It is currently 12 Dec 2017, 00:10

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 05 Oct 2017, 20:54 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 248
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cazul meu , masina inmatriculata in Bulgaria cu gazul trecut in cartea mare ,la ei scrie ca masina are si gaz ,nu este trecut tipul reductorului si butelia ca la noi .
La noi cei de la RAR verifica in special butelia de gaz si reductorul , la butelie ii intereseaza sa fie in termenul de valabilitate ,capacitatea si seria buteliei iar la reductor (plaman) ii intereseaza in primul rand sa il poata identifica , deci trebuie sa aiba eticheta cu firma si modelul reductorului sau aiba ștanțate aceste lucruri.

De exemplu eu aveam dezlipita eticheta cu firma si modelul reductorului si cei de la RAR nu l-au putut identifica ca sa verifice numarul de omologare.
Neputand sa identifice reductorul nu sa putut elibera Cartea de Identificare a Vehiculului daca vreau sa o inmatriculez cu GPL-ul pe ea , pana la urma am gasit eticheta reductorului , am dat-o la RAR dar nu stiu daca se poate face ceva ,aici pot sa faca doar o poza dupa eticheta si sa o trimita la centru ,si doar cei de la Bucuresti pot da un raspuns ,daca raspunsul este bun cei de aici pot elibera CIV-ul cu gpl-ul omologat ,daca cei de la Bucuresti considera ca nu este ok ,trebuie sa cumpar un alt reductor care sa se pupe cu instalatia si sa aiba datele de identificare vizibile. Si nu am fost singur la RAR ,am fost cu cineva care ii cunoaste foarte bine si tot nu a putut face ceva.
La GPL sunt mai stricti , cand este vorba de de masini pe benzina sau motorina lucrurile sunt mult mai simple.

Oricum ,este bine sa verificati instalatia de gaz la o firma care se ocupa de instalatii GPL inainte de a ajunge cu ea la RAR ca să fiti sigur ca sunt vizibile toate datele cerute de RAR si sa mearga treaba ca pe roate , eventual daca este vre-o problema sa o rezolvati inainte de RAR ,ca sa nu stati ca mine cateva zile in plus asteptand eliberarea CIV-ului


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2017, 20:35 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5479
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
In urma cu aproximativ 3-4 ani am montat pe 147 Facelift GPL. Am făcut operațiunea la un service specializat in București. După montaj mi-au eliberat factura + actele privind instalația.

Am mers la RAR in următoarea săptămâna, au verificat instalația+actele și cam atât. Am așteptat aprox 1h Pt înscrierile in CIV.

Mi s-au părut F ok inginerii de acolo. Poate suna dubios, însă cei de la RAR își fac treaba, așa cum trebuie făcută.

Nota 10 din partea mea!

O alta întâmplare a fost cu jantele la GT-ul negru.
In CIV erau trecute doar 16, iar când am ajuns acolo, au verificat și spre surprinderea mea, m-au întrebat 'doriți sa va trecem și celelalte dimensiuni compatibile, 17 și 18inch?'



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2017, 22:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 248
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Depinde mult si de ingineri ,fiecare cu felul lui , uni sunt mai amabili ,alti incearca sa se lege de orice ,doar sa arate ca sunt importanti.

In mod normal nu se leaga daca nu gasesc motive. La mine instalatia find de 11 ani se dezlipise eticheta dupa plamanul instalatiei ,la modelele mai noi ,numarul de omologare al reductorului de gaz este inscriptionat pe carcasa si pe eticheta lipita de reductor,chiar daca se pierde eticheta ramane ștanțat pe carcasa.

Cei de la RAR se iau dupa plaman sa treaca marca instalatiei , in CIV se trece plamanul instalatiei si butelia de gaz, atat in legatura cu gazul ,daca acestea sunt identificabile si sunt ok ,nu ar trebui sa aiba motive sa nu elibereze CIV-ul.

Inainte eram derutat cand ziceau unele persoane ca au instaltie Tomasetto ,eu credeam ca au toate piesele mai putin butelia facute de aceasta firma, dar de fapt ei aveau decat reductorul si multivalva , calculatorul si injectoarele erau alta marca.

Azi ,in cautarea mea dupa un reductor ,am vorbit cu singura firma din tara autorizata sa monteze marca pe care o am pe masina si persoana cu care am vorbit a zis ca au avut probleme cu RAR-ul din Constanta la unele instalatii noi care nu ar fi trebui sa puna probleme la alte RAR-uri.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2017, 17:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 248
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca este ceva mai complicat cu instalatile GPL montate in afara tarii si cu ceva ani vechime ,probabli pentru cei care au montat instalatia gpl in tara lucrurile se misca mai repede.

Initial am fost programat la RAR pe 3 octombrie , atunci nu au facut decat autentificarea , din cauza ca nu au identificat reductorul (plamanul de gaz) nu au putut sa imi scoata CIV-ul si ITP-ul ,pe data de 9 oct. am montat alt reductor nou si pe 12 octombrie dimineata cel care se ocupa de partea cu RAR-ul a inmatricularii a reusit sa intre cu masina , iar la acte strict legat de instalatia gpl ,am avut decat declaratia de comformitate data in momentul schimbarii buteliei de gaz, acum cateva luni in Constanta. Am intrebat la firmele care monteaza instalatii gpl din Constanta daca pot elibera si niste hartii pentru o eventuala montare a reductorului Zavoli ,dar cum era de asteptat nici o firma de aici nu este autorizata sa monteze Zavoli ,ei pot da decat o factura atat.
Cei de la SuperGaz Bucuresti sunt singuri autorizati sa monteze Zavoli ,am vorbit cu ei si au zis ca daca se schimba doar reductorul nu mai este nevoie de alte hartii , acum daca cei de la sediul cental al RAR-ului considera ca nu este suficient pentru omologararea instaltiei GPL doar declaratia de comformitate a buteliei de gaz si mai vor ceva asemanator si pentru reductor atunci lucrurile se complică .

Din cate am inteles cei de la RAR au termen de maxim 3 zile lucratoare sa elibereze CIV-ul ,tot la fel este ca să isi dea aceptul pentru o eventuala omologare.
La mine au trecut cele 3 zile si nici un raspuns din partea celor de la Bucuresti legat de o eventuala acceptare sau nu a instalatiei gpl.
Daca nici maine nu primesc un raspuns , o sa vorbesc cu inginerul care se ocupa de gpl sa mai sune la Bucuresti , ma gandesc ca nu ii sta gandul la problema mea ,din partea lor poti sa astepti mult si bine ca nu ii deranjeaza ,iar cei care se ocupa de inmatriculari fiind destul de solicitati nu isi bat capul cu probleme de genul asta , ii intereseaza sa iasa banu că au destui clienti de cand sa scos taxa iar doasarul poate sa stea mult si bine in birou.

Cam asa ar trebui sa arate actele buteliei montate in tara.


Attachments:
butelie1.jpg
butelie1.jpg [ 2.04 MiB | Viewed 471 times ]
butelie3.jpg
butelie3.jpg [ 2.95 MiB | Viewed 471 times ]
Top
   
PostPosted: 19 Oct 2017, 20:40 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 248
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa câteva zile de asteptare a aparut si raspunsul celor de la Bucuresti , nu a fost pe placul meu dar a sunat in felul rumator : Trebuie certificat comformitate transfer instalatie.
Nea inginerul de la RAR a zis ca stiu cei care monteaza GPL ce inseamna , cu o urma de indoiala am luat la rând toate cele 3 firme care monteaza instalatii gpl in Constanta , si dupa o vizita la fiecare raspunsul a fost negativ , nu sunt autorizati sa acorde certificat de comformitate instalatilor produse de Zavoli ,daca aveam alta fima gen Marini , Lovato se rezolva.
Am vorbit si la Bucuresti cu Supergaz ,singuri autorizati de RAR sa monteze Zavoli si au zis ca nu pot elibera un astfel de act pentru o instalatie care nu a fost montata de ei.
Am revenit la RAR in aceeasi zi cu raspunsul ca nu am de unde sa fac rost de aceea hartie , mi sa promis ca se mai insista si ca sunt sanse sa se rezolve.

