It is currently 29 Feb 2020, 12:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next
Author Message
PostPosted: 13 May 2012, 17:34 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Salutare. De cateva luni sunt posesorul unui Crosswagon. Vin de la un 159 2.4 care numai probleme mi-a dat, si cum familia mi s-a marit...am fost fortat oarecum sa trec la un familiar. Masina e din Germania, cu 90.000 km. Pana acum i-am facut revizia completa - ulei si filtre...ma gandeam sa schimb si uleiul diferentialelor dar l-am lasat pe mai incolo, am schimbat termostatul...treaba care mi-a luat 3 ore...e super nasol accesul...trebuie sa scoti bateria, suportul bateriei, sa te zgarii pana la cot...dar pana la urma s-a schimbat. Ma pregateam sa schimb si distributia completa cu pompa de apa cu tot, dar m-am lovit cu niste suruburi pentru care nu am cheie. Sunt de tip Thorq care sunt altfel...nu stiu exact cum se numesc. Pana la urma am schimbat doar cureaua auxiliara si dumperul, si cum am vazut ca distributia arata bine...cred ca o mai las...am impresia ca a fost schimbata pe la vreo 50.000 km. Am scos si valvula EGR sa vad cum arata...si cum nu era murdara am pus-o inapoi..nici nu am mai curatit-o. Dar nu totul e bine. Tubul de espamanent e negru taciune, si imi scoate destul de mult fum cand accelerez. M-am uitat pe la tuburile de admisie si arata bine..nu se vede urma de funingene pe nicaieri. Cand accelerez, de la turbo se aude un fssss, pana la vreo 2.500 de ture. Si tot pana la 2.500-3.000 ture se aude un zmotog urat pe sub motor...cred ca vine de la uniunea intre turbo si catalizator...nu pot baga mana in foc...dar se aude ca si cum asi avea tubul de esapament spart. Imi mai face si agomot pe la suspensie..banuies ca sunt amartizoarele..imi face un clock clonk destul de urat. Vreau sa le schimb eu dar nu sctie ce marca si ce referinta sa iau. In EPER vad ca sunt referinte distincte pemntru suspensiile de la alfa 156. Oare daca cumpar suspensie de Alfa 156 Sportwagon nu imi ramane masina mai joasa? Mai am si o bujie arsa care trebuie sa o schimb, dar cum nu am cheie de 9 sa ajung ca sa o scot...mai astept.Mai incolo i-as pune sistemul audio original Bose, cu amplificator si subwoofer, dar asta ceva mai tarziu, sau voi opta pentru niste boxe ceva mai decente...ca astea de serie se aud rau de tot..


Top
   
PostPosted: 13 May 2012, 17:45 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Aaa...in compartimentul motorului am gasit un tuning box novitec pentru crosswagon, oricum era deconectat. Nu am de gand sa il pun, ca nu am nevoie de el. Pentru cine il vrea...e de vanzare.


Top
   
PostPosted: 13 May 2012, 17:52 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
tunning boxu ul poti sa l dai la "entuziasti"

hai sa ti dau cateva sfaturi sa scapi de fumu ala

1.curata cu spray tip wd 40 valva care comanda turbina (aia fixata pe radiator)
2.greseaza cu niste vaselina "hi temp" rezistenta la temperatura tija ce intra in ciuperca aia de la actuatorul turbo
3.pe admisie ai fixat cu un singur surub un senzor de presiune cu termistor incorporat,trebuie sa l scoti sa l speli bine cu spray pana se face bec ,insisiti mult sa iasa din el negreala.

la astea 3 ai acces usor.

distributia in mod normal trebuie facuta la 60k , si la mine "mai mergea" dar am schimbat-o dao draq sa stau linisitit
la suspensie in pricipiu sant 2 bube mari adica 3:
-brate superioare fata
-bucsi+bielete bara stabilizatoare(bara are grosimea 23 mm)
-amortizoare fata

in rest , n ai treaba , jalonezi pe timp de iarna cam tot ce nu i 4x4

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 May 2012, 18:00 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Eu am ridicat masina si din cate vad bucse si brate se vad ok...problema vine de la amortizor. Partea cu fumul o sa o fac cum zici...MAF-ul l-am curatat putin...superficial asi zice, il voi scoate din nou. Spray-ul ce zici nu afecteaza electronica? Si asi vrea sa ii pun tuburi de admisie de inox, numai ca nu gasesc de moment. Pe e-bay sunt destul de scumpe..dar am intles ca se merita efortul financiar.


Top
   
PostPosted: 13 May 2012, 18:03 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu merita nici un efort ,las-o asa admisia,baga banii in altceva

senzorii de pe motor sant facuti sa reziste la orice hidrocarbura

faptul ca zici ca ai ridicat-o nu prea are relevanta,nu poti sa ti dai seama , poti doar sa vezi daca ai amortizoare scurse sau rulmenti cu joc exagerat,articulatii cu joc exagerat ,dar ele bat cu mult mai inainte sa se vada la ochi sau sa se simta la mana

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 May 2012, 18:14 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Atunci ar trebui sa o duc la vreun service ca la suspensii chiar nu ma pricep deloc. Pe de alta parte...suieratul de la turbina e normal? Si din cate am vazut tu ai Bose pe masina...se aude ok? Zilele trecute, cu masina ridicata am probat sa vad daca se misca bine valuva aia de la turbo, si merge oj...are ca un fel de arc care o face sa retrocedeze in pozitia initiala..dar nu era blocata. Cred ca urmatorul pas cand voi avea timp liber va fi sa dau jos turbina si sa ii curat geometria variabila, nu de alta...dar ca sa fie facuta...Mi-ar place sa ii dau jos si colecturl de admisie si sa il las ca nou...numai ca aia e treaba complicata...


Top
   
PostPosted: 13 May 2012, 21:55 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
verifica sa nu ai pierderi de ulei/aer pe la intercooler si furtunuri,pete de ulei mici se accepta

tubina trebuie sa suiere ascutit la accelerare,numai cand deschizi geamul soferului se aude

la suspensii nu pot sa te sfatuiesc prea mult,nu imi dau cu parerea fara sa vad,la tine poate fi ceva simplu deh..masina de germania

bose se aude decent,oricum nu sant genul care sa ascult prea tare muzica,dar dupa niste standarde se aude binisor.

nu demonta inutil piese de genu evacuare,admisie daca masina nu da coduri de eroare si merge cat de cat

mergi cu ea mai turata si mai constant, ai mers cu termostat defect de aia da cu fum...o sa se curete

cele bune

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 May 2012, 23:44 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Ok. Mersi pentru sfaturi. Oricum masina noastra are acelasi motor ca si Alfa GT. In forumurile englezesti nu prea se vad mari probleme cu motoarele astea, sper sa fie ok. Imi mai ramane sa vad ce e ce imi produce zgomotul asta ca de esapament spart , si in caz ca este catalizatorul il schimb cu un downpipe si sanatate.


Top
   
PostPosted: 15 May 2012, 21:56 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Asi mai avea o rugaminte. Cum este conectat sistemul Bose? Din cate vad in Eper subwoferul e in portbagaj in partea stanga, dar nu vad amplificatorul. Poti sa imi spui pe unde l-au bagat astia? M-am apucat sa ii montez o priza de bricheta in portbagaj, cand ca fi baga voi pune poze poate mai intereseaza si pe altcineva.


Top
   
PostPosted: 15 May 2012, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
amplificatorul pentru toata masina se afla pe carcasa tubului de bass la sistemul bose

la mine are priza de 12 v din fabrica

oricum nu i cine stie ce de sistemul asta bose ,e un sistem decent,putere micuta ,suna mai bine decat non bose si atat

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 15 May 2012, 22:07 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Nu cred ca are priza din fabrica...am mai vb cu niste tipi care au Crosswagon si nici unul nu are priza de aia. In ce parte a masinii e amplasata? Astazi am facut niste loguri cu Fiat Ecu Scan si nu imi place ce arata la aer...cred ca fuge pe undeva sau nu citeste bine caudalimetrul. Oricum merge bine...rapunde ok la acceleratie. La 120 /h intr-a 6-a la cate rotatii mergi?

In cat ce priveste Bose-ul e mai mult pentru integrare cu masina. L-am gasit pe Ebay.it la vreo 100 de euro. Dar daca mai pui si boxele se mai duc inca 100, asa ca nu stiu daca se merita sau nu. Oricum cu boxele de casa nici nu deschid aparatul de radio.


Top
   
PostPosted: 16 May 2012, 09:44 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
depinde ce varianta ai, a mea are priza din fabrica originala ,langa priza am magazia cu 5 cd uri, vezi ca la bose iti trebuie si cablaj si 4 difuzoare si tubul de bass cu amplificatorul pe el.

eu pe 2 difuzoare am dat 100 euro , ale mele din spate nu mai erau bose si le am luat din italia.
un sistem complet costa mult mai mult

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 May 2012, 11:21 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Revin cu detalii. La suspensie imi este imposibil sa gasesc ceva aftermarket pentru Crosswagon. Numarul de referinta pentru amortizoare in Alfa este 50704478, iar ca aftermarket se gaseste doar referinta 60656819 y 50515467, corespunzatoare modelolor Sportwagon, etc..., dar fabricantii aftermarket includ Crosswagonul in aceasta categorie. Nu stiu ce sa fac. Originale in alfa costa vreo 170 de euro fiecare, si nu prea imi convine sa dau.


Top
   
PostPosted: 23 May 2012, 14:30 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Merg de sportwagon 100%

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 25 May 2012, 00:59 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
M-au asigurat in Alfa Romeo oficial ca nu se potrivesc...sunt amortizoare mai scurte. Daca le-asi monta, masina ar fi 2-3 cm mai joasa. E cam imposibil de gasit date despre amortizoarele astea...nici lungime..nimic...
Oricum am avansat astazi...am schimbat eu singur distributia completa, am luat un Kit SKF cu curea Gates PowerFlex si m-am pus la treaba. Timp total 4 ore, dar am schimbat si carcasa filtrului de aer si o bujie. Instructiunile, pe lange E-lear si Autodata le-am luat de aici: http://www.youtube.com/watch?v=bs84z-eiHvM" onclick="window.open(this.href);return false; Nu am folosit nici un ustensil de montaj, doar am marcat cureaua si atat. E destul de usor de schimbat, si cred ca daca am schimbat asta pot schimba orice curea..

Pe de alta parte mi-am cumparat navigatorul original, cu antena si modulul de telefon cu 110 euro. Urmeaza montarea...voi pune poze. Mai ramane sistemul Bose si gata...nu mai am treaba.


Top
   
PostPosted: 25 May 2012, 08:06 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7105
Car: 156GTA/Giulia Veloce
Location: Bucuresti
Bine ca ai elearn si autodata si pui cureaua dupa semne. Si restul?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Giulia 2.0T AT Veloce
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo 156 2.4 mJTD 20v TI
ex:Alfa Romeo 166 2.4 mJTD 20v Sportronic
ex:Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v


Top
   
PostPosted: 25 May 2012, 09:30 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Ce mai conteaza cum pui cureaua...totul e ca alinierea sa fie facuta bine si sa iasa treaba buna. Am dat doua ture arborelui cotit si semnele vechi sau aliniat perfect. Toata lumea are ustensilele de reglaj de la Alfa Romeo? Nu. Iar in al doilea rand sunt scumpe. Cel de jos costa vreo 40 de euro, si suruburile de blocaj inca vreo 20. Nici atelierele de rand nu au. Restul la ce te referi?


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2012, 08:13 
Offline

Joined: 23 Feb 2012, 03:03
Posts: 6
Car: alfa romeo 156 cw q4
salut referitor la amortizoare nu merg de sportwagon singurele care merg sunt originalele sau cele de la monroe ceva de genu care costa fff mult sunt facute special pt masinile de curse care se pot regla iti spun asta ca doar ce le-am schimbat eu si mi-au gresit vreo 4 randuri imi tot dadeau tot felul de amortizoare dar nimic care sa corescpunda pe un crosswagon q4


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2012, 18:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Inaltimea masinii este data exclusiv de arcuri,vorbesti nonsens.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Jul 2012, 19:48 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Revin cu actualizari. tema cu sistemul Bose am cam lasat-o balta. Am facut rost doar de subwoofer care se integreaza bine in portbagaj, ii voi pune o statie blaupunkt si un radio blaupunkt casablanca in argintiu si problema rezolvata.
Pe de alta parte, am cumparat toate elementele suspensiei e pe e-bay minus amortizoare care pana la urma va trebui sa le cumpar de la Alfa. Urmeaza sa le montez saptamanile astea care vin.
Problema cu fumul si lipsa de forta tot nu am rezolvat-o. Am curatit EGR, caudalimetru, MAF si tot nimic..


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2012, 21:58 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
prietene , e data o circulara de service cum ca amortizoarele de sportwagon sant aceleasi si pe cross ..eu mi am luat originale pe fata , dar daca se strica imi iau kyb sau ceva calumea, am inteles ca astea originale ar pica repede zic italienii , deocamdata dupa 40 de mii de km pot sa zic ca sant ok , nu sant curse.

cu bose e bine ca te ai linistit

cu fumu , fa asa: vezi ca la egr intra o teava dedesubt , taie o bucata de tabla dint-un spray sau cutie de bere si da i 2 gauri pentru acele suruburi, practic blindeaza temporar egr ul si vezi cum se misca .

nu sant de acord cu procedura de anulare dar am inteles ca ajuta , mai ales la motoare cu multi km si care nu au fost exploatate corect.

vezi ca o sa ti se aprinda beculetul cu motorul in bord, nu baga in seama,mergi de proba iar daca e ok ,trebuie sa cumperi un egr.

am pus si poza poate va lamuriti odata cu acele telescoape de 2 bani


Attachments:
ModAmmAlfaCross.jpg
ModAmmAlfaCross.jpg [ 111.64 KiB | Viewed 6154 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 24 Jul 2012, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7105
Car: 156GTA/Giulia Veloce
Location: Bucuresti
Eu te las sa imi arati sportwagon 4x4.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Giulia 2.0T AT Veloce
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo 156 2.4 mJTD 20v TI
ex:Alfa Romeo 166 2.4 mJTD 20v Sportronic
ex:Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2012, 23:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
http://www.italiaspeed.com/new_models/n ... on_q4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

personal nu am vazut nici una , dar brosura mea e pentru sportwgonq4/crosswagonq4 si ma gandesc ca nu exista doar pe hartie.
interesant de aflat totusi .

vad din poze ca nu exista tablele alea fara sens din bara si pare mai joasa

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Jul 2012, 23:13 
Offline

Joined: 13 May 2012, 17:22
Posts: 20
Car: alfa 156 crosswagon
Exista sportwagon 4*4 dar s-a facut doar pt Germania daca nu ma insel.


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2012, 23:41 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7105
Car: 156GTA/Giulia Veloce
Location: Bucuresti
Ok, Concluzie simpla: amortizoarele de crosswagon sunt la fel cu cele de sportwagon 4x4. Nu sportwagon normal cum se gasesc mai usor etc!

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Giulia 2.0T AT Veloce
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo 156 2.4 mJTD 20v TI
ex:Alfa Romeo 166 2.4 mJTD 20v Sportronic
ex:Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited