It is currently 19 Jan 2020, 14:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Probleme motor
PostPosted: 08 Dec 2019, 19:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Trebuia sa pun alt titlu ,dar asta este mai general si poate fi utilizat si pe viitor.

Problema ar fi urmatoarea :

1.Antigel in cilndru nr.1 (dupa ce scot bujiile de langa distributie se vede lichid in camera de ardere ,daca pun un servetel acesta se face culoarea roz) , ceilalti cilindri se vad uscati prin gaurile bujiilor.
2.Antigel in baia de ulei (presupun in prima faza ,pentru ca a crescut nivelul cand scot joja )

Pe data de 6 decembrie am fost la munca ,60 km + 80 km Constanta-Medgidia , masina a mers fara probleme ,nu am simtit nici o problema
Pe data de 7 nu am folosit masina , am scos-o pe a lui fratimiu

Pe data de 8 am scos masina cu gandul sa ma duc pana in obor , atunci am auzit un zgomot din partea ventilatorului de habitaclu sau a rotii drepte ,se auzea ca o creanga care atingea roata de fiecare daca cand eram in mers , acesta a disparut dupa o vreme , am presupus ca intrase ceva la ventilator ,ca era clapeta deschisa si tot se invartea pe acolo cat eram cu masina in mers .

Dupa ce am plecat din Obor am simtit ca masina merge in suturi , parca o infrana ceva in timpul mersului , zici ca mergea in 3 cilindri ,ca tremura putin mai mult ca inainte ,plus ca nu avea vlaga cand apasam acceleratia . Probleme cu mersul in suturi (infranat) am mai avut de-a lungul timpului ,dar dadeam vina pe cilindri de frana spate ca se mai blocau ocazional si isi reveneau in mers.

Abia cand am ajuns acasa ,am simtit ca este de rau, ca tocmai ce vroia vroia sa treaca acul indicatorului apei peste 90 grade . Am oprit motorul ca ajunsesem acasa si m-am uitat in vasul de expansiune , l-am desfacut usor ca iesea o presiune mai mare decat de obicei si dupa ce am scos capacul vasul era gol , am asteptat ceva timp si am pus 2 litri de antigel diluat ca sa ajunga la mijlocul vasului .
M-am uitat pe sub masina si nu se vedea nicaieri semne ca ar fi avut loc scurgeri de antigel.

Am scos bujiile ,si la primele 2 bujii din stanga , aferente cilindului 1, buijiile erau negre si ude cu uleios , se vedea ceva apa pe gaurile bujiilor . Am bagat pe gaura bujiei mai groase un servetel si doua prelungitoare lungi 1/4 si cand am scos servetelul era rozaliu ,presupun ca de la antigel.
Am scos joja de ulei si nivelul era peste ce stiam inainte , o sa mai verific zilele urmatoare , ca trebuie sa ii scot si uleiul .
Daca nu se pierdea antigel ,dadeam vina pe bujii , bobina de inductie sau fisele de bujii.

Acum cred ca variantele ar fi urmatoarele :

1.Garnitura chiuloasa cu probleme ( varianta cea mai ieftina)
2.Chiuloasa fisurata ( mai am una, dar nu stiu cat de buna este in realitate)
3.Bloc motor fisurat ( aici este chetuiala mai mare)


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 10 Dec 2019, 22:21 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am apucat sa golesc uleiul , acesta este amestecat cu antigel ,culoare nu mai este maro inchis spre negru este maro deschis , o sa golesc data viitoare si antigelul.

Am comandat ce am nevoie pentru defectul cel mai ieftin :

1. Garnitura chiuloasa Payen , pe masina am de la Elring. Mai sunt si alte variante .
2. Ulei motor Total Quartz 7000 energy 5 litri - 66 lei , am luat unul ieftin pentru moment , daca totul este ok dupa aceea, il inlocuiesc repede.
3. Antigel G12, XT Antifreeze D 4 litri + 5 apa distilata
4. 2 bujii de la Bosch , sa le inlocuiesc pe cele murdare.
5. Silicon negru Victor Reinz pentru baia ulei , vreau nu vreau trebuie data jos .

Ca bonus am cumparat :
1.Cheie dinamometrica 1/4 de 5-25 Nm , la 80 le de la Magnusson (Bricodepot) si mai trebuie sa cumpar
2.Cheie dinamometrica 1/2 de 28-210 Nm , aici sunt nehotarat ,Magnusson sau Vorel ,ambele sunt in jur de 80 lei ,cred ca sunt pocnitori ,nu stiu daca isi fac treaba daca sunt folosite ocazional ,dar nu ma dau bani afara din casa sa iau cheie dinamometrica peste 400 lei bucata.
3.Raportor strans suruburi YT-0593

Daca sunt corecte datele din Workshopdata ,ar fi 5 pasi la strangerea chiuloasei :

1.20 Nm (cheia dinamometrica 1/4 5-25 Nm)
2.40 Nm (cheia dinamometrica 1/2 28-210 Nm)
3.90 grade (antrenor tubulara cu raportor strans suruburi)
4.90 grade (antrenor tubulara cu raportor strans suruburi)
5.90 grade (antrenor tubulara cu raportor strans suruburi) Nu stiu intervalele de timp intre punctul 4 si 5 , mi se pare aiurea sa strangi de 3 ori la fel in aceeasi zi.

Sper sa se rezolve pana vine frigul mai tare.


Attachments:
166 2.0 TS.png
166 2.0 TS.png [ 112.96 KiB | Viewed 996 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 12 Dec 2019, 22:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi m-am apucat de partea mai usoara , cea cu demontatul chiuloasei , atata timp cat sunt chei si nu apar probleme neprevazute ,totul decurge bine .
Am vazut ca antigelul a intrat in ulei dar antigelul este curat , fara urme de ulei in el .
Nu sunt de meserie , nu am ochiul format ca cei care lucreaza in domeniu , singura problema a garniturii care mi-a sarit in ochi la cilindrul dinspre distributie a fost zona inegrita din partea de sus ,langa ghidajul de fixare a chiuloasei , ma gandesc ca era normal ca zona metalica trebuia sa fie curata ca la ceilalti cilindri.

Eu credeam ca motoarele 2.0 TS de 155 si 150 CP sunt la fel si diferea doar catalizatorul dar vad ca garniturle de chiuloasa difera ,aceeaiasi firma poate avea modele diferite , la 155 cp sunt din fibra- metal si la 150 vad ca sunt din piele- metal .
O sa caut cealata chiuloasa si poate o montez pe aceea daca se prezinta bine .

Poate imi zice cineva care stie ,ce probleme observa la garnitura de chiuloasa. Garnitura dupa chiuloasa este de la Elring si are 3 ani si vreo 3 luni.


Attachments:
FotoJet.jpg
FotoJet.jpg [ 962.71 KiB | Viewed 926 times ]
garnitura intoarsa, pe partea cu chiuloasa.jpg
garnitura intoarsa, pe partea cu chiuloasa.jpg [ 1.32 MiB | Viewed 926 times ]
IMG_20191212_155242.jpg
IMG_20191212_155242.jpg [ 1.22 MiB | Viewed 926 times ]
IMG_20191212_155530.jpg
IMG_20191212_155530.jpg [ 1.08 MiB | Viewed 926 times ]
IMG_20191212_155538.jpg
IMG_20191212_155538.jpg [ 976.01 KiB | Viewed 926 times ]
IMG_20191212_155816.jpg
IMG_20191212_155816.jpg [ 1.04 MiB | Viewed 926 times ]
IMG_20191212_160107.jpg
IMG_20191212_160107.jpg [ 972.4 KiB | Viewed 926 times ]
IMG_20191212_160118.jpg
IMG_20191212_160118.jpg [ 997.95 KiB | Viewed 926 times ]
IMG_20191212_160126.jpg
IMG_20191212_160126.jpg [ 960.23 KiB | Viewed 926 times ]
pe partea cu blocul motor.jpg
pe partea cu blocul motor.jpg [ 938.15 KiB | Viewed 926 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 20 Dec 2019, 00:56 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi am zis sa dau jos baia de ulei ,daca tot sunt in reparatii cu masina . Este ceva bataie de cap , in mare parte suruburile se scot usor dar exista cateva care nu se scot asa de usor .

Se scot cele 2 piulite si suruburi care leaga catalizatorul de galeria de evacuare , daca nu se rupe vreunul este ok , ma batea gandul sa le schimb cu unele din inox ca tot se gasesc prin magazine , dar nu stiu cat de ok sunt la o urmatoare desfacere. Daca totul este in regula se trece mai departe :

1.In partea din fata a baii se scot usor toate suruburile .
2. In spate daca este lumina, treaba este relativ usoara , singura problema este surubul care este din dreptul gaurii din baie , acolo ,singura varianta a fost sa bag prelungitor lung prin gaura si tubulara cu ribe pe deasupra gaurii in prelungitor , la mine nu a intrat tubulara prin gaura , mai trebuie scoase 2 suruburi de sub planetara ,care fixeaza baia de ulei.
3.Lateral cutie , sunt 2 suruburi (la mine era unu ) care fixeaza baia de cutia de viteze , mai sunt 2 suruburi mai mici care fixeaza baia de ulei de bloc in zona volantei , aici este putina agitatie pentru ca ,in cazul meu a trebuit sa dau roata dreapta jos plus aparatorile de plastic , cu o mana miscam cheia care invartea volanta si in acelasi timp si ma uitam la decupajul volantei exact in dreptul surubului pe care vroiam sa il desfac , trebuie desfacut unu ,dupa care miscat din nou arborele ,sa se miste volanta in pozitia potrivita pentru celalat surub.
4.Lateral distributie ,are 2 suruburi mici , se scot usor .

Pana acum a fost partea frumoasa (usoara) , urmeaza :
1.Scoatere piulita suport motor din zona distributiei si suport motor din spate ,sub alternator
2.Scoatere mufa senzor ulei
3.Eu am pus cricul de la masina sub suprtul motorului de langa distributie si am inceput sa ridic ,dupa ce miscasem baia inainte , am ridicat si motorul se urca si baia se lasa in jos , sa nu credeti ca baia iese asa de usor , in lateral spre distributie se loveste in cadru motorului si in cealata parte se sprijina de cutie , trebuie saltat destul de mult , la mine a ajuns suportul motorului de la distributie sa ajunga in capatul surubului tamponului motor .
Partea naspa este ca baia de ulei nu poate fi scoasa afara decat daca se scoate sorbul din baia de ulei , sunt 2 suruburi cu cheia de 11 spre distibutie si unu cu cheia de 10 , aceasta operatiune se face in spatiul liber dintre bloc si baie . Eu am demontat sorbul sa pot scoate baia de ulei .
Parerea mea era, ca trebuia sa decupeze mai bine in placa din baia de ulei ,ca sa poata fie scoasa baia fara demontarea sorbului , dar daca tot au facut asta ,trebuia sa faca garnituri pentru baia de ulei sa fie mai simplu .
Se da baia jos , problema este cand o pui la loc ,pentru ca baia trebuie pusa pe pozitie , sa se sprijine pe cadru si cutie iar in locul ramas liber, trebuie bagata mana sa se fixeze sorbul de ulei , partea naspa este ca odata ce pui baia la loc este data deja cu silicon de etansare si este destul de difici sa nu atingi siliconul cand pui sorbul la loc , aici este o varianta la care m-am gandit abia dupa ce m-am murdarit , anume sa nu se dea cu silcon in zona distributiei de la inceput ,ci dupa fixarea sorbului , asa in caz de aveti noroc , sorbul se fixeaza in carcasa pompei de ulei , aceasta este din aluminiu si puteti sa va steptati si la varianta sa se toceasca filetul pe interior si sa mearga in gol cand vreti sa strangeti , asa a fost la mine ,cu un clicket 1/4 nici nu am apucat sa strang suruburile cu cheia de 11 ca mergeau in gol in loc sa se fixeze , am cumparat un taroz de 8 in speranta ca pot reface filetul si sa pun alte suruburi .

Ideia este ca este bataie de cap cu baia de ulei , daca nu se demonta si sorbul era treaba mai usoara . La montajul final incerc sa o fixez cu un cric de blocul motor sa pot pune suruburile.


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 23 Dec 2019, 17:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Ca sa rezolv cu gaurile de prindere ale sorbului de ulei , am fost pana la Bricodepot si am luat un set de tarod cu filiere la 50 lei ,cu o spune pretul calitatea tarodului de 8 a fost proasta ,pentru ca sa rupt pe la jumatatea celui de-al doilea filet ,pana la urma am rezolvat cu baia de ulei , si am reusit sa o montez ,iar cu ajutorul unui cric am fixat-o de bloc ca sa pot pune suruburile de prindere.

Am reusit sa montez chiuloasa , eu traiam cu impresia ca dupa montare ii dai o cheie si o ia din prima , vazand ca nu o ia din 4 chei , a doua zi pe lumina am verificat din nou distributia ,care era ok , am verificat daca baga benzina si injectoarele ,ochiometric aruncau bine ,dupa care am mai dat de cateva ori la cheie si intr-un final a pornit motorul carutei , mai urat in primele secunde , dupa care si-a revenit si nu mai mergea intrerupt ca inainte .

Deocamdata mai trebuie sa rezolv unele probleme :
1.Se aude un scartait imediat ce porneste motorul ,acesta de aude de 2 ori si dispare ,in clipul de mai jos se aude de la secunda 17 ,si este probat fara transmisie. https://www.youtube.com/watch?v=fYcj6e1STcg .
2.Instalatia GPL nu mai intra , verific siguranta si eventual cu diagnoza eventualele probleme , i-am facut o proba cu bobinele de inductie scoase si cu toate ca nu aveau curent in ele , ceva a intrat in scurt ca sau oprit toate becurile din bord , am deconectat + de la baterie sa isi revina .
3.Ce ma ingrijoreaza mai mult este ca printre nenumatatele probe , odata imediat ce a pornit motorul a inceput sa se miste ventilatorul ca nebunu (treapta 2-a) si incepuse sa urce putin acu de temperatura apei din bord , am oprit si am strans mai bine colierele furtunelor de apa cu surubelnita si tubulara de 7 si am facut o aerisire din radiator , ca inainte le stransesem doar cu o surubelnita dreapta mai subtire. Dupa aceea nu a mai facut probleme dar vad pe parcurs cum o sa fie ,sa prind la loc suportul motorului din spate , suruburile ramase la baia de ulei , intre baie si cutie si baie - suportul care vine sub rulmentul planetarei din dreapta.

Nu stiu daca exista posibilitatea sa se afle kilometrajul real al masinii , ca mi se pare cam greu de crezut la cei aproximativ 200.000 km cat arata in bord si cu o mica diferenta in Multiecuscan ,sa se ajunga sa se umble prin motor , sa se schimbe cateava garnituri de chiuloasa ( 2 eu si cel putin odata vechi proprietari) si altele ,in special motarele diesel merg 400-500.000 de km fara sa desfaca motorul , iar la motarele Twin Spark ,nu stiu daca este cineva care se poate lauda cu 300.000 km fara probleme, oricat de ingrijita ar fi fost masina.


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 28 Dec 2019, 01:06 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi am reusit sa fac prima proba cu masina de 90 km , motorul am vazut ca merge la fel de bine ca inainte ,doar ca mai trebuie rezolvate urmatoarele probleme :

1.Scartait la pornire , nu stiu daca este de la cureaua de distributie SKF ,cumparată cu kitul in primavara sau de la altceva.

2.Turat din senin pana la 5000 ture , a aparut de odata in mers ,mi se parea mie ciudat ca inainte cu cateva secunde, nu scadea turatia ,cu toate ca nu aveam piciorul pe acceleratie si deodata cand sa intru in sensul giratoriu care duce catre autostrada dinspre Medgidia ,eu puneam frana sa intru in sens si sa turat deaodata la 5000 , am tras pe dreapta , am oprit /pornit ,iar se tura ca nebuna ,am oprit din nou ,am pornit motorul iar se tura , am apasat acceleratia si si-a revenit si nu a mai facut figuri 30 km pana acasa .
Acasa am curatat clapeta pe interior ,avea umezeala/condens ,daca mai face fiiguri dau o resetare a clapetei si eventual o schimbare a clapetei daca continua problemele ,am una de rezerva.

3.Ulei in vasul de expansiune , o sa scot antigelul din masina sa vad in ce hal arata si eventual incerc sa curat instalatia de racire cu 20 litri de apa distilata ,o sa schimb si termoflotul ca mai am unu , in caz ca are probleme si este putin fisurat ,ma gandesc ca asta ar fi o varianta sa intre ulei in antigel.


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 30 Dec 2019, 17:24 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa inca 300 km ,din problemele enumerate mai sus ar fi :

1. Scartaitul din zona distributiei la pornire persista .
Aici o sa probez un alt intinzator si alta curea de distributie

2.Turatul deodata la 5000 ture , nu am mai avut probleme de genul asta ,sper sa nu mai apara .

3. Ulei in antigel , am golit o parte din antigel si era fara ulei in el , am scos vasul de expansiune si l-am curatat bine ,si vad ca nu se mai murdareste de ulei , este posibil sa se fi scurs ceva ulei din chiulasa in blocul motor pe unde circula antigelul.
O sa cumpar o solutie de curatat instaltii de raice daca este ceva de incredere pe piata . Daca gasesc ceva ii fac o spalatura ,in speranta ca se curata mai bine .
Era bine daca se scotea fara probleme antigelul din blocul motor , vazusem pe Youtube la un Opel daca imi aduc aminte , avea o mica teava in partea de jos , bagai un furtun ,dadeai drumul la antigel si curgea prin acea teava prin furtun exact unde vroiai ,fara sa mai existe pierderi .


Nu sunt nici primul nici ultimul care are diferite probleme cu masina ,sunt unele masini unde trebuie sa fii putin sadomasochist sa le ti daca persita cu problemele . Ma uit la magarusul lui fratimiu ,Golf 4 SDI din 2001 cu vreo 430.000 km la activ,ce as fi vrut sa vad un JTD care sa nu aiba vreo problema in acei km, De Twin Spark nici nu se pune problema.


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 05 Jan 2020, 23:21 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu cred ca ma poate ajuta cineva, cu detalii despre o firma din Constanta care se ocupa de rectificari chiulase care sa aibe si scule . In teorie cunosc 2 stungarii care se ocupa si de asa ceva ,dar echipamentele destul de vechi nu imi inspira prea multa incredere.
Vroiam sa pregatesc chiulasa de rezerva la o stungarie care se ocupa de asa ceva ,pentru ca cea dupa căruță nu imi inspira incredere , la ultimile 2 drumuri Constanta- Cernavoda ,m-am trezit ca arunca ceva antigel pe la vasul de expansiune , la dus odata si la intors la fel , pe langa asta mai vad putin ulei in vas , nu este mult ,dar este de ajuns sa scape cateva miligrame si proababil in vas se vede mai bine. Ideia este ca doar arunca antigelul pe la buson ,pe distante mai mari , temperatura nu sare de 90 de grade in bord. Chiulasa de rezerva oricum vreau sa o rectific in caz de necestita acest lucru in urma verificarii de meserias, daca pun chiulasa ,atunci o sa cumpar prezoane noi .

O sa mai incerc o ultima varianta cu actuala chiulasa , scot uleiul , antigelul cat se poate cu seringa de 200ml ,dupa care slabesc prezoanele chiulasei si incerc sa le strang la loc :
1.Prima data la 20 Nm
2.A doua oara la 40 Nm
3. Daca este cineva mai priceput sa imi zica ,nu aminteles de la inceput dar acum presupun ca acele 3 strangeri la 90 de grade ar trebui sa fie o stangere la 270 de grade dar facuta gradual
I - 90 grade
II-90 grade (180 grade fata de prima stangere )
III-90 grade (270 grade fata de prima stangere) , daca este cineva priceput ma poate corecta .

Daca as sti ca se potriveste si chiulasa de 2.0 Twin Spark de 150 Cp dupa 147 , as cauta daca este la un pret ok ,pentru ca sunt mai noi , actuala este din 1997 si este dupa un 156 2.0TS ,nu am vacut vreo planeitate sau schimbat suruburi chiulasa la montajul de acum 3 ani si ceva, rezerva este din 1999 dupa un 166 2.0TS.


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 06 Jan 2020, 19:59 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Deocamdata vad ca motorul trage aer de undeva si il baga in instalatia de racire ,pentru ca atunci creste nivelul in borcan iar cand fac aerisirea din radiator cu motorul pornit , iese aerul si scade nivelul la normal din vasul de expansiune ,dupa care iar incepe sa urce putin cate putin ,ii fac aerisirea ,iarasi scade nivelul.

Teromstatul pare ok pentru ca furtunul care duce spre radiator se incalzeste bine , ventilatorul porneste si se opreste normal ,deocamdata nu face presiune sa intareasca furtunele ,problemele apar cand se incalzeste mai bine motorul , la rece sau pana in 90 de grade este ok nivelul de antigel , oricum mai incerc varianta cu restransul chiulasei , nu imi fac mari sperante ,pentru ca cea dupa masina are niste gauri de la antigel care nu ies cu mama planietatii , doar la o firma cu scule care poate incarca chiuloasa si sa o finisese dupa .In Constanta nu am auzit de asemenea firma , firmele specializate in reconditionat chiulase/blocuri motoare sunt in alte judete , la noi daca mai gasesti o strungarie care se ocupa de chiulase cu scule dupa vremea lui ceasca .
La chiulasele vechi incep sa corodeze si marginile pe unde trece antigelul , pentru ca sunt doar maxim 3-4mm intre marginea metalica a garniturii de chiulasa si si zona pe unde circula antigelul , nu ii trebuie mult sa scape putina compresie din cilndru in instaltia de racire . Mai jos este chiulasa lasata la stungarie pentru refacere planeitate .


Attachments:
2.jpg
2.jpg [ 4.54 MiB | Viewed 285 times ]
1.jpg
1.jpg [ 645.86 KiB | Viewed 285 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 14 Jan 2020, 19:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am observat ca la strangerea chiulasei conteaza foarte mult experienta fiecaruia , nu cheia dinamometrica ,cheile astea, destinate utilizarii ocazionale (mai ieftine), nu sunt de incredere ca stang la cuplul dorit nici cand sunt noi , dar dupa mai multe folosiri.
Parerea mea ,sa se cumpara din start o cheie mai scumpa dar precisa, sau se strange la mana , cum sa strans mecanicul prima data acum 3 ani cand sa inlocuit chiulasa , a trebuit sa bag o teava pe antrenor sa pot desface suruburile chiulasei.
Eu prima data le-am strans mai cu mila ,fara teava bagată peste antrenor si rezultatul sa vazut dupa 250-300 km si anume scapa aer in instaltia de racire si crestea nivelul in vas de deadea pe afara.
Deci conteaza foarte mult strangerea , ai mana formata de experienta sau cheie dinamometrica buna .
Mai conteaza si raportorul de strans suruburi , acesta din cauza constructiei lui nu poate fi asa de precis , pentru ca tija in forma de litera L care trebuie sa fixeze cadranul gradat atunci cand strangem cu antrenorul cu ribe in capat , nu are o constructie asa de buna incat se fixeaza oriunde fara sa se miste , exista si riscul sa strangi si cadranul sa ramana pe loc si atunci adio strangere ca la carte ,raportorul de strans suruburi este ok dar modelul de la Yato sau altele de acel gen nu sunt asa de precise.
Am stans cu cheia 1/4 la 20 Nm , dupa care am pus Vorel-ul 1/2 la 40 Nm ,dar acesta din urma nici nu misca surubul si facea clic-ul ,deci nu pot strange la 40 Nm ca nu este precisa cheia , am vorbit si il trimit inapoi la magazin ca nu isi face treaba .

Din suruburile chiulasei unu nu imi inspira incredere ,cel din dreapta sus de langa termostat, de cand am stans prima data mai usor , nu imi placea ca celalate prezoane se fixau bine iar asta avea o tendinta usoara sa revina inapoi . Si cand am strans prezoanele din nou cu ajutorul tevii peste antrenor , la celalate prezoane se auzea acel zgomot de strangere iar la asta nimic , si daca incercam sa strang mai tare ,se strangea dar revenea putin inapoi , nu am mai insistat cu el , doar ca am observat ca gaura prezonuiui este mai mare cu aproximativ 1 cm fata de marimea lui , deci chiar daca strangem prezonul tot mai ramane aproximativ 1cm liber in blocul motor , am bagat un furtun subtire si cu o seringa trageam ce gasea pe fundul gaurii prezonului , am gasit cativa stropi pe furtun .

Oricum, la carutele astea vechi te poti astepta la orice ,mai ales la locurile din aluminiu unde se infileteaza diverse chestii , am avut surpriza neplacuta sa mearga in gol surubul care fixeaza rola fixa de ghidaj , am bagat provizoriu solutie se lipit suruburi si culmea chiar la fixat bine ,ca nu a iesit asa de usor cand l-am scos ,am inlocuit toata placa pe care se aseaza intinzatorul si rola de ghidaj ca avea filetul bun placa pe care o aveam in plus , si nu am umblat decat cu o cheie mica 1/4 cu clicket . O sa ma astept la surprize si de la gaura de fixare a rolei fixe de la transmisie ,si acolo am vazut ceva șpan din aluminiu , am curatat gaura si si-a revenit dar nu stiu pentru cat.

Inca nu am scapat de scartaitul la pornire , degeaba am schimbat curele si role pe la distributie , scartaitul este la locul lui , acesta coincide cu inlocuirea garniturii de chiulasa , o sa insist pe intizatorul distributie care nu mai sta la locul potrivit , sageata in dreptul gaurii mai mici , acum sta mai in jos , degeaba slabesc intizatorul si il intind cu cheia speciala din set ca sageata nu mai revine in pozitia buna .


Attachments:
IMG_20191218_122129.jpg
IMG_20191218_122129.jpg [ 515.12 KiB | Viewed 140 times ]
IMG_20200109_202727.jpg
IMG_20200109_202727.jpg [ 2.42 MiB | Viewed 140 times ]
IMG_20200112_115638.jpg
IMG_20200112_115638.jpg [ 918.06 KiB | Viewed 140 times ]
IMG_20200112_115822.jpg
IMG_20200112_115822.jpg [ 3.85 MiB | Viewed 140 times ]
IMG_20200112_115343.jpg
IMG_20200112_115343.jpg [ 4.17 MiB | Viewed 140 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 16 Jan 2020, 18:38 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 587
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
A disparut si zgomotul (scartaitul) la pornire odata cu inlocuirea galeriei de evacuare , vroiam sa o inlocuiesc ,ca cea veche avea cate o mica crapatura . Nici actuala galerie nu este perfect etansa ca se aud tacheti , nu am vazut nici o gaura in ea, dar preventiv o sa dau la sudat din nou vechea galerie si cumpar o garnitura de evacuare noua.
Nu ma asteptam ca o galerie de evacuare cu ceva probleme de etansare sau cu ceva gauri sa faca un zgomot care poate fi confundat cu un scartait de la transmisie/distributie.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited