It is currently 18 Aug 2019, 08:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 449 posts ]  Go to page Previous 114 15 16 17 18 Next
Author Message
PostPosted: 25 Jul 2018, 12:58 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1423
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Chiar si asa, nu e motiv de sarbatoare in conditiile in care omul e intr-o situatie extrem de nasoala dpdv medical. Va bucurati de parca vorbiti de vre-un dictator din Djibouti sau whatever...

Eu nu stiu care sunt concernele astea de care zici ca viseaza sa aibe istoria AR, cand oricum concurenta e reprezentata de marci stabilite acum prea mult timp ca sa-i mai pese cuiva care a fost primul care nu stiu ce a inventat/castigat/etc.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 13:05 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2224
Location: Bucuresti
Pentru partea medicala, nu ne bucuram.
Pentru plecarea din functie, insa, da! Toshy are dreptate, cel putin pentru Alfa nu a insemnat vreun castig major, doar o respiratie buson la buson perpetua. Iar strategia lui cu noile modele a fost (judecand acum) pierzatoare.

_________________
Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 13:06 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3298
Car: Carla
Location: Tim/Buc
S-a dus. Pacat ! :( Stiu ca oricum s-ar fi retras, dar ar fi ramas un consilier extrem de valoros.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 13:12 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 810
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
De asta am zis si eu ca sa-l pui pe Marchionne in aceeasi propozitie cu Ford sau Benz e cam trasa de par, ca sa fiu bland in exprimare :D
Parerea mea de 'chibit' e ca a fost doar un corporate controller care a aplicat reteta traditionala, redus costuri si generat profit (dar nu un profit 'sanatos' provenit din vanzarile unui produs exceptional). Poate singura exceptie, unde a avut fler a fost eliminarea Chryslerului 200 si concentrarea pe SUV-uri pe piata americana, chiar inaintea celorlalti big players. Apropo de SUV-uri, cati ani a pierdut Alfa datorita faptului ca nu a vazut la timp trendul asta...
Daca ne uitam la alte grupuri auto, se poate spune ca Marchionne n-a descoperit el apa calda, si PSA au revenit dintr-o situatie si mai dificila si cu profituri mai mari decat FCA desi nu au in spate aceeasi istorie.
Insa asta e parerea mea de forumist si e mai infinit mai usor sa o pun intr-un post incoerent decat sa repun pe linia de plutire Fiatul si Chryslerul:)
Ramanand in zona legacy-ului lui Marchionne, e interesant de vazut ce se va intampla acum cu planurile ptr AV-uri si electric/hybrid cars, ptr ca aici sunt serios in urma si asta e clar viitorul industriei auto.
LE: Valak, presupun ca va reveni ca si consilier sau ceva odata ce starea lui medicala se va imbunatati, nu cred ca a disparut total din peisaj.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 13:18 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2224
Location: Bucuresti
Tocmai s-a anuntat: a murit.
Nu stiu daca, de acum, vom vorbi de el numai de bine.

_________________
Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Last edited by lucianm on 25 Jul 2018, 13:21, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 13:19 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 810
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Oh :(

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 13:20 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 1995
Nu stiu de ce ar trebui sa nu ma bucur.
Pentru mine, ca om, n-a insemnat nimic mai mult decat unul din cele 7 miliarde de alti oameni de pe planeta - mor si se nasc oameni in fiecare secunda, imi pasa de cine e apropiat mie si atat. In schimb, a fost cel care, pe parcursul vietii mele, n-a fost in stare sa aduca Alfa la gloria pe care o merita, ba chiar dimpotriva, lucru de care m-a facut nefericit (pe un plan).
N-o sa ma schimb acum, de ani de zile zic ca omul a fost un dezastru pentru Fiat. Imi mentin parerea, ma bucur ca s-a dus si ca vor veni altii care sa se ocupe de grup. Poate ca o sa fie mai rau cu cei noi, poate o sa fie mai bine, nu avem cum sa stim acum, dar cu marchionne sigur era spre rau.

Edit: referitor la Alfa. A stat pe cur 10 ani de zile fara modele noi, dupa care a iesit cu un 952 grabit peste masura, stiind foarte bine ca principala problema in perceptia publica a Alfelor este fiabilitatea, la care s-a adaugat si marele minus la aceast capitol mostenit de la Chrysler. La fel a facut si cu Maserati, ba chiar mai rau, inundand piata de modele entry-level, cu plastice penibile la interior, doar ca sa castige la vanzari sacrificand numele - cu toate ca nu era nevoie de asa ceva. Ma rog...


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 13:34 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3298
Car: Carla
Location: Tim/Buc
"As long as I am CEO of Chrysler and Fiat, Mr. Piech will never have Alfa Romeo." — Marchionne, February 2011

Acum ca nu mai e el, e o chestiune de timp pana cand Alfa va fi vanduta. Va fi mai rau, va fi mai bine, vom vedea. Daca totusi nu va pleca la indieni sau chinezi foarte repede, cred ca tocmai am aflat numele urmatorului model Alfa.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 13:53 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 2696
Valak Quote:
Daca totusi nu va pleca la indieni sau chinezi foarte repede, cred ca tocmai am aflat numele urmatorului model Alfa.
Stinger? :twisted: :twisted:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 14:04 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1423
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Nu exista nici o certitudine ca vor exista modificari ale planului actual doar ca organizarea dpdv ierarhic se schimba. Sunt totusi planuri facute acum ceva vreme, bani bagati in tooling, r&d, personal, etc. ca orice firma producatoare de bunuri din lumea asta. Nu vorbim de vre-un producator independent din UK care-si face masinile manual...

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 18:52 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3298
Car: Carla
Location: Tim/Buc
"The alfisti nation will be forever grateful for what he did for the brand, for the amazing new Alfas, for believing in Alfa's name and bringing it back to Formula 1.
I will say now what I've been saying years ago, when we were debating his actions on car forums like it was daily politics: the man was a genius and students will be learning in universities all over the world in the coming years about the miracle he performed when rescuing not one, but two corporations on the brink of faliment.
Sergio's unique combination of style, capabilities and personality will likely not be seen in the industry again.
Rest in peace Sergio, you will be greatly missed!" www.alfattitude.com

Imi permit sa-l citez pe Marius, bucurandu-ma sa vad ca mai sunt si altii, sper eu multi, care nu cred ca e putin lucru sa vezi numele Alfa Romeo din nou in F1, sa ai ca baza de plecare probabil una dintre cele mai avansate platforme create vreodata (Giorgio, dezvoltata de Ferrari) si niste produse in gama (Giulia/Stelvio), care dupa foarte mult timp pot face fata cu mare succes triadei germane, la unele capitole fiind chiar un reper in segment. A facut toate astea in cele mai vitrege conditii, preluand FIAT intr-o situatie financiara catastrofala, incercand sa impace sindicatele, eliminand din incompetenta ridicata la nivel de arta la Torino, supervizand fuziunea cu Chrysler si inzecind valoarea de piata a companiilor pe care le-a condus. In 2004 a fost adus sa incerce sa salveze de la moarte sigura un colos si a reusit, dar cu un mare pret. Ritmul de munca infernal si-a spus cuvantul, se pare.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2018, 20:19 
Offline

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 167
Location: Galati
In primul rand, RIP.

Ceea ce lasa fiecare in urma vorbeste despre cine a fost. Cand peste tot s-a scris ca Marchionne a fost salvatorul a doua grupuri mari (nu companii, ci grupuri de companii), Fiat si Chrysler, atunci trebuie sa fii idiot sa spui invers. Omul a fost bun, nu oricine poate fi in pozitia in care el a fost. A fost mai mult contabil decat vizionar? Poate ca a fost mai bine asa. In pozitia in care era Fiat a contat mai mult sa stie sa faca calcule decat sa creada in ceva ce ar putea reusi intr-o zi. Am spus ca 'scot palaria in fata lui' atunci cand a spus ca Alfa nu este de vanzare (catre VW) si l-am contestat maxim atunci cand a spus ca nu va baga niciun euro in vehicule electrice (pentru ca, la nevoie, poate face intr-o luna un vehicul electric - total gresit !!!), respectiv cand pentru Giulia nu a scos si caroserie break. Cred deci ca a scos pe linia de plutire FCA, dar nu reusit sa continue asa cum trebuie. Fiat traieste in continuare doar din modelul 500, Alfa are un drum greu de parcurs, Maserati mai mult schioapata, iar Lancia ..... Doar Ferrari o duce bine.


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 00:53 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5053
Location: Brasov... oarecum.
Fiat traieste din vehicule utilitare...

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 01:54 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 1995
Fiat inca vinde, dar nu vinde nici jumatate din cat vindea inainte de marchionne.
Hai sa vedem cum "marele salvator" a salvat Alfa prin prisma vanzarilor -
Code:
2017 	86.805 
2016 	66.155
2015 	56.688
2014 	58.976
2013 	64.285
2012 	90.145
2011 	131.385
2010 	110.654
2009 	110.827
2008 	102.183
2007 	144.404
2006 	145.171
2005 	130.922
Si niste cifre de dinainte lui -
Code:
2004 	158.195
2003 	159.611
2002 	169.820
2001 	205.431
2000 	176.389
1999 	180.154
1998 	172.675
1997 	128.107
1996 	117.543
1995 	130.358
1994 	101.548
1993 	114.292
1992 	156.184
1991 	180.035
1990 	203.787
E drept ca in 2004-2005 a aparut 159 care a avut un pret semnificativ mai mare decat 156, dar, chiar si asa, cu marele relaunch, comparativ cu vanzarile de dinainte de 2011, de cand 159 nu se mai fabrica, cifrele nu par prea roz.
Vanzarile de Giulia au fost de 10k pe jumatatea de 2016, 20k in 2017, iar in 2018 sunt in usor declin. Stelvio s-a vandut in 17k exemplare in 2017, iar in 2018 probabil se vor vinde 25k, iar vanzarile totale probabil ca vor fi tot in jur de 80-85k, MiTo si Giulietta fiind in declin.

Cifrele de mai sus sunt din Europa, in state n-a trecut un an de cand noile modele sunt in vanzare, dar cele 10k unitati vandute nu sunt mare lucru. Si, sa nu uitam ca FCA are o politica mizerabila cand e vorba de dealeri (opera lui marchionne), obligandu-i pe multi dintre ei sa cumpere masini si sa le tina pe stoc, doar ca sa arate bine cifrele de vanzari.

Comparatia cu trio-ul german, fiecare dintre ei vanzand intre 1.5 si 2 milioane de unitati pe an, nu-si are rostul.


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 11:14 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3298
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Toate volumele alea nu inseamna nimic, daca vinzi in pierdere. E extrem de simplist sa te uiti la o afacere si sa concluzionezi ca cine vinde mai mult vinde si "mai bine". La VAG 90% din profit vine de la 10% din vanzari. Cu alte cuvinte VW, Skoda si Seat fac 90% din vanzari si aduc 10% din profit.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 11:57 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2011, 10:41
Posts: 1287
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
Era vorba romaneasca, " de morti sa vorbesti numai de bine", asa ca lasati-l pe Sergiu in pace si sa vedem cum vor sta lucrurile in 2019, 2020, 2021...

Din pacate pentru grupul FCA, de cativa ani, piata auto cunoaste niste transformari destul de mari si e clar ca revigorarea unor branduri, fie ele foarte valoroase, nu se poate face chiar asa de usor.

_________________
Alfa Romeo 156 JTDm


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 12:37 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 1995
Valak Quote:
Toate volumele alea nu inseamna nimic, daca vinzi in pierdere. E extrem de simplist sa te uiti la o afacere si sa concluzionezi ca cine vinde mai mult vinde si "mai bine". La VAG 90% din profit vine de la 10% din vanzari. Cu alte cuvinte VW, Skoda si Seat fac 90% din vanzari si aduc 10% din profit.
Mai, Valak... Eu am incercat sa te inteleg la inceput, sa te corectez cand ai gresit, dar tu esti complet pe alta lume, iar cand ti se atrage atentia ai niste raspunsuri sub orice demnitate. La fel ca si cu lucrurile ingineresti, la care *teoretic* ar trebui sa te pricepi, vorbesti niste prostii cat casa poporului de mari. De la diferentiale la Magneti Marelli si acum la asta... De unde le scoti?

Deci, uite aici cum stau incasarile diverselor firme auto (cele financiare sunt alta mancare de peste) ale grupului VAG -

https://www.statista.com/statistics/275 ... -by-brand/

Da, nu este profit per se, pentru ca se feresc de asta, mai ales ca in ultimul timp au avut probleme cu Dieselgate, este cifra de afaceri, dar profitul e cam intre 10 si 20% pe fiecare companie - probabil si mai mare pentru Seat si Skoda pentru ca VAG it's all about badge engineering, iar oamenii din fabricile lor nu sunt platiti cu salarii nemtesti. In orice caz, VW a avut cam $6 miliarde profit anul trecut, conform a ceea ce ai spus tu, asta inseamna ca Audi+Porsche+Lamborghini+Bentley+maruntisuri trebuiau sa aiba profit $60+ miliarde. Din ce vad eu toata cifra lor de afaceri combinata nu ajunge la $60 miliarde.

Iar acum vanzarile. O sa ignor Bentley si Lamborghini pentru ca sunt nesemnificative, 20-25k unitati maxim, dar o sa vedem cum stau Porsche si Audi vs VW, Skoda si Seat.

Code:
Skoda
2017 	693.702
2016 	654.562

Seat
2017 	397.299
2016 	348.138 	

VW
2017  	5.163.849
2016  	5.033.710

Audi
2017  	1.599.317
2016  	1.574.034

Porsche
2017  	128.254
2016  	123.399

La Porsche n-am gasit cifre exacte incluzandu-le pe cele de pe piata chineza, dar e safe sa spunem ca sunt inca 2-300k unitati.

Deci, Valak, tata... cum sa spui o asemenea enormitate cu 90% si 10%? Poate ti-a trecut pe la urechi expresia cu 80%-20% candva si ai crezut ca asa e si la VAG, dar puteai macar sa cauti doua minute pe Google sa vezi cum sta treaba.

Iar, referitor la Alfa, iarasi e o chestie pe care tu trebuia sa o stii. Dureaza cativa ani buni pana se amortizeaza cheltuielile cu r&d-ul, retooling-ul fabricilor, oameni, etc. Nu poti din vanzari mai mici fara preturi exagerate (care te vor scoate de pe piata) sa ai profit prea mare. Si, mai este un lucru care trebuie luat in seama, poate mai putin la Alfa, dar mai mult la Maserati: profiturile pentru motoare se duc la Ferrari in buzunar, pentru ca ei le fac.

Ia-o ca pe o lectie, la fel cum trebuia sa le iei si pe celelalte, cand ti-am explicat cum functioneaza un diferential si cand ti-am explicat ca Magneti Marelli nu este echivalentul Mopar, si, pe viitor, "do some research".


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 14:05 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3298
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Vad ca esti nu doar un foarte bun inginer in automotive, dar ai si cunostinte solide de business, pentru tine Revenue = Profit (nu per se, dar e tot pe-acolo).

Poti sa mai faci un efort si sa ne spui daca dupa parerea ta avizata un Operating Profit Margin de 1.8% (cu cat opereaza VW) e de invidiat ?

Edit: Daca simti ca te-ai murdarit pe la gura de economie poate te ajuta un coleg.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 14:14 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 1995
Valak Quote:
Vad ca esti nu doar un foarte bun inginer in automotive, dar ai si cunostinte solide de business, pentru tine Revenue = Profit (nu per se, dar e tot pe-acolo).

Poti sa mai faci un efort si sa ne spui daca dupa parerea ta avizata un Operating Profit Margin de 1.8% (cu cat opereaza VW) e de invidiat ?

Edit: Daca simti ca te-ai murdarit pe la gura de economie poate te ajuta un coleg.

Trebuie să pun pe lista aia și faptul că nici la citit nu excelezi?
toshy Quote:
Da, nu este profit per se, pentru ca se feresc de asta, mai ales ca in ultimul timp au avut probleme cu Dieselgate, este cifra de afaceri, dar profitul e cam intre 10 si 20% pe fiecare companie


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 14:29 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3298
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Pai iti lipseste logica, eu vorbeam de profit si de cum e el distribuit in grup, fara legatura cu volumele de vanzari acuzate de tine, iar tu faci niste calcule de revenue si vii cu cifre de afaceri.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 14:57 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 1995
Image


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 15:10 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3298
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Cu 80k de unitati vandute in 2017 Alfa are o situatie financiara mult mai buna decat avea in 2004, cand vindea 160k de unitati. Capisci? Si asta e valabil pentru toate marcile din grup.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 15:21 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 1995
Quote:
Cu 80k de unitati vandute in 2017 Alfa are o situatie financiara mult mai buna decat avea in 2004, cand vindea 160k de unitati.
[citation needed]


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 16:44 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3298
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Ai mai jos o sectiune din raportul financiar al FCA din 2017. Auditul e facut de unii de la Ernst & Young Accountants LLP, nu stiu daca iti spun ceva.

Da, include costurile de R&D aferente platformei Giorgio si nu, nu include Ferrari.


Attachments:
2018-07-27_16h08_04.jpg
2018-07-27_16h08_04.jpg [ 74.28 KiB | Viewed 686 times ]
FCA_NV_2017_Annual_Report.pdf [2.35 MiB]
Downloaded 24 times

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 22:05 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 1995
Ce am cerut eu si ce imi dai tu...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 449 posts ]  Go to page Previous 114 15 16 17 18 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited