It is currently 27 Sep 2021, 12:33

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
PostPosted: 23 Jul 2019, 20:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu stiu cum o fi la tine, dar cred ca este la fel la toate 166 , la mine vine exact din dreapta tabloului de sigurante de sub bord (volan) , eu am schimbat calculatorul de lumini acum vreo 2 ani ca nu mergea becul de frana pe dreapta spate. Initial am tras fir de + de la cel din stanga si mergea ok dar ca sa nu ma astept la alte probleme am luat alta cutie cu 50 lei.


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2019, 18:05 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Stie cineva cu pot afla exact ce protocol este OBD- ul masinii (Alfa Romeo 166 ,2.0TS ,114 KW din 2000) ,imi trebuie sa le trimit celor de la Agcentrum . Vor sa verifice daca este compatibil obd-ul masinii cu calculatorul de gaz Zenit Pro OBD sa nu mai imi bat capul in caz de nu merge.
Polonezi raspund imediat la mesaje dar importatori din tara ii doare undeva ,astia nu stiu decat telefoane, nu Yahoo sau Whats up.


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2019, 21:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din cate am vazut mufa OBD are urmatori pini ocupati :

1 -Discretionary
3 -Discretionary
4 -Chassis Ground
5 -Signal Ground
7 -K LINE ACCORDING TO ISO 9141-2 AND ISO 14230-4. Este necesar pentru legatura cu calbul verde al instaltiei GPL
9 -Discretionary
11-Discretionary
13-Discretionary
15-L LINE ACCORDING TO ISO 9141-2 AND ISO 14230-4. Este necesar pentru legatura cu cablul verde/negru al instalatiei GPL
16-Permanent positive voltage


Din cate am citit sunt doua standarde aproape identice care includ pini 7 si 15 :

1.ISO 9141-2 Viteza de transfer a datelor este de 10.4 kBaud
2.ISO 14230-4 (KWP2000) Viteza de transfer a datelor este cuprinsă între 1.2 și 10.4 KBaud

Nu am ideie care este standardul corect pentru 166 2.0 TS euro 2 (an 2000) , daca aveam cum sa masor viteza de transfer a datelor vedeam care este dintre cele 2 .


Top
   
PostPosted: 28 Jul 2019, 10:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sa rezolvat cu becul de ceata dreapta spate , cum ma asteptam , a fost de vina caculatorul de lumini , dupa ce l-am inlocuit , becul de ceata din dreapta spate si-a revenit . Probabil o fi facut scurt firele rupte din racordul de cauciuc din portbagaj si a afectat calculatorul de lumini.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 188.23 KiB | Viewed 1532 times ]
2.jpg
2.jpg [ 309.25 KiB | Viewed 1532 times ]
3.jpg
3.jpg [ 499.63 KiB | Viewed 1532 times ]
4.jpg
4.jpg [ 299.77 KiB | Viewed 1532 times ]
5.jpg
5.jpg [ 234.82 KiB | Viewed 1532 times ]
6.jpg
6.jpg [ 246.57 KiB | Viewed 1532 times ]
8.jpg
8.jpg [ 341.26 KiB | Viewed 1532 times ]
Top
   
PostPosted: 24 Sep 2020, 23:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am pus o poza cu toata partea electrica din partea dreapta a portbagajului , poate stie cineva pentru ce este fiecare releu /siguranta /mufa .
Eu stiu doar :

4 . Cablurile care duc in dreapta , o parte se duc catre mufa de sub carcasa difuzorului stanga spate ,la luneta.
6. Releul rosiu este de la deschiderea capacului de alimentare cu combustibil.
7. Siguranta de la dechidere capac alimentare combustibil .
8. Releul acesta este identic cu cel de la 6 , doar ca este de la deschiderea portbagajului , acesta face un zgomot cand primeste semnal de la cheie .
9 .Siguranta releu deschidere portbagaj
14.Motoras deschidere capac alimentare combustibil
15.Mufa senzor abs dreapta spate.

Daca stiti si restul sau o parte din ele puteti scrie , poate fi ultil la un moment dat.

Eu a trebuit sa umblu ,ca tot facea figuri deschiderea portbagajului din cheie , se auzea zgomotul din releu dar nu primea curent motorasul , am umblat la mufa din dreapta jos , sa nimerit sa mearga dupa aceea , dar nu pentur mult timp , pana la urma tot la mufa de sub difuzorul din stanga de la luneta am umblat , probabil un fir de la motorasul de portbagaj mergea cand vroia el , am mai stans putin papuci din mufa si si-a revenit , sa vad pentru cat timp.


Attachments:
spate.jpg
spate.jpg [ 291.76 KiB | Viewed 1110 times ]
Top
   
PostPosted: 22 Apr 2021, 20:39 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Ultimile probleme mai stresante cu 166 au fost :
1.Martor airbag aprins
2.Portbagaj care se deschide doar daca apas pe el in timp ce apas butonul din cheie , cand deschid cu cheia nu face figuri

Pentru martorul aprins ,diagnoza a zis ceva de Driver squib circuit si Passenger squib circuit , intre timp a disparut a doua dupa ce au fost sterse , si a aparut doar prima cu driver , dupa cateva ore bune am sters din nou eroarea cu driver si vad ca nu a mai aparut , vad pe viitor daca apare , in acest caz o sa umblu la airbagul de la volan

Pentru portbagaj , nu stiu daca motorasul de deschidere isi pierde din putere in timp , ma uit ca daca tin tija putin mai bine cu mana , nu reuseste sa o traga cand apas butonul din telecomanda.
De multe ori ,se intampla cand vreau sa deschid portbagajul , sa se deschida doar daca apas putin pe portbagaj , altfel motorasul merge, dar nu are putere sa deschida .
Cand deschid cu cheia in butuc ,merge fara probleme , am mai umblat putin la portbagaj ( reglaj portbagaj , pozitie incuietoare si pozitie tija prindere inuietoare ) si si-a mai revenit , nu stiu pentru cat timp.
Eu cred ca motorasul electric , nu mai are putere sa deschida incuietoarea ,atunci cand aceasta este tinuta putin mai fortat .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.06 MiB | Viewed 864 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.52 MiB | Viewed 864 times ]
3.jpg
3.jpg [ 2.67 MiB | Viewed 864 times ]
Top
   
PostPosted: 26 Apr 2021, 15:01 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 207
Location: Bucuresti
Posibil sa aiba o sigurata termica (poly fuse) care a imbatranit.

_________________
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2021, 16:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Tot ce este posibil , o să ma documentez sa vad cum arată ,sa știu dacă am sau nu .
Prima dată după ce am șters erorile , a apărut din nou doar cea de la șofer , am sters-o și pe asta și vad că de câteva zile nu a mai apărut , daca nu mai apare eroarea, nu mai îmi fac de lucru sa umblu la airbagul din volan , că la ce vechituri sunt, este recomandat sa se umble cat mai rar.

Cu deschiderea portbagajului din cheie , sa rezolvat ,vad că nu mai face figuri , sta portbagajul puțin mai stramb și ieșit în afara puțin de stânga ,nu mai sta la linie ,dar contează că se deschide . Oricum cred că a fost lovita la un moment dat și in spate , că colțurile de jos ale portbagajului nu mai vin la linie oricât aș încerca să le reglez.

Era bine daca mergea făcută o dublura la cheie ,dar să funcționeze și partea electrica ,sa se poata deschide ușile și portbagajul din butoanele cheii.


Top
   
PostPosted: 18 May 2021, 12:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Aveam un alternator de rezerva si vroiam sa il desfac ,ca sa il curat mai bine pe interior si exterior , daca fulia am reusit sa o desfac cu ajutorul unei tubulare de 24 si o cheie pentru filtru de ulei , in schimb nu merge sa desfac carcasa din fata a alternatorului.

Stie cineva , rulmentul intra fortat in carcasa din fata a alternatorului ? Rulmentul stiu ca intra fortat pe ax.

Am crezut ca iese usor ca la Golf 4 , dau fulia si scot lejer carcasa din fata a alternatorului prin axul rotorului , se pare ca la 166 nu este asa , rulmentul pare intepenit in carcasa alternatorului si axul rotorului , presupun ca trebuie presa sa traga carcasa din fata cu tot cu rulment .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 314.55 KiB | Viewed 717 times ]
3.jpg
3.jpg [ 852.39 KiB | Viewed 717 times ]
Top
   
PostPosted: 18 May 2021, 16:46 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 113
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Bre Iuliane, e evident ca rulmentul are rezemare pe umar in carcasa spre exterior si flansa pe interior. Trebuie sa impingi axul prin rulment. La celalat capat al rotorului ai rulment liber in caracasa, grad de libertate pentru dilatare. Nu iti trebuie presa, nu ai strangere mare in ajustaj ax-rulment. Dupa ce desfaci semicarcasa port diode o tragi cu stator cu tot si bati usor cu un ciocan bronz sau cupru in ax.


Top
   
PostPosted: 18 May 2021, 19:04 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am o presa de 30cm cu 3 picioare si dinti interiori ,sper sa imi fie de folos si sa am de ce sa fixez picioarele sa imping axul rotorului , nu vreau sa folosesc ciocanul sa bat in ax , ca am pe constinta un alternator de Golf 4 . O sa incerc maine sa scot rotorul .


Top
   
PostPosted: 19 May 2021, 22:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa desfac carcasa alternatorului , dar nestind sa desfac in prima faza firele care vin dinspre stator ,catre puntea de diode , i-am dat dauna totala la puntea de diode , partea cu carbuni a ramas nevatamata ,ca a mers scoasa usor din cauza ca era prinsa doar cu suruburi .

Nu stiu daca toate alternatoarele de 166 sunt la fel ,dar la Magneti Marelii ,ca sa poti scoate rotorul , trebuie data obligatoriu puntea de diode ,pentru ca statorul ,in loc sa fie pus, ca la alte alternatoare Bosch (gen vw golf/passat) pe carcasa din spate a alternatorului , italieni l-au pus pe carcasa din fata a alternatorului si vrei nu vrei ,trebuie sa desfaci prinderea dintre cele 3 fire (cate 2 fiecare) ale statorului cu puntea de diode.

Dupa ce se desfac tablitele care prind firele care ies din stator si intra in puntea de diode ,atunci se scoate lejer partea din spate a alternatorului .
Spre deosebire de celalat alternator (golf4) unde trageam cu mana rotorul si axul lui iesea lejer din rulment , la alternatorul de 166 , a trebuit sa pun presa si sa imping axul rotorului , poate o iesi batut cu ciocanul ,dar daca aveam presa la mine am incercat cu ea .

Din ce am observat rulmentul mai sensibil ,este cel din spate care se uzeaza mai usor decat cel din fata , probabil ca este mai mic.

Rulmenti pentru alternatorul Magneti Marelli cu codul 46765836 sunt :
NSK 6003DW cel mic din spate
Koyo 83B218 cel mare din fata

si pe partea electrica ar fi :
77365275 este codul regulatorului de tensiune , asta are si carbuni in el
nu gasesc codul puntii cu diode

Daca vreau sa-l reconditionez , trebuie curatat bine ,nu stiu daca benzina ii face rau , cautat punte de diode , rulmentul din spate si daca nu se pot inlocui doar carbuni ,atunci si regulatorul de tensiune .

Asta a fost experineta cu alternatorul , daca stiam de la inceput cum se desface legatura intre stator si punte , salvam puntea de diode.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.11 MiB | Viewed 652 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.37 MiB | Viewed 652 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.04 MiB | Viewed 652 times ]
4.jpg
4.jpg [ 836.27 KiB | Viewed 652 times ]
5.jpg
5.jpg [ 900.72 KiB | Viewed 652 times ]
6.jpg
6.jpg [ 731.39 KiB | Viewed 652 times ]
7.jpg
7.jpg [ 432.31 KiB | Viewed 652 times ]
8.jpg
8.jpg [ 528.07 KiB | Viewed 652 times ]
9.jpg
9.jpg [ 265.91 KiB | Viewed 652 times ]
10.jpg
10.jpg [ 271.7 KiB | Viewed 652 times ]
Top
   
PostPosted: 20 May 2021, 17:14 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 113
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Ce-ai facut Bobita? L-ai facut muci. Vezi dom'le ca e doar intepenit statorul in partea din fata, nu e prins ferm, trebuia sa ai rabdare si sa intrebi. E la fel ca la orice alternator. Si ti-am si zis ce ai de facut...


Top
   
PostPosted: 21 May 2021, 00:13 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
M-am grăbit puțin cu puntea de diode ,nu am la cine apela când nu găsesc o soluție pe moment ,dar nu este problema , alternatorul îl aveam de rezerva și nu știam dacă este bun ,daca vreau să îl fac cumpăr alta punte dacă găsesc , ai zis că se desface prin spate ,dar nu știam cum se desface ,mă așteptam să fie ca la golf , sa nu fiu nevoit să desfac puntea de diode sa scot rotorul . Programe de gen eLearn sunt degeaba pe partea de electromotoare ,alternatoare . Sunt diferite , la golf 4 au altfel lipiturile între stator și punte , la alfa am crezut că sunt capsate din fabrica ,când am văzut tăblițele , abia după ,am văzut că rolul tăblițelor este sa țină aproape cele 2 fire .
Tot la golf ,am scos rotorul cu mana ,fara să îl forțez cu ceva să iasă din rulmentul din fata , la fel îl împing sa intre la loc , dar la 166 iese și intră mai forțat , cine știe o fi că are putina rugina/mizerie pe ax in dreptul rulmentului.


Top
   
PostPosted: 06 Aug 2021, 20:42 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca 166 este mai rasarita decat alte masini din generatia ei , ma gandesc de ce mai are calculator de lumini , daca nu se aprinde ceva in bord care sa avertizeze soferul ca are un bec ars ?
Teoretic are un bec in bord ,in partea dreapta ,dar acela nu sa aprins niciodata dupa pornire , cu toate ca am avut unele becuri arse ,si inca 2 calculatoare de lumini .

De exemplu , nu se mai aprindea un bec de la marsarier , in celata parte aveam un avertizor sonor , nici un semn ca, becul are probleme .

Probabil dupa cum au observat cei care au tinut ceva timp 166 , pe parte de marsarier , stopul are tendinta sa se albeasca dupa care sa crape , nu stiu cum lumineaza cu stopuri bune , dar in cazul meu pe marsarier lumina este foarte slaba , nici nu pot compara cu lumina scoasa de mai micul Corsa D , unde zici ca sta cineva cu proiectorul in spatele masinii , la 166 becul este mai mult sa-l avertizeze pe cel din spate, decat sa lumineze drumul din spate.

Daca tot are atata electrica , puteau si cei de la FIAT sa bage niste optiuni in plus pe partea de diagnoza , sa citeasca toate erorile gasite in calculatorul de lumini , in caz de acela memoreaza ceva sau sa arate problemele cu inchiderea centralizata , o masina mai ieftina precum golf 4 are optiunea asta iar 166 ca era dubla la pret nu stie.


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2021, 17:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este cineva mai priceput pe partea electrica , sa imi zica daca un motoras electric ,gen cum este cel de la portbagaj ,isi poate pierde din puterea de actionare a mecanismului de deschidere a portbagajului , odata cu trecerea timpului ?

La mine daca ii scot chederul portbagajului , se deschide fara probleme din butonul cheii , daca pun chederul la loc nu se mai deschide decat daca apas putin pe portbagaj in timp de apas pe buton , sau daca bag niste saibe sa distantez sitemul de inchidere de usa portbagajului , dar in cazul asta ,portbagajul este prea sus si nu se mai pupa la linii , cu aripile din spate .
Se pare ca , sitemul de blocare portagaj ,daca este fortat putin in partea in care intra , nu mai are putere sa se deschida .

Am incercat sa reglez ,dar nu am avut succes , am largit gaurile de fixare ale incuietorilor si tot degeaba , la inceput se deschidea mereu , dupa care a inceput sa faca figuri si erau momente cand nu se mai deschidea .
De fiecare data cand apas pe butonul cheii ,se aude comanda (releul) din portbagaj , dar motorul nu are suficienta putere sa traga mecanismul de inchidere/dechidere cand este fortat putin .


Attachments:
portbagaj.jpg
portbagaj.jpg [ 354.5 KiB | Viewed 305 times ]
portbagaj 2.jpg
portbagaj 2.jpg [ 315.47 KiB | Viewed 305 times ]
portbagaj 3.jpg
portbagaj 3.jpg [ 740 KiB | Viewed 304 times ]
Portbagaj 4.jpg
Portbagaj 4.jpg [ 429.22 KiB | Viewed 304 times ]
Top
   
PostPosted: 14 Aug 2021, 21:57 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 252
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Pai are si motorul ala niste perii, contacte electrice, tensiune de alimentare mai mica mai mare poate aluneca roata dintata ( melc ) pe axul motorului, cam asta ar fi de verificat pe acolo.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2021, 23:07 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Când mai făcea figuri deschiderea portbagajului , erau rupte firele din burduful din cauciuc sau nu făceau contact bine ,firele care alimentau motorașul ,de la mufa de sub boxa stânga de la luneta . Atunci era mai ciudat , că avea momente când mișcam mufa , se deschidea din buton , iar daca nu o mișcam ,se auzea doar zgomotul că primește comanda , acum nu mai tine , mișc mufa dar degeaba .

O sa verific ce tensiune primește motorașul și dacă are joc axul din mijlocul lui ,care acționează mecanismul de blocare a portbagajului .


Top
   
PostPosted: 30 Aug 2021, 20:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 821
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am umbat acum ceva timp la portbagaj , am scos toate piesele sistemului , le-am montat la loc , acum vad ca se deschide portbagajul din cheie , sa vad pentru cat timp .

Are cativa ani , dar la ceva timp dupa ce am inlocuit ceasurile din bord , acul turometrului mai face figuri cand pornesc masina , pornesc si cateodata nu se misca , trebuie sa ii dau 2 bobarnace geamului din dreptul lor sa isi revina la normal .

Are cineva difuzoare din fabrica la luneta ? Nu cred ca sunt asa de raspandite ,poate doar la modelele mai scumpe . Poate stie cineva daca firele difuzoarelor duc in partea din dreapta a portbagajului ,pe unde sunt releele si sigurantele , am o mufa goala acolo , si ma gandesc ca poate intrau difuzoarele de la luneta.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]