It is currently 06 Aug 2021, 01:04

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 533 posts ]  Go to page Previous 118 19 20 21 22 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Jul 2021, 10:28 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 2931
Trebuie vazuti si termenii de garantie ai bateriei. Sunt recomandari de temperaturi (minime/maxime), moduri de incarcare etc.

https://www.greencarreports.com/news/10 ... p-it-valid

L.E.
@Godzzi : du-o la Nissan pt o verificare amanuntita pentru erorile alea. Au mai fost diverse update-uri / patch-uri pt corectarea / ajustarea unor parametri. Daca nu te intelegi cu ei, da-mi un semn. ;)

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Jul 2021, 13:53 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 932
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
"All good things come to an end" zice proverbul:) Deci ptr conformitate, curentul nu e gratis, doar factura vine cu intarziere :D
In orice caz, la primul bilant comparativ Electric vs motorina, electricul e mai ieftin, 600 de mile cu 32 de pounds nu e rau. Un rezervor plin la tractorul vechi venea in medie £50-55 si nu cred ca mergeam 600 de mile. Si nu aveam 400 de cai:)


Attachments:
Invoice.png
Invoice.png [ 28.02 KiB | Viewed 776 times ]

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Jul 2021, 14:44 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 2883
Car: Giulietta QV
Daca am calculat corect , ar fi echivalentul a 3.4 litri motorina la 100 km , nu e rau dat daca ai folosi tot timpul cei 400 de cai , consumul ar fi ca la diesel .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Jul 2021, 16:54 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 932
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Nu stiu, marturisesc ca am pierdut cu totul sensul consumului mai nou, nu era de ajuns trecerea de la litri la suta de km la miles per gallon, acum sunt la miles pe kwh (app-ul imi spune ca pana acum am avut 2.6 mile cu un kwh) :roll:

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Jul 2021, 17:37 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 2883
Car: Giulietta QV
Daca ai fi in Romania ai cheltui 20,4 lei sa parcurgi 100km , asta la 0,85 lei pe Kw .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2021, 20:01 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Am si eu aproape 700km si deocamdata nu am platit ceva pentru curentul. Am tot incarcat la munca, unde angajatorul are un parteneriat cu proprietarul cladirii si ofera aceasta facilitatea angajatilor. Problema e ca maine e ultima mea zi la acel loc de munca.......asa ca vedem daca exista ceva similar la urmatorul angajator.
Attachment:
IMG_20210701_125503.jpg
IMG_20210701_125503.jpg [ 2.64 MiB | Viewed 680 times ]
M-am programat maine dimineata la Nissan Cobalcescu pentru a vedea daca garantia mea este intradevar valida (poate nu au fost urmate verificarile obligatorii sau chestii asemanatoare).
M-am mai programat la RAR...tot maine. Problema e ca, in timp ce am intrat pe RAROM sa vad ce acte am nevoie am dat de urmatorele informatii:
Documente necesare:

– act de identitate solicitant;
– cerere activitate RAR (cererea se va completa olograf de către solicitant pe propria sa răspundere, va fi semnată în prezenţa angajatului RAR care efectuează activitatea);
– documentul de înmatriculare din țara de origine;
– certificatul de conformitate (CoC) emis de producătorul vehiculului (obligatoriu pentru vehiculele fabricate după 31.08.2018).

Masina mea este fabricata fix in 09.2018 si nu am COC la ea. Aveti idee daca e chiar atat de obligatorie? Nu as mai face drumul pana la RAR degeaba asa cum am mai patit cu MiTo in trecut unde am ajuns sa platesc de 2x verificarea.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 12 Jul 2021, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
- update.....nu am mai ajuns la rar deoarece am ajuns sa stau la Auto Cobalcescu mai bine de 5 ore. cat despre COC, cica Auto Cobalcescu nu are cum sa am ajute si m-au trimis la vocea clientului Nissan. I-am contactat pe 2 cai asa ca astept sa vad ce au de spus.

- Garantia masinii pare sa fie valida dar cu un mare DAR. Nissan nu inregistreaza in baza lor de date vizitele la service, ci doar interventiile pe garantie, iar cartea mea de service este complet goala. Arval, pare ca nu prea i-a pasat de cartea service. Nissan romania nu poate comanda piese pe garantie decat daca, vizitele in service de 1an/2ani sunt prezente in cartea service. Practic....trebuie sa-mi masluiesc propria carte de service.

- Calitatea service Nissan Auto Cobalcescu este jalnica. Am stat 5 ore ca sa se faca o constatare cum ca ECU de la cei 2 senzori radar care sunt folositi la detectare unghimort, este defect. Acest defect a fost sugerat de mine din start.....insa nu prea a contat ce am spus eu. Sa nu intelegeti cumva ca se intampla asta deoarece e o masina electrica...si atunci knowledge-ul este mai redus. Senzorii astia sunt pe mai toate Nissan-urile noi asa ca nu are nicio legatura.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Jul 2021, 09:01 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Am instalat si statia de incarcare. Am mers pana la urma pe cea mobila de pe aliexpress deoarece o pot folosii atat fixa in parcare, cat si in deplasare cu un adaptor schuko. Masina ar fi trebuit sa vina ea direct cu o statie mobila de incarcare Nissan branded, care merge doar la 10A. Daca o aveam pe accea, probabil optam pentru o statie fixa.
Statia montata are pragurile de 10A, 16A, 20A, 24A, 32A. Am observat ca face figuri pe 24A, unde intra din cand in cand in protectia de "over current". Suspectez ca masina nu e obisnuita cu acea valoare si incearca sa traga mai multi amperi. Pe 32A merge fara probleme la maximul OBC-ului din masina care poate 29A.
O observatie interesanta a fost sa vad "cat tine" o siguranta de 16A, si cand "sare". Siguranta mea generala de la contor era de 16A si obserbatia a fost ca mergea fara probleme inclusiv la 20A. Pe 32A sarea dupa aproximativ 5 minute de incarcat.
O alta observatie e ca de obicei am 235-240V pe fiecare faza. Cand incepe incarcarea la masina care e pusa pe prima faza, scade voltajul binisor spre 220V, sugerand ca solicita putin reteaua in timpul incarcarea.


Attachments:
WhatsApp Image 2021-07-13 at 10.03.19 PM (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-07-13 at 10.03.19 PM (2).jpeg [ 262.84 KiB | Viewed 569 times ]
WhatsApp Image 2021-07-13 at 10.03.19 PM (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-07-13 at 10.03.19 PM (1).jpeg [ 85.41 KiB | Viewed 569 times ]
WhatsApp Image 2021-07-13 at 10.03.19 PM.jpeg
WhatsApp Image 2021-07-13 at 10.03.19 PM.jpeg [ 215.78 KiB | Viewed 569 times ]
WhatsApp Image 2021-07-13 at 10.04.13 PM.jpeg
WhatsApp Image 2021-07-13 at 10.04.13 PM.jpeg [ 62.59 KiB | Viewed 569 times ]

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Jul 2021, 12:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 205
Location: Bucuresti
Intr-o instalatie electrica siguranta este montata pentru a proteja circuitul. Verifica ca ai sectiunea corespunzatoare pe tot traseul de la bransament pana la consumator, ca sa nu te trezesti cu un incendiu.

_________________
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Jul 2021, 13:58 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Am verificat asta si e ok. am fire de 4mm trase pana la parcare.

Un alt update este ca am rezolvat cu carnetul de garantie la un baiat care avea o valiza plina cu stampile :)). Am fost la cobalcescu si totul e ok. Mi s-a deschis ticketul de garantie si acum astept dupa piesa (cica se numeste ADAS).

Un alt update este ca de acum nu mai poti inscrie masina la impozite inainte sa scoti CIV-ul. Inainte se putea inscrie cu o traducere de la actele din tara de provenienta. Cert e ca am fost degeaba la DITL sector 3. Inaite luai amenda daca treceau +30 zile de la data facturii, acum iei daca trec 30 de zile de la data eliberarii CIV.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Jul 2021, 23:10 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
alt update:
- azi am fost pana la tara la ai mei pe langa Movilita, Ialomita. Km sunt putini asa ca e imposibil sa nu ajungi insa update-ul a fost cu incarcarea. Am luat statia mea portabila si am conectat-o la un prelungitor de gradina schuko. A mers fara probleme cam 7ore cat a incarcat la 10A. Mi-a fost frica sa trag mai mult de 10A deoarece e o casa batraneasca care conform documentatie are racordare de 2kw. 2kw a tras doar masina mea azi, deci mai ai consum si pe langa ea.

In acest timp am realizat un avantaj pentru cei care stau la tara. Pompele de benzina/motorina sunt destul de rare in unele zone, gen distanta de 2-3 sate. Faptul ca faci plinul in curtea ta proprie, e un real avantaj.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Jul 2021, 10:35 
Offline

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 475
Location: Galati
Godzzi Quote:
In acest timp am realizat un avantaj pentru cei care stau la tara. Faptul ca faci plinul in curtea ta proprie, e un real avantaj.
Asta este avantaj pentru oricine sta la curte, indiferent ca este in zona rurala sau in oras.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 25 Jul 2021, 19:10 
Offline

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 475
Location: Galati
Citroen e-C4:
https://www.drivingelectric.com/citroen/c4

Mercedes Benz EQS:
https://www.caranddriver.com/mercedes-benz/eqs


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 00:03 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
cateva update-uri dupa 1500km electrici:
- pare ca spatele meu s-a indoit dupa scaunele astea japoneze. Nu ma mai doare la drum lung.
- drumul la deal e un vis cu electrica. Nu mai simti deloc lipsa cuplului sau faptul ca esti intr-o viteza gresita si trebuie sa schimbi.
- am mers cu cat poate ea adica 145km/h. O chestie diferita fata de masinile cu motoare clasice e ca ajungi imediat la viteza aia maxima. Ma refer ca la o masina care are viteza maxima 200km/h, timpul de la 190-200 e foarte mare. Aici acul urca foarte rapid si deodata ingheata. O fi cumva limitata?...
- timpii de asteptare langa o statie rapida chiar nu sunt mari. Poate doar mi e mi se intampla asta dar timpul trece imediat. Am facut o mini excursie cu familia (detalii mai jos) iar incarcarile au fost perfecte cat sa se mai dezmorteasca lumea. Bineinteles asta se aplica unui roadtrip cu mai multe persoane in masina. Daca esti singur cuc si contra-conometru atunci clar merita combustia.
- statiile de incarcare gratuite din Bucuresti sunt la mare cautare. Mai mereu sunt ocupate de (uber/bolt/freenow) etc. Ori am fost eu norocos, ori orasele care nu sunt Bucuresti nu au aceasta problema. Am fost deja de 2 ori in Pitesti, 1x Targoviste, 1x Ploiesti si nu era nimeni la ele. Daca ai o statie gratuita in orasul tau si nu este Bucuresti, atunci felicitari! Ai curent gratis si cam oricand vrei tu.

acum niste detalii interesante despre utima aventura cu familia si 400km. trip-ul a fost si un experiment sa vedem cum e cu electrica la un drum putin mai lung si bineinteles un motiv sa iesim din casa.
- plecat la 8:30 din Berceni cu baterie aprox 65% si range 165km (fara AC). Destinatia era Penny Pitesti unde au o statie rapida. Distanta pana la statie 135km. Nu aveam nicio emotie ca nu as ajunge asa ca dupa ce am intrat pe A1, am pus pilotul la 115km/h si am inceput sa ma bucur de drum stiind ca am un buffer de 30km in range-ul meu.dupa vreo 30-40km pe A1, am observat ca bufferul meu de 30km incepuse sa scada asa ca am scazut viteza. Dupa alti 10km.....tot scadea si tot asa. Am redus pana la urma la 95km/h, incercand sa stabilizez prabusirea range-ului meu. Am reusit pana la urma sa stabilizez cat de cat la +3km pe range fata de destinatia mea. In ultimii 20km pan la destinatie mi-a disparut de tot range-ul iar procentul atinsese 1% cand inca eram pe centura Pitestului. Apoi a disparut de tot si procentul dar masina mergea normal (va zic mai jos si de ce). Am parcus cam 7-8 km cu 0% baterie dar am ajuns la Penny. Acolo incarca un alt Leaf, care era taxi insa era deja la 84% cand am ajuns eu. Cat am stat la coada sa termine taxiul de incarcat am bagat repede OBD-ul sa vad ce spun "calculatoarele". In realitate masina mai avea 8% baterie si de aceea a mers normal chiar si cu baterie in bord 0%. Cand am conectat incarcarea, taximetristul a vazut ecranul de la statie (care arata procentul bateriei raportat de masina) aratand 0% si nu-i venea a crede. I-am zis si lui de manevra Nissan cum ca au ales sa raporteze in bord cifre foarte conservatoare exact pentru a nu ramane in "pana prostului". Am incarcat pana la 95% in fix 60min, timp in care am fost cu cea mica in parc la leagane. A trecut imediat timpul. Range-ul zicea in jur de 250km
- de acolo am mers la Curtea de Arges.....vizitat bisericile si luat o sticla de apa de la fantana lui Manole (apropo de apa de acolo care cica e de izvor......miroase a CLOR. Eu sunt foarte implicat in ultimele luni privind calitatea apei asa ca testez apa de la diferite izvoare. Asta m-a facut sa-mi instalez acasa o statie de osmoza inversa.)
- apoi am plecat catre Domnesti, Arges sa vizitez casa bunicilor din partea tatei....(amintirile mele de cand eram copil, erau creionate diferit fata de ce am vazut acolo. E interesant cum mintea schimba detalii dupa ani si ani).
- de acolo am plecat spre Campulung unde voiam sa luam pranzul dar fetele dormeau bine bine in masina asa ca am hotarat sa nu oprim.
- de la Campulung am luat-o spre Targoviste cu gandul sa ne oprim la Biserica Negru Voda. Merita vizitat pentru cine doreste insa luati-va marunt la voi deoarece va inconjuara puradeii la parcare. Iti ureaza toti sa traiesti cateva milenii la fel si copii tai si asa mai departe. Devine un pic dubios dupa ce vezi cati sunt acolo. Se urca pe jos prin padure iar drumul e cat de cat dificil. Va recomand macar pantofi sport pentru aderenta deoarece sunt pietre multe si poti aluneca.
- am terminat si cu Biserica asta asa cam am urcat in masina cu destinatia urmatoare statie de incarcat din Targoviste. Am incarcat la Kaufland de la 46-80%. Ce mi s-a parut dubios, a fost ca de data asta range-ul a aratat corect. 155km de la statia din Pitesti pana la statia asta si totusi bateria mi-a scazut doar 50% (concluziile la final).
- am luat cina in Targoviste la un local bun (alexo, buna mancarea), si am pornit spre casa.
- am ajuns acasa cu 43% baterie dupa aproximtiv 100km. stiind ca ajung orice ar fi acasa, am calcat-o bine unde am prins si acel v-max. Este chiar o masina foarte rapida pe drumurile cu 1 banda pe sens. Faci depasiri fara niciun efort.

Elefantul electric, ca sa zic asa......ce mama naibi s-a intamplat cu range-ul Bucuresti-Pitesti? Am 2 variante in cap si le scriu aici:
1. viteza mai mare de pe A1. Intradevar, ma gandesc ca BC-ul era invatat dupa mersul meu in oras si atunci cand a venit vremea sa merg mai tare.....a inceput sa se recalibreze.
2. bateria rece la plecare. De mult timp vazusesem asta dar abia astazi realizez acest lucru, cum ca "dispare energie electrica" din baterie atunci cand e rece. Deci ea nu dispare cand masina sta pe loc.....ci dispare cand exista consum. E cam greu de explicat deoarece in realitate nu-ti creste consumul deoarece motorul electric consuma fix la fel si cand e rece, si cand e cald....insa energia disponibila a bateriei difera la temperaturi diferite. Pentru a conbate asta, ori mergi blana o perioada ca sa incalzesti bateria, ori ii faci o sesiune de incarcat fix inainte sa pleci cu ea din parcare. Stiu ca multi posesori de electrice isi fac program de incarcare care incepe sa incarce gen la 3 noaptea, iar dimineata cand se urca in masina, ea este proaspat incarcata....deci si calduta. Cam asta se explica si de ce dupa Pitesti nu a mai avut probleme cu range-ul. Incarcarea de la Penny de la 0-95% a incins bine bateria si atunci ea putea livra maximul ei de performanta. In BC poti verifica ce temp are bateria vizualizand un progress bar. Se dusese in prima treapta de rosu....deci un pic cam mult (o sa va povestesc alta data ce este Rapid-GATE la Nissan Leaf si care este calcaiul lui Ahile la aceasta masina).

Cred ca ambele au avut un rol in experienta mea insa mai mult impact ar fi avut bateria decat viteza. O sa ma documentez si o sa mai vb si cu colegii de Leaf din Romania care e parerea lor.

Deci.....se poate traii cu electrica la drumuri lungi? Cu Leaf, raspunsul e semicomplicat. Exista azi electrice care se incarca si mai repede decat Leaf-ul si au si racire/incalzire pe baterie, care sunt acolo sa te ajute la eficienta.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 02:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5910
Location: Brasov... oarecum.
115 pe autostrada si constrans la 95? Ori ar fi trebuit sa pleci cu "plinul facut" ori sa fi luat masina ailalta, traditionala.
Genul asta de compromisuri... :uhuh:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 09:30 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
yuxule...iti inteleg nemultumirea dar totusi discutam de electrice de cativa ani. Chiar si acum esti surprins de asta? Situatia e destul de simpla. ORICE fel de electrica consuma cam cu 50% la mai mult la 130-140 fata de 90. Daca ai o electrica de 60kwh+ baterie atunci poate iti pasa mai putin si ii dai blana. Eu nu am o astfel de electrica.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 09:47 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1309
Car: GTV
Eu cred ca tie iti lipsesc 100-150km de range pentru a nu mai avea probleme de genul asta. Mers cu 95 km/h pe autostrada doar ca sa ajungi la destinatie? Cred ca innebuneam. Ma rog, tu ai plecat oricum pe o distanta scurta, la un drum mai lung cred ca intampinai si mai multe probleme.

Pe cat tot citesc postarile tale, pe care chiar le apreciez si sper ca vei continua cu ele, cred ca un plug-in e o solutie mai practica momentan, pentru marea majoritate, ca sa nu ai range anxiety si sa poti face orice drum lung, dar cu avantajul rularii pe electric pe distante scurte la fataiala prin oras, fara a mai deranja motorul termic.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 10:15 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3648
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Cel putin momentan reteaua de statii de incarcare la nivel de tara e destul de prietenoasa. Probabil in Bucuresti lucrurile stau mai prost, dar in Timisoara sunt 7 superchargere Tesla in parcarea hotelului Continental si cred ca nu am vazut niciodata mai mult de doua masini incarcand in acelasi timp, de cele mai multe ori nu e nimeni. Sigur ca e mai comod sa faci un tur al tarii cu un motor termic, dar cum marea majoritate a deplasarilor au sub 30 de km, atata timp cat iti poti incarca masina acasa poti sa stai linistit.

E foarte interesant ca pana si o masina mai veche si mai mica, cu o autonomie relativ redusa se poate preta in Romania la tururi de genul celui facut de tine. Sigur, e nevoie de putina planificare, dar faptul ca intr-o tara ca Romania lucrul asta e posibil e remarcabil. Numarul masinilor electrice creste exponential, ma indoiesc ca asa vor sta lucrurile si in cazul statiilor de incarcare, deci in viitorul apropiat ma astept ca lucrurile sa se inrautateasca, dar pentru cine foloseste masina in regim urban si o poate incarca acasa asta conteaza prea putin spre deloc.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 10:24 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
tudyniuz Quote:
Eu cred ca tie iti lipsesc 100-150km de range pentru a nu mai avea probleme de genul asta.
e relativ deoarece totul tine de distanta pe care vrei sa o faci. Daca apar statii de incarcare din ce in ce mai dese, astfel de probleme dispar.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 11:53 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5910
Location: Brasov... oarecum.
Cum zice Tudy, apreciez postarile lui Godzi si in combinatie cu feedbackul lui Dan de pe EQC, imi pare din ce in ce mai mult ca, desi vremea electricelor a venit, nu e vremea lor sa inlocuiasca motorul termic cu adevarat.
Are o sumedenie de aplicatii utile, dar inca nu e vremea lui.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 15:12 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Ai spus-o cat se poate de bine. Peste afirmatia asta mai vine si tipul/modelul de masina deoarece chiar daca toate sunt electrice nu toate sunt la fel.

Cele ieftine se inteleg excelent cu orasul dar nu prea cu extra-urbanul. Mai urci pretul de achizitie si incepi sa gasesti masini care se simt bine si extra-urban. Momentul la care ne aflam astazi este ca oricat ai creste pretul de mult, nu ajungi la comoditatea unei masini diesel/benzina in extra-urban.

Hai sa explic si faza RAPID-GATE pe care am mentionat-o mai sus. Sunt cateva masini care sufera de acest lucru si o sa explic mai jos ce inseamna acest lucru. In general, masinile astea electrice mai ieftine, nu au management termic al bateriei. Adica au fix acelasi concept de baterii ca de telefon/laptop. Avantajul este costul de productie scazut insa dezavantajele pe termen lung sunt multe.
Cum am zis mai sus, o baterie calduta e mai eficienta ca una rece, iar o baterie prea calda incepe sa piarda din reactiile chimice din interior (pe romaneste iti scade autonomia permanent). Sunt masini care nu au nimic la asa ceva (leaf, e-golf), sunt masini care au un simplu ventilator pentru racire (zoe, Ioniq) si sunt masini care au conducte de antigel care merg direct prin baterie si acest sistem pot incalzii bateria la nevoie, dar o pot si racii (tesla). Mai exista un sistem ciudat pentru racire cu freon pe care VW il foloseste pe hybride.
Bateria se poate supra incalzii daca mergi tare foarte mult sau in timpul incarcarii rapide. Problema la Leaf este ca sub bancheta din spate exista 2 seturi de module de baterii unele peste altele iar aceea este zona care se incalzeste si este cel mai greu de racit. Leaf "incearca" sa protejeze bateria de supraincalzire prin limitarea puterii maxime de incarcare (temporar). De aceea Leaf este o varianta destul de proasta pentru drumuri lungi in care ai nevoie de incarcari rapide succesive. Din ce se aude, cam la a 2-a sau a 3-a incarcare, viteza de incarcare rapida scade de la 50kw la 25-30kw. Asta te obliga sa stai mai mult timp la incarcat. De aici a venit si termenul de RAPID-GATE.



Ce fac eu? Incarc la statii rapide doar la nevoie si incerc sa nu o incarc pana la 100%. Chiar ma enerveaza faptul ca nu poti seta limita maxima de incarcare din softul ei sau macar sa poti oprii incarcarea din serveciile telematice (applicatia de pe telefon pentru masina).

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 17:15 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 932
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Depinde cat de lungi sunt drumurile lungi, depinde si de EV cum zicea si Godzzi.
Eu am facut un singur drum lung pana acum, Londra-Portsmouth si inapoi (Brighton nu se pune ca e doar 40 minute 'door to door' de unde stam inca acum). Ne-am hotarat brusc intr-o sambata dimineata ca era neobisnuit de cald afara ptr UK, asa ca am incarcat rapid in sat pana la 100% apoi mers pe 'autostrada' (e un A road dar in marea majoritate e identic cu o autostrada, doar ca 2 benzi pe fiecare sens, insa 70mph restrictie). Am ajuns cu aproape jumatate de 'rezervor' si ptr a nu avea senzatii tari la intoarcere am facut 'plinul' tot in Portsmouth, chiar am gasit un BP Pulse la care am reducere si viteza de incarcare de 50kwh. Foarte rapid si comod. Acum Londra-Portsmouth e insa doar 70 mile (100km si ceva), ptr un 200 mile nu stiu daca m-as aventura cu un plin. Probabil as cauta un charger rapid deja de pe la 100 mile range.
Problema e data de timpul de incarcare, daca e o statie obisnuita de 50kwh (nu cred ca pe autostrazi sa gasesti sub 50kw in benzinarii aici), de la 50 la 100% ia o ora pe ceas. Nu e problema in sat, ca ma duc la gym-ul de langa in timpul asta. N-a fost o problema la Portsmouth ca statia era chiar langa hotel si am stat cu burta la soare si picioarele in mare in timpul asta. Dar ma gandesc ca e o problema sa stau o ora la Milton Keynes sa zicem intr-o benzinarie, o sa ma urc pe pereti.

In alta ordine de idei, am dat si peste un fenomen interesant, acela de a primi mile la range:) se intampla dupa ce o calc zdravan sa savurez torque-ul instant:) La Brighton e un round-about la iesire, la intrarea pe A30 de unde restrictia la viteza intai urca d ela 30 la 50, apoi aproape imediat la 70mph, am facut un experiment sa iau round-aboutul rapid si sa o calc sa vad cum ajunge intr-o secunda de la 30 la 70mph, deh, gandacei:) Range-ul s-a redus intai dramatic, cred ca toata manevra asta m-a costat vreo 10 mile, dar apoi odata intrand in mersul civilizat am inceput sa primesc inapoi milele, nu mai consumam ci primeam, pana s-a recalibrat, mi-a placut idea:) Deunazi, am mers la alimentara fara doamna (care a protestat vehement la experiementul amintit inainte) si iarasi m-a cam gadilat sa o apas tare, astfel ca plecat de acasa cu 145 mile am ajuns cu 129 la supermarket (2.9 mile distanta pe Google maps). De la alimentara m-am intors alt om, si masina a sesizat asta, astfel incat iarasi a inceput sa-mi dea inapoi mile 'ptr buna purtare', astfel ca acasa am ajuns cu 137 mile:).

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 18:30 
Offline

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 475
Location: Galati
dand Quote:
Dar ma gandesc ca e o problema sa stau o ora la Milton Keynes sa zicem intr-o benzinarie, o sa ma urc pe pereti.
1 ora daca gasesti statiile disponibile (daca nu sunt altii ajunsi inaintea ta). :D

Cuplul instant este fenomenal si nu are cum sa nu te ispiteasca la talpa.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 18:43 
Offline

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 475
Location: Galati
Godzzi Quote:

1. viteza mai mare de pe A1. Intradevar, ma gandesc ca BC-ul era invatat dupa mersul meu in oras si atunci cand a venit vremea sa merg mai tare.....a inceput sa se recalibreze.
Considerand ca nu ai avut vant din fata si ca diferenta de elevatie dintre orase este neglijabila (probabil vreo 200 m), s-ar putea sa fi fost doar modul in care computerul de bord calculase pana atunci autonomia, incluzand si viteza medie (care ulterior a crescut mult). Cel mai bine este sa faci "reset" la calculator atunci cand mai pleci la drumuri lungi.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Jul 2021, 21:50 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
dand Quote:
Depinde cat de lungi sunt drumurile lungi, depinde si de EV cum zicea si Godzzi.
Eu am facut un singur drum lung pana acum, Londra-Portsmouth si inapoi (Brighton nu se pune ca e doar 40 minute 'door to door' de unde stam inca acum). Ne-am hotarat brusc intr-o sambata dimineata ca era neobisnuit de cald afara ptr UK, asa ca am incarcat rapid in sat pana la 100% apoi mers pe 'autostrada' (e un A road dar in marea majoritate e identic cu o autostrada, doar ca 2 benzi pe fiecare sens, insa 70mph restrictie). Am ajuns cu aproape jumatate de 'rezervor' si ptr a nu avea senzatii tari la intoarcere am facut 'plinul' tot in Portsmouth, chiar am gasit un BP Pulse la care am reducere si viteza de incarcare de 50kwh. Foarte rapid si comod. Acum Londra-Portsmouth e insa doar 70 mile (100km si ceva), ptr un 200 mile nu stiu daca m-as aventura cu un plin. Probabil as cauta un charger rapid deja de pe la 100 mile range.
Problema e data de timpul de incarcare, daca e o statie obisnuita de 50kwh (nu cred ca pe autostrazi sa gasesti sub 50kw in benzinarii aici), de la 50 la 100% ia o ora pe ceas. Nu e problema in sat, ca ma duc la gym-ul de langa in timpul asta. N-a fost o problema la Portsmouth ca statia era chiar langa hotel si am stat cu burta la soare si picioarele in mare in timpul asta. Dar ma gandesc ca e o problema sa stau o ora la Milton Keynes sa zicem intr-o benzinarie, o sa ma urc pe pereti.
ti-as recomanda sa nu mai incarci pana la 100% daca te intereseaza longevitatea bateriei. Chiar daca masina e in leasing, vrem nu vrem ne-am luat eticheta de soferi "verzi" asa ca macar sa-i lasi urmatorului cat de cat o baterie decenta :))
un alt avantaj sa nu mai incarci pana la 100% o sa fie timpul de incarcare. uite charging curve-ul la EQC:
Image

promit sa fac un post cu ceea ce stiu despre celulele Li-Ion ca sa intelegeti cat de cat cum stocheaza ele energia in ele, si cum formeaza aceste "pack-uri" mari pentru masinile electrice.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 533 posts ]  Go to page Previous 118 19 20 21 22 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]