It is currently 05 Dec 2020, 05:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Aditiv in ulei?
PostPosted: 21 Jul 2020, 11:46 
Offline
User avatar

Joined: 22 Jun 2018, 11:21
Posts: 53
Car: Giulietta 2.0 JTDM
Location: Bucuresti S4
Salutare!

Avand in vedere ca am atins pragul de 200k km si ca folosesc masina (2.0 JTDM) predominant in oras, ma gandeam ca la urmatorul schimb de ulei sa folosesc un flush apoi sa adaug un aditiv pentru protectie si reducerea frecarii in motor.

In cartea de service am toate reviziile de garantie facute in Italia, apoi cele facute de cand masina este in tara. Italienii le-au facut la 25-30000, eu le fac la maxim 10000 km sau 12 luni iar acum as vrea sa adaug pasii astia, flush ulei si aditiv la fiecare revizie alaturi de uleiul full sintetic.

Aveti ceva recomandari de aditiv pe care l-ati folosit?


Multumesc mult!

_________________
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 2012 (Giuli)
Alfa Romeo 147 1.6TS 2001 (Italianca)

________________________________________
Also a biker :D Honda CB650F 2016 (Râzi)
---------------------------------------------------------
La meccanica delle emozioni!


Top
   
 Post subject: Re: Aditiv in ulei?
PostPosted: 21 Jul 2020, 11:57 
Offline

Joined: 06 Nov 2015, 18:03
Posts: 210
Car: Alfa 159 2.0 jtdm sw
Location: Cluj Napoca
La 10 mii făcut schimbul nu cred ca ai nevoie de aditiv, uleiurile de azi vin cu pachete de aditivare foarte bune care nu prea necesită și altceva. Tot ce contează e sa folosești un ulei de calitate care sa respecte norma Fiat 9-55535-S1, ulei 5w30.
Eu la 2.0 meu ajuns între timp la 275 k km nu am băgat niciodată aditivi și nici nu o sa o fac, ca ulei după multe încercări am rămas la Ravenol 5w30 vmp usvo și sunt foarte mulțumit, nu am ce reproșa.


Top
   
 Post subject: Re: Aditiv in ulei?
PostPosted: 21 Jul 2020, 12:21 
Offline
User avatar

Joined: 22 Jun 2018, 11:21
Posts: 53
Car: Giulietta 2.0 JTDM
Location: Bucuresti S4
andrey_r Quote:
La 10 mii făcut schimbul nu cred ca ai nevoie de aditiv, uleiurile de azi vin cu pachete de aditivare foarte bune care nu prea necesită și altceva. Tot ce contează e sa folosești un ulei de calitate care sa respecte norma Fiat 9-55535-S1, ulei 5w30.
Eu la 2.0 meu ajuns între timp la 275 k km nu am băgat niciodată aditivi și nici nu o sa o fac, ca ulei după multe încercări am rămas la Ravenol 5w30 vmp usvo și sunt foarte mulțumit, nu am ce reproșa.
Am folosit Shell 5w30, inca nu am incercat Ravenol dar o sa il am in vedere la un schimb viitor. Pe langa Shell am folosit Selenia WR 5w30. Il aditivez pentru ca sunt maniac sa zic asa, am foarte mare grija de partea mecanica si un ajutor in plus nu cred ca e rau.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 2012 (Giuli)
Alfa Romeo 147 1.6TS 2001 (Italianca)

________________________________________
Also a biker :D Honda CB650F 2016 (Râzi)
---------------------------------------------------------
La meccanica delle emozioni!


Top
   
 Post subject: Re: Aditiv in ulei?
PostPosted: 21 Jul 2020, 13:48 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1593
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
orzancatalin Quote:
Il aditivez pentru ca sunt maniac sa zic asa, am foarte mare grija de partea mecanica si un ajutor in plus nu cred ca e rau.
Mai bine fii maniac asa si continua sa faci schimbul de ulei si filtre la intervale de sub 10k km cu specificatiile recomandate de producator. Cum ti-a zis si colegul Andrei, uleiurile moderne, in special cele sintetice sunt suficient aditivate.

Atat timp cat folosesti un ulei modern, rolul unui aditiv suplimentar e fix pix. Poate daca foloseai uleiuri minerale din 1980 ar fi avut sens aditivul, dar chiar si asa foarte discutabil fara o analiza chimica a uleiului folosit din motor.

Echivalentul la ce vrei sa faci e mersul la biserica si rugatul sa nu-ti sara distributia. :lol:

LE: vezi ca avem threadul cu uleiuri AICI, ai material de citit acolo pentru o saptamana.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
 Post subject: Re: Aditiv in ulei?
PostPosted: 21 Jul 2020, 15:07 
Offline
User avatar

Joined: 03 Sep 2018, 16:56
Posts: 85
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Popesti-Leordeni
Nici eu nu îți recomand aditivi. Mai bine pui un ulei premium si aia e.

Eu la a mea ii puneam Luiqi Moli si il recomand cu încredere. (1.9 cu DPF)


_________________
°°° ▽ °°°


Top
   
 Post subject: Re: Aditiv in ulei?
PostPosted: 22 Jul 2020, 13:24 
Offline
User avatar

Joined: 22 Jun 2018, 11:21
Posts: 53
Car: Giulietta 2.0 JTDM
Location: Bucuresti S4
istratefg Quote:
Nici eu nu îți recomand aditivi. Mai bine pui un ulei premium si aia e.

Eu la a mea ii puneam Luiqi Moli si il recomand cu încredere. (1.9 cu DPF)
Salut, Florin! :D Raman pe ulei premium atunci!

_________________
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 2012 (Giuli)
Alfa Romeo 147 1.6TS 2001 (Italianca)

________________________________________
Also a biker :D Honda CB650F 2016 (Râzi)
---------------------------------------------------------
La meccanica delle emozioni!


Top
   
 Post subject: Re: Aditiv in ulei?
PostPosted: 23 Jul 2020, 22:59 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 78
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Este mult folclor pro si contra aditiei de zemuri miraculoase in ulei. Eu nu pot vorbi decat din propria experienta. Am folosit de peste 30 ani MoS2. Am aflat despre bisulfura de molibden in anul III, cursul de tribologie. Cand am si avut parte de o demonstratie cu si fara in ulei. Am avut norocul sa am acces la ea inainte de "89. La IOR era din belsug, se pudra de ex pe obturatorul obiectivelor foto. Am folosit in toti anii astia in motor si cutia de viteze la toate masinile avute, (inclusiv Dacia pe care am avut-o toti, ma rog cine a apucat). Creste semnificativ onctuozitatea uleiului, fapt care nu poate sa strice. E inutil sa specific ce consecinte are asta. Nu pot spune nimic despre consumuri de combustibil ca nu am mers niciodata fara MoS2 ca sa pot compara.
Pot sa spun ce am constatat fizic pe organe de masini care au beneficiat sau nu in exploatare de lubrifiere cu aditie de MoS2.
Am constatat ca suprafetele de frecare expuse utilizarii indelungate de MoS2 au o nuanta cenusie pe care nu o intalnesti la piese similare din motoare care au avut parte de ulei normal. Chiar spalate cu solventi suprafetele respective nu pierd nuanta cenusie si au un tuseu "unsuros" (pe o suprafata degresata degetul se impaneaza si aluneca intermitent, pe suprafata cenusie amintita nu).
Acum cate ceva despre masuratori, spre exemplu la un 2,4 TD Fiat Croma cu 380k km (270k facuti de mine cu MoS2) manetoanele aveau uzura -0,03-0,04 mm cu ovalitate -0,02 iar cilindri + 0,05 cu ovalitate +0,02. Le am in cap pentru ca atunci cand am renuntat la exploatarea masinii am facut niste constatari care m-au marcat si am luat aminte felicitandu-ma pentru alegerile facute. Paranteza, cifrele de mai sus au semnificatie pentru cine are in portofoliu lucrari curente de reparatii motoare. Din pacate in ziua de azi, cand in dezmembrari cad motoarele pe ei,, nu mai este justificata economic RK de motor.
La cutii de viteze avute in exploatare (undeva > 1.000.000 km cu ce masini am folosit personal) nu am schimbat decat simeringuri. Nu au uruit, nu au agatat, nu au vajait, fluierat.
Un exemplu, Mitsubishi L200 , de nou, folosit 9 ani, 200k km, l-am dat unui prieten cu flota de sase L200 pentru ca niciunul din ale lui nu se auzea asa bine desi aveau km mai putini. Si al meu si ale lui luate cand a fost piata plina prin 2006 de L200 facute pentru Orientul Mijlociu .
In final, e alegerea fiecaruia daca sa "boteze" sau nu uleiul ce-l foloseste. Eu am impartasit doar experienta personala intinsa pe multi ani si multi km.


Top
   
 Post subject: Re: Aditiv in ulei?
PostPosted: 26 Jul 2020, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 22 Jun 2018, 11:21
Posts: 53
Car: Giulietta 2.0 JTDM
Location: Bucuresti S4
adrianlucian Quote:
Este mult folclor pro si contra aditiei de zemuri miraculoase in ulei. Eu nu pot vorbi decat din propria experienta. Am folosit de peste 30 ani MoS2. Am aflat despre bisulfura de molibden in anul III, cursul de tribologie. Cand am si avut parte de o demonstratie cu si fara in ulei. Am avut norocul sa am acces la ea inainte de "89. La IOR era din belsug, se pudra de ex pe obturatorul obiectivelor foto. Am folosit in toti anii astia in motor si cutia de viteze la toate masinile avute, (inclusiv Dacia pe care am avut-o toti, ma rog cine a apucat). Creste semnificativ onctuozitatea uleiului, fapt care nu poate sa strice. E inutil sa specific ce consecinte are asta. Nu pot spune nimic despre consumuri de combustibil ca nu am mers niciodata fara MoS2 ca sa pot compara.
Pot sa spun ce am constatat fizic pe organe de masini care au beneficiat sau nu in exploatare de lubrifiere cu aditie de MoS2.
Am constatat ca suprafetele de frecare expuse utilizarii indelungate de MoS2 au o nuanta cenusie pe care nu o intalnesti la piese similare din motoare care au avut parte de ulei normal. Chiar spalate cu solventi suprafetele respective nu pierd nuanta cenusie si au un tuseu "unsuros" (pe o suprafata degresata degetul se impaneaza si aluneca intermitent, pe suprafata cenusie amintita nu).
Acum cate ceva despre masuratori, spre exemplu la un 2,4 TD Fiat Croma cu 380k km (270k facuti de mine cu MoS2) manetoanele aveau uzura -0,03-0,04 mm cu ovalitate -0,02 iar cilindri + 0,05 cu ovalitate +0,02. Le am in cap pentru ca atunci cand am renuntat la exploatarea masinii am facut niste constatari care m-au marcat si am luat aminte felicitandu-ma pentru alegerile facute. Paranteza, cifrele de mai sus au semnificatie pentru cine are in portofoliu lucrari curente de reparatii motoare. Din pacate in ziua de azi, cand in dezmembrari cad motoarele pe ei,, nu mai este justificata economic RK de motor.
La cutii de viteze avute in exploatare (undeva > 1.000.000 km cu ce masini am folosit personal) nu am schimbat decat simeringuri. Nu au uruit, nu au agatat, nu au vajait, fluierat.
Un exemplu, Mitsubishi L200 , de nou, folosit 9 ani, 200k km, l-am dat unui prieten cu flota de sase L200 pentru ca niciunul din ale lui nu se auzea asa bine desi aveau km mai putini. Si al meu si ale lui luate cand a fost piata plina prin 2006 de L200 facute pentru Orientul Mijlociu .
In final, e alegerea fiecaruia daca sa "boteze" sau nu uleiul ce-l foloseste. Eu am impartasit doar experienta personala intinsa pe multi ani si multi km.
Unde gasesc asa ceva? :D

_________________
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 2012 (Giuli)
Alfa Romeo 147 1.6TS 2001 (Italianca)

________________________________________
Also a biker :D Honda CB650F 2016 (Râzi)
---------------------------------------------------------
La meccanica delle emozioni!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited