It is currently 17 Jan 2021, 08:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2460 posts ]  Go to page Previous 195 96 97 98 99
Author Message
PostPosted: 09 Jan 2021, 09:39 
Offline

Joined: 04 Jul 2017, 11:41
Posts: 181
Car: Giulietta
Cred ca sunt pe subiect:

Recent am inceput sa il urmaresc pe baiatul acesta G’s garage pe fb si youtube.

In mare cumpara masini avariate din State si le pune pe picioare in Ro, mai exact SM.

El afirma ca filoseste piese originale si instructiunile producatorului.

Intamplarea face ca acum lucreaza la o giulia si daca rasfoiti le fb si yt gasiti mai multe info despre “restaurare”: costuri, probleme intampinate, explicatii.

https://youtu.be/mQ3pwK6iVj0

In primele lui video de pe yt explica cu detalii costuri si cam cum sta treaba cu adusul si reparatul masinilor din State. Inteleg ca el face asta de ceva ani.

Ca o concluzie, giulia de mai sus, am inteles ca costurile totale de cumparat, importat, reparat ajung in jurul sumei de 20k. Nu mai tin minte exact anul, dar era 2.0 benzina 280cp interior rosu si putini km.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2021, 13:00 
Offline

Joined: 06 Jan 2021, 19:39
Posts: 10
Car: several, actually
yux_mm Quote:
@jf: eu cred ca daca o rezolvi pe bune, cum am mai zis, intr-un atelier care sa iti dea si factura, depasesti binisor 20k de coco.
Inclusiv la noi preturile variaza intr-o marja de.. cred ca 100-300% functie de unde mergi, toate preturi cu factura. Unde 300% ar putea fi pretul reprezentantei unei anumite marci si 100% un service de tinichigerie mic.
Daca pe cel ieftin l-ai ales bine, diferenta intre ele e doar de reputatie. Sau, de multe ori, cel mic are o experienta mai bogata, avand o adresabilitate mai larga.
Si aici intervine urmatoarea problema: fara experiente anterioare la noi e foarte greu sa diferentiezi un service mic, dar bun de un cuib de carpaci. Ai foarte putine resurse de incredere la dispozitie ca sa poti face aceasta distinctie.
Astea fiind zise, partea de caroserie nu-i nimic extraordinar de dificil la masina aia, sunt operatiuni curente, principiile de lucru sunt independente de brand, iar complexitatea e redusa. Nu as sti sa estimez un pret fara sa stiu cat costa elementele de carbon si tot pachetul de radiatoare, dar daca ai vrea sa faci operatiunile astea pe o Giulia normala nu o scoti dauna totala nici la preturile de la noi, cele de reprezentanta.

Ca idee, la spate are nevoie cam de ce vezi la acest M3 https://www.aaautoworks.com/11-bmw-e92- ... el-repair/ plus un pic de timp pe masa de redresat caroserii. Pleaca la vopsit in aceeasi zi fara probleme.


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2021, 15:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5662
Location: Brasov... oarecum.
Eu, ipotetic vorbind, daca as da 28k de coco pe masina, plus cum zici tu sub 20k de coco pe reparatie, as vrea factura, un minim de garantie pentru lucrarea facuta si ceva asigurare a serviceului pentru, sa ii zicem generic, malpraxis. Mergand pe criteriile astea o sa tai din lista toate serviceurile mici si ramai cu cei mari si prin urmare cu preturile mari, deci, cam pe unde zic eu.
Apreciez ca esti optimist si ca ai mai facut asta sau ai trecut prin asta, dar eu elimin din start orice treaba de carpaci, fara asigurare, fara factura, fara experienta etc.

La banii astia, daca sunt implicat intr-un accident si iese prost vreu un expert sa imi spuna daca a iesit prost din cauza reparatiei sau nu. Si daca aia e de vina, nu vreau un proces civil cu SC NeaTinichigiulDeLaColt SRL, ci vreau ca asiguratorul lui sa plateasca traznaia iar apoi e treaba lui ce face.

Cam asta e logica acelor incadrari dinnstate de care zici, sau din alte tari UE. Ideea e sa elimini reparatul la colt de strada in cazuri de-astea mai complicate.

Oricum o dai, daca vrei treaba calumea zic ca iese peste 20k de coco

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2021, 09:12 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6622
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Eu zic ca daca vrei garanție cumperi o masina noua sau o masina cu garanție și ii faci casco. Tu vrei o masina de 80k sa o cumperi cu 28k, sa o repari cu 10-20k iar la final sa beneficiezi si de garanție? Și dacă ești tembel si dai cu ea într-un pom oamenii aia de la service sa tragă ponoasele pentru că tu nu ai adaptat viteza la condițiile de drum?

Nu e corect. O reparație rămâne o reparație si ti o asumi.

PS. Am vb la modul generic, deci nu o luați personal.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2021, 12:52 
Offline

Joined: 06 Jan 2021, 19:39
Posts: 10
Car: several, actually
E firesc sa fie controverse in orice domeniu. In ziua de azi probabil nici legea gravitatiei nu ar mai aduna unanimitate.
Revenind, o reparatie ca cea discutata aici e neproblematica si destul de comuna. O va garanta oricine fara probleme. La modul general, orice reparatie prin inlocuire nu prezinta probleme, iar scurtaturile se fac in general la solicitarea unui anumit gen de client, cel care nu are scrupule, ci e interesat strict de cel mai mic pret, indiferent de consecinte, in orice domeniu. Ii stiti cu totii, nu insist.
Desigur, puteti apela la un service mai mic sau mai mare, dar indiferent unde ar aiunge, lucrarea o va efectua o persoana, iar lucrul asta este cel mai important de retinut. Tinichigeria este un mestesug, iar experienta lucratorului este cel mai important factor de succes.
Din pacate, multe serviceuri mari isi trateaza asa si asa angajatii, bazandu-se ca reputatia le permite sa angajeze usor personal inlocuitor.
In absenta acestui aspect, ramane doar o chestiune de costuri. E un adevar general valabil ca platind, de exemplu, manopera dealerului platesti, pe langa munca prestata, si un procent micut din tot ce presupune el, de la cafeaua pe care ti-o ofera, la adresa sediului si la masina de serviciu a angajatului. E ok, daca asta iti doresti, dar sa o faci in cunostinta de cauza.
E ca si zborul cu avionul. Poti zbura la business sau superior sau chiar si la low cost, daca te poti lipsi de anumite servicii accesorii, dar primesti in continuare serviciul de baza, care-i, pana la urma, scopul demersului.


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2021, 18:03 
Offline
User avatar

Joined: 16 Aug 2011, 15:07
Posts: 512
Car: brera
Location: constanta
Yux si Nesquick voi vorbiti fara sa cititi ceva. Sau ati citit si nu intelegeti.

Masina aia a fost 11.000 euro licitata si adusa in Ro. Vreo 8-9000 euro reparatia.
Pretul final "la cheie" e de 20.000 euro pentru un 2.0 280 cai. Km putini. An 2019 (parca)
Ce 48.000 euro sau reparatii de 20.000 euro visati sau garantie. Scrollati pe pagina omului de facebook sa vedeti ce aduce si repara si dupa discutati de carpaci si nea srl.

_________________
Ex: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2021, 18:25 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6622
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Bre... eu vorbeam de qv-ul ala alb/gri :))

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2021, 01:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5662
Location: Brasov... oarecum.
Da, despre QV era vorba.

Nesquick & JF, reparatia se face la un anumit standard, de unde si reinscrierea/punerea pe piata masina incadrata fiind intr-o categorie. Ce explica JF despre masinile lovite si reparate in state. In UK exista cat.C, cat.D, etc pentru chestii similare. Adica masina facuta acordeon dar reparata la standarde. Fair enough tinichigeria e un mestesug, dar devine inginerie locul unde tai un lonjeron stramb si sudezi unul nou, daca il indrepti sau sudezi altul nou. Si cam despre asta e vorba cand zic reparatie la standarde si garantie pentru lucrare.

Una e sa sti sa sudezi frumos, si alta e sa sti unde sa sudezi.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2021, 08:39 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6622
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Da, din păcate la partea asta legislativa, in RO este haiducie. Nu exista o autoritate sa inspecteze lucrarea si sa o încadreze undeva.
@yux am inteles acum unde bati. Fair enough ceea ce spui si total de acord.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2021, 02:12 
Offline

Joined: 06 Jan 2021, 19:39
Posts: 10
Car: several, actually
yux_mm Quote:
Da, despre QV era vorba.

Nesquick & JF, reparatia se face la un anumit standard, de unde si reinscrierea/punerea pe piata masina incadrata fiind intr-o categorie. Ce explica JF despre masinile lovite si reparate in state. In UK exista cat.C, cat.D, etc pentru chestii similare. Adica masina facuta acordeon dar reparata la standarde. Fair enough tinichigeria e un mestesug, dar devine inginerie locul unde tai un lonjeron stramb si sudezi unul nou, daca il indrepti sau sudezi altul nou. Si cam despre asta e vorba cand zic reparatie la standarde si garantie pentru lucrare.

Una e sa sti sa sudezi frumos, si alta e sa sti unde sa sudezi.
Nu toti producatorii au specificata o pozitie a taieturii de inlocuire partiala, dar evident, atunci cand exista ea e obligatorie. Acum, din cazurile vazute de mine, in majoritate pozitia specificata e cea de bun simt si considerentele care o dicteaza sunt mult mai simple, anume sa te fereasca de spume, nervuri sau alte features sub si sa fie compatibila cu lungimea elementului de schimb sau sa poti masura o anumita dimensiune de control intre doua repere.
In vasta majoritate a cazurilor e pozitia pe care oricum executantul ar fi preferat-o, sau una din ele, cand sunt mai multe optiuni. Si, daca te respecti, e mai ieftin sa cumperi manualul de service decat sa astepti o saptamana doua clipsuri rupte. Iar toate celelalte informatii vin bonus.
Despre indreptat nu are rost sa vorbim decat in cazuri limitate unde e vorba de abateri minore, sau defectul nu e unul eliminatoriu iar inlocuirea presupune o interventie mult mai mare. Elementele de tabla sunt mult mai ieftine decat costul unui far, de exemplu, iar manopera de remediere costa si ea. Nu acolo se obtin mari economii. Chiar si in cazul asta, toti cei din domeniu stiu care defecte se permit a fi reparate si care se rezolva prin inlocuire, e o informatie absolut general cunoscuta. Din pacate, unii se lasa convinsi sa repare si ce nu ar trebui, dar genul asta de prestatori au o clientela specifica.
Din nou, nu stiu daca vorbim de acel Quadrifoglio gri sau la modul general, pentru ca daca vorbim despre el, asa cum am mai zis, nu are nevoie de mai mult decat interventii pe coaja exterioara, care-i rutina oriunde mergi, si nu ridica probleme de siguranta si doua trageri pe ici pe colo care-s rutina pentru oricine detine masa de redresat caroserii si-s admise la toti producatorii.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2460 posts ]  Go to page Previous 195 96 97 98 99

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited