It is currently 18 Nov 2018, 11:45

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
PostPosted: 20 Mar 2017, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Salutare, am masina de 5 ani si problema asta de 2 ani, am fost la 2 reprezentante si 6 service-uri diferite si fiecare mi-a dat alta varianta. M-am saturat!
Cand e motorul rece, relanti-ul sacadeaza si apoi se opreste. Cand accelerez iar sacadeaza si apoi se opreste. Asa o tine cateva porniri pana se incalzeste un pic, apoi merge cat de cat normal dar tot nu mi se pare ca motorul se aude rotund sau ca trage la potentialul lui, si consumul mi se pare mai mare.
Am schimbat bujiile si electrovalvele admisie/evacuare; a mers bine primele 2-3 porniri apoi problema a revenit. Deci piesele vechi erau bune defapt...
Variante date de service-uri pana acum: bujii (le-am exclus), debitmetru, lant de distributie, o sonda lambda - cica imi da amestec prea bogat , bobina de inductie(??), electrovalve variatoare (le-am inlocuit pentru ca asta imi aparea cel mai des la erori, deci le-am exclus), sa schimb uleiul (??? eu folosesc doar Selenia chiar daca consumul pana la urmatorul schimb de la 10000 km este de 2-3 litri).
Apropo de bujii, ma gandisem eu sa folosesc bujii de iridium cu electrod subtire, cica imprastie scanteia si se produce o expozie mai buna, dar cand insistam mult la demaror se uda capul bujiilor si nu mai pornea deloc pana nu le scoteam si le uscam, asa ca am revenim la bujii cu electrod normal.
De anul trecut nu-mi mai apar erori deloc in bord referitoare la motor, dar problema a ramas...
Ceva idei?

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2017, 00:32 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5977
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Câți km are motorul tău?
Ai luat in considerare ca poate supapele sunt pline de calamina, iar din aceasta cauza nu mai închid perfect, iar asta duce la pierderea compresiei care se traduce prin Porniri greoaie și lipsa de putere?
Nu sunt mecanic, doar mi-am dat cu părerea.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2017, 01:02 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Are 240000, dar nu cred ca supapele sunt cauza, oricum aveam in plan un test de compresie.

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2017, 19:41 
Offline

Joined: 19 Mar 2013, 23:31
Posts: 12
Car: 159 JTDM 16v
Vad ca esti din Targu. Stii unde este AutoCenter din Iasi pe Sos. Moara de Foc (chiar in fata autogarii de vest) ? In spatele magazinului AutoCenter (aceeasi cladire) este un service. Incearca la nenea de acolo. Fost mecanic sef Fiat ce si-a deschis serviceul lui. Si el are o Alfa. M-as mira daca ai fost acolo si nu te-a rezolvat. La mine doar ascultand masina si-a dat seama ce e si s-a rezolvat tot timpul din prima. Daca n-ai fost, da-mi un mesaj privat si-ti dau numarul lui sa te programezi. In majoritatea zilelor e ocupat.


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2017, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 206
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Probabil ai ceva pe calea de aer - mai exact la clapeta de acceleratie.
Nu intra aer suficient la relanti. Curata ansamblul clapeta si motorasul pas cu pas din el daca are asa ceva.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2017, 23:01 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
catalin.stefanel Quote:
Vad ca esti din Targu. Stii unde este AutoCenter din Iasi pe Sos. Moara de Foc (chiar in fata autogarii de vest) ? In spatele magazinului AutoCenter (aceeasi cladire) este un service. Incearca la nenea de acolo. Fost mecanic sef Fiat ce si-a deschis serviceul lui. Si el are o Alfa. M-as mira daca ai fost acolo si nu te-a rezolvat. La mine doar ascultand masina si-a dat seama ce e si s-a rezolvat tot timpul din prima. Daca n-ai fost, da-mi un mesaj privat si-ti dau numarul lui sa te programezi. In majoritatea zilelor e ocupat.
:D Am fost la el anul trecut, la 1 luna dupa ce a inchiriat spatiul ala, s-a scarpinat de vreo 2 x pe cap si a zis ca-s electrovalvele; dupa alte 2 vizite, a zis ca ma suna sa vada ce gaseste la o Brera cu motor de 2.2 cu aceleasi simptome. Apoi m-a sunat sa-mi zica ca nu mai porneste deloc Brera si sa ma intrebe ce-i fac eu de porneste (uscam bujiile ude :)) ). 159-le lui e diesel si defapt nu e lui, e a lui cumnatasu, dar o foloseste el. De obicei, daca n-avea vreo masina desfacuta inauntru, o baga pe a mea indiferent cand veneam, pentru ca stia ca-s din Tg.

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2017, 23:11 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
aschiuta Quote:
Probabil ai ceva pe calea de aer - mai exact la clapeta de acceleratie.
Nu intra aer suficient la relanti. Curata ansamblul clapeta si motorasul pas cu pas din el daca are asa ceva.
Daca e de la aer, nu intra nici cand accelerez; am sa verific intro dupamiaza ca nu strica.

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2017, 23:20 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 206
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Logica deductie insa total falsa.
Ia citeste ce face clapeta aia la motoarele pe benzina si ce se intimpla cind dai talpa la masina.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2018, 18:23 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Revin cu aceeasi problema, care s-a agravat... Pana acum am pus distributie noua, bujii noi, electrovalve admisie/evacuare noi, verificat bobina inductie, verificat presiune pompa benzina, verificat benzina insasi (poate puneam dracului motorina in loc de benzina, si nu stiam), verificat toate sondele lambda (dau toate semnal pe tester... deci nu am schimbat nici una), verificat senzorul de temperatura,ulei schimbat la 10000km.
Ce nu am verificat/schimbat: clapeta de acceleratie, calculatorul (ECU), catalizatorul
Am cheltuit cam 5000 lei si nu am rezolvat absolut nimic, decat ca am schimbat unele piese bune care nu trebuiau schimbate cu piese originale noi si atat...
In continuare am martorul motor in bord, eroare cu amestecul bogat de carburant, motorul trepideaza de parca ar merge in 3 cilindri, nu trage si consuma mult. Cateodata cand accelerez nu se intampla nimic, ca sa nu moara motorul trebuie sa-i dau un spritz cand plec de pe loc, de parca ar avea cutie de viteze de camion cu dubla debraiere...
Cine are idee ce trebuie sa mai verific??

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2018, 20:28 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5977
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Compresia motorului ai verificat-o?

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2018, 21:30 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Da, nici o problema acolo, si bujiile nu au ulei pe ele.

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2018, 01:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 4737
Location: brasov
Injectoare? Ia vezi si ce corectii au

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2018, 04:50 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Le-am verificat si pe alea, au valori bune, egale. Trebuie sa fie ceva ce am omis, am trecut cu vederea; problema asta e comuna inca de la jts-urile de 156, deci ar trebui sa fie ceva relativ simplu...

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2018, 09:15 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 1994
Car: AR 159 1,9 JTDM 16V
Location: Haibach-DE
Si fiu-meu a avut ceva asemanator la masina lui, dar nu asa grav. Nu avea putere motorul si mergea parca in 3 cilindri. A schimbat senzorul asta si acum e alta masina. http://www.ebay.de/itm/1x-STEUERVENTIL- ... Sw3pVZ0PSn

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva


Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps
Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2018, 10:57 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
E o electrovalva, le-am schimbat pe ambele pe original; nici un efect.

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2018, 12:46 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 206
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Sondele lambda le poti decupla, la fel senzorul MAF si poti porni masina sa vezi ce se intimpla.
Bine ar fi ca cineva de pe forum, care are acelasi model de masina, sa citeasca cu MES-ul toate valorile motorului la pornire, apoi cind este incalzit motorul sa citeasca din nou parametrii la o turatie de 2000 rot/min si sa ti le trimita.
Apoi poti compara.
Eu m-as uita mai atent la senzorul de turatie, la cel de la axa cu came si la MAP ( presiune + temperatura aer dupa turbina )
si la presiunea in rampa de injectoare.
Indicatiile de la senzorul clapetei de acceleratie iar trebuie si ele urmarite cu atentie.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2018, 16:17 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Am decuplat debitmetrul, porneste si ramane pornit dar nu pot tura; am umblat vreo saptamana cu 2 sonde lambda decuplate, porneste un pic mai mai bine dar accelerarea e la fel. Eu nu am turbina, motorul e benzina aspiratie normala. Cateodata (mai rar) porneste si merge ireprosabil cand e motorul rece, se accelereaza, nu sacadeaza, nu da sa moara... ce e ce ma face sa cred ca e o problema electrica/electronica.

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2018, 16:18 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Asta ar fi solutia ideala, sa citesc valorile de pe alt motor identic.

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 10 Feb 2018, 07:32 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5977
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Verifica cablajul care merge la sonde, senzori etc... Sa nu ai vreo mufa sau fir cu probleme.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 10 Feb 2018, 09:58 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 21:02
Posts: 860
Car: 146/147/GT
Location: Brasov
La km pe care ii ai...eu zic ca doar de la mizeria din admisie si supape este problema.

_________________


GT 2.0 '05
147 FL 1.9 8v '06
156 SW 1.9 8v '01
159 1,9Jtdm '07 (Tag senior)


EX: 146 1.4 ts '00
GTV 2.0 ts '01
Polo '02 1.4 tdi


Top
   
PostPosted: 10 Feb 2018, 11:12 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Nu erau foarte murdare si au fost curatate cand a fost montata distributia; pe langa asta nu au legatura cu pornirea sau functionarea la rece.

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2018, 14:13 
Offline

Joined: 17 Mar 2018, 13:37
Posts: 7
Car: Alfa 156 SW 2JTS
Paolo Quote:
Nu erau foarte murdare si au fost curatate cand a fost montata distributia; pe langa asta nu au legatura cu pornirea sau functionarea la rece.
Salut ai dat de capat pana la urma cu problema ce ai avut-o?
Am un 156 de 2L jts la care au fost schimbate urmatoarele:
- bobine
- bujii
- supape si semeringuri
- variator
- chiuloasa facuta
- distributia
- catalizator
- injectoare schimbate a 2-a oara intr-un an(de pe schrot)

si totusi imi da impresia ca nu are forta care ar trebui motorul.
Nu am nicio eroare pe ea si personal nu stiu de unde poate sa provina decat de la injectoare.

Am sesizat o imbunatatire dupa ce am schimbat injectoarele in ideea ca nu mai sacada pana in 2rpm, pornea la sfert de cheie si gazele nu erau asa de innecacioase, dar bucuria a durat aprox 3 saptamani.

Am pe langa injectoarele de pe masina inca 2 seturi.
Am inteles ca undeva in TM se fac curatari pe astea de benzina. Merita sa incerc curatarea celor 2 seturi si testarea lor?

Repet ca si simptome: nu trage bine (cumva sacadat/innecat) pana undeva la 2rpm si da rateuri la relanti in mod special cand e cald motorul.

Merita sa mai incerc ceva la pret convenabil sau asta a fost?

PLS help!!! :(


Top
   
PostPosted: 01 Jun 2018, 09:52 
Offline

Joined: 17 Mar 2018, 13:37
Posts: 7
Car: Alfa 156 SW 2JTS
mogagaby Quote:
Paolo Quote:
Nu erau foarte murdare si au fost curatate cand a fost montata distributia; pe langa asta nu au legatura cu pornirea sau functionarea la rece.
Salut ai dat de capat pana la urma cu problema ce ai avut-o?
Am un 156 de 2L jts la care au fost schimbate urmatoarele:
- bobine
- bujii
- supape si semeringuri
- variator
- chiuloasa facuta
- distributia
- catalizator
- injectoare schimbate a 2-a oara intr-un an(de pe schrot)

si totusi imi da impresia ca nu are forta care ar trebui motorul.
Nu am nicio eroare pe ea si personal nu stiu de unde poate sa provina decat de la injectoare.

Am sesizat o imbunatatire dupa ce am schimbat injectoarele in ideea ca nu mai sacada pana in 2rpm, pornea la sfert de cheie si gazele nu erau asa de innecacioase, dar bucuria a durat aprox 3 saptamani.

Am pe langa injectoarele de pe masina inca 2 seturi.
Am inteles ca undeva in TM se fac curatari pe astea de benzina. Merita sa incerc curatarea celor 2 seturi si testarea lor?

Repet ca si simptome: nu trage bine (cumva sacadat/innecat) pana undeva la 2rpm si da rateuri la relanti in mod special cand e cald motorul.

Merita sa mai incerc ceva la pret convenabil sau asta a fost?

PLS help!!! :(
S-a rezolvat problema.

Am segmentat motorul. O tona de semeringuri, cuzineti schimbati.
Chiuloasa facuta, curatat clapeta acceleratie, admisie, pistoane (precizez ca blocul motor a fost impecabil in interior)
Pe langa astea am facut si directia si ambreiajul.

Am ajuns la 6000 Ron, dar a meritat.
Mai am vreo 2000km sa termin cu rodajul ca la carte. Mie imi manca si mult ulei si de asta am facut segmetarea. Liqui Moli 10w60 am folosit dupa si probabil tot cu asta o sa continui.


:inlove: Alfa


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited