It is currently 27 May 2019, 13:03

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: 08 May 2019, 20:03 
Online
User avatar

Joined: 11 Sep 2015, 07:21
Posts: 452
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
sincer sunt chiar de ajutor toate informatiile astea. Multumim de rabdare sa scrii posturile :D

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4TB Nero-Etna
Alfa Romeo 166 2.5v6


Top
   
PostPosted: 08 May 2019, 20:30 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 497
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Incerc si eu sa imi bag nasul in masina cum pot, dar din pacate ,cei care stiu cu adevarat mai multe despre partea electrica sau mecanica a marcii Alfa Romeo nu isi pierd timpul pe forum sa zica mai explicit unele rezolvari , majoritatea rezolvarilor probabil ca vin din partea celor care nu sunt de meserie si au intampinat de diverse probleme asemanatoare pe care le-au rezolvat singuri sau la mecanic.
Mi-ar fi placut sa fie si in tara un canal pe Youtube gen cum au rusi de la Alfa Garage (https://www.youtube.com/channel/UCy7Gm9 ... RSw/videos ), daca as intelege ce vorbesc era si mai bine :D .


Top
   
PostPosted: 09 May 2019, 20:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 497
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Problemele au continuat si azi , aceiasi problema ,merge totul ok cativa kilometri dupa care se aprind cei doi senzori si pica vitezometru , azi am avut un drum de 70 km si sa intamplat sa isi revina de cateva ori , cand se stingeau cei doi martori atunci urca si vitezometrul , ultima data au ramas aprinsi . In afara de faptul ca ma derajeaza ca nu arata viteza nu ma afecteaza cu nimic , mi se pare ca merge la fel cu o mica exceptie ,daca nu cumva este mai veche dar acum am bagat de seama :
Cand este drumul mai linistit (fara trafic) si am un gard in dreapta drumului si am geamul deschis in dreapta se aude ca un scârțâit de la roata (pare sa fie din dreapta fata sau spate) pentru ca atunci cand apas frana dispare imediat si reapare cand las frana libera . Nu garantez ca este o problema veche sau a aparut odata cu ABS. O sa verific rotile , nu stiu daca o sa am succes pentru ca zgomotul nu este permanent sa apara la orice viteza si oricand. Preventiv le scot pe fiecare si vad cum stau placutele de frana si daca freaca sau se misca ceva aiurea.

Revenind la problema cu cei 2 senzori aprinsi in bord (ABS si frana de mana ) cred ca este o problema din pompa ABS , nu sunt sigur 100% ,ma bazez doar pe proba facuta azi de 2 ori la intervale diferite de timp .

1.Am pus contactul fara sa pornesc si se aprindeau in bord martorul ABS si frana de mana (ca de obicei in ultimul timp)

2.Am scos mufa din pompa ABS si am bagat-o in alta pompa ABS (o aveam de rezerva) , deci am bagat doar partea electrica atat si cand am pus contactul ,CEI DOI MARTORI AU DISPARUT pe rand cum este normal ,cel de la ABS prima data si frana de mana dupa aceea ( o aveam lasata jos). M-am conectat si cu diagnoza in noua pompa sa vad daca gaseste ceva.

3.Am pus din nou mufa in pompa ABS dupa masina si nici o schimbare ,martorul ABS si frana de mana ramaneau aprinse ca la ele acasa.

Acum ce sa cred ,ca daca schimb pompa ABS scap de probleme ?

O sa mai citesc pe forum informatii despre inlocuirea pompei ABS , daca se ajunge in situatia asta o sa trebuiasca vreau nu vreau ,sa merg la un service din apropiere sa inlocuiasca lichidul de frana ca au o pompa mai speciala care deschide si pistonasele din ABS daca am inteles bine, nu stiu daca pot face o aerisire calumea acasa .

Deci asta ar fi varianta mai complicata , inainte de a o pune in practica o sa iau in calcul si varianta mai simpla , eu cand am facut proba la pompa abs de rezerva am ridicat mufa si am rasucit-o putin sa intre in pompa de proba , deci inainte de toate trebuie sa iau in calcul si vre-un fir intrerupt care duce catre mufa ABS , ca atunci cand il pun in pozitie normala sa nu faca atingere foarte bine.


Top
   
PostPosted: 10 May 2019, 10:00 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 138
Location: Bucuresti
Nu stiu exact cum este pompa la 166, dar la Volvo 850 dupa 1995 este o problema comuna la partea electronica. Se dezlipesc pinii mufelor de pe placa cu circuite. Rezolvarea este simpla. Se demonteaza partea electronica, se desface cu atentie, se refac lipiturile si se reetanseaza carcasa.
Cred ca se poate face si la 166, dar mai greu, deoarece are modelul mai nou Bosch 5.3. Intre mufa si placa de circuite legaturile sunt facute cu niste "lite".

https://youtu.be/UqtowdSDbxU

_________________
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 10 May 2019, 13:45 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 497
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cred că este vreun contact cu probleme , aseară am lăsat mașina cu martori aprinși ,de dimineață nu sau mai aprins , mi-am făcut treaba ,am oprit mașina și când am pornit-o, iar sau aprins și nu sau mai stins până acasă .
Probabil daca aveam un cablu de diagnoza mai răsărit (am unu albastru cu comutator pentru motor/abs și airbag ,vagkkl+fiatecuscan)poate reușea să se conecteze la ecu când apăreau cei doi martori aprinși , dar așa nu se conectează sa vad ce are iar când dispar martori și mă conectez nu arata nici o eroare.

Daca se ajunge la schimbatul pompei Abs ,după ce o pun pe cea de rezerva ,o sa caut vreun electronist priceput prin oraș care știe să repare partea electrica a pompei abs , am văzut pe net că sunt firme prin tara care repara așa ceva.


Top
   
PostPosted: 12 May 2019, 16:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 497
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am vazut pe acest site cam cat ar costa o reparatie pe partea electrica a pompei ABS pentru majoritatea motorizarilor dupa 166 http://www.denko.ro/index.php?class=pro ... d=60652610 , nu mi se pare cea mai buna afacere atata timp cat in acei bani se pot cumpara 2-3 pompe ABS sh.

Saptamana viitoare o sa inlocuiesc pompa ABS , vroiam sa o curat putin pe interior pe unde intra conductele de frana, pentru a nu avea surprize sa ramana ceva mizerie in pompa ,daca aveti vre-o solutie este binevenita.


Top
   
PostPosted: 12 May 2019, 20:11 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 36
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Electrovalvele din unitatea ABS sunt normal deschise, daca pompezi lichid de frana pe intrare (dinspre pompa frana) se scurge pe iesire. La fel si invers :D . Deci o poti curata linistit cu o siringa cu lichid din ce parte vrei.


Top
   
PostPosted: 12 May 2019, 21:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 497
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru informatie , o sa mai cumpar niste lichid de frana , am ceva mai mult de 0.5 litri , nu cred ca este pierderea mare de lichid, ca nu golesc toata instalatia , singurele dubii sunt legate de conductele care intra in pompa ,sper sa nu fie asa de sensibile sa crape cand vreau sa le dau intr-o parte sa scot pompa din suportul ei si de piulitele din capatul conductelor sa se desfaca usor din pompa.


Top
   
PostPosted: 13 May 2019, 19:14 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 497
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Totusi se pare ca sunt blocate pistonasele din ABS pentru ca pun lichid de frana si in loc sa iasa prin alta parte da pe afara pe unde am bagat .
O sa vad cum se comporta pompa miercuri ,cand am de cand sa o montez , deocamdata singura chestie care ma deranjeaza este ca nu merge kilometrajul si nu pot sa tin evidenta consumului.
Daca este totul in relgula cu pompa din poza o sa caut prin Constanta daca este cineva in stare sa repare partea electrica in caz de se merita.


Attachments:
IMG_20190513_170440.jpg
IMG_20190513_170440.jpg [ 304.44 KiB | Viewed 323 times ]
IMG_20190513_170725.jpg
IMG_20190513_170725.jpg [ 192.71 KiB | Viewed 323 times ]
Top
   
PostPosted: 15 May 2019, 22:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 497
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am montat pompa ABS pe care o aveam in plus , deocamdata se comporta bine , acum o sa vad in timp daca este in stare buna , cum era de asteptat martori din bord (ABS si frana mana) au disparut si vitezometrul si kilometrajul au revenit si ele la normal.

Cand am schimbat pompa ,am desfacut conductele care intra in ea cu cheile de 13 si 11 , eu am bagat proasoape de hartie cand am vazut ca incepe sa curga lichid de frana , probabil varianta mai ok era sa se goleasca lichidul din borcan si in caz de tot mai curgea ,probabil scos din lichid pe la un niplu de la etrier.

Dupa ce am desfacut cu cheia de 13 cele 2 suruburi laterale care tin pompa de suport ,am tras de ea si am vazut ca era tot țeapana , m-am uitat pe langa ea si nedescoperind care este buba ,am dat jos tot suportul care tine pompa ABS. (3 suruburi fata ,2 piulite pe lateral in dreapta (toate cu cheia de 13) , doua piulite cu cheia de 10 sub suport plus inca un surub in partea de jos in spatele pompei)
Abia dupa ce am dat suportul jos am vazut mai bine ca cele 2 suruburi laterale care tin pompa sunt tocite pe doua parti ,si trebuie pozitionate cu ajutorul unei chei de 15 sa fie partea tocita pe marginea santului suportului unde intra pompa , la mine erau rasucite suruburile si din cauza asta nu puteam scoate pompa , acuma stiu cum sta treaba si daca exista o data viitoare stiu cum sa o scot doar pompa.

In principiu este usor de demontat montat ,nu trebuie conostinte prea serioase , doar ca la montare trebuie atentie marita cand se baga conductele la loc , este posibil sa nu intre din prima , oricum nu fortati cu cheia din prima , prima data trebuie apropiate cat mai mult cu mana , la cheie se apeleaza doar cand se strang , nu prea tare ca nu le trabuie mult sa cedeze .

Pentru aerisire am folosit cheia de 11 pe spate si 8 pe fata , pe fata este bine ca se pot vira maxim rotile pe rand si este sufucient loc intre roata si aripa sa se bage mana , sa se curete , sa se scoata dopul de cauciuc si sa se desfaca (se poate da si cu solutie gen wd40) , pe spate trebuie scoase rotile , rampa nu stiu cat de buna este , la elevator este mai ok ca se lasa rotile ceva mai in jos si ar fi loc pentru aerisire.

Vad cum se comporta franele zilele urmatoare , daca nu imi plac mai fac o aerisire , cea de azi am facut-o singur , daca trebuie sa scot aerul din nou din instalatie mai apelez la cineva ,pe viitor ma bate gandul sa cumpar o jucarie de genul : https://www.sculemag.ro/dispozitiv-de-a ... m-hs-a998a pe care am vazut-o si in clipul :https://www.youtube.com/watch?v=NUhOpYKmnYc , in practica nu stiu cat de buna o fi .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 3.41 MiB | Viewed 262 times ]
2.jpg
2.jpg [ 2.2 MiB | Viewed 262 times ]
3.jpg
3.jpg [ 5.15 MiB | Viewed 262 times ]
Top
   
PostPosted: 15 May 2019, 23:21 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2006, 14:04
Posts: 1202
Car: Gtv V6 tb/166 V6 tb
Location: Zalau
Felicitări pentru topic!
Am și eu aceeași problema cu vitezometrul... Am învățat să aproximez viteza după turație. Cred că voi face și eu o înlocuire a pompei pe baza explicațiilor tale.

_________________
Image
Alfa Romeo Gtv 2.0 tb rosso
Alfa Romeo 166 Super 2.0 tb grigio chiaro metallizzato
ex: Alfa Romeo 156 1.8 ts rosso proteo


Top
   
PostPosted: 16 May 2019, 09:20 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 138
Location: Bucuresti
iuli78 Quote:
Vad cum se comporta franele zilele urmatoare , daca nu imi plac mai fac o aerisire , cea de azi am facut-o singur , daca trebuie sa scot aerul din nou din instalatie mai apelez la cineva ,pe viitor ma bate gandul sa cumpar o jucarie de genul : https://www.sculemag.ro/dispozitiv-de-a ... m-hs-a998a pe care am vazut-o si in clipul :https://www.youtube.com/watch?v=NUhOpYKmnYc , in practica nu stiu cat de buna o fi .
Am eu un dispozitiv de genul. Dupa ce o sa folosesti prima oara, nu o sa mai faci altfel. Merge bine si nu mai ai nevoie de ajutor. Doar sa nu uiti sa pui din cand in cand lichid in borcan.
Ce nu specifica nimeni, este ca trebuie curatata pompa de vacuum cu ceva pentru ca invariabil va ajunge lichid de frana in ea si se vor umfla garniturile. Cred ca spray de curatat frane este bun.
Daca ai interfata, ar fi bine sa actionezi si valvele din ABS la inceputul aerisirii.

_________________
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 16 May 2019, 12:12 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 497
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In cazul meu mă luam după 3000 de ture , treapta 3 - 60km/ora , treapta 4 - 80 km oră și treapta 5 - 100 km/ora.
Nu știu cum o fi la celalate modele de Alfa Romeo din aceași generație cu 166 ,dar la 166 viteza o ia de la senzori abs ,chiar pe diagnoza are o opțiune in care vezi viteza fiecărei roti , la mine caderea vitezometrului a venit însoțită de martorul frana de mana trasa (doar că nu pâlpâia cum era normal ci stătea fixa) ,pentru că martorul Abs sa mai aprins de-a lungul timpului fara sa influențeze cu ceva vitezometrul.


O să mă uit mai atent în secțiunea ABS din Multiecuscan ,că nu m-am uitat prea atent după deschiderea valvelor abs, fata de data trecuta ,acum am făcut aerisirea cu motorul pornit , am fost atent la pedala sa nu apăs decât cel mult jumate din cursa.
Daca țin frânele cat de cat, nu mă mai agit momentan până nu cumpăr un cric de roata ca la actualul a cedat filetul din interiorul piesei prin care trece șurubul care ridică sau coboară cricul , o sa caut unul mai țeapăn de dubita , am văzut că ochiometric se potrivește de Renault Trafic , Fiat Ducato.
Daca zici că ești mulțumit de o pompa de genul acela , o sa cumpăr și eu una , acum depinde ce model ai , cea din link am văzut-o pe AliExpress la preturi cuprinse intre 40-80 lei fara transport , mă gândesc că cele vândute la noi cu 120-130 lei sunt la fel , pentru folosiri ocazionale ar trebui sa fie buna.


Top
   
PostPosted: 16 May 2019, 23:02 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 497
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am atasat niste imagini penru 166 pe partea cu ABS , care sunt optiunile pentru deblocarea valvelor ABS daca este vreuna ? Vad ca are mai multe optiuni .
Ma intereseaza doar pentru Bosch 5.3 , am atasat si celalte versiuni gasite pe 166.


Attachments:
ABS Bosch 5.3 si 5.3 TC.jpg
ABS Bosch 5.3 si 5.3 TC.jpg [ 326.63 KiB | Viewed 195 times ]
ABS Bosch 5.7 VDC.jpg
ABS Bosch 5.7 VDC.jpg [ 356 KiB | Viewed 195 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited