It is currently 18 Aug 2019, 16:46

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 
Author Message
PostPosted: 11 Feb 2019, 23:47 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
Salut!
La masina mea , motorizare 1.9 jtdm, de ceva vreme ma confrunt cu o situatie forte enervanta, poate a mai patit cineva si ma puteti ajuta.
Aleator, motorul isi schimba mersul (zgomotul), masina nu da nici un fel de eroare, dupa care tot in mers isi da drumul si se aude normal.
eu o percep ca o turbina blocata, ceva pe aer sou pe injectie. masina are egr, dpf si swirl off.
A mers mult timp bine si de ceva vreme imi face asta...mentionez ca atunci cand se intampla fenomenul se tureaza, dar pe decelerare pe loc scade incet turatia nu cum ar fi normal si motorul se aude urat si tremura.
are cineva idee ce se petre, o fi geometria, mai precizez ca acul turbo bar functioneaza normal cand se intampla fenomenul sau ceva pe injectie?
In restul timpului motorul functioneaza normal, iar ca si aparitie a fenomenului se intampla o data la cateva zile, mers prin oras si afara si isi revine singura dupa 5 10 min de mers asa urat, si am impresia ca se supraincinge ceva ca miroase cam a ulei/cauciuc incins...
Va multumesc si sper sa poata cineva sa ma jute cu ceva sfaturi.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2019, 00:25 
Online
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 317
Car: 159
Location: Bucuresti
Sigur a fost eliminat DPF-ul si din soft? Din ce descrii tu, pare ca masina incearca sa faca regenerare.
Cam cat de des se intampla, o data la cati kilometri?

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Ex: Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2019, 00:32 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
M-am gandit si eu la asta dar nu este cauza...masina a mers ok mult timp pana sa faca si dpful era anulat...
in plus daca o opresc si o pornesc face tot asa,...masina pe multiecuscan nu a mai facut regenerari de 24000km de cand il are scos...


Attachments:
dpf.jpg
dpf.jpg [ 338.61 KiB | Viewed 1088 times ]
Top
   
PostPosted: 12 Feb 2019, 07:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 1732
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
scoate pe rand cate o mufa la injectoare......mai ales la 3...

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2019, 10:29 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
De ce zici asta?... Si de ce 3...de unde stii?...am vrut sa fac asta dar nu am putut sa scot mufele... O sa incerc... La asta m.am gandit si eu.... Ce poate sa se intample... Sa ramana blocat?? Ms!


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2019, 11:14 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 1732
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
ionuty Quote:
De ce zici asta?... Si de ce 3...de unde stii?...am vrut sa fac asta dar nu am putut sa scot mufele... O sa incerc... La asta m.am gandit si eu.... Ce poate sa se intample... Sa ramana blocat?? Ms!
la 1.9 16v,de obicei(este o boala a lor)mufa de la injectorul 3 nu mai face contact bine.sigur ca poate fi si una dintre celelalte...
daca totul este bine poti schimba si filtrul de motorina....acum iarna daca se merge cu rezervorul aproape gol,din cauza condensului poate ajunge ceva apa in sistemul de injectie,
acum nu te gandi la kg...o cantitate infima daca intra constant ii poate da un mers neregulat,poti face si o verificare a injectoarelor..
este o parere personala....

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2019, 11:23 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
filtrul de motorina l-am schimbat...ideea este ca pe valori injectoare la inj 3 am o corectie de 3 si ceva si la inj 4 ceva mai mare (pana in 3),inj 1 si 2 au 0,5 ...de asta am ramas surprins...acum am citit de problema cu mufa de la injectorul 3...mufele au fost schimbate de mine cu unele de opel dar au ceva vreme ...dar am sa verific...
Ce ma enerveaza e ca masina asta nu da nici un fel de eroare sau o da foarte greu...daca scot mufa de la maf da eroare dupa mai multi km nu imediat...
o sa verific mufele si revin cu raspuns...ms pt sfat!


Last edited by ionuty on 12 Feb 2019, 11:29, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 12 Feb 2019, 11:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 1732
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
din ce stiu eu peste o corectie de +/- 1,ar trebui verificate injectoarele.bine ar fi direct pe banc...

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2019, 11:32 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
da....nu cred ca e cazul de injectoare, masina merge perfect si o apuca asa dintr-o data ...pornirea la rece e f ok...motorul merge lin...e posibil sa fie din mufa...daca nu o sa rezolv o sa incerc sa le schimb, prima data 3 si 4... insa nu stiu daca este de injectoare acel mers urat... o sa scot mufa si o sa incerc sa fac si un filmulet cand o sa mai faca..ms de sfat!


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2019, 14:35 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
Dupa discutia cu colegul Bluecar revin cu date noi:
-scoatere mufe injectoare (care erau ok) curatat cu spray contact , verificare contacte si fixare.
- pornire motor , scoatere mufa injector 3 in mers, mers neregulat la scoatere mufa, ok la fixare.
dupa asta check engine, hill holder si vdc error in bord. ok.
Scanat cu multiecuscan, surpriza:
erorile de maf provocate de mine zilele trecute de scoaterea mufei acestuia.
eroarea de injector provocata de scoaterea mufei acestuia.
P010F - eroarea fatala care imi provoaca limp mode (asta cred ca e mersul neregulat/infundat al motorului cand intra in avarie).
ma poate ajuta ineva cu remedierea ei?
Am atasat si valorile la injectoare care zic eu ca sunt ok.


Attachments:
IMG_20190212_131304.jpg
IMG_20190212_131304.jpg [ 1.81 MiB | Viewed 1000 times ]
IMG_20190212_131330.jpg
IMG_20190212_131330.jpg [ 2.57 MiB | Viewed 1000 times ]
IMG_20190212_131427.jpg
IMG_20190212_131427.jpg [ 7.28 MiB | Viewed 1000 times ]
Top
   
PostPosted: 03 Mar 2019, 22:22 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
poate sa-mi explice cineva de ce este diferenta asa de mare intre presiunea dorita si cea creata de turbo???
...este o problema a geometriei oare???


Attachments:
TURBO.jpg
TURBO.jpg [ 238.83 KiB | Viewed 846 times ]
Top
   
PostPosted: 03 Mar 2019, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 225
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Este bine asa cum este.
Presiunea din circuitul de admisie nu se poate descarca instantaneu.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2019, 00:09 
Offline

Joined: 28 Jul 2008, 01:22
Posts: 20
Car: Alfa 159 1.9 150
Location: Constanta
In a doua poza cu eroarea air mass p010f , ecuscan iti arata o posibila defectiune si o verificare a traseului de aer, senzor map si debitmetru. Incearca sa verifici map si debitmetru. N ar fi rau sa verifici si furtunu de vacuum.

_________________
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 105


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2019, 08:24 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 1732
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
imi pare rau ca te-am dus in eroare cu mufele...dupa cum am spus era o parere personala.

legat de geometria variabila:la primul gt masina intra in limp mode aproape tot timpul la accelerari mai puternice.depasiri,peste 4000 rpm,trecerea din trepte superioare in inferioare....inebunisem,am schimbat senzorul de pe galerie(nou),electrovalva pierburg,chiar am mers la bucuresti la tzzivii care a dat turbina jos si a curata-o..degeaba,eroarea tot aparea.
un coleg de aici de pe forum @comanr(cateodata ii simt lipsa)mi-a spus sa schimb si turbina...am schimbat-o impreuna cu el si problemele au disparut..
am banuit ca problemele erau la geometria variabila,cumva "agata" si facea presiune mai mare decat trebuia.
nu erau alte simptome(exceptie un mic tremurat la relanti) decat eroarea care taia turbina la turatii mari:Boost control solenoid or boost pressure sensor faulty

referitor la presiune,indiferent ca este cea de motorina,aer sau presiune ar trebui sa aiba valori apropiate.
uite cu era la fostul gt inainte de a schimba turbina:

Engine speed: 849 rpm
Desired intake air quantity: 313,2 mg/i
Intake air quantity: 502,7 mg/i
Desired fuel pressure: 270,0 bar
Fuel pressure: 272,5 bar
Desired boost pressure: 1000 mBar
Boost pressure: 1047 mBar

Engine speed: 2102 rpm
Desired intake air quantity: 399,1 mg/i
Intake air quantity: 399,1 mg/i
Desired fuel pressure: 566,6 bar
Fuel pressure: 564,8 bar
Desired boost pressure: 1044 mBar
Boost pressure: 1301 mBar

din ce vad la tine eroarea este de la debitmetru,incearca sa faci proba cu altul.si verifica cu multiecuscan Desired intake air quantity si Intake air quantity.poate debitmetrul masoara si trimite la ecu o cantitate mica de aer....repet din nou:este doar o parere personala si o poti ignora

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2019, 12:19 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 225
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
ionuty Quote:
poate sa-mi explice cineva de ce este diferenta asa de mare intre presiunea dorita si cea creata de turbo???
...este o problema a geometriei oare???
Problema mare este la intake air si desired intake air.
Foarte mare discrepanta intre cele doua valori maxime.
Presiunea este masurata de senzorul MAP si pare ca este in limite normale.
Daca o sa faca graficul la o turatie constanta de 2000 o sa vada ca boost-ul masurat si cel necesar o sa fie foarte apropiat ca valoare unul de altul.
Cred ca prima operatiune este curatat senzorul MAF si apoi urmarit din nou intake and desired intake la diverse turatii constante.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2019, 00:17 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
atasez un log
eu zic ca intake-ul este bun...voi?
nu stiu de ce incepe asa..probabil am pornit motorul deupa ce am dat start...


Attachments:
FESExp_1903032032_Alfa Romeo 159 1_9 JTDm_File1.rar [14.02 KiB]
Downloaded 7 times
Untitled.jpg
Untitled.jpg [ 214.92 KiB | Viewed 714 times ]
Top
   
PostPosted: 06 Mar 2019, 14:48 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
Urmeaza sa vad ce e pe la geometria variabila...
Cred ca pe acolo e ceva... Ramane blocata pe deschis..


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2019, 23:26 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
DEMONTAT TURBO, curatat geometrie., montat la loc....
dupa un timp problema...vibratie, mers infundat...
acum nu am nici o indoiala, nu e limp mode...
cu ceva timp in urma , cateva saptamani, am schimbat uleiul la cutia de viteza.
Am pus SELENIA TUTELA CAR TECHNYX SAE 75W85 dupa Autodata.
Precizez ca nu am mai schimbat uleiul la cutie si aceasta functiona impecabil.
Am golit uleiul, acesta a fost maroniu...uzat, cred ca a fost rosu.
Cel nou Tutela a fost galben..spre verzui...
...in treptele 1 si 2 parca agata putin, iar cand incepe zgomotul intra mai greu in viteze.
E posibil sa faca asa de la ulei? sa nu-i placa acesta???
ce se poate intampla? sa ramana ceva blocat, intre viteze, sincron, rulment...volanta?
daca e rulment de ce se potoleste si face doar din cand in cand?
zgomotul persista si scoasa din viteza cand o accelerez ...dupa ce umblu pe la viteze...3, 5,6, ...se potoleste ...
La sfarsitul saptamanii vreau sa schimb uleiul din nou, o sa pun rosu de opel..93165290 75w85 sa vad cum se comporta...pt mine e clar ca e ceva de la ulei.... sper sa nu se fi defectat ceva pe la cutie..


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2019, 11:35 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 225
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Incearca scoasa din viteza si cu ambreiajul calcat.
De abia atunci nu se mai misca in cutie axele cu rulmentii de la treptele de viteze.
Ramine doar diferentialul care se misca odata cu rotile.
Daca ai celebra cutie M32 ar trebui sa-i faci o inspectie.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2019, 12:23 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
Face si scoasa din viteza si cu ambreiajul calcat, cand accelerez se aude ceva zgomotos si frecare asa...eu am crezut ca e de la motor, dar nu am nici cea mai mica indoiala ca e de cand am schimbat uleiul...
Sa fie asa sensibila la ulei???...cutia pana sa ma gasesc sa-i schimb uleiul a functionat ireprosabil fara cel mai mic zgomot sau agatat...
Ms, o sa va tin la curent dupa ce inlocuiesc uleiul..
A schimbat cineva la 1,9 jtdm 5 trepte manuala pana acum uleiul si ce a folosit fiecare???


Top
   
PostPosted: 16 Mar 2019, 14:17 
Offline

Joined: 02 Aug 2018, 22:41
Posts: 20
Car: ALFA 159
Schimbat ulei.. La fel.
Verdict: chit ambreiaj volant defect..
Semering vibrochen def.. Ulei in clopot cutie...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited