It is currently 18 Aug 2019, 08:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
PostPosted: 05 Jul 2014, 21:39 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
uite un tutorial de strangere a pinionului cu 5mm(unghiular), omul a sesizat ca i se inclina pinonul din cauza pierderii pretensionarii, nu a inlocuit saiba pentru ca doar a strans mai mult decat inainte, deci practic saiba a lucrat in continuare, nu e cazul la tine sa mai strangi, tu trebuie sa pui alta pentru ca ai inlocuit piese acolo, vezi cat de critica a fost strangerea pentru a obtine o pretensionare corecta si pentru ca zgomotul la acel jaguar sa dispara.

http://www.bernardembden.com/xjS/diff/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ps: aia e o masina din 78, deci are cativa zeci de ani de folosire, asa erau odata niste lucruri. :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 06 Jul 2014, 01:26 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Merci mult, luni discut cu oamenii situatia....daca nu ne intelegem, probabil ti-o aduc...

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2014, 21:27 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Si astazi s-a desfacut complet toata transmisia, de la grup fata pana pe spate.
Situatia sade cam asa: de la uzura rulmentului central al cardanului, in anumite conditii (130km/h in viteza a 5-a sau a 6-a) apar vibratii in cardan.
Evolutia este galopanta, 30 minute de mers astfel duc la o degradare sensibila a AMBELOR perechi pinion-coroana prin prezenta piliturii in lubrifiant precum si o uzura prematura a canelurilor deoarece vibratiile sunt radiale si nu longitudinale. Victimele imediat colaterale sunt toti rulmentii de pe traseu ce urmeaza a fi schimbati (2 pe pinionul pe fata, unul pe flansa intermediara, 2 pinion spate si inca unul pe trompa intermediara + cel central de pe cardan care a troznit si bucsa).
Cei care zic ca "lasa-l dracu ca merge asa" sa se gandeasca bine inainte de a da 2000 EUR + montaj pe final drive-uri sau doar cateva sute de lei pe un rulment central si o bucsa + o veriifcare de echilibrare dinamica. In momentul in care apare vibratia aia, prima oprire e la reconditionari cardane. Punct.
Saptamana viitoare refacem tot ce se numeste transmisie cap-coada si testam in vederea sosirii in curand a unui LSD Torsen in melci pe spate. Masina va fi pregatita sa fie stabila si controlabila in conditii de cornering extrem.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2014, 21:36 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
la mine a cedat flasa, adica s a rupt prin grecia, daca mergi cu treapta a 5 a cardanul are zone in care se aliniaza, momentan flansa mea e tot rupta insa am centrat rulmentul din ea cu niste bucati din cauciuc, tractez si o tona cu masina, la tine parca te a blestemat cineva.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 12 Jul 2014, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
comanr Quote:
la mine a cedat flasa, adica s a rupt prin grecia, daca mergi cu treapta a 5 a cardanul are zone in care se aliniaza, momentan flansa mea e tot rupta insa am centrat rulmentul din ea cu niste bucati din cauciuc, tractez si o tona cu masina, la tine parca te a blestemat cineva.
Stiu, in a 2-a pana la 40km/h si in a 4-a si a 5-a la 80km/h dar e futere sa mergi asa. La mine face rulmentul de zici ca e moara de porumb. Plus capetele de cardan trebuie reconditionate (alea gen cap de planetara) fiind si ele troznite corespunzator.
Pune mana de o repara ca altfel ajungi ca mine.
Nu stiu de ce dracu sunt asa fragile, am un peugeot 206 care i-am dat 100 cai in plus de sare in sus si tine transmisia aia de zici ca asa a fost facuta.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2014, 07:34 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu m am lamurit cu transmisia, o las incet ca e fragila si cam scumpa, nu e pe viata iar ambreiajul chiar sant foarte atent cu el, condusa cu atentie o sa tina mult si bine, am eliminat pierderile de ulei si e curata pe dedesubt. cel putin asa credeam pana deunazi cand am observat ca se prelinge ulei din pompa de servo, nu tare atata cat sa umezeasca blocul sub ea, baba e baba nu mai faci fata mare din ea.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 Jul 2014, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Ceva pute rau cu transmisia asta, ti-am zis am dat cu cuplu aproape dublu in aia de 206 si nu caraie....

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2014, 21:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
vad ca nu esti chiar incepator :mrgreen: , din discutiile cu tine imi dau seama ca stii ce inseamna o masina sau o transmisie.

sa stii ca un cardan care nu merge cum trebuie, e dezechilibrat il simti imediat pentru ca practic ceea ce distruge rulmentii sant vibratiile cardanului, daca ele nu exista si e liniste in masina nu e nici o problema poti sa il lasi si carpit cum e la mine, o vibratie in jur de 2300-2400 rpm ca un bazait exista la toate cross urile insa liniste deplina se asterne dupa 2600 in colo. chiar acolo trebuie sa mergi cu masina pentru o transmisie care va rezista, masina spune singura cand se simte bine.

din cauza ca am pus acele bucati de cauciuc in flansa practic in fisurile flansei am bagat niste bucati de cauciuc care stau fixate de ceva vreme foarte bine daca bag talpa la maxim in anumite regimuri vibreaza intre scaune putin, o vibratie care ar face niste chei sa zornaie ca sa ma intelegi, insa doar sub turatia de 2500 si cu talpa la maxim se simte, cand am luat masina lucrurile erau mult mai grave cu flansa obosita, am mers mii de km asa, am inspectat uleiul din transmisie, e ca nou.

daca ai totul bun la cardan si totusi ai vibratii incearca sa il rotesti cu 180 grade in prindere la una din parti, poti avea norocul sa mearga ca un ceas

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 22 Jul 2014, 18:44 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Spre exasperarea lui Razvan care isi tot face cruce cati bani bag in copaia asta, am reconditionat cardanul. Colegul de pe prima pagina a uitat sa dea numele firmei, se numeste CSG Auto si s-au miscat oarecum repede. Oarecum in sensul ca am venit la ei cu recomandare de la FRAS si au cam depasit termenele de executie dar in final sper sa fi iesit bine. Oamenii cunosc complet masina avand din spusele lor reparate la activ 2 din cele 4-5 din tara deci daca aveti vreodata probleme cu ea si nu doriti vreun cofetar care sa invete practica pe banii vostri, va puteti duce la ei.

Problema de vibratie apare in principiu din cauza omocineticelor de pe cardan (similare capetelor de planetara), rulmentul se pare ca o sa mai ramana. Daca ma poate ajuta cineva cu un cod de omocinetica asta i-as ramane dator, la Alfa se vinde tot cardanul la ~1500 EUR bucata, o adevarata placere (f&^%-i).
Daca tot am prins sa desfac transmisia am zis ca o schimbare de rulmenti nu strica. In plus fata de ce am dat aici, mai vin urmatorii rulmenti:
hm 88649A cu coaja hm 88613 la ambele pinioane cate unul (pinioanele si coroanele sunt simetrice si rulmentii tot asa) - 400 RON bucata
322/28 b/q 15 341A la ambele pinioane cate unul - 200 RON bucata
62206 2rs1 care a fost prezentat si de Razvan - pe fiecare ax de transmisie cu caneluri cate unul, deci 2 in total - cam 100 RON bucata
Urmeaza reglaj complet diferential spate, schimbare rulmenti la toate pinioanele, montare cardan si o plimbare de proba.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2014, 20:56 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
inca un tips, cred ca o sa faci masina din tips uri :mrgreen: :

dupa ce pui totul cap la cap o iei usor cu pauze, nu mergi mai mult de 10 km prima data, te opresti 10 minute apoi continui usor, chiar daca nu spune in nici o carte, transmisiile se rodeaza, mai ales dupa interventii majore, rulmentii si danturile se aseaza, nu o baga in forja maxima decat dupa vreo 300km, la final sa ne zici cam la ce suma ai ajuns cu cheltuielile, eram curios.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 22 Jul 2014, 21:18 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Deocamdata overall sunt mai ieftin decat orice mizerie cu haldex as fi luat de pe piata, inclusiv un duster.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2014, 21:32 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da asa este, dusterul e o mare cacialma la fel si alte gunoaie echivalente din plastic.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 22 Jul 2014, 23:29 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Masina nu se merita ca noua, ca sh e altceva, as lua alta identica imediat. Si la faza cu datul cutiei jos, am vazut mecanic bun cu ea in brate in 2 ore deci nu e asa neservisabila.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2014, 23:38 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
drept dovada am facut singur lucrarile la a mea, insa compactizarea aia cu motorul transversal nu e o solutie heavy duty si necesita multa atentie lucrul la cutie, trebuie sa intelegi cum functioneaza, care e traseul cuplului si sa gandesti metodic.

eu sant si lenes, niciodata nu desfac un surub in plus fata de strictul necesar si tin cont de sfaturile mecanicilor mai vechi, desi uneori au tendinta sa lucreze dupa ureche, le iese, au mana, pentru ca reparatia automobilelor de acest gen, complexe, este o arta.

un alt aspect este ca nu ma grabesc, fac totul incet la masina, intre timp mai observ una alta, ne imprietenim, aia e prietenia adevarata, rasplatita iarna pe viscol cand mergi ca printre jaloane, logane si alte avioane, like a pro.

daca la tine nu se grabeau si vedeau teva aia de ungere mai atent poate acuma erai la o bere cu mine :D

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
La o bere iesim oricand, da-l naibii de fier :)
Nu cred ca teava a fost problema pt ca baietii care au desfacut ultima oara nu au gasit nici înfundată si nici fara ulei. E un mister cum a aparut uzura aia la coroana asa galopant dupa ce am mers 3000km cu ea.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:27 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu ce sa zic, nu am fost acolo, iti urez sa o pui pe picioare.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 21 Dec 2014, 00:30 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
poze cu elementele unde am intervenit acum ceva vreme in urma, nici urma de ulei, masina este la 200k intr o stare mult mai buna decat era pe la 120k.


Attachments:
IMG_20141220_153502.jpg
IMG_20141220_153502.jpg [ 426.24 KiB | Viewed 2197 times ]
IMG_20141220_153226.jpg
IMG_20141220_153226.jpg [ 230.56 KiB | Viewed 2197 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 08 Sep 2015, 19:37 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
OK, dupa ce am cumparat o transmisie completa de pe alta masina (1000 EUR) si am inlocuit bucata cu bucata s-a izolat problema pe spate.
Vibratia aparea de la faptul ca rulmentii pe care stau lalelele de la planetare si-au creat un soi de joc (desi au rating C3 :)). Nu sunt scumpi, insa locasurile respective in care stau s-au deformat ceea ce ducea ca in cativa km de rulare, rulmentii ieseau de pe pozitie si incepeau sa patineze aleatoriu prin colivie. Aceste patinari duceau la un zgomot de tip "urlet" si niste vibratii care mergeau pana in centurile de siguranta spate, ca sa zic asa.
Solutia probabil este alezarea coliviilor si montarea unor rulmenti de o cota imediat superioara, insa a fost mai facil sa iau o intreaga transmisie perfect functionala.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 08 Sep 2015, 19:56 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da, asa am patit si eu pe fata dreapta unde pierdeam si ulei, s a alezat cota de la sine, eu am folosit metoda batraneasca pe zero lei zero bani, am punctat cota si am folosit niste poxipol ca sa fixeze bine rulmentul nou, vad ca nu mai am joc de ceva zeci de mii de km si nici gram de pierdere ceea ce e bine zic eu, in mod normal trebuia sa cumpar acel capac care probabil ca ma costa cat o alfa 147 la sehas.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 28 Aug 2017, 15:26 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Tot am rasfoit pe aici forumul si nu exista o informatie importanta si anume:
Care este valoarea de pretensionare a rulmentilor pinionului de atac pentru diferentialul spate (posibil sa fie la fel si pentru fata).

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 21 Jul 2019, 06:31 
Offline

Joined: 21 Jul 2019, 05:36
Posts: 1
Car: alfa156 Q4
Salutare alfisti,
Asta este prima mea postare aici, deci sper sa ma luati usor :) Anul acesta in Martie am devenit posesorul unei minunate 156 Q4 nu crossul. Imi e draga tare,are toate optiunile posibile de la vremea respectiva inclusiv Webasto. O sa pun si niste poze dar , am venit aici sa imi spun ofurile si sper ca ma puteti ajuta. Nu stiu daca a mai fost abordata problema dar sa incepem:
1. Aleatoriu la plecari de pe loc treapta 1 cald sau rece nu conteaza ,daca nu trec de 1500rpm cel putin, simt vibratii in masina gen socuri dar foarte scurte.
2. Tot in treapta 1 in mers, daca o las sa curga la relanti totul bine is frumos daca trec peste 1500 totul ok , dar intre nu o pot tine zici ca sunt calare ma scoate din minti.
3. Cand schimb din treapta 1-2-3 se aude un sunet ciudat care imi aduce de vremea cand mergeam cu dacia papuc si cardanul facea un sunet minunat. Aici totul tine si cum o menajez,daca sunt foarte atent nu face asa de tare daca fortez clincul e acolo.
4.In treapta 5-6 cand imi iau piciorul de pe aceleratie simt soc in cutie,transmie si il si aud in spate prin portbagaj. Si tot in treapta 6 vad cum vibreaza putin schimbatorul.

Note :
Masina are 323k km . A avut 2 proprietari in germania . Am cumparat-o de la neamt direct am mers la el acasa.
La 280k a avut schimbat ambreajul si volantul. Cardanul a fost si el schimbat cu totul dar sa va spun cand nu stiu si nici nu mi-a venit sa intreb doar mi-a aratat omul cardanul vechi in garaj.
Am mers pe la diferiti "mecanici" si care mi-au spus ca e suportul de la cutie....care costa in jur de 1500lei, am mai avut unul care mi-a spus ca deasupra la grup pe spate ,vin 2 bucse pe un cadru in forma de U si alea ar fi fost sparte, le-am schimbat dar masina face exact la fel...Mi-a regalat cineva pinionul de atac dar atat a luat 1 "foaie" si a pus-o in fata deci nu a fost nimic grav acolo.

Sper ca am descris destul de bine si sigur e o problema comuna.

Va multumesc ca v-ati rapit din timp sa cititi!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited