It is currently 18 Jun 2021, 20:38

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 10 Jun 2021, 17:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 800
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa 3 zile au venit din Ungaria si bucsile de la bara stabilizatoare , in tara nu erau pe stoc , sunt de la firma italiana Original Imperium , am vazut ca au o sigla pe care o vad pe toate produsele originale facute pentru Alfa Romeo , nu ar fi de mirare ,ca ei sa fi facut si bucsile de la bara stabilizatoare spate, cu care a venit masina din fabrica .
La bieletele stanga dreapta de la bara stabilizatoare ,am vazut ca nu toate vin cu decupatura pentru cheie fixa , de exemplu cele de la Dephi nu au , cu toate ca in mai toate pozele, apar cu locul pentru cheie fixa ,ca sa se tine contra in caz de se invarte surubul cu totul , in cazul meu bieletele au venit cu zona rotunda , deci in caz de desfacere cand sunt mai uzate ,este mai greu de desfacut .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 247.64 KiB | Viewed 153 times ]
2.jpg
2.jpg [ 431.91 KiB | Viewed 153 times ]
3.jpg
3.jpg [ 372.27 KiB | Viewed 153 times ]
4.jpg
4.jpg [ 818.65 KiB | Viewed 153 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 10 Jun 2021, 18:52 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 12
Car: 156 JTS
Foarte interesant ca bucsile au semnul de piesa originala pe ele, de tinut minte marca. Chiar daca nu ai prea mult feedback la postari in mod sigur ajuti pe multi cu pozele si informatiile detaliate. Merci.


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 11 Jun 2021, 15:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 800
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu am pretentii , Alfa Romeo 166 este destul de rara ,in comparatie cu concurentele din Germania ,si este de asteptat ca decat o foarte mica parte dintre proprietari actuali , sa intre ocazional pe forum si foarte putini dintre ei pot da diferite explicatii , iar dintre vechi proprietari de 166 ,daca sau inoit ,nu prea au de ce sa mai intre .

Azi am observat ,ca nu degeaba mintile luminate de la Alfa, au facut bara stabilizatoare spate cu bucsile incorporate , ca sa mai dea omul 1050 lei pe ea ,ca doar ce si-a luat 166 isi permite , in loc sa schimbe doar bucsile cum trebuie sa fie la o masina normala cu maxim 100 lei.
Se pare ca suportul care tine bucsa , este fix , nu se demonteaza partea de sus sau de jos ,ca sa se dea intr-o parte si sa se scoata bucsa , la prima vedere trebuie scoasa bara stabilizatoare dupa masina ,si vazut mai bine ce fixeaza ambele parti ale suportului.

Daca se dadeau la oparte suporturile de prindere , se desfaceau si inlocuiau pe rand ,fara sa se ridice ambele roti in acelasi timp .
Suruburile care intra in bucsile puntii sunt curate se se desfac destul de usor , eu am bagat cricul masinii sub bascula spate si am ridicat de cric ,sa mai salt puntea , dupa care am slabit si desfacut suruburile puntii dupa partea dreapta , dupa ce le-am scos ,am lasat puntea din cric pana am avut loc sa bag cheia sa desfac cele 2 suruburi de 8 pe deasupra , dupa ce am desfacut suruburile si suruburile bieletei antiruliu, scoate suportul bucsei daca poti ,le-am prins la loc si o sa le desfac maine sau saptamana viitoare.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 352.26 KiB | Viewed 116 times ]
2.jpg
2.jpg [ 330.82 KiB | Viewed 116 times ]
3.jpg
3.jpg [ 592.45 KiB | Viewed 116 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 11 Jun 2021, 16:07 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 200
Location: Bucuresti
Cele doua parti ale suportului se fixeaza intre ele pe principiul piulitei prizoniere. Daca faci un pic de parghie intre ele se desfac

_________________
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 11 Jun 2021, 17:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 800
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am pus o surubelnita intre ele si am batut cu un ciocan cu capul din cauciuc , dar opunea ceva rezistenta , nefind acasa ,nu am insistat prea tare , am vrut sa vad mai mult daca se desfac suruburile de la punte ,ca traiam cu impresia ca sunt ruginite. .
Din ce am vazut , piulitele de la suportul bucsei ,par sa aiba in partea de sus un fel de buza ,care intra in partea de sus a suportului ,posibil sa zici de treaba asta ,o scot maine acasa si la umbra daca nu iese asa de greu .


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 12 Jun 2021, 21:17 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 800
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi m-am apucat de treaba ,daca nu venea ploaia dupa ce am scos bara ,pot zice ca nu era o operatiune asa de complicata .

In primul rand este nevoie de ceva mai multe cricuri , am avut 3 ,partea nasoala este ca nu se pot pune capre sub punte ca trebuie sa o lasam ,iar in alta parte nu sunt multe optiuni ,decat in zona dinspre fata masinii a basulei din spate , exact unde se prinde de caroserie suportul .

1. Un cric si o capra la roata din stanga , alt cric cu alta capra la roata din dreapta ,(nu aveam incredere sa las doar capra ) si celalat cric sub punte , a trebuit sa pun un placaj /scandura deasupra cricului sa prinda toata suprafata laterala a puntii .

2.Desfacute piulitele de la bieletele antirului , ca sa se desfaca mai usor surubul de sus , este bine sa se foloseasca un alt cric, sa se puna sub bascula si sa se ridice , atunci piulita trece de bratul papagal /boomerang si se poate desface cu o tubulara , daca se tine contra cu fixa de 17 sa nu se invarta in gol , partea de jos a bieletei se desface usor cu o ineleara de 17 cu clichet ,la fel cu o contra
La bieletele noi , nu am avut contra pentru cheie de 17 , are doar loc in interiorul surubului de un torx T30 , deci nu se mai poate folosi tubulara .

3.Cu tubulara de 15 se desfac suruburile de la punte , cred ca este ideal ca puntea sa fie saltata putin , ca se lasa cand ridicam masina , chiar daca capetele suruburilor par ruginite , interiorul si partea filetata este protejata pentru ca sunt curate , posibil sa scartaie putin la desfacere .

4.Dupa desfacerea celor 4 suruburi de la punte , se lasa cricul pana avem suficient loc ,sa bagam cheia de 13 deasupra suporturilor de la bara stabilizatoare ,am folosit rozeta cu clichet pentru surubul din exterior si tubulara de 13 cu antrenor 1/4 cu clichet pentru surubul din interior , cel dinexterior se desface mai usor ca avem loc , cel din interior putin mai greu ,ca nu este loc asa de mult

5.Dupa ce sa desfacut se scoate bara stabilizatoare , aici poate fi putina bataie de cap ,la fel si la montare .

6.Cu ajutorul unei dalti ascutite destul de maricica , si cu un ciocan mai greu , am batut la imbinarea celor 2 table ale suportului , probabil cine are menghina se descurca mai usor , fara f,uge putin suportul pana se gaseste o pozite mai teapana , un suport a iesit din 5-6 lovituri , la al doilea a trebuit sa fie mai insistent , dupa ce a iesit un capat , usor am desprins si celalat capat .

7.Bucsile vechi ,au iesit foarte usor in comparatie cu cele noi , nu stiu daca are o importanta , dar le-am pus cu gaura catre fata masinii

8.Dupa ce sa curatat locul vechilor bucsi , se curata bine locul si se pun cele noi , dupa care se pune suprtul metalic pe pozitie , acestea find noi , nu o sa intre asa de bine in suport , eu am pus tabla care vine pe partea dreapta a bucsei (dupa ce am indreptat-o inainte) cu umflatura inspre bucsa ,am pus 2 suruburi scurte de 8 cu filet pe toata suprafata , si cu ajutorul cheii de 13 am strans pana sa apropiat tabla de locasul iesit in afara din suport , am scos un surub , am potrivit mai bine pe gaura ,tabla gaurita si am strans mai bine suruburile pana gaura tablei a intrat in locasul lor .

9. Punearea pe pozitie a barei stabilizatoare a fost destul de stresanta si datorita ploii ,pana am reusit sa ii gasesc pozitia potrivita , am incercat in tot felul , ba se lovea de esapament , ba de bratul papagal , pana am zis sa incerc sa pun bara cu capetele cat mai aproape de bascule , ii fa ceam o poza dar trebuia sa termin cat mai repede .

10 .La prinderea suporturilor ,posibil sa nu intre din prima si mai trebuie miscat de bara pana intra pe gaura , la fel si suruburile de punte , nu au intrat din prima , le-am dat cu vaselina cu cupru , in speranta ca le mai protejeaza , bieletele antirului intra usor , daca se manevreaza bascula cu un cric sub ea , al mine o bieleta sa infiletat fara contra , dar cealata nu a intrat asa de usor , a trebuit sa pun un torx de 30 sa nu se invara in gol .

Am mers putin cu masina , nu mai face galagia care o facea inainte la denivelari , dar vad pe viitor ,cu portbagajul gol si uscat pe afara cum se aude .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 298.77 KiB | Viewed 80 times ]
2.jpg
2.jpg [ 545.77 KiB | Viewed 80 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.62 MiB | Viewed 80 times ]
4.jpg
4.jpg [ 2.91 MiB | Viewed 80 times ]
9.jpg
9.jpg [ 134.65 KiB | Viewed 80 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: On ]