daca nu este prea tarziu...vernet sunt cele mai proaste,peste cateva luni ai sa plangi.....mai bine original sau gates

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 22:10 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa cum am citit pe forum se pare ca este destul de raspandita problema mea , in sensul ca la mersul prin oras ajunge temperatura la 90 grade si la drumurile in afara localitatii temperatura se invarte in jur de 70 grade . Partea neplacuta este ca sunt cazuri in care inlocuirea termostatului nu a rezolvat problema.

Motivul pentru care vroiam sa schimb termostatul era asemanator cu celalate cazuri .
In oras sau pe loc ajunge acul in bord la aproximativ 90 grade , la drum in afara localitatii cu caldura oprita ajunge la aproximativ 77 grade iar cand dau drumul la caldura mai scade temperatura cu cateva grade ,sa vad cand se mai incalzeste ,daca urca temperatura la 90 nu stiu daca ar fi termostatul.
Dacă sunt probleme cu el banuiesc ca a ramas blocat pe intredeschis daca se poate .

Deocamdata nu mă grabesc cu termostatul pentru ca majoritatea drumului il fac in oras , daca si la primavara nu ajunge temperatura la 90 grade la drum lung atunci ma gandesc sa il schimb . Mă risc si dau 300 lei pe unul original ca nu este diferenta foarte mare fata de cele aftermarket mai rasarite.
Deocamdata singura data cand am observat ca baga caldura la fel ca la vechiul Seat Cordoba , in sensul ca aproape frigeau degetele daca se tineau mai mult pe unde iese caldura a fost atunci cand am stat cu masina pe loc dar motorul pornit aproximativ 15-20 min , as fi vrut sa bage mereu la fel cand ajunge acul la jumate ,dar in mers se simte diferenta ,scade temperatura aerului bagat in interior. Iar la drum lung pe timp de iarna nu baga caldura asa de bine , teoretic daca se da clima pe high ,ar trebui sa se stea in tricou in masina ,la mine mai trebuie o bluza cu maneca lunga.

Mai jos este o captura din multiecuscan cu temperatura apei dupa aproximativ 20 km si clima oprita , temperatura de 76,6 rămasese la aceiasi valorare de 5-6 km ,am vazut ca nu creste nu am mai insistat.
Nu stiu motivatia dar cand selectez din multiecuscan sa imi arate temperatura motorului se deconecteaza dupa 1-3 minute ,dupa care trebuie sa ma conectez din nou , daca bifez altceva numai sunt probleme si ramane programul conectat.

Cand am inlocuit furtunele de apa care duc catre plamanul de gaz a curs ceva antigel din furtunul care venea din termostat. , aveam un bidon de 5 litri si l-am pus pe sub masina si a curs aproximativ 2 litri ,cei drept nu era motorul rece


Attachments:
temperatura.jpg
temperatura.jpg [ 222.65 KiB | Viewed 583 times ]
Top
   
PostPosted: 20 Feb 2018, 23:13 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 183
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
La motoarele cu benzina temperatura trebuie sa ajunga si sa stea la 90 grade chiar si la relanti.
Daca afara sint sub minus 20 grade poti spune ca e bine daca temperatura motorului este la 80.
Insa in mers temperatura trebuie sa fie de 90 grade indiferent de temperatura de afara sau de treapta de turatie a ventilatorului de la incalzire.
Daca nu se intimpla asa inseamna ca este prost termostatul.
Degeaba il bagi in apa clocotita si vezi ca se deschide la 90 grade. In sistemul de racire al masinii el este supus si la presiune si nu mai etanseaza bine si se deschide, sau dupa deschidere nu mai revine cind scade temperatura antigelului.
Pune de proba un termostat de Dacie pe furtunul ce duce la radiator si vezi daca este ok.
Daca da cumperi termostat nou pt tipul tau de motor.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2018, 21:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La mine poate este oproblema mai veche , pana in luna septembrie anul trecut a functionat ok ,poate din cauza ca a fost cald afara si se ducea acul pana in 90 grade indiferent de drum ,in schimb dupa o pauza de 4 luni cand a fost pornita sporadic ,in ianuarie am observat ca nu urca temperatura la 90 in afara orasului , probabil atunci isi face racirea mai bine si daca termostatul este blocat pe intredeschis nu apucă să ajungă temperatura la 90 grade.

Schimbam termostatul zilele astea dar am gasit pe cineva cu 166 ,si am luat de acolo ce am avut nevoie si cu termostatul o las pentru luna viitoare.
Ma uitam in tecdoc si vad ca nu este accelasi termostat pe toate motarele 2.0TS , pe 166 este un model (60609026) si pe 147/156 /GT este alt tip (cod 60653946)


Top
   
PostPosted: 24 Feb 2018, 19:53 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Stie cineva care este pozitia corecta a tevii din cupru care vine pe returul vasului de expansiune ,mi-au trecut prin mana doua vase de expaniune si ambele aveau țeava din cupru cu marginea in peretele vasului de expansiune , pe net am vazut ca vine putin iesita in afara camasii din plasic a vasului ceea ce mi se pare normal , pentru ca la strangerea furtunului exista riscul sa se crape plasticul daca nu are intaritura pe interior , nu stiu daca am procedat corect dar am bagat un holsurub prin teava si am tras de ea pana am scos-o in afara sa intareasaca returul din plastic al vasului de expansiune


Attachments:
vand-vas-expansiune-alfa-romeo-166-cbe3d23da5b389aa7a-610-0-1-85-1.jpg
vand-vas-expansiune-alfa-romeo-166-cbe3d23da5b389aa7a-610-0-1-85-1.jpg [ 73.23 KiB | Viewed 469 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Feb 2018, 20:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sa dus vremea cănd se găseau mai multe piese aftermarket pentru 166 , in momentul de fata, singurele variante disponibile in Romania pentru termostat de 166 2.0TS sunt : Original ,Vernet si Facet altceva nu se poate cumpara din magazine, am tras sperante pentru un Gates (140 lei scria pe site) dar din pacate nu mai este pe stocul distribuitorilor.

Nu stiu cum fac preturile unele magazine ,dar mi se pare exagerat ca un termostat Facet sa coste la Unix 300 lei cat unul original si la Autokarma 158 lei de parca Facet-ul vandut de UNIX este facut in Italia si cel vandut de Autokarma este făcatura Chinezeasca , acum si original am vazut si cu 420 lei cand el costa 300 lei dar fiecare magazin cu adaosul lui.

O sa ma orientez catre Vernet ,costa 140 lei si nu mai este nevoie sa platesc transportul pentru ca magazinul este in localitate ,ma gandesc ca nu or fi toate termostatele Vernet proaste ,nu cred ca isi permit sa faca rebuturi si le tina pe piata ,probabil si la cele originale se intampla sa se mai gaseasca un termostat cu probleme .

Nu pot fi sigur, care este motivul pentru care la drum lung, scade temperatura la 70 grade cu caldura pornita, iar in oras sta foarte bine la 90 ,doar presupun ca la drum lung isi face racirea mai bine ,scade temperatura mai repede si probabil din cauza ca se merge cu o viteza mai mare decat in oras ,probabil presiunea in sistemul de racire creste odata cu viteza ,si din cauza presiunii, termostatul nu inchide bine si ramane intredeschis la drum lung si din cauza presiunii mai scazute din instaltie in oras sau pe loc termostatul inchide normal.
Presupun ca presiunea este data de pompa de apa ,cu cat se invarte mai repede cu atat creste presiunea


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2018, 22:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana ma decid maine ce termostat sa cumpar (Varnet sau Facet) că nu este graba pentru ca oricum abia saptamana viitoare ajung in Constanta din tara ,am tot citit despre temperatura la care porneste ventilatorul ,dar nu am gasit vre-o informatie precisa legata de motarele TS de la Alfa Romeo.

Motivul pentru care ma interesa, era pentru ca la mine porneste din cate cred destul de tarziu ,daca este sa compar cu alte modele de masini non Alfa la care am aflat temperatura la care porneste ventilatorul.
De exemplu la mine,ventilatorul dupa radiator , porneste la 98,4 grade si se opreste la 93 grade ,din cate citisem la alte marci porneste la 92-93 grade prima treapta.
Deocamdata nu stiu daca este normal, pentru ca nu am vazut nimic legat de temperaturile la care se declanseaza ventilatorul ,nici eLearn nu specifica ceva legat de temperaturile la care se declanșează ventilatorul ,in caz de am ratat ceva.

Deocamdata nu sunt sigur daca ventilatorul trebuie sa porneasca la 98,4 grade , mi se pare cam multicel ,dar cine stie,poate Alfa este mai speciala fata de alte masini.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2018, 13:01 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 102
Location: Bucuresti
Gasesti informatiile la engine management:

Check on radiator cooling fan
The control unit controls the switching on of the electric fan in accordance with the coolant temperature:

temperature for switching on 1st speed 95° C
temperature for switching on 2nd speed 102° C
There is a further check (4 stage pressure switch signal) which engages the 1st or 2nd fan speed, according to the pressure of the rerigerant gas, with the air conditioning system switched on.

In the absence of the coolant temperature signal, the control unit activates the recovery function and switches on the fan 2 nd speed until the error disappears.

_________________
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2018, 19:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc , o sa caut mai bine in eLearn ,nu am gasit unde sa specifice temperaturile ,la mine in fisierul autorun.inf dupa cd scrie AppVersion=1.3.2 ,să caut si alta varianta .

Daca prima treapta porneste la 95 grade inseamna ca este ceva care provoaca intarzierea pana la 98,4 grade ,o sa incerc cu alt senzor de temperatura dar peste 2-3 luni.


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2018, 18:05 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 367
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Intre timp am reusit sa cumpar un termostat Vernet th657588j , am inlocuit termostatul si deocamdata este bine , in sensul ca la drum lung cu caldura pornita ,acul care indica apa sta exact unde incepe dunga ma groasa care indica 90 grade , nu am apucat sa verific cu diagnoza pentru ca era descarcata bateria la laptop.
Ca sa ma reduc pierderile de antigel am scos aproximativ 1,5 litri de antigel cu o seringa mai mare cu furtun in capat din vasul de expansiune ,furtunul care iese din termostat si duce catre plamanul de gaz ,dupa ce am pus antigelul la loc am mai pus incă aproximativ o jumatate de litru.

Am mai observat ca futunul de la radiator si care duce catre termostat are o scobitura pe mijloc ,la termostatul original are tot pe mijloc ,sa intre furtunul bine ,dar la Vernet scobitura este in partea dreapta ,eu am mai decupat putin din furtun ca sa intre bine in termostat.

Este ideal cand se umbla la termostat ,chiar daca nu se inlocuieste ,sa fie o garnitura de termostat in plus , la mine era garnitura coapta ,se lipise de chiulasa si sa rupt in mai multe bucati cand am incercat sa o scot. Am folosit si putin silicon Victor Reinz cand am pus termostatul.

Nu stiu daca este normal ,dar presupun ca termostatul cand este inchis ar trebui sa etanseze foarte bine ,eu am pus apa pe partea care duce catre radiator ,am crezut ca ramane apa acolo dar se scurgea pe langa termostat si iesea pe celalate tevi ,nu am facut proba cu termostaul nou, dar cred ca ar trebui sa fie etans cand este rece.

Mai citisem pe forum ca sa mai scos termostatul din unele carcase ,cei drept la alte variante de Alfa , la 166 2.0TS termostat original ,am incercat dar nu merge ,singura varianta prin care sa bagat cred ca a fost prin zona tevii de plasic mai groase care duce catre radiator ,presupun ca in fabrica pun termostatul pe acolo si dupa aceea pun teava de plastic si o lipesc bine cu ceva dar la Vernet dupa cum arata sunt sanse sa se scoata termostatul ,ca nu se gaseste unul la fel, aici este alta problema.


Attachments:
original.jpg
original.jpg [ 1.62 MiB | Viewed 236 times ]
vernet.jpg
vernet.jpg [ 2.5 MiB | Viewed 236 times ]
Top
   
PostPosted: 05 Mar 2018, 13:07 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 90
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Mare rabdare ai !!! Eu ii dadeam foc de atunci. Te-ai orientat prost. Eu in mai mult de 3 ani am schimbat:3 bujii,aeroterma+calorifer si compresor ac. In rest consumabile ceva la suspensie si frane.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited