It is currently 10 Dec 2018, 01:27

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 57 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: 08 Oct 2018, 22:06 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 102
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Calorifere bune nu au fost niciodata pe Alfa 166. Daca erau bune nu cedau in numar asa mare.Tie poate iti face presiune pe instalatie si cedeaza ce e mai slab. La alte masini cade tot de pe ele dar caloriferele nu ceapa. Ai dreptate 2.4 e mult mult mai usor de intretinut. Aveam consum 6,2 pe ultimii 4000km asta cu cauciucuri 205/55/16 si pana asta iarna cu cauciucuri 215/55/16 cam tot timpul aveam 6,6-6,7 Asta si afara si prin oras dar tin sa mentionez ca se circula lejer in zona la mine,mai ales in intervalul de timp in care circul eu.
Am jante pe 17 frumoase daca te intereseaza.+amortizoare noi fata spate care nu am mai apucat sa le pun pe masina.


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2018, 22:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 400
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am fost in cartier la o firma care se ocupa de reparat radiatoare sa vad pe unde scapa si sa vad daca se poate repara , scapa undeva intre plastic si partea metalica , a zis ca genul asta de calorifere sunt proaste si de cele mai multe ori cedeaza din cauza plasticului de proasta calitate , caloriferele de genul asta nu se pot repara si se arunca, noroc ca nu sunt asa de scumpe.
Dupa cum vad caloriferele de 166 sunt destul de firave ,de fapt cred ca este cea mai sensibila piesa din circuitul antigelului , daca am vazut bine prin calorifer circula mereu antigel ca este iarna sau vară si este mereu sub presiune, daca am observat bine antigelul cald intra in calorifer intra abia cand declanseaza termostatul.
Presiunea ma gandesc ca poate creste din diferite motive , celule radiator infundate , aer pe instalatie , calorifer infundat , am intrebat la un service si au zis ca este posibil si de la antigel daca sau amestecat mai multe tipuri , garnitura chiuloasa ciupita, ma gandesc ca presiunea creste si daca se merge cu masina mai turata .

Initial am vrut sa cumpar 166 cu motor 2.4JTD dar am zis ca este cheluiala mai mare , aproximativ 600 lei impozit si 350 lei asigurare in plus fata de motorul 2.0TS ,plus ca gpl-ul era mul mai ieftin si dadeam mai putini bani la 100 km la mers cu GPL decat cu motorina, dar daca stiam ce urma alegeam motorul 2.4 JTD sau alta masina si scapam mai ieftin.

As pune roti de 17 doar pentru faptul ca cei de la RAR au trecut in carte doar 225/45/17 , or fi crezut cei de la RAR ca imi fac o favoare ,dar prefer rotile standard ale masinii, 205/55/16 ,acum ca sa fiu in regula trebuie sa ma duc la RAR sa omologhez si celelate anvelope care pot fi puse pe masina


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2018, 13:17 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 400
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am desfacut azi caloriferul ramas si am vazut ca nu este asa de rezistent , de exemplu :
1. Marginile laterale din plastic ale caloriferului se etansează de partea din aluminiu doar printr-o garnitura din cauciuc si niște table care apasa carcasa din plastic pe garnitura , este de inteles din ce cauza ceteaza asa de repede si curge prin zona marginilor din plastic , ma asteptam ca etansarea laterala sa fie mai teapana ,eventual cu un silicon special care sa etanseze mai bine plasticul de cauciuc.
2. Cele 16 țevi din interior zici ca sunt facute din plastelina se indoiaie foarte usor , puteau sa le faca mai groase si nu mai crapau .

Cam astea ar fi principalele probleme , daca rezolvau mai bine problemele de mai sus caloriferul rezista mult si bine daca nu erau alte probleme serioase pe instaltie.

Cred ca problema caloriferului meu ,a fost ca sa adunat ceva mizerie pe spiralul din plastic care venea prin tevlile de sus , a facut ceva presiune si inceput sa scape antigel intre garnitura din cauciuc si marginea laterala din plastic.

O sa incerc sa reconditionez caloriferul , curat bine țevile de mizerie , caut niste silicon care sa reziste la apa fiarta si pun pe garnitura din cauciuc dupa care pun lateralele din plastic si indoi tablele la loc sa fixeze marginile caloriferului, dupa cateva ore ii fac o proba cu presiune .
Daca termin cu pierderile de antigel o sa pun pe viitor Paraflu ,poate este mai rasarit si nu mai apar probleme .


Attachments:
111.jpg
111.jpg [ 3.58 MiB | Viewed 349 times ]
222.jpg
222.jpg [ 3.32 MiB | Viewed 349 times ]
333.jpg
333.jpg [ 4.96 MiB | Viewed 349 times ]
Top
   
PostPosted: 21 Oct 2018, 21:34 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 400
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma nu am avut noroc nici cu vechiul calorifer pe care il aveam in plus , dupa cateva zile mirosea a antigel in masina cand porneam ventilatorul si de cateva zile se abureste parbrizul. Am comandat cel mai ieftin calorifer posibil de la Bardi , 58 lei .
Inaite sa dau jos vechiul calorifer , o sa bag o solutie ce curatat radiatoare , dupa ce scurg vechiul antigel vreau sa mai bag odata sau de 2 ori apa potabila in speranta ca se mai curata din mizeria aflata in sistemul de racire , initial vroiam sa bag doar apa distilata ,dar daca apa potabila nu afecteaza instaltia de racire pentru cateva ore este varianta cea mai ieftina.

Nu pot sa imi dau seama de unde sa adunat "marmelada" pe spiralul din plastic aflat in radiatorul de caldura , nu stiu daca antigelul poate face asa ceva ca am folosit mai mult Starline G12 , o data am folosit 1 litru Ai Perfect si XT si cand am schimbat termostatul am vaut ceva depuneri albe (calcar?)in zona lui cu toate ca de cand am schimbat chiuloasa am pus doar antigel si apa distilata .
Ideia este ca daca schimb caloriferul trebuie sa curat instaltia de racire.


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2018, 21:01 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 102
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Nu are legatura mizeria ce ai gasit-o cu faptul ca iti curgea radiatorul. A fost de calitate proasta ori iti face presiune pe instalatia de racire si cum e ceva normal cedeaza ce e mai slab. La cata munca e ca sa ajungi la acel radiator as fi dat si 100€ pe un radiator mai de Doamne-Ajuta numai sa nu mai am de umblat acolo inca odata. Uneori cand te zgarcesti mai mult ai de pierdut.


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2018, 13:49 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 400
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu am vazut radiator de incălzire pe original cu codul : 60815099 ,dar din cele aftermarket cel mai de incredere pare Valeo 812400 ,aproximativ 200 lei ,eu am dat 160 lei pe Denso acum un an ,intre timp a mai scazut pretul ,poate am nimerit unul cu probleme dar daca din diferite motive am presiunea in instalatia de racire mai mare, atunci pot pune si cel mai scump calorifer si tot cedeaza pentru ca zona care etanseaza capacele laterale din plastic de corpul radiatorului se face doar printr-o garnitura de cauciuc si tablele indoite care apasa pe capacul din plastic , daca prinderea era mai țeapană si tevile radiatorului la fel nu cedau asa de usor.

Din cate am mai citit pe internet cu radiatoarele este o loterie ,poti lua unul scump si sa reziste mai putin decat unul mai ieftin , cine isi permite se duce in service autorizat si se ocupa ei de demontat /montat radiator caldura nou, cu piesa lor si atunci in caz de sunt probleme ,teoretic ei trebuie sa il schimbe fara sa mai ceara ceva in plus.

Radiatorul inca nu l-am cumparat , vine azi si il iau maine dar daca nu imi convine calitatea lui, il pot refuza si comand altceva din alta parte , tot de la Bardi vroiam sa comand anul trecut un calorifer Van Wezel dar am anulat comanda si am luat țeapă cu Denso care era mai cump cu aproximativ 50 lei.

Spre linistea mea ,trebui sa fac un test al presiunii lichidului de racire din instalatie.


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2018, 17:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 400
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Acum dupa ce am schimbat caloriferul sa schimbat si mirosul , sa dus mirosul dulceag de antigel de la vechiul calorifer si a aparut mirosul de fier de călcat incins de la noul calorifer.
Am cumparat cel mai ieftin calorifer , 59 lei de la Bardi , pe cutie scrie doar Bardi un cod de bare si Heater 620054, mai mult ca sigur este venit tot din China , nu ma complicam dar daca nu am avut noroc cu Magnetti Marelli care nu este cel mai ieftin calorifer ,am zis sa incerc si altceva in afara de firmele mai cunoscute, daca aveam garantia ca tine cativa ani unul gen Valeo , Nissens, NRF ,Hella cumparam unul , de original nu se pune problema , din cate vad ,pe Autokarma ajunge la 512 lei si probabil este acelasi Magnetti Marelli scos dupa masina acum un an si acelasi cu cel pus pe masina acum 10 luni,in caz de ce aveam inainte pe masina era original si nu a fost schimbat intre timp.

Am schimbat si antigelul , am curatat inainte de montarea caloriferului sistemul de racire dar cum era de asteptat ,la fel ca la schimbul de ulei nici antigelul si ce mai ramsese prin motor nu sa scurs tot ,tot a mai ramas aproximativ 1 litru cu toate ca am scos toate furtunele din radiator si motor .


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 57 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited