It is currently 20 Sep 2018, 22:16

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: VLZ - 159 SW 1.9 jtdm
PostPosted: 09 Feb 2018, 11:38 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 153
Car: 156 & 159
Location: Bucuresti
Salutare,

Astept momentul acesta de cand am vazut primul 159 pe strazi, iar asta a fost acum muuuult timp.
Dupa ce 156 JTS-ul mi-a prajit nervii si rabdarea, iar job-ul la care aveam masina de serviciu a ramas in urma, mi-am dat seama ca e momentul sa-mi gasesc un alt mijloc de deplasare. Neavand foarte mult cash disponibil, am zis ca-mi caut un 147 FL prin afara, il tin aproximativ 2 ani, iar apoi fac upgrade la 159 sau, de ce nu, la Giulia. M-am fixat pe 1.9 jtdm, 150cv, despre care am primit feedback foarte bun de la un proprietar de 147 FL cu motorizarea respectiva. Au urmat cautari, am realizat ca nu gasesc ce vreau in bani putini, apoi am trecut printr-o faza dubioasa - cautarea de masini noi pe leasing, iar aici am cochetat cu Civic 5D, Fiat Tipo si putin cu Mazda 3 berlina, dar niciuna nu m-a convins. Am lasat-o mai moale, ramasesem cu niste cautari salvate pe aplicatiile mobile si autoscout pentru 159 si ma uitam zilnic la ce a mai aparut nou, asteptand sa-mi sara in ochi masina pentru care chiar as face orice sa o am. Intre timp, ma suna un prieten, spunandu-mi ca alt prieten de-al lui ( amandoi locuind in Germania ) isi vinde 159-le SW. Mi se aprinde beculetul, insa am zis sa nu ma impacientez. Asa ca in 2017, pe 1 decembrie, am plecat din Bucuresti la niste prieteni din Cluj cu un FIAT 500 inchiriat, iar in drum ne-am oprit sa vedem un 159 SW 2.0 120cv in Brasov, care am descoperit ca era altceva decat ceea ce am vazut in anunt, iar apoi am oprit prin Alba Iulia, unde pe langa parada de 1 Dec, am vazut si viitoarea mea masina ( cea despre care am zis mai sus ). Masina fusese trimisa la tatal proprietarului din Germania, acesta a inscris-o pe Romania la sfarsitul lunii mai 2017, dar nu prea a circulat cu ea, fiindca nu s-a putut desparti de mult iubitul lui 156.
Am mers mai departe, la Cluj, ne-am intors in Bucuresti, iar aproape 2 saptamani gandul mi-a stat doar la 159-le din Alba. Asa ca, in 12 decembrie eram cu prietena in autocar, mergand sa luam 159-le. :dance:

Masina este un 159 SW 2006, 1.9 jtdm 150cv, banuiesc ca nivelul de echipare a fost Distinctive, adaugate pe parcurs - volan si pedalier TI, rulata in Germania (probabil toata viata ei), inainte sa o iau i s-au facut schimburile de consumabile ( inclusiv distributie ), care sunt consemnate si in cartea tehnica. A venit cu 2 seturi de jante - 17 pentru iarna ( cele din pozele de mai jos ) si un set pe 18, aftermarket, pe care ma bate gandul sa il schimb cu ceva OEM. Dorinta fostului proprietar a fost sa o imbrace in plasti dip, iar in 2013 a facut acest lucru. Zilele urmatoare va reveni la culoarea ei din fabrica - Rosso Barolo, fiindca plasti dip-ul isi arata varsta si sincer, nu e tocmai ceea ce i-as face unei Alfe. Sper sa nu am surprize mari in momentul in care ii scot vopseaua la iveala, stiu doar ca vor trebui revopsite bara fata si capota daca vreau ca masina sa arate foarte bine.

De cand am luat-o, am facut aprox 2500 km impreuna ( 225k km total ), 2 drumuri lungi ( la care mi se pare foarte placut 159-le comparativ cu 156 ) si multe drumuri prin Bucuresti, unde ma bucur extrem de tare sa vad ca o masina de 12 ani inca intoarce multe capete pe strada.

Urmeaza o curatare EGR, pentru ca mi-a murit de cateva ori motorul in momentul in care cobora la relanti, iar apoi a pornit din a 2-a sau a 3-a incercare, eliminare swirl, reparat senzori parcare, inlocuit badge-uri si alte maruntisuri, iar in viitorul destul de indepartat probabil eliminare EGR. As putea sa povestesc la nesfarsit, insa deja am scris un roman aici, asa ca voi incerca sa ma opresc.

Atasez doua poze facute de un prieten care voia sa-si testeze noul aparat foto. Incerc sa revin si cu alte poze dupa ce pleaca plasti dip-ul de pe ea.
Attachment:
27485093_1815912225107234_922100858_o.jpg
27485093_1815912225107234_922100858_o.jpg [ 629.25 KiB | Viewed 1171 times ]
Attachment:
27479563_1815912395107217_1985518682_o.jpg
27479563_1815912395107217_1985518682_o.jpg [ 749.62 KiB | Viewed 1171 times ]

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2018, 16:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 11:01
Posts: 2350
Car: 156 S.W.
Location: Timisoara
Masina lui Silviu! :D

Super, sa o stapanesti sanatos! :)


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2018, 16:26 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 153
Car: 156 & 159
Location: Bucuresti
Fosta masina a lui Silviu, da :mrgreen: Multumesc, asa sa fie!

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 16 Feb 2018, 11:27 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 153
Car: 156 & 159
Location: Bucuresti
EGR-ul a fost curatat in urma cu 5 zile, pana acum nu a mai murit niciodata motorul, incerc sa trec prin toate conditiile ( motor rece/cald & rezervor plin/jumate/aproape gol, etc ). Sper sa fie ok.
+ inlocuit 2 senzori de parcare. Ciudat ca unul din ei dadea eroare si oprea tot sistemul de senzori, insa altul pur si simplu nu functiona, sistemul fiind ok chiar si cu el defect :blink:

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 14 Mar 2018, 13:25 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 153
Car: 156 & 159
Location: Bucuresti
Update-uri de la ultima postare:

1. Motorul nu a mai facut nicio figura, merge ca uns.

2. Plasti dip-ul a parasit masina in proportie de 99.8% ( a mai ramas la majoritatea imbinarilor, trebuie sa gasesc o solutie sa scap de el ) - munca de chinez, 2 persoane, o zi lumina plus cateva ore a doua zi. Masina este de un Rosso Alfa superb, elementele cromate se prezinta destul de bine, a primit 2 badge-uri noi ( pe cel din fata trebuie sa-l schimb din nou - desteptul de mine nu a nimerit ghidajul din prima, apoi am tras de el sa-l scot si l-am indoit :bash: ). Bara fata necesita revopsire, insa nu e o urgenta, iar bara spate e matuita in partea din dreapta si mie mi se pare o idee mai aprinsa culoarea ei, fata de restul masinii.
Attachment:
IMG_20180311_181449.jpg
IMG_20180311_181449.jpg [ 2.59 MiB | Viewed 856 times ]
Attachment:
IMG_20180313_095428.jpg
IMG_20180313_095428.jpg [ 3.84 MiB | Viewed 856 times ]
3. "Norocul" a facut ca, intr-o zi, sa iau o pietricica in parbriz, care l-a fisurat usor. Aici va rog sa-mi spuneti pe unde v-ati schimbat parbrizele in Bucuresti/imprejurari, la preturi decente, iar lucrarea sa fie facuta bine.

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2018, 10:07 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 153
Car: 156 & 159
Location: Bucuresti
A venit caldura, asa ca am inceput sa caut un suport de biciclete pentru doamna 159 SW.
Nu reusesc sa gasesc unul cu prindere pe haion care sa se potriveasca si la ea. :blink:

Asa ca rugamintea mea, pentru cine a folosit asa ceva, este sa-mi dati niste pareri despre barele transversale cu prindere pe plafon normal ( fara bare longitudinale ). Niciodata nu le-am luat in calcul, pentru ca nu am stiut cat de safe sunt si cat de mult afecteaza sau nu vopseaua/caroseria.

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2018, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 313
Car: GT Q2
Location: Düsseldorf
Apropo de Rosso Alfa, sa fii atent ca sunt doua coduri de culoare, pana prin 2005/2006 a fost 130B/B iar apoi 289A(mult mai misto nuanta asta :D ). Multi mesteri considera ca sunt ambele rosso alfa si sunt la fel, doar producatorul vopselei se schimba si cand o dau de gard ti-o servesc pe aia ca vopseaua de pe masina e veche si bla bla bla... cand defapt nu au folosit vopseaua potrivita, deci atentie.

_________________
Buying something because it's reliable it's like marrying someone because they're punctual...


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2018, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 153
Car: 156 & 159
Location: Bucuresti
Multumesc de info, stig. Am sa tin cont, cand va fi cazul.

Legat de suportul de biciclete, am citit tot felul de impresii, am primit pareri, iar concluzia este ca nu vreau sa le pun deasupra, dar nici pe haion nu ma incanta. Deci zic pas momentan, inchiriem biciclete cand plecam din Bucuresti si gata :lol:


Mai ramane intrebarea/rugamintea de mai sus:
Vlzz Quote:
3. "Norocul" a facut ca, intr-o zi, sa iau o pietricica in parbriz, care l-a fisurat usor. Aici va rog sa-mi spuneti pe unde v-ati schimbat parbrizele in Bucuresti/imprejurari, la preturi decente, iar lucrarea sa fie facuta bine.

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2018, 13:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 4627
Location: brasov
289 e intr-adevar mai faina. Da mai mult in visiniu in anumite conditii de lumina. E chiar faina. Eu am vopsit masina i tegral si nu a mai iesit ca din fabrica.

Suport de bicla cu prindere pe hayon eu nu recomand. Pui presiune prea mare pe hayon, nu ai asigurare cu cheie, risti sa zgarii sau sa indoi tabla chiar si cu o bicicleta, ce sa mai zic cu 2. Gandeste-te ca cele 2 biciclete sa zicem de 15kg fiecare devin incarcare dinamica atunci cand dai peste denivelari sau gropi sau chiar in curbe
Alege ori prindere pe acoperis ori pe carlig de remorcare. Intra pe site-ul Thule si vezi ce trebuie pentru modelul tau. E destul de prietenos si nu ai cum sa gresesti. De asemenea iti recomand sa alegi bare cu asigurare cu cheie si suporti de bicicleta de asemenea cu asigurare cu cheie. Nu vrei sa te opresti sa iei pranzul si intr-o ora sa iti dispara ce ai pe masina.
Alternativ Mont Blanc fac produse de asemenea calitativ. Dar prima mea recomandare ar fi Thule. Astia chiar fac teste de siguranta si tot tacamul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
PostPosted: 04 May 2018, 11:14 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 153
Car: 156 & 159
Location: Bucuresti
Ca tot omul care incearca sa nu arunce cu bani in stanga si in dreapta, am cumparat o interfata ELM de pe olx, evident ca e unul din chinezismele caruia ii trebuie scos un rezistor. Problema e ca am cautat ( in limita rabdarii ) in postarea de 232 pagini de pe forumul de la multiecuscan, insa nu am gasit exact ce rezistor trebuie sa dezlipesc de pe placa.

Intrebare, mai are cineva fix modelul asta de placuta in interiorul interfetei ELM si isi aminteste ce anume a trebuit sa scoata?
Attachment:
IMG_20180504_110301.jpg
IMG_20180504_110301.jpg [ 2.21 MiB | Viewed 491 times ]


Extra information, ambele mecanisme ale geamurilor de pe spate erau defecte - s-au rezolvat, iar acum avem 4 geamuri electrice + functionale :lol:

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2018, 20:33 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 153
Car: 156 & 159
Location: Bucuresti
Am bifat prima revizie de cand suntem impreuna, fiindca beneficiase de una chiar inainte sa o achizitionez. Am descoperit ca avem filtru de aer Pipercross in carcasa originala, asa ca pana la urmatoarea revizie trebuie sa achizitionez spray-urile de curatare a filtrului si sa trec la treaba. Momentan are un filtru obisnuit, diferenta este insesizabila totusi.
Avem un scartait care se amplifica, sursa pare a fi bratul superior stanga, asa ca stim ce va urma dupa concediu :mrgreen:
Ah, iar clapetele de admisie sunt vraiste, urmeaza sa plece si ele.
Attachment:
34455638_1954213127943809_7141908199472365568_n.jpg
34455638_1954213127943809_7141908199472365568_n.jpg [ 205.58 KiB | Viewed 339 times ]

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2018, 18:52 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 153
Car: 156 & 159
Location: Bucuresti
Sa consemnam si in jurnal.

Anulat clapete swirl, curatat EGR, curatat admisie > zambet mai larg in timpul accelerarii.
Schimbat brat superior fata-stanga > nu ne mai este rusine cu zgomotul ciudat scos cand mergeam incet si treceam peste denivelari.
Schimbat placute frana spate > nu ne mai ascundem de privirile vecinilor care se uitau dupa sursa scartaitului ca de tren, cand ajungeam acasa.
Bonus, arcuri spate + flanse amortizoare spate noi, aparent primele erau rupte, iar flansele ruginite destul de mult.

S-au dus cativa bani, dar masina asta chiar nu isi arata cei 231.000+ KM din bord :mrgreen:


Urmeaza sa zboare si EGR-ul, iar aici ne oprim. DPF-ul va ramane pe pozitie.

_________________
Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited