It is currently 22 Oct 2018, 09:15

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 28 Sep 2017, 12:04 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu am schimbat uleiul in luna August anul trecut si nu am simtit vre-o diferenta intre vechiul ulei si Tutela Matryx ,sincer nici nu am mai verificat asta iarna uleiul sa vad ce culoare are , pentru ca acum o luna cand schimbasem cutia din uleiul din rosiu devenise negru si nu stiu de cat timp era asa ,merge incercat de proba si cu alt ulei ,acum am Elf 75w80 am dar 54 lei pe 2 litri de la Dedeman ,il mai tin pana la inceputul lui Octombrie dupa care pun uleiul Tutela ZC 75 Synth 75W80 ,il schimbam mai repede daca mergeam cu masina ,dar deocamdata sta pe dreapta pana o inmatriculez.
O sa vad in iarna asta daca problemele intampinate anul trecut cu intratul greu in viteze se repetă ,daca face la fel nu mai pun niciodata Tutela, nici in vechea cutie nici in actuala nu au avut inainte ulei Tutela pentru ca era galben la culoare ,Tutela are rosiu.


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2017, 21:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Stie cineva din ce cauza după ce bag in treapta a 5-a sau in marsarier, cand o scot din viteza ,maneta nu revine singura pe liber ,ramane inspre dreapta , ca sa o bag in treaptele 3-4 trebuie sa trag putin de schimbator catre stanga.
Asta se intampla de cand am schimbat cutia ,cei drept nici nu am mers mai mult de 16 km de atunci in 2 luni ,sper sa isi revina dupa ce incep sa merg cu masina dar cred ca la fel o sa faca si atunci.


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2017, 01:31 
Offline

Joined: 19 Sep 2017, 22:37
Posts: 40
Car: 166TI 3.7
iuli78 Quote:
Stie cineva din ce cauza după ce bag in treapta a 5-a sau in marsarier, cand o scot din viteza ,maneta nu revine singura pe liber ,ramane inspre dreapta , ca sa o bag in treaptele 3-4 trebuie sa trag putin de schimbator catre stanga.
Asta se intampla de cand am schimbat cutia ,cei drept nici nu am mers mai mult de 16 km de atunci in 2 luni ,sper sa isi revina dupa ce incep sa merg cu masina dar cred ca la fel o sa faca si atunci.
Probabil a prins rugina traseul de la manier la cutie
Daca cu timpul nu se va schimba nimic spre bine va trebui sa le shimbi


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2017, 18:07 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am umblat putin pe la schimbator ,mai precis pe la nuca din plastic ,am curatat-o de resturile de burete si am pus niste vaselină ,am uns cablurile timoneriei cu vaselina si in zona cutiei si vad ca si-a mai revenit , am ridicat siguranta schimbatorului de la marsarier am miscat de mai multe ori schimbatorul stanga-dreapta.
Singura vaselina disponibila a fost una pentru rulmenti ,sper sa nu afecteze ceva.

Ce mi se pare aiurea este buretele care vine in zona schimbatorului ,acesta cu timpul se uzeaza si incepe sa cada pe nuca schimbatorului si in zona lui , momentan l-am scos ,am mai decupat putin din el si cu un spray cu vopsea neagra am mai dat de cateva ori in zona uzata a buretelui in speranta ca se intarese in aceea zonă si nu se mai fărămițează buretele in contact cu maneta schimbatorului de viteză.

Referitor la problemele initiale cu intratul greu in marsarier si după ceva timp cu intratul foarte greu in viteze, de vina au fost 3 rulmenti

1. Primul rulment trebuia sa fie pe axul cu pinionul de marsarier cod 55180905 ,acesta este rulmentul mic si costa 75 lei original ,fară acest rulment cu ace in colivie, pinionul are joc pe ax , celălat rulment dupa ax are codul 55180906 este putin mai mare si costa 38 lei ,dar acesta era in stare bună.

2+3. Al doilea si al treilea rulment lipsa are codul 46750022 si sunt pe axul cu treaptele 3-4-5 , mie imi lipseau rulmenti dupa treaptele a 3-a si a 4-a.

Părerea mea este că ar mai fi mers cutia o perioada bună si fara acesti rulmenti , la mine problema a fost ca sau spart 3 rulmenti si acele rulmentilor au intrat pe unde nu trebuie in special prin zona sincroanelor si acesta era motivul pentru care nu intra bine in viteze.


Attachments:
ax marsarier.jpg
ax marsarier.jpg [ 261.05 KiB | Viewed 795 times ]
Ax tr.3-4-5..jpg
Ax tr.3-4-5..jpg [ 307.06 KiB | Viewed 795 times ]
Rumenti cu ace in colivie.jpg
Rumenti cu ace in colivie.jpg [ 1.36 MiB | Viewed 795 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Apr 2018, 19:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am mai facut rost de o cutie de viteze pentru 166 2.0TS, vad ca si la asta pinionul de marsarier are lipsa rulmentul mic cu ace ,acestea sunt facute bucatele ,dar este bine ca au stat doar in zona pinionului si nu sau împrastiat in cutie, nu ar fi de mirare si actuala cutie pusa pe masina toamna trecuta sa aiba rulmentul mic distrus , din cate am vazut fara acel rulment are joc partea pinionului dinspre busonul de ulei.

La prima vedere nu cred ca afecteaza asa de mult marsarierul pentru ca intra destul de bine in treapta de mers inapoi, cand mișcam căutatorul cutiei.

Nu cred ca este o coincidenta că la ambele cutii sa spart rulmentul cu ace dupa pinionul de marsarier 55180905,probabil este mai solicitat si cedeaza mai repede. La cutia asta se pare ca ceilati rulmenti cu ace sunt la locul lor , am luat-o in speranta sa fac din 2 cutii una mai bună , o sa dau 75 lei pe un rulment nou de marsarier si asa mai fac o cutie de rezerva .


Attachments:
IMG_20180427_161945.jpg
IMG_20180427_161945.jpg [ 5.14 MiB | Viewed 590 times ]
Top
   
PostPosted: 21 May 2018, 20:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La intratul greu in marsarier pe langă cutia de viteze pot aprea probleme la timonerie , la mine de exemplu dupa o perioada in care nu am folosit masina au inceput problemele cu schimbatorul de viteze in sensul ca nu mai revenea singur pe liber , sa rezolvat atunci , de ceva timp incepea sa faca figuri marsarierul ,intra si iesea foarte greu din cauza miscarii greoaie ale schimbatorului de la stanga la dreapta sau invers.
Pana la urma am scos roata stanga , am dat jos aparatorile de noroi si am umblat mai usor la timonerie ,in special la cea laterala ,care misca tija cautatorului de viteze de sus in jos , am scos surubul care tinea acea tija (cheie 17) l-am curatat si dat cu vaselina ,am dat cu spray degripant, ulei si vaselina si la capatul timoneriei ,sub burduf ,acum vad ca si-a revenit , vine singura pe mijloc indiferent de trepata de viteza dar sunt constient ca daca nu se poate scoate partea interioara a timoneriei si curata foarte bine ,probleme de genul celei de mai sus pot reaparea.

La 166 2.0 TS nu stiu exact daca se gaseste timonerie noua ,vazusem doar codul 71713787 care costa 1200 lei si este pentru 2000 turbo,2500 si 3000.

Luasem de la cineva mai multe piese printre care si timonerie ,dar era intepenit un cablu , am incercat tot felu de solutii , isi mai revenise putin dar nu se misca asa de usor cum trebuia , dupa ce am taiat cablu am gasit rugina intr-o zona la care nu aveam acces inainte , am reusit sa curat rugina doar cu zimti patentului , cu ocazia asta am observat unde apare rugina la timonerie , probabil la timoneria care o am pe masina am ceva rugina dar inca nu sa adunat atat de multa incat sa se intepeneasca de tot.

Daca se putea separa capetele care se infig in cutie sau schimbator ,de cablul care vine in interiorul timoneriei printr-un surub ceva mai lung era bine , pentru ca asa se reconditiona foarte usor timoneria prin scoaterea cablului interior si curatarea lui si a camasii prin care intra.


Attachments:
timonerie 1.jpg
timonerie 1.jpg [ 1.75 MiB | Viewed 512 times ]
timonerie 2.jpg
timonerie 2.jpg [ 3.59 MiB | Viewed 512 times ]
timonerie3.jpg
timonerie3.jpg [ 5.64 MiB | Viewed 512 times ]
Top
   
PostPosted: 11 Jun 2018, 13:59 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa caut zilele astea ,timonerie pentru 166 2.0TS , daca gasesc ceva revin cu pretul . Am cautat pe net dupa codul original, dar nu am gasit ceva legat de codul 71714890.

In continuare se misca mai greu cand misc maneta schimbatorului de viteze catre dreapta, treapta a 5-a si in special marsarierul se misca mai greu ,presupun ca sa adunat mizerie si rugina exact in unde nu se poate ajunge decat cu lichide iar acestea ( lichid frana , spray curatat rugina si ulei ) au dat rezultat doar prima data cand am dat, dupa aceea mersul greu a revenit.


Attachments:
timonerie.jpg
timonerie.jpg [ 134.93 KiB | Viewed 419 times ]
Top
   
PostPosted: 29 Jun 2018, 22:34 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Incerc sa aflu daca sunt sanse sa gasesc un furtun ca cel din fotografie , nu o sa gasesc unul identic pentru timonerie dar poate se gaseste ceva asemanator sa poata fi pus pe cablurile de timonerie dinspre cutie ca sa nu mai intre mizerie .

Poate a intalnit cineva burduf asemanator la alta masina , din cate am masurat trebuie sa aiba aproximativ 7-8 cm si 12-13 cm cand se intinde timoneria la maxim .
Am luat mai multe magazine de bricolaj si cateva de piese auto dar in afara de burduf de caseta de directie de Dacia 1310 nu am gasit nimic asemanator , nu pot pune asa ceva pentru ca este prea gros si se loveste de suporti de fixare a timoneriei iar burduful dupa pompa de ambreiaj este prea scurt.

Am cumparat o timonerie si ca mai toate ,au o vechime destul de mare si burdufele din capatul timoneriei sunt rupte si inainte de montaj incerc sa gasesc o metoda ca sa nu mai intre mizerie. Daca stie cine vreo metoda este bine , preventiv o sa intreb maine si cativa mecanici , poate se gaseste vreunul care sa confruntat cu aceasta problema si a rezolvat-o.


Attachments:
IMG_20180521_153219.jpg
IMG_20180521_153219.jpg [ 385.03 KiB | Viewed 352 times ]
Top
   
PostPosted: 02 Jul 2018, 13:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu se gasesc asa de usor burdufuri pentru timonerie ,o sa mai incerc la firmele care se ocupa de sertizat furtune si comercializat articole din cauciuc. Daca gasesc ca cel din a doua fotograifie este bine.

Am observat ca se rupe destul de usor suportul de plastic care tine fixa maneta schimbatorului de viteza de carcasa prin care trece timoneria , din 3 bucati nici unul nu este intreg , noroc ca este compatibil si la alte masini ,cel putin codul 46411550 il vazusem si la alt model facut de FIAT ,Tecdoc imi arata Seicento . Bine ca se gaseste , pretul este aproximativ 100 lei.


Attachments:
original.jpg
original.jpg [ 3.58 MiB | Viewed 307 times ]
ok.jpg
ok.jpg [ 4.19 MiB | Viewed 307 times ]
1.jpg
1.jpg [ 2.5 MiB | Viewed 307 times ]
2.jpg
2.jpg [ 2.42 MiB | Viewed 307 times ]
3.jpg
3.jpg [ 2.49 MiB | Viewed 307 times ]
IMG_20180702_125354_HDR.jpg
IMG_20180702_125354_HDR.jpg [ 1.83 MiB | Viewed 306 times ]
Top
   
PostPosted: 03 Jul 2018, 21:42 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma am cumparat cea mai subtire camera de bicicleta , 700X18 , am pus vaselina pe tijele timoneriei , si am pus 2 bucati de camera taiata suficient de mult sa nu se forteze prea tare cand se misca tija , am mai pus putina vaselina dupa ce am asezat camerele pe capatul timoneriei dinspre cutie ,dupa care leam legat cu cate 2 arici la fiecare capat . Deocamdata asta era cea mai simpla solutie sa inlocuiesc burdufele timoneriei , sunt constient ca nu este de durata ,dar deocamdata este bine .

Momentan se misca foarte bine timoneria , acum sa vad ce pot face cu cea veche , o sa cumpar solutie de curatat rugina iar in caz de nu afecteaza cauciucul ,bag capatul timoneriei intepenite in bidonul cu solutie ,in speranta ca se mai dizolva rugina si incepe sa isi dea drumul sa mearga usor.Acum ,timoneria veche este destul de intepenita mai ales cand plecam cu masina prima data ,dupa accea isi mai revena putin dar la inceput trebuia sa folosesc ambele maine ca sa bag in marsarier.

Este bine la 166 2.0TS ca nu este inghesuliala asa de mare si se poate umbla destul de lejer la timonerie pe partea rotii staga ,este loc suficient pentru a scoate suporti timoneriei , asa cred ca este mai usor decat sa se scoata sigurantele ,am scos timoneria din suportul schimbatorului de viteze ca sa pot scoate mai usor cablurile prin masina , nu cred ca avea loc masca de plastic si cea metalica a timoneriei printre conductele de plastic de directionarea a aerului .
Am vazut ca sigurantele care tin timoneria dinspre cutie se scot destul de greu la fel si siguranta mare care tine un cablu de sub schimbator , cealata siguranta mai mica are o gaura in ea si se scoate usor .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 3.19 MiB | Viewed 259 times ]
2.jpg
2.jpg [ 2.31 MiB | Viewed 259 times ]
Top
   
PostPosted: 05 Jul 2018, 22:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Ca sa închei faza cu intratul greu in marsalier din vina timoneriei ,pot spune ca in cazul meu se intepenea cablul timonerieia din cauza ca sa adunat mizerie in teava care ghideaza tija timoneriei care se prinde de lateralul cutiei .

Neavad burdufe la timonerie sa adunat in timp mizerie in interior.
Ca sa pot reconditiona timoneira in caz de o sa mai am nevoie ,am scos teava de ghidaj a tijei si am tiat-o cu bomfaierul ca sa o pot scoate dupa sarma timoneriei ,iar in locul ramas gol o sa pun un furtun mai tare care sa intre pe gaura si il lipesc probabil cu silicon, daca se intareste bine o sa pun ca la timoneria dupa masina , vaselina pe tija si camera de bicicleta in loc de burduf.
Acum ,cablul care inainte era intepenit se misca normal , trebuia reconditionată pentru ca nu sunt multe 166 2.0TS la dezmembrari,iar o timonerie noua costa aproximativ 1100 lei .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 2.56 MiB | Viewed 184 times ]
2.jpg
2.jpg [ 2.46 MiB | Viewed 184 times ]
3.jpg
3.jpg [ 3.07 MiB | Viewed 184 times ]
Top
   
PostPosted: 09 Jul 2018, 18:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 387
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am pus un furtun de 12 mm ,la mine acest tip de furtun pleaca din reductor catre rampa injectoarelor gpl si are filtrul de stare gazoasa pe la mijlocul furtunului .
Dupa ce am pus silicon negru pe exteriorul furtunului a intrat in carcasa in care se prinde suportul dupa cutie al timoneriei si sa fixat bine ,dupa care am venit cu camera de bicicleta peste si sa etansat bine.

Cine vrea, cumpara timoneire noua si nu ar mai trebui sa aiba probleme cu ea decat daca se crapa burdufele si sunt lasate asa. Cred ca daca se are grija de timonerie sa nu intre mizerie pe la burdufele in caz de sunt crapate, probalbil timoneria rezista lejer 25 ani , mi se pare teapana, iar sarma din interior nu este asa de sensibila ,iar in caz de se rupe un fir din sarma timoneriei aceasta este acoperita de camasa metalica si firul nu iese asa de usor prin ea, ca sa agate in furtunul prin care trece sarma timoneriei.


Attachments:
timonerie.jpg
timonerie.jpg [ 915.34 KiB | Viewed 120 times ]
timonerie2.jpg
timonerie2.jpg [ 920.35 KiB | Viewed 120 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited