It is currently 05 Aug 2021, 23:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Jul 2020, 20:04 
Offline

Joined: 26 May 2020, 22:32
Posts: 8
Car: Alfa MiTo
Salut!
Eu sunt Vlad, iar ea este prima mea masina italiana, si anume un MiTo 2010 cu motorul si echiparea de baza, anume 1.4 16v si echiparea Progression.
Are 78 cp, cutie manuala cu 6 viteze, geamuri si oglinzi electrice, aer conditionat, computer bord, selector DNA si cam atat.
Am cumparat-o la 111.000 km cu carte service in februarie 2020, momentan am aproape 116.000 km.
Masina a fost achizitionata fara niciun fel de documentare prealabila, am cumparat-o strict pentru ca mi-a placut cum arata.

Ce imi plac(e):
- DESIGNUL EXTERIOR 8) ;
- are cuplu destul de jos in ture fata de alte motoare 1.4 aspirat;
- cutia de viteze e foarte buna, iar treapta a6a o ajuta mult la drum intins la consum - am undeva la 6-6.2 la drum intins la mers normal.
- selectorul DNA este genial pentru directie: in oras e moale si usoara pe "n", iar in afara o pun pe "d" si e fix ce trebuie pe viraje.
- stopurile pe led, greeting lights, asistenta de pornire din rampa si toate chestiile astea micute dar pe care vrei sa le ai.
- usile frameless. :)
- scaunele si pozitia la volan.
- A/C-ul nici nu sesizezi cand functioneaza, nu are vibratii cretine cum au masinile japoneze.
- piesele OEM sunt destul de moka.

Ce nu-mi place:
- suspensia insuportabila pe drumuri mai rele;
- vizibilitatea in spate este destul de nasoala;
- unele plastice par destul de fragile.

Prin ce peripetii am trecut?
Imediat dupa ce am luat-o, am fost la RAR. Am picat pentru roti neconforme, desi masina am cumparat-o cu rotile originale pe 15". Mi-a spus inginerul de la RAR ca e nevoie de roti pe 16",17" sau 18" pe motorul asta, altfel nu trec. Roti pe 18" pe 78 cai?! In fine, am luat alte roti originale pe 16" si am trecut pana la urma.
Mi s-au ars trei rezistente de aeroterma in doua luni. Am zis ca e clar, toate povestile cu electrica masinilor italiene sunt adevarate, pana mi-a trecut prin minte sa dau jos aeroterma din bord sa vedem. Era plina de frunze. :lol: Acum totul e ok, n-ar mai trebui sa am problema asta.
Am pierdut capacul mic din capatul manerului de usa de pe partea dreapta (habar n-am cum). Am comandat reperul pe original si astept sa vina. Sunt surprins ca e doar 250 lei tot manerul cu totul.

Service?
Dupa ce am luat-o i-am schimbat distributia, uleiul si filtrele + setul complet de accesorii, toate piesele pe original. Au fost foarte ieftine fata de ce eram eu obisnuit de la alte marci.
Am cumparat 4 cauciucuri Pirelli si cam asta e tot.
Nu mi s-a ars nici macar un bec pana acum.

Modificari?
I-am comandat capacele de oglinzi argintiu mat din catalogul de accesorii.
I-am comandat presurile originale de mocheta cu inscriptia "MiTo" pe rosu.
Dupa o tentativa esuata de a face retrofit la un Uconnect 5" de MiTo 2015, am montat o navigatie Sony care stie si Apple CarPlay, implicit Waze pe ecran, telefon si redare muzica prin Bluetooth.

Concluzie: sunt foarte multumit de achizitie dupa jumatate de an. Este fix ce trebuie masinuta, perfecta pentru oras, dar face fata fara probleme si unui mers pe autostrada la 130-140 constant, la un consum foarte ok.


Attachments:
IMG_1577.JPG
IMG_1577.JPG [ 3.88 MiB | Viewed 1352 times ]
IMG_1574.JPG
IMG_1574.JPG [ 3.43 MiB | Viewed 1352 times ]
Top
   
PostPosted: 12 Jul 2020, 21:22 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3648
Car: Carla
Location: Tim/Buc
S-o stapanesti sanatos si sa te convinga sa ramai posesor de Alfa! Foarte pertinente observatiile tale, MiTo chiar e o masina care poate fi intretinuta usor cu piese originale.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2020, 22:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 11:01
Posts: 2654
Car: Spider & 156 SW
Location: Timisoara
Felicitari pentru achizitie, sa o stapanesti sanatos! :D

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0T.S. Giallo Zoe - 2002
Alfa Romeo 156 SW 1.8 T.S. Nero Metallico - 2003
Fiat Panda 1.2 Rosso - 2008
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTDm Nero Mate - 2004
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 T.S. Grigio Sterling - 2001


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2020, 23:18 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7554
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
Sa te bucuri de ea multi ani


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2020, 10:06 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 998
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Bine ai venit si felicitari! Acceasi peripetie o am si eu cu rotile chiar acum. Cred ca e o harababura cu listele europene de omologare.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2020, 17:43 
Offline

Joined: 26 May 2020, 22:32
Posts: 8
Car: Alfa MiTo
Va multumesc!
Cu siguranta nu va fi ultima Alfa Romeo, pentru ca se pare ca m-am virusat si eu cu toate cliseele alea cu "soul and passion". :lol:
Are atatea imperfectiuni incat pare ca e... vie cumva, nu stiu cum sa explic, doar voi posesorii de Alfa intelegeti asta. Cel mai tare imi place cum vasul de lichid de parbriz are o gura de umplere foarte ingusta si e plasat fix langa ceva panou de sigurante si tot felul de cablaje. Iar ca veni vorba de cablaje, pe langa ca sunt la vedere, au si niste izolatii facute parca de niste copii, unele fire le-am reizolat eu cu banda, sa nu cumva sa ajunga apa prin zona si sa am alte probleme.
Cat inca era frig, mai erau zile cand pur si simplu martorul din bord de la usile frameless ramanea aprins, desi geamul se retragea in usa, si trebuia sa inchid usa de vreo 10 ori sa se stinga. :lol:
Dar astea eu pur si simplu nu le consider "probleme". Am avut masini de la producatorul cu modele de coli de hartie, acolo intr-adevar le poti numi "probleme".

Cat despre multi ani, nu cred ca va sta atata la mine, deja vreau sa incerc si o Giulietta. :)
Pana atunci, o sa tin acest jurnal, cu bune (multe pana acum) si rele (putine, si sper sa ramana asa).


Top
   
PostPosted: 15 Jul 2020, 10:59 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1644
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
ivladbogdan Quote:
Are atatea imperfectiuni incat pare ca e... vie cumva, nu stiu cum sa explic, doar voi posesorii de Alfa intelegeti asta. Cel mai tare imi place cum vasul de lichid de parbriz are o gura de umplere foarte ingusta si e plasat fix langa ceva panou de sigurante si tot felul de cablaje. Iar ca veni vorba de cablaje, pe langa ca sunt la vedere, au si niste izolatii facute parca de niste copii, unele fire le-am reizolat eu cu banda, sa nu cumva sa ajunga apa prin zona si sa am alte probleme.
Da da, inginerie dubioasa italiana = suflet si pasiune. :lol: :lol: :lol:

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2020, 01:20 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5910
Location: Brasov... oarecum.
ivladbogdan Quote:
... masini de la producatorul cu modele de coli de hartie...
Priceless... :lol: Nici tu nu esti pe craca ta....

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2020, 21:15 
Offline

Joined: 26 May 2020, 22:32
Posts: 8
Car: Alfa MiTo
Gata, am schimbat si manerul de usa dreapta.
E foarte tare ca nu poti cumpara doar acel capacel care aparent este boala comuna la ele, ci trebuie sa cumperi tot manerul cu totul, in total 3 piese vin in pachet. Partea buna e ca e doar 250 lei piesa pe original, livrata in 10 zile ce-i drept.

Montajul este super simplu.
Se deschide usa si cum privesti pe interiorul usii la nivelul manerului de usa este un mic capacel negru de plastic, se scoate cu ceva ascutit, iar in spatele lui este un surub cu T20. Se desface acel surub, iar apoi se trage de manerul de usa ca si cum ai vrea sa deschizi usa, iar in acelasi timp se trage de maner in spate. Va iesi fara probleme afara.
Se monteaza apoi manerul cel nou impingand in fata, apoi se monteaza acea piesa de plastic de sub capac, iar la final se monteaza prin apasare capacul buclucas.
Recomand sa se greseze cu ceva spray manerul, pentru ca si cel nou face exact ca si cele vechi de 10 ani pe masina, si anume are tendinta sa ramana blocat pe deschis cand tragi de el. L-am gresat si acum functioneaza perfect. :)

Codul pentru reperul original este: 0156099956 - usa dreapta.


Urmeaza sa investighez de ce uneori imi sta iluminat doar jumatate din panoul de clima. :)


Top
   
PostPosted: 06 Sep 2020, 14:56 
Offline

Joined: 26 May 2020, 22:32
Posts: 8
Car: Alfa MiTo
Am mai pus intre timp vreo 1000 km fara niciun fel de probleme, am sarit recent de 117k.
Am facut de curiozitate un test de consum minim la drum intins, DN+A pe o distanta de 115 km.
La o viteza medie de 70 km/h am reusit ce n-am reusit vreodata cu o benzinara, anume un consum de 5.3L/100 km pe bord si undeva la 5.5 calculat la pompa, in conditiile in care m-am scapat vreo 5 km pe A cu 150 km/h. Pana la momentul ala arata 4.9L/100 km :lol:
La intors am mers ceva mai repede, cu depasiri (da, poate depasi si masina asta la 78 cp, pentru ca e usoara si o ajuta cutia in 6 foarte mult), consumul final pe aprox 240 km fiind de 6L/100 km in cap, atat pe bord cat si la pompa.
In oras se invarte undeva la 9 cu aer conditionat.

Ma declar extrem de multumit SI din punctul asta de vedere.
Tot ii caut sa-i bag ceva de vina, dar nu reusesc nici cum.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2021, 20:41 
Offline

Joined: 26 May 2020, 22:32
Posts: 8
Car: Alfa MiTo
125k si ceva de km and counting, masina este daily driver.
Am mai schimbat intre timp bieletele antiruliu pe fata (Lemforder), cea de pe stanga a cedat dintr-o data si a inceput sa scartaie de mama focului de am crezut ca s-a rupt un arc sau ceva... Vreo 200 lei toata distractia.
De asemenea, am schimbat recent simeringul de la planetara din stanga, am observat intamplator ca incepuse sa curga destul de binisor pe acolo uleiul de cutie de viteze. Simering OEM + 2L de ulei de cutie Petronas Tutela Matryx + manopera = 250 lei sau ceva de genul.
Prin iarna am schimbat si simeringul de la cautator de la cutia de viteze, tot asa, vreo 50 lei OEM si s-a schimbat in 20-30 minute.
Foarte, foarte ieftina intretinerea si foarte usor de lucrat la ea, bine si pt mecanic, bine si pt buzunarul meu. :)
A mai refuzat azi-iarna sa retraga geamul sub rama si a trebuit sa ma rog putin de ea pana sa faca asta si sa stinga martorul din bord. Aparent nu ii place frigul. :lol:
Consumul de benzina nu imi sare de 10% cu A/C pornit in oras, ceea ce este foarte bine.

Sunt foarte multumit.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]