Deci atentie mare cand cumparati o masina cu GPL pe ea , nu este necesar doar sa fie scrisa in carte ,trebuie sa aveti si actele de montaj cu cetificatul de comformitate si omologarile necesare pieselor instalate, inclusiv butelia sa fie valabila si sa fie trecuta si ea in actele gpl-ului.
In cazul meu , in cartea mare de Bulgaria aveam trecut doar benzina si gaz , si aveam actele doar de la butelia GPL , nu aveam acte pentru kitul de gpl din fata.
Acum există posibilitatea chiar daca aveti actele gpl-ului ok dar aceea firma nu exista in romania sa fie probleme.

Daca ma deranjeaza ceva este ca nu mi sa zis nimic de la inceput.
Pe 3 Octombrie cei de la RAR puteau sa zica foarte clar ca nu pot omologa instalatia pentru ca nu are acte de montaj pentru kitul fata, nu sa ma puna sa schimb plamanul de gaz degeaba ca dupa aceea sa imi ceara alte acte.

Daca nu se poate face nimic pana la urma exista 2 variante :
1.Sa demontez instalatia la o fimă specializata care imi da o hartie la mana ,după care sa ma prezint cu masina si hartia la RAR ca sa o verifice daca am scos instalatia.
2.Varianta mai simpla , cei de la RAR sa aiba nevoie doar de hartia prin care să specifice ca sa demontat instalatia ,fara sa fie nevoie sa merg cu masina la RAR .
In acest caz ,las instaltia pe masina ,si vorbesc cu respectivi sa imi dea doar hartia la mana .
Indiferent de situatie ma costa inca 250 lei ,tariful de demontat instalatie GPL. + 300 lei schimbat reductorul degeaba + 1650 lei inmatricularea cu asigurare 6 luni + 1000 lei butelie gpl noua = 3200 lei (700 euro),ca sa nu mai zi de cutie ,kit ambreiaj si manopera inca 400 euro investiti aiurea intr-o masina care daca o vand in cel mai bun caz recuperez cei 1100 euro investiti doar in ce am specificat mai sus.

Cel mai bine puneam frana la cheltuielile cu 166 , nu mai faceam nimic la ea ,stangeam bani si cumparam o masina mai putin pretentioasa si care se intretine mai usor pe care o repara orice mecanic mai rasarit.


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2017, 07:41 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 5479
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Gen Opel ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2017, 20:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 248
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Au mai trecut 2 saptamani degeaba.
Inginerul care se ocupa de masina cred are probleme cu memoria sau este rau intentionat. Inteleg ca au un volum mai mare de munca de cand sa scos taxa auto ,dar nu mi se pare normal sa rezolve persoane care au venit dupa mine si pe mine sa ma trateze cu durere undeva , el vorbeste frumos dar pare genul care nu se tine de cuvant, cu toate ca nu am venit singur, ci cu un intermediar care ii cunoaste pe toti.

Sambata 4 noiembrie am fost la RAR ,am vorbit cu el si a zis ca luni 6 octombrie imi da un raspuns clar legat de instalatia gpl a masini .
Luni am fost de munca si am trecut marti dimineata ,am vorbit cu el si uitase ca vorbise cu mine ca imi da un raspuns ,a zis sa ii las numarul de telefon si a spus ca ma suna in timpul zilei ,cum era de asteptat nu a sunat marti, a trecut si ziua de mercuri si nici un telefon , maine dimineata trec iarasi pe la RAR sa vorbesc cu inginerul ca poate a notat gresit numarul ,varianta destul de mica pentru ca il stie pe intermediarul cu care am fost si vorbea cu el.

Si asa au trecut pana acum 37 de zile de cand am fost cu masina la RAR pentru scoaterea CIV-ului , ITP-ului si Autentificare , din acestea sa eliberat doar Autentificarea care mai este valabila pana 1 decembrie , find liber si pe 30 Noiembrie (Sfantul Andrei) deci pot folosi autentificarea pana miercuri 29 octombrie , asta este ultima zi in care pot depune dosarul de inmatriculare. ITP-ul se elibereaza doar odata cu Cartea cand se inmatriculeaza prima data.
Mi sar parea aiurea ca dupa ce m-au pus sa schimb plamanul de gaz (300 lei) să nu treaca instalatia in carte.
Acum ma gandesc ca cel mai bine era sa zica de prima data ca nu poate omologa gpl-ul pentru ca nu are acte de montaj pentru kit-ul din fata si stiam ce aveam de facut , dadeam instalatia de la inceput ,veneam a doua zi cu ea la RAR si in 2-3 zile iesea CIV-ul si ITP-ul si nu mai asteptam atat ,iar cu instalatia de gaz o rezolvam eu in urmatoarele luni.

Daca masina are instalatie GPL dar nu are acte de montaj si nu este trecut in carte in mod normal va luati gandul de la CIV cu gpl-ul trecut .
Daca nu sunt acte de montaj (provenienta) dar este trecut in carte atunci sunt ceva sanse de rezolvare , oricum in ambele cazuri ma gandesc ca se rezolva daca se duce la RAR-ul principal din Bucuresti (Grivitei) cu persoana potrivita pentru ca acolo se poate discuta direct cu ingineri care au putere de decizie.
Ingineri locali tot la Bucuresti trebuie sa apeleze cand este vorba de GPL ,iar cei de la centru iau decizia de omologare sau nu a instalatiei GPL , la instalatile noi si masinile inmatriculate in tara in general se rezolva repede cu trecerea in carte, dar la cele montate in afara tarii si cu ceva ani vechime se pot lega de ele si sa ingreuneze eliberarea CIV-ului.


Top
   
PostPosted: 29 Nov 2017, 20:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 248
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Revin cu inca o completare , daca masina este inscrisa pe Bulgaria , in cartea mare la combustibil la mine de exemplu scrie din bulgareste in romana echivalentul la Benzina /Gaz dar problema este la traducerea in limba engleza care ar fi cam urmatoarea : Gasoline /Natural Gas , aici este o mica problema pentru ca ingineri de la RAR considera instalatia ca find pe Metan(CNG) cu toate ca daca era asa, Bulgari trebuiau sa scrie in limba lor benzina/metan si se stia o treaba pentru ca din cate am mai intrebat pe cei care lucreaza cu asigurarile bugaresti si stiu bine limba bulgara exista doar 2 variante : benzina/gaz care este echivalentul gpl-ului si benzina/metan , odata ce scrie in carte benzina/gaz inseamna ca este pe GPL , daca nu,era varianta cealalata scria benzina/metan ,dar in cazul meu probabil bulgari cand au scris traducearea gaz-ului din bulgara in engleza au dat-o in bara cu natural gas ,ceea ce nu cred ca este corect ca se confunda pentru cine nu intelege termenul de gaz in bulgara cu metanul daca se uita doar la traducerea in engleza.
Oricum, este diferenta mare la scris in limba bulgara intre газ (gaz ,echivalentul gpl ) si метан (Metan,CNG) ca sa fie confuzii ,dar daca cei de la KAT (RAR-ul Bulgaresc) sunt ”priceputi” la limba engleza atunci ii inteleg ca mai fac si greseli de genul asta ,sa traduca din газ in natural gas.
Deci daca aveti scris in cartea de Bulgaria la fel cum am scris in poza de mai jos , pregatitiva ca cei de la RAR sa considere instalatia pe Metan chiar daca aveti instalatie GPL.


Attachments:
Carte.jpg
Carte.jpg [ 32.97 KiB | Viewed 83 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited