It is currently 19 Dec 2018, 17:26

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1569 posts ]  Go to page Previous 159 60 61 62 63
Author Message
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 05 Dec 2018, 17:09 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 13707
Car: GTV/Spider916
Location: Bucuresti
Intre timp, testele euro ncap au evoluat, masinile fiind acum depunctate pentru lipsa unor sisteme precum forward collision warning, lane assist etc.

_________________
Image
--------------------------------------------------
Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
Alfa Romeo GTV 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo MiTo 1.4TB
ex: Alfa Romeo Spider 939 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Brera 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo GT 1.9mJTD
ex: Alfa Romeo 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 05 Dec 2018, 17:17 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 2566
ALXege Quote:
Intre timp, testele euro ncap au evoluat, masinile fiind acum depunctate pentru lipsa unor sisteme precum forward collision warning, lane assist etc.
asa este. Insa ele sunt identice pentru toti producatorii. Unii performeaza, altii nu. :uhuh:

Din punctul asta de vedere exista egalitate de sanse. Faci update masinii, intra la retestare - nu conteaza ca esti blond sau african. Cei din industrie stiu asta, tine de fiecare in parte cat si cum se pregateste.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 01:51 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3221
Car: Carla
Location: Tim/Buc
E usor penibil sa apar acum Jeep-ul ala cu 0 stele, dar as fi curios cum ar decurge un impact frontal intre el si Qashqai-ul de 6 stele. Eu unul as prefera sa fiu in Jeep, body on frame all the way!

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 06:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 4795
Location: brasov
Euroncap e o gluma sinistra mai nou. 5 stele pentru ca ai lineassist si alte acareturi de-astea. E jenant. Daca ai nevoie de lineassist inseamna ca nu tre sa fi la volan in momentul ala ci intr-un pat sa dormi ca esti obosit.
Eu sunt curios cine o mierleste la un impact dintre un Wrangler cu o stea si un hatch la clasa mini cu 5 stele. Ba nu, stai ca stiu raspunsul. Era retorica intrebarea...

Autonomus brakeing...adica incurajam lenea si alte activitati la volan. Pai ba kkt cu ochi, cand te sui la volan vreau sa conduci, cu tot ce implica asta, nu sa stai sa iti verifici contul de feisbuc! Daca vrei sa surfezi sau sa faci altceva decat sa conduci, ia transportul in comun sau stai acasa.

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 09:51 
Offline

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 81
Cand dintre toti constructorii ale caror modele au fost testate (si au fost destul de multe) doar ale tale (FCA) obtin rezultate catastrofale, inseamna ca ai o problema. Nu e vina Euroncap sau a altcuiva, ci doar vina FCA. Problema este in cadrul companiei, tind sa cred ca este ceva haos pe acolo; conditiile de test au fost aceleasi pentru toti, deci nu stiu ce scuza ar putea avea. Sa nu mai spun ca la nivel de imagine este o lovitura crunta. Rezultatele testelor de siguranta reprezinta un criteriu important de alegere pentru multi dintre cumparatori.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2138
Location: Bucuresti
yux_mm Quote:
Euroncap e o gluma sinistra mai nou. 5 stele pentru ca ai lineassist si alte acareturi de-astea. E jenant. Daca ai nevoie de lineassist inseamna ca nu tre sa fi la volan in momentul ala ci intr-un pat sa dormi ca esti obosit.
Eu sunt curios cine o mierleste la un impact dintre un Wrangler cu o stea si un hatch la clasa mini cu 5 stele. Ba nu, stai ca stiu raspunsul. Era retorica intrebarea...

Autonomus brakeing...adica incurajam lenea si alte activitati la volan. Pai ba kkt cu ochi, cand te sui la volan vreau sa conduci, cu tot ce implica asta, nu sa stai sa iti verifici contul de feisbuc! Daca vrei sa surfezi sau sa faci altceva decat sa conduci, ia transportul in comun sau stai acasa.
:ok:

_________________
Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 11:28 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 324
Car: GT Q2
Location: Düsseldorf
Deci practic, intre o masina cu sisteme de siguranta care poate PREVENI un accident si o masina fara sisteme de prevenire dar cu mai mult metal, majoritatea ar alege pe cea din urma. Hmmm makes sense.... if you're still living in the 70s... Pe acelasi principiu poti arunca si ABS-ul din masina caci la ce-ti trebuie?
Pai normal ca in directia asta evoluaza siguranta rutiera, pe partea de prevenire cu toate sistemele care ii fac viata mai usoara si mai sigura soferului tipic care chiar are nevoie/apreciaza toate sistemele astea. Si mai mult asta se intampla astazi pentru ca tehnologia o permite caci alfel aveam lane assist si in 1980.
Din punct de vedre mecanic s-a cam ajuns la apogeu cu zone de impact/airbaguri/ si alte tehnologie care oricum sunt destinate sa minimizeze consecintele DE DUPA un impact vs sistemele de siguranta de astzi care se concentreaza pe PREVENTIE.

_________________
Buying something because it's reliable it's like marrying someone because they're punctual...


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 11:41 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 2566
Valak Quote:
E usor penibil sa apar acum Jeep-ul ala cu 0 stele, dar as fi curios cum ar decurge un impact frontal intre el si Qashqai-ul de 6 stele. Eu unul as prefera sa fiu in Jeep, body on frame all the way!
Alegerea ta. Dar vezi ca se deformeaza rau tigaia, vezi poze cu manechinul, ce zone sunt expuse. Si in ce masura.

Nu ataca nimeni nimic. Aici doar comentam "stiri". Mie imi e indiferent daca maine apare un model mercedes cu 0 stele incap sau nu.

Despre perceptia unora despre siguranta, no comment. Era bine tare cu Dacia 1300, eram soferi adevarati. 😁
Acu "e" numa soferi feic, au mai ramas putini d-aia "cum trebuie". 😂😂

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 13:10 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 4795
Location: brasov
Se deformeaza tigaia pentru ca impactul e la acelasi nivel fizic, geometric. Dar imagineaza-ti acum impactul cu un Mx5. Sau un Fiat 500. Sau un Hyundai i10. Pai despre ce vorbim?
In alta ordine de idei, toate acareturile astea sumt utile cat tu ca sofer esti berbecul. Dar cum ma ajuta cand altul da peste mine?

Cristi, nu exagera cu 1300 ca nu e cazul. Eu pledez pentru o platforma mecanica buna. Nu pentru coji ordinare cu tone de biti pe ele. Si cand crapa bitul te trezesti in copaci. Abs? Ce coji tre sa fie toate masinile alea de F1 fara abs, nu? Si alea din alte competitii care nu au. Nu zic ca e inutil, dar sa ma bazez pe el complet este...complet gresit si sti asta foarte bine.

Intr-o cu totul alta ordine de idei, eu inteleg preventia si incurajez practica, insa in cazul de fata nu o pot numi preventie ci incurajarea unor prosturi obiceiuri, a lenei, ignorantei si nesimtirii. Ca sa nu mai zic de imbogatirea companiilor de asigurari. No offence pentru cei ce lucra in domeniu :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 14:23 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 2566
yux_mm Quote:
Dar cum ma ajuta cand altul da peste mine?
daca masina (lui) are autonomous braking e foarte posibil sa nu mai dea peste tine (cu pedestrian detection daca esti pieton). USA: -40% accidente "din spate" datorita AEB. -60% persoane ranite in astfel de accidente.
Eu as prefera sa stiu ca toate masinile vin echipate cu autonomous braking (bine, in curand va fi echipare standard obligatorie in UE), sa nu mai stau cu teama ca oricand un mebru al familiei poate fi ranit din cauza neatentiei cuiva. da, le vreau, de frica altora.

PS. daca esti oldschool, te duci pe circuit. Si iti "recomand" sa mergi si fara ABS, ESP etc, sa simti toata adrenalina. :mrgreen:

legat de comparatia impactului cu buburuze mici, fizica e fizica, nu variaza in functie de pretul platit pe masina. Centrul de greutate, inaltimea si masa unei masini conteaza enorm la impact. Dar asta nu are treaba cu euroNCAP. In plus, daca gandesti asa, poate ca ar trebui sa iti un camion - esti "cel mai" safe. Iar cei care au roadstere scunde si usoare sa nu mai iasa din garaj !? :uhuh:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 14:54 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 13707
Car: GTV/Spider916
Location: Bucuresti
Euro NCAP e perceput ca organismul ala care face crash-testuri, cand in realitate, ar trebui "citit" ca organismul ala care analizeaza gradul de siguranta al masinilor (o spune si sloganul: "For Safer Cars"). Ca vrem sau nu (si nu prea vad de ce ar trebui sa fim impotriva), siguranta activa a devenit o parte importanta a unei masini contemporane. Desigur, e bine sa incerci sa limitezi pagubele in cazul unui accident, dar si mai important este sa il previ!

Anyway, privind simplist, in cazul Jeep-ului, lucrurile stau cam asa (am inlocuit Qashqai cu Santa Fe pentru ca cel din urma doar ce a fost si el testat):
Attachment:
wrangler_vs_santafe.jpg
wrangler_vs_santafe.jpg [ 452.7 KiB | Viewed 448 times ]
Don't get me wrong, noul Wrangler e pe wish list cand o fi sa inlocuim Renegade-ul :love:

_________________
Image
--------------------------------------------------
Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
Alfa Romeo GTV 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo MiTo 1.4TB
ex: Alfa Romeo Spider 939 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Brera 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo GT 1.9mJTD
ex: Alfa Romeo 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 17:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 4795
Location: brasov
Argumentul meu este ca testele Euroncap mi se par din ce in ce mai putin relevante, iar industria auto se ascunde sub pretextul sigurantei ca sa produca masini si pentru retarzi (nu in sensul medical al cuvantului).

Sa ma scuzati daca afirm ca: cu cat mai departe botul masinii de tine, cu cat mai mult fier, cu atat mai sigur. Da, or sa imi sariti in cap acum sa-mi spuneti ca tre si aranjat cu cap fierul ala... Adevarat. Dar nu exclude prima linie.

P.S. body on frame nu au performat niciodata bine la orice fel de impact deoarece za frame tre sa faca cea mai mare parte din treaba si nu prea reuseste. La capitolul asta carcasele astea de tabla functioneaza mai bine distribuind energia impactului mai bine in toate componentele, toate panourile, etc, etc...

Offtopic: mama, mama, mama... cat de urat e Santa Fe-ul ala . E de cosmar. Ar trebui :bandit: toti ''dizainarii'' astia de imi fac zilele urate.

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 17:49 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 2566
yux_mm Quote:
Cristi, esti putin autist in discutie :lol:
Argumentul meu este ca testele Euroncap mi se par din ce in ce mai putin relevante, iar industria auto se ascunde sub pretextul sigurantei ca sa produca masini si pentru retarzi (nu in sensul medical al cuvantului).
Multumesc! :love:


Tu chiar crezi ca toti oamenii de la volan isi doresc foarte mult sa conduca si se bucura de asta?

asa a "evoluat" societatea, yux. Mergem pe drum cu ochii in telefon - sau cu mintea la sedinta de la birou etc. Stii ca exista benzi pietonale special create pentru cei care utilizeaza telefonul in mers !? :mrgreen:
Nu industria auto impune, doar se adapteaza. Punctajul euroNCAP nu ar trebui sa fie criteriu de achizitie, nici nu cred ca este.
Pana la urma fiecare cumpara ce doreste. Nu vrei masina de retarzi!? Ai alternative. Cine te tine sa iti iei un Porsche GT2/3 RS !?

si nu, nu sunt de accord cu tine, dar iti respect opinia. :wave:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 19:02 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 796
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Cred ca premiza e putin gresita, adica nu numai cei care au cont de feisbuc sau folosesc telefonul pot face greseli in trafic, creierul uman nu poate fi concentrat 100% tot timpul cat e la volan ptr ca nu e antrenat si simplu, nu e conceput sa faca asta si mai ales nu poate sa faca asta intr-un timp indelungat. De asemenea, circumstantele difera, sunt toate categoriile de soferi in trafic, de la incepatori ale caror greseli sunt inerente, soferii ocazionali care folosesc masina doar in weekend/concediu si ale caror reflexe desigur 'ruginesc' in timp pana la soferi profesionisti care din asta isi castiga existenta dar care tot au la un moment dat un moment de deconectare, e pur si simplu imposibil sa conduci toata viata fara sa ai cel mai mic moment de neatentie. Fie si ptr simplul fapt ca atentia iti e distrasa de un zgomot, o miscare etc, asa functioneaza creierul uman si nu poti modifica asta. Atunci nu vad de ce e inutil sa te ajuti de tehnica, ptr asta exista tehnologia, sa acopere si sa previna erorile umane.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 06 Dec 2018, 20:06 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 13707
Car: GTV/Spider916
Location: Bucuresti
Hai ca dand mi-a luat vorba din tastatura :lol: Din pacate, oamenii conduc cu capul in telefon indiferent daca masina lor e suficient de desteapta sa le compenesez partial lipsa de atentie sau nu. Si ce te faci in cazurile in care nu conduci cu capul in telefon, ci esti cat se poate de atent, dar e noapte, vizibilitate redusa, te orbeste o masina de pe contrasens, iti sare un copil/caine/caprioara de pe marginea drumului in fata etc. Un bun prieten imi povestea cum sistemul asta a salvat cel putin o viata intr-o noapte in care masina a franat singura de la ~100kmh si in timp ce se intrebau ce dracu' are de se comporta asa a aparut in luminile farurilor o caruta..

PS: https://www.youtube.com/watch?v=62XjfSDjahQ

_________________
Image
--------------------------------------------------
Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
Alfa Romeo GTV 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo MiTo 1.4TB
ex: Alfa Romeo Spider 939 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Brera 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo Spider 916 2.0TS
ex: Alfa Romeo GT 1.9mJTD
ex: Alfa Romeo 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 07 Dec 2018, 12:38 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 796
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Ca a venit vorba (sau reclama:) de VW, s-a dus vremea cand VW venea cu vreo 100 de variante de motorizari:
https://europe.autonews.com/automakers/ ... e-variants
Decat mult si fara rost... :D

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 07 Dec 2018, 12:41 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jul 2015, 14:53
Posts: 340
Car: 159 2.4 Q4 Ti
Location: Sibiu
dand Quote:
Ca a venit vorba (sau reclama:) de VW, s-a dus vremea cand VW venea cu vreo 100 de variante de motorizari:
https://europe.autonews.com/automakers/ ... e-variants
Decat mult si fara rost... :D
Asta e dupa ce motoarele lor nu trec WLTP-ul ? :lol:


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 16 Dec 2018, 18:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 4795
Location: brasov
Nu e chiar automotive news dar e din domeniu: https://www.gogoro.com/
In opinia mea este singura metoda viabila prin care viitorul electric al automobilului poate exista pe distante lungi interurbane. In oras nu e o problema: gasesti incarcatoare, sau iti incarci maaina acasa si cat te fatai te tine bateria. Dar sa mergi extraurban 200-250km sa te opresti juma de ora minim ca sa mai poti merge inca maxim 200km sa te opresti din nou sa o iei de la capat e de neconceput. Alternativa ar fi transportul in comun, dar sa ma iertati, infrastructura actuala nu poate suporta surplusul venit din cei care folosesc azi automobilul p3ntru diatante lungi, fie el avion, autobuz, tren sau vapor. Si atunci cum facem? Actualmente faci o pauza la minim 3 ore de mers cu masina, care poate insemna cam 15-20minute la fiecare aproximativ 400km sau mai mult.

Industri automobilului electric imi pare acum ca inceputurile aviatie: fiecare stia ca tre si poate zbura, insa nu prea stiau cum sa faca avionul ala sa pluteasca. Unii au pus "carma" in fata, altii in spate, altii au pus 2. Unii o aripa, altii 10. La fel si un ziua de azi, fiecare cu aia a ma-sii. Incepand de la forma stecherului... Tre industria sa se puna de acord asupra unor standarde in special in ceea ce priveste bateria si felul si procedura de realimentare. Pana atunci, bahaos...

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 19 Dec 2018, 02:24 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 796
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Intotdeauna in istoria omenirii, rasa umana a venit cu solutii si intotdeauna au fost vizionari, de care toata lumea a facut mistouri initial, dar care ne-au impins mereu inainte, e suficient ca cineva inteligent sa-si puna intrebarea ‘de ce trebuie asa si nu altfel’.
De asta nu-mi pun problema ca nu se vor gasi solutii tehnologice, ce vad greu de schimbat e faptul ca suntem mult prea dependenti de combustibilii traditionali si ca solutiile politice de la ora actuala par a fi doar doua: mini Mussolinis din Europa si US care dau paine, motorina, benzina si circ si cei ce ii taxeaza pe saraci ptr ca sunt saraci si nu-si permit combustibili mult mai poluanti, gen kerosen (Macron). Vremurile actuale sunt foarte deprimante, tehnologic nu cunoastem limite, politic nu cunoastem nimic mai jos de atat. De fapt cunoastem, dar singurul lucru pe care l-am invatat din istorie e ca nu invatam nimic din istorie.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1569 posts ]  Go to page Previous 159 60 61 62 63

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited