It is currently 22 Jun 2018, 21:53

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 28 Sep 2017, 12:04 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 350
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu am schimbat uleiul in luna August anul trecut si nu am simtit vre-o diferenta intre vechiul ulei si Tutela Matryx ,sincer nici nu am mai verificat asta iarna uleiul sa vad ce culoare are , pentru ca acum o luna cand schimbasem cutia din uleiul din rosiu devenise negru si nu stiu de cat timp era asa ,merge incercat de proba si cu alt ulei ,acum am Elf 75w80 am dar 54 lei pe 2 litri de la Dedeman ,il mai tin pana la inceputul lui Octombrie dupa care pun uleiul Tutela ZC 75 Synth 75W80 ,il schimbam mai repede daca mergeam cu masina ,dar deocamdata sta pe dreapta pana o inmatriculez.
O sa vad in iarna asta daca problemele intampinate anul trecut cu intratul greu in viteze se repetă ,daca face la fel nu mai pun niciodata Tutela, nici in vechea cutie nici in actuala nu au avut inainte ulei Tutela pentru ca era galben la culoare ,Tutela are rosiu.


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2017, 21:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 350
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Stie cineva din ce cauza după ce bag in treapta a 5-a sau in marsarier, cand o scot din viteza ,maneta nu revine singura pe liber ,ramane inspre dreapta , ca sa o bag in treaptele 3-4 trebuie sa trag putin de schimbator catre stanga.
Asta se intampla de cand am schimbat cutia ,cei drept nici nu am mers mai mult de 16 km de atunci in 2 luni ,sper sa isi revina dupa ce incep sa merg cu masina dar cred ca la fel o sa faca si atunci.


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2017, 01:31 
Offline

Joined: 19 Sep 2017, 22:37
Posts: 40
Car: 166TI 3.7
iuli78 Quote:
Stie cineva din ce cauza după ce bag in treapta a 5-a sau in marsarier, cand o scot din viteza ,maneta nu revine singura pe liber ,ramane inspre dreapta , ca sa o bag in treaptele 3-4 trebuie sa trag putin de schimbator catre stanga.
Asta se intampla de cand am schimbat cutia ,cei drept nici nu am mers mai mult de 16 km de atunci in 2 luni ,sper sa isi revina dupa ce incep sa merg cu masina dar cred ca la fel o sa faca si atunci.
Probabil a prins rugina traseul de la manier la cutie
Daca cu timpul nu se va schimba nimic spre bine va trebui sa le shimbi


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2017, 18:07 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 350
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am umblat putin pe la schimbator ,mai precis pe la nuca din plastic ,am curatat-o de resturile de burete si am pus niste vaselină ,am uns cablurile timoneriei cu vaselina si in zona cutiei si vad ca si-a mai revenit , am ridicat siguranta schimbatorului de la marsarier am miscat de mai multe ori schimbatorul stanga-dreapta.
Singura vaselina disponibila a fost una pentru rulmenti ,sper sa nu afecteze ceva.

Ce mi se pare aiurea este buretele care vine in zona schimbatorului ,acesta cu timpul se uzeaza si incepe sa cada pe nuca schimbatorului si in zona lui , momentan l-am scos ,am mai decupat putin din el si cu un spray cu vopsea neagra am mai dat de cateva ori in zona uzata a buretelui in speranta ca se intarese in aceea zonă si nu se mai fărămițează buretele in contact cu maneta schimbatorului de viteză.

Referitor la problemele initiale cu intratul greu in marsarier si după ceva timp cu intratul foarte greu in viteze, de vina au fost 3 rulmenti

1. Primul rulment trebuia sa fie pe axul cu pinionul de marsarier cod 55180905 ,acesta este rulmentul mic si costa 75 lei original ,fară acest rulment cu ace in colivie, pinionul are joc pe ax , celălat rulment dupa ax are codul 55180906 este putin mai mare si costa 38 lei ,dar acesta era in stare bună.

2+3. Al doilea si al treilea rulment lipsa are codul 46750022 si sunt pe axul cu treaptele 3-4-5 , mie imi lipseau rulmenti dupa treaptele a 3-a si a 4-a.

Părerea mea este că ar mai fi mers cutia o perioada bună si fara acesti rulmenti , la mine problema a fost ca sau spart 3 rulmenti si acele rulmentilor au intrat pe unde nu trebuie in special prin zona sincroanelor si acesta era motivul pentru care nu intra bine in viteze.


Attachments:
ax marsarier.jpg
ax marsarier.jpg [ 261.05 KiB | Viewed 440 times ]
Ax tr.3-4-5..jpg
Ax tr.3-4-5..jpg [ 307.06 KiB | Viewed 440 times ]
Rumenti cu ace in colivie.jpg
Rumenti cu ace in colivie.jpg [ 1.36 MiB | Viewed 440 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Apr 2018, 19:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 350
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am mai facut rost de o cutie de viteze pentru 166 2.0TS, vad ca si la asta pinionul de marsarier are lipsa rulmentul mic cu ace ,acestea sunt facute bucatele ,dar este bine ca au stat doar in zona pinionului si nu sau împrastiat in cutie, nu ar fi de mirare si actuala cutie pusa pe masina toamna trecuta sa aiba rulmentul mic distrus , din cate am vazut fara acel rulment are joc partea pinionului dinspre busonul de ulei.

La prima vedere nu cred ca afecteaza asa de mult marsarierul pentru ca intra destul de bine in treapta de mers inapoi, cand mișcam căutatorul cutiei.

Nu cred ca este o coincidenta că la ambele cutii sa spart rulmentul cu ace dupa pinionul de marsarier 55180905,probabil este mai solicitat si cedeaza mai repede. La cutia asta se pare ca ceilati rulmenti cu ace sunt la locul lor , am luat-o in speranta sa fac din 2 cutii una mai bună , o sa dau 75 lei pe un rulment nou de marsarier si asa mai fac o cutie de rezerva .


Attachments:
IMG_20180427_161945.jpg
IMG_20180427_161945.jpg [ 5.14 MiB | Viewed 235 times ]
Top
   
PostPosted: 21 May 2018, 20:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 350
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La intratul greu in marsarier pe langă cutia de viteze pot aprea probleme la timonerie , la mine de exemplu dupa o perioada in care nu am folosit masina au inceput problemele cu schimbatorul de viteze in sensul ca nu mai revenea singur pe liber , sa rezolvat atunci , de ceva timp incepea sa faca figuri marsarierul ,intra si iesea foarte greu din cauza miscarii greoaie ale schimbatorului de la stanga la dreapta sau invers.
Pana la urma am scos roata stanga , am dat jos aparatorile de noroi si am umblat mai usor la timonerie ,in special la cea laterala ,care misca tija cautatorului de viteze de sus in jos , am scos surubul care tinea acea tija (cheie 17) l-am curatat si dat cu vaselina ,am dat cu spray degripant, ulei si vaselina si la capatul timoneriei ,sub burduf ,acum vad ca si-a revenit , vine singura pe mijloc indiferent de trepata de viteza dar sunt constient ca daca nu se poate scoate partea interioara a timoneriei si curata foarte bine ,probleme de genul celei de mai sus pot reaparea.

La 166 2.0 TS nu stiu exact daca se gaseste timonerie noua ,vazusem doar codul 71713787 care costa 1200 lei si este pentru 2000 turbo,2500 si 3000.

Luasem de la cineva mai multe piese printre care si timonerie ,dar era intepenit un cablu , am incercat tot felu de solutii , isi mai revenise putin dar nu se misca asa de usor cum trebuia , dupa ce am taiat cablu am gasit rugina intr-o zona la care nu aveam acces inainte , am reusit sa curat rugina doar cu zimti patentului , cu ocazia asta am observat unde apare rugina la timonerie , probabil la timoneria care o am pe masina am ceva rugina dar inca nu sa adunat atat de multa incat sa se intepeneasca de tot.

Daca se putea separa capetele care se infig in cutie sau schimbator ,de cablul care vine in interiorul timoneriei printr-un surub ceva mai lung era bine , pentru ca asa se reconditiona foarte usor timoneria prin scoaterea cablului interior si curatarea lui si a camasii prin care intra.


Attachments:
timonerie 1.jpg
timonerie 1.jpg [ 1.75 MiB | Viewed 157 times ]
timonerie 2.jpg
timonerie 2.jpg [ 3.59 MiB | Viewed 157 times ]
timonerie3.jpg
timonerie3.jpg [ 5.64 MiB | Viewed 157 times ]
Top
   
PostPosted: 11 Jun 2018, 13:59 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 350
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa caut zilele astea ,timonerie pentru 166 2.0TS , daca gasesc ceva revin cu pretul . Am cautat pe net dupa codul original, dar nu am gasit ceva legat de codul 71714890.

In continuare se misca mai greu cand misc maneta schimbatorului de viteze catre dreapta, treapta a 5-a si in special marsarierul se misca mai greu ,presupun ca sa adunat mizerie si rugina exact in unde nu se poate ajunge decat cu lichide iar acestea ( lichid frana , spray curatat rugina si ulei ) au dat rezultat doar prima data cand am dat, dupa aceea mersul greu a revenit.


Attachments:
timonerie.jpg
timonerie.jpg [ 134.93 KiB | Viewed 64 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited