It is currently 16 Jun 2019, 22:53

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 12 Apr 2019, 19:22 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Am dat cu triumf, se curata vopseaua aia neagra pana la alb, freci in nestire. Cred ca am sa le curat cu nitro si le revopsesc. Cand ziceam ca am terminat a mai aparut si asta...Dar, nu-i asa, detaliile fac diferenta. :lol:


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 13 Apr 2019, 12:48 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Iesit pe ploaie la pus gume noi. Cu totul alta masina, normal. Mersul cu gume noi pe ploaie este excelent pentru relevat bucsaraie obosita. Ce credeam ca e zgomotul firesc al puntii spate a disparut complet. O noua constatare atenta a puntii spate a aratat ca bucsile dintre bascula si jamba sunt pa. Scartaitul de cauciuc care parea ca vine de la flanse amortizor de fapt venea de la bucsile amintite . Cauciucul a plecat de pe armatura interioara si freaca intre urechile de prindere. Si miercuri vine RAR-u'...


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 13 Apr 2019, 18:22 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 115
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Eu ti-am spus cum e treaba cu pompa de ambreaj 😁😁 . La mine kit-ul de reparatie mi-a ridicat pedala inapoi timp de 2 luni si dupa tot ca inainte πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚Si singura alfa 166 cu plastice ramase originale cu cauciuc pe ele fara a fi nelipicioase ce am vazut-o e asta ce o am la dezmembrat πŸ˜‚πŸ˜‚. La cealalta si cate am mai vazut toate au avut aceiasi problema. Am dat jos piesele lipicioase si le-am spalat in cada cu o perie aspra si dero,sa dus frumos lipiciul si culoarea neagra a ramas,exact ce trebuia. Pt.punte spate vezi ca sunt topice detaliate pt.bucse,brate etc.le gasesti la bucata pe fel de fel de firme.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 14 Apr 2019, 13:44 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Ioane, mare negustor esti ! Trimite-le ! Scoicile de la usile fata unde-s si butoanele de geamuri si tunelul median (asta e cel mai groanznic, ziceam sa-l dau cu praf de piatra negru sa zici ca e din marmura :-) )
Legat de pompa de ambreiaj, kit merita numai daca nu e ovalizat alezajul pompei, cred ca am un triobor 15-20 sa-l controlez...


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 15 Apr 2019, 09:32 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 151
Eu am schimbat pompa de ambreaj pe sachs 300 ron, este buna dar pedala s-a intarit enorm de mult, necesita multa forta nu stiu trw daca este mai ok.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 15 Apr 2019, 17:08 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Daca s-a intarit pedala si are cursa activa scurtata atunci are diametrul piston mai mare. E suficient 1mm in plus la diam si cum aria piston creste cu patratul razei idem si efortul la pedala.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 15 Apr 2019, 19:53 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 115
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Nu sunt negustor deloc. Odata ce am datoria mea este sa informez!!! Acum imi aduc aminte si eu la cealalta masina cat de naspa era,la inceput ma trezeam cu pantalonii negri in genunchi si daca scapam ceva intre scaun si cotiera era belea,scoteam mana neagra πŸ˜‚πŸ˜‚ Partea dintre scaune cu tot cu cotiera este ok,cotiera super ok.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 17 Apr 2019, 18:11 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Schimbat bucsile din fuzete spate. Pentru ca boltul de prindere amortizor de fuzeta era intepenit de rugina a trebuit sa inventez o presa cu surub sa le schimb pe masina. Bifat si RAR cu brio. Fel de fel de pareri de la inginerasii de acolo (legate de Alfa), nu am intrat in discutii, 30 de ani de stat sub masini te invata sa ai rabdare.
Azi am demontat pompa de ambreiaj, este Bosch, cu diam 15,75 mm si nu 19 cum se gaseseste pe piata kit garnituri. Astept o promisiune ptr maine. E ceva chin la demontat, cosmar va fi la potrivitul pe filet la piulita olandeza a conductei de iesire din pompa. Puteau sa faca armatura inferioara a bordului, in dreptul pedalierului, demontabila. Am avut pornirea sa o tai si sa o fac montaj cu eclise.
Inainte de RAR am alergat-o putin sa curete tevaria de evacuare. Am observat ca la accelerari brutale in treapta II rupe aderenta si pleaca in lateral dr sistematic, probabil roata stanga are o catime joc in articulatii si o ia in fata celei din dreapta, trebuie sa mai sap. Necazul este ca anomalia este atat de subtila ca nu m-am prins de unde este si nici cei de la RAR cand au zguduit-o.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 17 Apr 2019, 19:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 4987
Location: Brasov... oarecum.
Eu cred ca e planetara mai scurta pe stanga si se torsioneaza mai putin, de unde si roata stanga va fi cea care va conduce torque steering-ul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 17 Apr 2019, 23:07 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Yux, nu e cazul, ca sa faca asa rau ar trebui sa ai cuplu la iesirea din diferential peste 3000... :D


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 18 Apr 2019, 14:00 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 115
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Daca cauciucurile sunt la fel precis ai ceva jocuri. Sau vezi bucsele mari de la puntea spate sa nu fie slabite.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 18 Apr 2019, 16:53 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
S-a rezolvat ,pivot superior stg, cu masina ridicata era beton, sub sarcina avea joc fata-spate dar nimic cand tragi de roata cu mainile sus-jos. Beleaua este ca nu gasesc kit pompa ambreiaj, Bosch 15,87mm. nici macar pompa, toate 19 sau 19,05. Mai am maine o incercare, kit Honda 15,9. Nu pot pune de 19, vedeti mai sus ce reclama un coleg cu efort crescut la pedala. In plus debitul marit al celei de 19 poate sa-mi scoata din plaja de lucru cilindrul efector coaxil rulmentului de presiune.
Ioane, puntea spate e ok, doar bucsi fuzeta am avut de schimbat.
Pentru ca masina nu a avut scut sub motor si nici nu am prins, vazut cum arata trebuie sa-i gandesc ceva. Sa vad cum pot face un releveu exact cu fire in axele piulitelor de prindere arestate in subcadru...Teava de evacuare e un gram mai jos decat planul inferior al subcadrului.. Nu mi-e de protejat ceva ci doar de o buna dirijare a curentului de aer care scalda motorul si curgerea aerului pe sub masina


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 19 Apr 2019, 23:08 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Rezolvat si pompa de ambreiaj..am cautat in troacele mele o pompa din plastic ptr Ford Fiesta, am spart-o si am gasit fix ce trebuia ca sa repar pompa masinii. Desi e un standarg 15,87 tocmai ptr Alfa nu se gaseste kit...
Cum anticipam, montajul a fost de cosmar, pana nu am eliberat teava dinspre cilindru efector ambreiaj din toate prinderile a fost imposibil sa pun olandeza pe filet. Accesul este infiorator, o ora mi-am zobit coastele de pragul soferului.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 22 Apr 2019, 13:47 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Ioane, multam ptr pontul bucsi sub-cadru spate. Azi mi-a zguduit masina un prieten cand eram sub ea, baiat tanar, puternic. Doua din cele patru sunt muci. Am slabit suruburile doua cate doua (sa nu pierd pozitia relativa) si cele dinspre spate sunt rupte de pe armatura interioara. Comandate toate 4 insa vin peste 4-5 saptamani. Cred ca vine cineva cu ele pedestru....
Marcat aproape 400 km, regim mixt, 6,9l/100km, eu zic ca e bine. Colega mea de viata a sintetizat plastic feeling-ul calatoriei: catifea. In conditiile in care masina ei de zi cu zi este un GLC220, 2016.
Vineri am trecut la fineturi, reglat lufturi si adancimi usi, capote fata spate. Nu-mi iese luftul la nasul capotei, cat as ridica de bara fata tot am 7-8 mm...ca si cum traversa inferioara imi trage de bara in jos si catre spate.In rest masina mi-a iesit...te poti baza pe ea, e placuta in exploatare si estetic.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 23 Apr 2019, 12:00 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 501
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca sunt destule 166 care au probleme cu cele 4 bucsi de la punte ,din pacate nu sunt prea multe variante ,defapt singura pe care o stiu sunt bucsile poloneze Tedgum 00020142 ,sunt bune de cumparat, pentru cei care vor sa tina masina mai mult timp ,pentru că nu cred ca o sa le mai gasim pe piata prea mult timp ,din pacate cei de la Alfa Romeo nu au facut bucsi separate , dupa mintea lor cine vroia sa le schimbe trebuia sa cumpere o punte noua care costa 4300 lei , nici cu Tedgum nu este chiar asa de ieftin , cred ca ajung cel putin 600 lei toate 4 , nu stiu cat bune sunt in timp.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 23 Apr 2019, 17:25 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Daca e sa-mi dau cu parerea bucsile alea sunt fitza, poti prinde linistit subcadrul spate rigid de caroserie fara sa sacrifici prea mult din confortul pasagerilor spate. E de studiat, daca imi pica un subcadru fac modificarea asta. Nu mai zic ca e taranie sa lasi joc asa mare surub- miez bucsa si nici un bolt conic pentru conservat pozitie relativa


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 27 Apr 2019, 22:17 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 115
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Nu vad cum 600 lei sa fie asa mult pt.4 bucse care schimba total comportamentul masinii. Iti achizitionezi masina considerata ca fiind premium si apoi te plangi ca piesele sunt scumpe πŸ˜‚πŸ˜‚ Poate celor ce nu au mai avut masini la viata lor sa li se para exagerat,eu zic ca e super ok. Dupa parerea mea un set nou de bucse tine cel putin 7-8 ani garantat,la a mea aveau peste 3 ani si erau super ok. Si imi aduc aminte ca se gasesc pe mai multi producatori,asta depinde de cat de profesionisti sunt cei de la magazin.Si mai bine zis ele nu prea au rol de bucse ci mai mult lucreaza ca niste tampoane, absorbind socurile dintre punte si caroserie.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 28 Apr 2019, 13:28 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Nu am afirmat niciunde ca sunt scumpe, discutia era pur tehnica. Nu mai zic ca eu le iau cu 80 bucata :) .
Daca e sa intram in detalii, incarcarea lor principala este doar laterala, stg-dr si fata-spate. Efortul maxim in puntea spate il ai la franare si descarca majoritar in bucsa bascula aia de sub prag. Doar forta centrifuga, in viraj, incarca masiv bucsile subcadru.
Eu le-as fi gandit elasticizate (sector cauciuc pe jumatate sectiune) si le-as fi pozitionat cate doua cu zonele elasticizate stg-dr pe cele dinspre spate si elasticizare fata-spate pe cele dinspre fata masinii. Asta pentru ca la franare subcadru e incarcat si cu ceva torsiune.
Daca te uiti in vedere de sus subcadrul are prindere brat papagal in axa si prindere bieleta reglare deschidere catre spate, te las sa ghicesti de ce asa si nu au pus prinderea catre fata masinii :D
Paste bun sa avem !


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 28 Apr 2019, 13:55 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 115
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Ai toate fortele pe ele mai ales de apasare si tragere .


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 28 Apr 2019, 18:08 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 501
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Un Paste Fericit !

Mie imi daduse 150 lei pe bucsa pentru ca nu am gasit un cod pentru ele si am vazut pe net doar varianta de la Tedgum ,cine lucreaza in domeniu le poate cumpara cu un pret mai mic , daca poti zice ce marca si model sunt bucsile in caz de nu sunt Tedgum.

Nu mi se pare cel mai mic pret 600 pentru ele, pentru ca sunt masini care nu au sau nu uzeaza genul asta de bucsi asa de repede ca la 166 , eu nu am probleme cu ele dar nici nu caut nod in papaura sa mearga masina perfect si sa nu sea auda nici un scartait ca are 19 ani ,nu vreau sa o fac ca noua, deocamdata 166 imi permit ,pe el il tin ,daca imi permiteam mai mult ,aveam o masina de rezerva :D si vroiam neaparat motorul 2.4JTD alegeam cu siguranta o Lancia Thesis .


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 28 Apr 2019, 19:01 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 115
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Iuli dupa postarile tale reiese ca nu prea iti permiti deloc aceasta masina.


Top
   
 Post subject: Re: Mi-am luat 166
PostPosted: 28 Apr 2019, 22:21 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 501
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Scuze pentru off topic.

Recunosc că nu ma dau bani afară din casa , probabil sunt de multe ori mai negativist referitor la costuri ,datorita fostei masini care era mai simpla si nu am avut probleme majore cu ea , cea mai scumpa investitie cu fosta a fost 800 lei 4 anvelope noi de 13, 500 lei distributia si manopera , dupa care a urmat 500 lei inlocuirea garniturilor din pompa de injectie (aici am dat mai mult decat facea) ,in rest au fost cheluieli ieftine pana in 200 lei reparatia.

Din aceasta cauza mi se pare ca sa cheluit mai mult cu actuala masina, acum din saracia mea ,am mai bagat in masina dupa ce am cumparat-o, aproximativ 4000 euro in acesti 2 ani si 10 luni fara sa am pretentii de tunning ,vopsit sau alte chestii care nu imi erau de folos , ca doar imi tin evidenta cu ce am cumparat pentru ea .

Cele mai scumpe cheltuieli au fost : 1800 lei -cutia viteze 5tr. inlocuita ,kit ambreiaj si manopera , 1700 lei tractarea Pitesti-Cosnstanta, aproximativ 1500 lei inlocuirea primei distributii ,transmisiei si manopera , 1100 lei chiulasa cu manopera si ceva piese ,butelia de gaz 1000 lei ,ca sa nu mai zic inmatriculare si multe alte maruntisuri , asta e ,se aduna la socoiteala. Iar daca tot am bagat niste bani in diferite chei si scule de ce sa nu imi bag nasul in ea ,ca doar nu este avion.

Acum ,toti cei care conducem masini, ne dorim sa nu bagam bani in ele decat pentru combustibil ,si consumabile , uni au noroc si baga doar in consumabile si combustibil iar alti baga mai mult decat au planificat ,fiecare cu norocul lui ,sunt si masini mai noi care au probleme serioase, o cumperi si zici ca nu trebuie sa bagi bani in ea si cand pica din senin se lasa cu gaura mare in buget.
Acum ca o concluzie ,nu trebuie sa ai un salariu de 1000 de euro sa tii in stare buna un 166 ,merge si jumate ca doar nu pica masina in fiecare luna sa muncesti doar pentru ea , inceputul a fost mai costistor acum este ok .


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited