It is currently 19 Dec 2018, 17:23

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Reglaj geometrie roti
PostPosted: 24 Nov 2018, 23:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 400
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi am reusit pentru prima data de cand am cumparat masina să mă duc la un service care face geometria roților ,într-un final mi-au dat o hartie ,pe care este stampilat făra garantie motivand că nu pot face convergenta pe spate ,cel de la casa a zis ca este puntea stramba iar cel care a facut-o a zis ca de la amortizoare . Motivul pentru facerea geometriei au fost : tocirea cauciucurilor fata pe interior ,schimbarea bieletelor de directie si capetelor de bara stanga dreapta si ambele brate dreapta.

Vroiam sa stiu si eu daca este cineva care ma poate lămuri ce piese se ocupă de reglarea urmatorelor la Alfa Romeo 166:

Față
1.Unghi fugă
2.Unghi cadere
3.Unghi convergență

Spate
1.Unghi cadere
2.Unghi convergentă.

Am atasat o poza cu valorile scoase de service.


Attachments:
Scan.jpg
Scan.jpg [ 2.8 MiB | Viewed 287 times ]
Top
   
PostPosted: 25 Nov 2018, 04:08 
Offline

Joined: 25 Sep 2015, 11:08
Posts: 269
Car: Alfa Romeo Mito
Location: Constanta
Salut
Doar un heads-up. La sediul nou , la geometrie, lucreaza 2 copii semiretarzi care pana acum vreo 3 luni schimbau cauciucuri. Data viitoare mergi la sediul vechi, pe atelierelor.


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2018, 10:40 
Online
User avatar

Joined: 16 Aug 2011, 15:07
Posts: 486
Car: brera
Location: constanta
Andrei.v Quote:
Salut
Doar un heads-up. La sediul nou , la geometrie, lucreaza 2 copii semiretarzi care pana acum vreo 3 luni schimbau cauciucuri. Data viitoare mergi la sediul vechi, pe atelierelor.
Exact. Pe atelierelor e un tip cu mustata super ok. Facusem la brera si n-am avut probleme.

_________________
Ex: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2018, 11:30 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 400
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Așa o să fac , inițial am fost pe str. Liliacului intre piata din km 4-5 și Pandurului ,unde era cineva care se ocupa de mult timp de reglat geometrie roti ,acolo find închis sambata din comoditate am fost la ei ,pentru că stau aproape de Autorol-ul de la CET .

Daca nu se tocesc cauciucurile aiurea ca înainte ,o las asa, daca se tocesc din nou înseamnă că am dat degeaba 150 lei pe geometrie și nu mai calc pe la ei pentru că nici nu știu să explice clar cum sa rezolv problema, probabil nu au destulă experiență. Daca nu ii întrebi ei nu zic nimic.

Când am avut Seat Cordoba 1996 am fost pe Atelierelor sa fac unghiul de fuga și a fost ok , pusesem 4 cauciucuri noi și nu am avut probleme cu rotile cat am ținut masina ,dar nu au avut treabă decât cu puntea fata.


Top
   
PostPosted: 28 Nov 2018, 20:07 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 381
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Salut. reglajul unghiului de cadere pentru rotile din spate se face din bratele papagal cu pivot. Mai precis suportul de la bucsa de sus de pe punte este culisant.
Trebuie dată puntea jos, cat sa se ajunga la suporturi. La mine au trebuit mutate chiar mai mult decat permiteau maxim suporturile, asa ca am taiat cu plasma si am facut geometria perfect.
Pe față unghiul de cadere se mai poate corecta din inlocuirea saibelor de la bucsile fluture (din fata) ale basculei de jos cu unele mai subtiri și indoirea cu un ciocan sanatos putin a lonjeronului unde vine mijlocul basculei sa nu frece in el. Dezavantajul va fi putin vizual, se va duce roata putin în față, astfel nu va fi perfect centrată în aripa.
Astfel am 3 roti reglate perfect, una pe fața este putin peste caderea maxima. Procedura este detaliată intr-un alt topic.


Top
   
PostPosted: 29 Nov 2018, 17:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 400
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc . Nu stiu daca cei care se ocupa de reglat directie se complica sa faca asa cum ai scris ,mai ales ca pe ei ii intereseaza sa termine cat mai repede ,pentru ca au preturi fixe ,la mine fata/spate 150 lei.
Nu stiu daca isi bat capul asa de mult ca sa regleze directia cat mai bine pentru ca pierd mult timp , mai usor le este sa zica ca a fost masina lovita sau cine stie ce are stramb prin ea de nu le ies parametri bine decat sa dea puntea jos si sa umble pe acolo.
Am fost la tipul cu mustata dupa Atelierelor dar imi zicea sa vin cu masina ,ca sa vada si el ca nu isi poate da seama dupa hartie ,dar deocamdata nu ma incalzeste sa mai dau 150 lei pentru reglat geometria.

Pun mai jos o poza cu o punte spate si daca cele din sageti sunt suporturile care trebuiesc reglate pentru unghiul de cadere


Attachments:
uploadfromtaptalk1447574834677 (1).jpg
uploadfromtaptalk1447574834677 (1).jpg [ 235.79 KiB | Viewed 115 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited