It is currently 25 Aug 2019, 12:50

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 143 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6
Author Message
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 30 Jan 2019, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7018
Car: 156GTA/Giulia Veloce
Location: Bucuresti
Ai lasat masina pe roti dupa montajul franelor?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------
Alfa Romeo Giulia 2.0T AT Veloce
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo 156 2.4 mJTD 20v TI
ex:Alfa Romeo 166 2.4 mJTD 20v Sportronic
ex:Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 31 Jan 2019, 08:21 
Offline
User avatar

Joined: 04 Mar 2017, 17:46
Posts: 92
Car: Gtv V6TB
Location: Brasov
Imi amintesc ca ai zis la un mom dat ca dupa ce o las pe roti, va atinge undeva. E inca suspendata pe elevator, deci nu am apucat sa verific.

_________________
'96 Alfa Romeo GTV V6TB
'94 Toyota Celica T20 GT SS
'91 Nissan Primera P10 eGT highport
'91 VW Golf Mk2
'84 Audi 80 B2 turbodiesel

ex: '88 Renault 21 Turbo
ex: '93 Alfa 155 2.0 T.S.


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 31 Jan 2019, 14:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2014, 14:55
Posts: 1083
Car: Spider 916
Location: Bucuresti
VictorBV Quote:
Imi amintesc ca ai zis la un mom dat ca dupa ce o las pe roti, va atinge undeva. E inca suspendata pe elevator, deci nu am apucat sa verific.
S-ar putea sa trebuiasca sa raschetezi din fuzete :)

Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk



Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 01 Feb 2019, 14:53 
Offline
User avatar

Joined: 04 Mar 2017, 17:46
Posts: 92
Car: Gtv V6TB
Location: Brasov
Ramane suspendata pana dupa ce ii fac distributia. O sa ma uit la fuzete dupa ce o las pe roti. :peace:

_________________
'96 Alfa Romeo GTV V6TB
'94 Toyota Celica T20 GT SS
'91 Nissan Primera P10 eGT highport
'91 VW Golf Mk2
'84 Audi 80 B2 turbodiesel

ex: '88 Renault 21 Turbo
ex: '93 Alfa 155 2.0 T.S.


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 06 Feb 2019, 10:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Mar 2017, 17:46
Posts: 92
Car: Gtv V6TB
Location: Brasov
Salutare

va fi un post mai lung, incerc sa il tin cat mai structurat si usor de parcurs.

1. Update legat de treaba cu fuzetele - am lasat-o pe roti si am impins-o ca sa se aseze suspensia. Nu imi atinge nimic. In ambele parti imi intra o foaie impaturita in 4 intre disc si brat. Probabil ca se datoreaza faptului ca nu am facut nicio modificare suspensiei. Arcurile si amortizoarele sunt specificatie stoc...habar nu am.

2. Incerc sa obtin o parere. Im momentul de fata sunt intr-o dilema - exista 2 posibilitati de a obtine putere:

- in Cehia exista o firma care face chipuri pentru modelul asta. Printre altele modifica avansul (recomanda benzina 98) si parametrii turbinei - ar promite aprox +20-30 cai si ceva raspuns mai bun in ture joase. Totul fara nicio alta modificare. Desi pare cam obscura solutia, am gasit pe net oameni care au folosit aceleasi chipuri si au mers ani de zile fara probleme. E practic o replica a vestitelor chipuri de la Squadra. (cost aprox 200 EUR)
- in Franta exista un tip (Cedric Petitgerard) care a experimentat destul de mult pe modelul asta si a reusit la un mom dat pe masina lui sa obtina peste 350 cai. In momentul de fata el are cip cu harti pentru modelul asta, insa cu axele de 155 V6 (pe care le am cumparat si eu) boost pe la max 1.3 si totul stoc - 246cp si 320 nm + limitare la 6.9K rpm. Cost 300 EUR chipurile + 170 EUR axele (le am deja)+ munca

Acum chiar nu stiu care ce sa aleg - sincer ma incanta sa schimb axele pentru ca, dincolo de cifre, ele ofera un raspuns mai bun si putere mai utilizabila. Doar ca pentru asta am nevoie sa fac o mica modificare unei axe si exista evident deranjul de a schimba fizic axele in chiuloase. Pe de alta parte, e fain si sa stii ca doar inlocuiesti chipurile in cele 2 ECU si ... atat. Nu faci la fel de multa putere, dar nici nu te faci de rusine cu ea. Orice pareri sunt binevenite.

3. Am inceput sa dezmembrez a doua masina de piese. Din moment ce am o a 3a masina tot pentru piese, ma gandeam sa mai impart din ele. Nu incererc sa fac afaceri, ci mai degraba sa sustin "microbul". Asa ca daca exista oameni care cau nevoie de anumite repere de GTV (TB), va rog sa ma anuntati.

Urmatoarea etapa e sa schimb distributia.

Mai postez aici pe parcurs.

Toate cele bune!

_________________
'96 Alfa Romeo GTV V6TB
'94 Toyota Celica T20 GT SS
'91 Nissan Primera P10 eGT highport
'91 VW Golf Mk2
'84 Audi 80 B2 turbodiesel

ex: '88 Renault 21 Turbo
ex: '93 Alfa 155 2.0 T.S.


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 06 Feb 2019, 12:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5057
Location: Brasov... oarecum.
Inainte de toate verifica turbina daca suporta orice fel de boost mai mare decat stoc. Degeaba ii adaugi putere daca in 20k km iti plesneste turbina sau incepe sa supureze ulei mai ceva ca un porc sange de ignat.
Apoi toate furtunele, conexiunile si motorul in general. Mai multa putere inseamna mai mult efort pus pe fiecare componenta a motorului si transmisiei (rulmenti, planetare, cutie, etc). Nu uita ca e o masina cu o varsta respectabila, iar timpul si-a pus amprenta.
Cutia, ce cuplu suporta? sa nu o uzezi prematur...
Acum o alta poveste ar fi cum pui puterea aia la sol. Eu iti recomand niste cauciucuri premium, care vin cu un cost. Ca degeaba o urci in 250cp daca incepe sa invarta o roata ca nebuna pe niste cauciucuri Tiger, Barum sau mai stiu eu ce. Era o reclama la Pirelli parca: power is nothing without control.
Cu franele am inteles ca ai rezolvat-o, deci se si opreste acum.
Nu ma pricep prea bine, dar un LSD ar merge. Totusi, tre vazut daca pe o arhitectura McPherson functioneaza. Gurile rele zic ca mai mult rau face, dar cum ziceam, nu sunt expert. Stiu ca pe double wishbone e magic :yeee: Deci merita investigat.
Radiatorul. O sa ai racire suficienta? din cate stiu Busso are obiceiul sa se incinga destul de bine. Nici spatiul din compartimentul motor nu il prea ajuta. Deci pune in vedere si aspectul asta, de verificat radiator, eventual de inlocuit cu unul mai mare, sau cu o capacitate de racire mai mare. In plus, caldura excesiva si trecerea timpului au copt mai bine tot ce inseamna element de plastic sau cauciuc.
Radiator de ulei: nu stiu daca modelul asta are, dar merita investigat daca se poate instala ceva aftermarket sa ajute racirea in eventualitatea cresterii puterii.

Daca ma intrebi pe mine as face in felul urmator:
- verificat turbina, reconditionat daca e nevoie
- inlocuit furtune turbo cu silicon sau teava metalica (e ceva mai prompta in raspuns la apasarea pedalei)
- bucse de poliuretan (e mai fasneata pe curbe, ceea ce se poate traduce prin abordarea mai vanjoasa a curbelor. Nu o sa fie mai rapida la plecarea de la stop, dar asta te intereseaza? sau sa fi mai rapid overall din A in B?)
- bare de torsiune si bare de rigidizare fata-spate cu specificatii superioere celor stock
- o suspensie usor mai coborata si mai rafinata decat cea stock, arcuri si amortizoare. Mai ales amortizoare! (vezi avantajele de la partea cu bucsele)
- jante usoare (vezi teoriile cu masa nesuspendata)
Oveall, masina o sa se simta mai rapida si mai infipta, chiar daca performantele o sa fie tot acolo, nemodificant puterea si cuplu.
Apoi, as adauga acele axe cu came, daca zici ca sunt mai agresive, si as optimiza softul pentru ele. Probabil ca iti va aduce si un plus de putere dar nu 50cp in plus, ci mai putin. Posibil mult mai putin. Dar din nou, masina se va simti mult mai bine fara sa pui efort suplimentar pe componente.

Ce vreau sa punctez este ca mi se pare mai important sa reusesti eficientizezi ceea ce ai disponibil in termeni de putere, decat sa adaugi dar sa nu o poti pune la sol.

Mno, cred ca am un post mai lung ca al tau :lol: , dar daca tot ai cerut opinii...

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 06 Feb 2019, 15:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Mar 2017, 17:46
Posts: 92
Car: Gtv V6TB
Location: Brasov
Apreciez lista cu verificari :) O sa incerc sa punctez la fiecare punct in parte.

Incep prin a spune ca eu nu vreau ca masina asta sa fie pentru circuit, ci mai degraba pentru plimbari de seara / drumuri lungi relaxate cu inca cineva in dreapta. Orice ii faci, masina asta nu va fi niciodata un atlet adevarat (tractiune fata, motor greu pe fata, masa totala de peste 1,4t). Trec la punctele enumerate

- furtune turbo + racire luate la mana (de pe ambele masini) si cele mai bune montate inapoi cu coliere noi - e drept sunt OEM, dar nici nu tintesc sa fac boost prea mare
- planetarele sunt bune, au primit burdufe noi
- cutia c503 e cea mai strong dintre toate cutiile folosite pe Busso. Eu tintesc sa cresc puterea cu maxim 20 % deci nu prevad probleme aici. La ambreiaj trebuie vazut
- cauciucuri Conti Sport - ca sa pui puterea jos, diferenta o face mai degraba un Q2. E o modificare comuna sa se puna Q2 pe GTV V6, dar ai dreptate si cauciucurile sunt foarte importante.
- radiatorul e nou. E adevarat, V6 degaja multa caldura, dar sistemul de racire este gandit sa faca fata. Eu nu am o certitudine, dar din ce au incercat altii prin lume, intercoolerul, radiatorul de racire si cel de ulei stoc fac fata pana pe la 280 cai (cu toate astea, dupa mine orice depaseste 250 cai, ar impune niste upgradeuri).
- bucsi poli, amortizoare bilstein/Koni si arcuri nu vreau. E alegerea mea. Masina asta oricum e destul de rigida. Aceste imbunatatiri nu ar face decat sa ma enerveze in 85% din timp pe drumurile din RO - Am ales bucsi Lehmörder noi, amortizoare cu specificatie stoc si arcurile originale (desi am un set de arcuri sport). Niste coilovere KW in schimb ar face diferenta :) poate la anul...
- bara stabilizare spate este cea de pe modelul 3.0 24v, adica mai groasa cu 2mm decat cea pt TB. Am ales sa nu schimb pe fata cu bara de Fiat Coupe (23mm fata de 20mm pe TB) ca sa vad mai intai cum se comporta cu spatele mai tare. Teoretic ar trebui sa favorizeze un comportament supravirator. Si asta cred ca e bine :D
- oric spun cifrele, masina va ramane cu jantele Teledial LOL
- turbina e singura care inca nu a fost data jos - am pus mana pe ax si nu are joc. Dar sunt constient asta e o verificare inexistenta. In cazul asta ma bazez ca desi nu a fost exploatata optim, masina are putini km...daca crapa o voi schimba. stoc ea face 0,9 bar (1.1 cu overboost). Ma gandesc ca 0.2 in plus nu ar fi atat de extrem (de la 1.5 bar in sus trebuie alte garnituri si suruburi la chiuloase).

Am incercat sa fac research destul de mult si sa vorbesc cu oameni care au incercat lucruri remarcabile pe TBul lor. Ce incerc eu este mai degraba o gadileala sau o "optimizare" a unui motor cu 6 cilindri si turbina. Consider ca o Alfa ar trebui sa ramana si eleganta - nu mi-ar placea ca atunci cand deschid capota, sa am furtune colorate si piese aftermarket care sar din filmul masinii. Asta desigur e parerea mea si nu vreau sa supar pe nimeni.

Mersi pentru lista - e mai mult decat relevant ce ai enumerat :) doar ca in cazul unor puncte aleg varianta mai conservatoare, la partea de suspensie in principal. Am avut masini cu suspensii lasate/intarite si uneori ma cam enervau (pt ca traim in RO).

As fi curios de pareri legate de chipuri - sa schimb doar chipurile sau ar merita deranjul si la axe + chipurile din Franta?

_________________
'96 Alfa Romeo GTV V6TB
'94 Toyota Celica T20 GT SS
'91 Nissan Primera P10 eGT highport
'91 VW Golf Mk2
'84 Audi 80 B2 turbodiesel

ex: '88 Renault 21 Turbo
ex: '93 Alfa 155 2.0 T.S.


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 07 Feb 2019, 03:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5057
Location: Brasov... oarecum.
Got it.

Arcuri nu e musai mai tari sau mai scurte. Dar niste amortizoare tip top fac diferenta pentru ca ele tin roata pe asfalt. Si in plus, nu altereaza taria suspensiei.
Furtune siliconice se gasesc si negre pentru a pastra lookul stock. Eu am unul negru si unul albastru, de exemplu.
Cauciucuri, ma bucur ca folosesti marci premium si cu specificatii HP, sau pe-aproape.
Si ma bucur ca ai puricat masina sa fie componentele in regula.

Eu nu m-am gandit o clipa ca vrei sa folosesti masina pentru scopuri mai sportive decat poate. De exemplu la suspensie nu m-am gandit sa o trantensti de sa-i stea rotile cracanate, aveam in cap un maxim 25-30mm. Dar cum ziceam, merge si 0 dar cu amortizoare tip top.
Restul sunt exact lucruri marunte in opinia mea care fac masina sa se simta oleaca mai fasneata, mai prompta in reactii, fara sa fie in cifre cu mult mai rapida.

Si oricum, spor la treaba in continuare.

PS si ca sa iti raspund direct la intrebarea leagata de chip-uri: eu as lasa-o asa cum e :D

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 21 Mar 2019, 09:48 
Offline
User avatar

Joined: 04 Mar 2017, 17:46
Posts: 92
Car: Gtv V6TB
Location: Brasov
Am mai apucat sa lucrez la masina

De la ultimul post am primit chipuri cu 2 harti diferite. Una pt axele normale si una pt axele de 155.

Am pus axele de 155 pe masina, am schimbat distributia dar nu am mai avut energie aseara sa montam si admisia si sa pornim motorul.

Probabil vineri candva... Abia astept! :D


Attachments:
IMG_20190320_161652.jpg
IMG_20190320_161652.jpg [ 3.84 MiB | Viewed 1239 times ]

_________________
'96 Alfa Romeo GTV V6TB
'94 Toyota Celica T20 GT SS
'91 Nissan Primera P10 eGT highport
'91 VW Golf Mk2
'84 Audi 80 B2 turbodiesel

ex: '88 Renault 21 Turbo
ex: '93 Alfa 155 2.0 T.S.
Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 21 Mar 2019, 12:31 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5057
Location: Brasov... oarecum.
E 12v si doar 2 axe cu came?

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 21 Mar 2019, 13:06 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jan 2009, 00:32
Posts: 2050
Car: Il Duce
Location: Bucuresti
:lol:

_________________
Rolling:
Alfa Romeo GTV 2.0 TS CUP
Alfa Romeo GT 3.2 V6 - Instagram

GTA's are very much a 'labour of love'....and a great emptier of our wallets - AO member

Gone:
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 22 Mar 2019, 10:18 
Offline
User avatar

Joined: 04 Mar 2017, 17:46
Posts: 92
Car: Gtv V6TB
Location: Brasov
Doar de 2 am avut bani :))))

_________________
'96 Alfa Romeo GTV V6TB
'94 Toyota Celica T20 GT SS
'91 Nissan Primera P10 eGT highport
'91 VW Golf Mk2
'84 Audi 80 B2 turbodiesel

ex: '88 Renault 21 Turbo
ex: '93 Alfa 155 2.0 T.S.


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 22 Mar 2019, 14:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5057
Location: Brasov... oarecum.
Bun, iti mai donez eu 2 sa iasa bine. Is de Raba, L6, dar daca le iei oleaca la pila se potrivesc...

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 12 Apr 2019, 08:52 
Offline
User avatar

Joined: 04 Mar 2017, 17:46
Posts: 92
Car: Gtv V6TB
Location: Brasov
A pornit masina dupa schimbul de axe si de chipuri. Primele impresii sunt ca e super agitata si isterica...poate putin cam prea zgomotoasa. Dar poate dupa ce montez si tobele finale, se mai rezolva. Pe de alta parte imi place foarte mult cum raspunde acceleratia.

O sa pot spune mai multe dupa apuc sa circul cu ea.

Pace


Attachments:
IMG_20190411_194356.jpg
IMG_20190411_194356.jpg [ 2.3 MiB | Viewed 730 times ]

_________________
'96 Alfa Romeo GTV V6TB
'94 Toyota Celica T20 GT SS
'91 Nissan Primera P10 eGT highport
'91 VW Golf Mk2
'84 Audi 80 B2 turbodiesel

ex: '88 Renault 21 Turbo
ex: '93 Alfa 155 2.0 T.S.
Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 12 Apr 2019, 10:55 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jan 2009, 00:32
Posts: 2050
Car: Il Duce
Location: Bucuresti
:clapping:

Sa auzim numai vesti bune!

_________________
Rolling:
Alfa Romeo GTV 2.0 TS CUP
Alfa Romeo GT 3.2 V6 - Instagram

GTA's are very much a 'labour of love'....and a great emptier of our wallets - AO member

Gone:
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 12 Apr 2019, 18:49 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3023
Car: Giulia Veloce/Brera
Location: Bucuresti
Baftă! :coolspeak:

_________________
Am:
1. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
2. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532

Am avut:
1. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
2. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
3. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
4. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
5. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
6. 159 2.4 JTDM 200 CP
7. 159 TBi 200 CP

Auto Rulate Leasing
http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=46&t=22421


Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 15 May 2019, 16:43 
Offline
User avatar

Joined: 04 Mar 2017, 17:46
Posts: 92
Car: Gtv V6TB
Location: Brasov
Ma gandeam sa mai adaug si aici noutatile.

De la ultima postare s-au intamplat multe. Motorul nu mergea suficient de "rotund" asa ca am decis sa verific tot ce am facut. Adica:

- refacut distributia (desi era la punct) si cu ocazia asta am schimbat si pompa de apa
- schimbat tacheti (!!)
- reglat tolerantelel de pe supapele de evacuale la 0.25mm (specificatiile de fabrica sunt 0.30)
- reverificat bujii, capac distributie, fise etc.
- schimbat supapa de idle din spatele admisiei
- schimbat debitmetrul
- schimbat garnitura clapeta acceleratie

Pana acum tot nu mergea bine...de fapt parca mergea tot mai rau. Nu pornea sau daca pornea statea turata la 2 - 3K rpm. Asta timp de vreo 4 saptamani in care aproape zilnic la munca citeam pe net tot ce prindeam si seara mergeam sa muncesc la masina. Simteam ca ma lasa psihicul si nervii.

Apoi am concluzionat ca trebue sa fie o problema de vacuum sau aer fals - am verificat cu vapori de spray de curatat frane. Nu parea ca trage pe nicaier, adica pulverizam peste toate coturile si toate colierele si motorul nu se tura. La un moment dat am pulverizat fara niciun scop spre rezervorul de lichid de frana si motorul se tura tare. Din pura intamplare mi-am dat seama ca de vina era o conducta care ducea la servo DESPRINS. E drept, e intr o pozitie in care nu ai cum sa il vezi...trebuie doar sa stii de existenta lui LOL. Asta cauza evident un amestec aberant.

Acum motorul merge liniar si incomparabil mai echilibrat, tine idle corect, se tureaza si se detureaza corect, racirea functioneaza conform manualului si nu exista scurgeri de niciun fel.

De acum sper sa ma misc in timp util cu montatul celorlalte piese si cu definitivarea actelor (masina inca nu imi este pe trecuta pe nume) si poate chiar reusesc sa vin la Fest.

P.S. pentru ca inainte sa gasesc acel furtun desprins, am tot permutat piese la motor, am reusit sa dictez calculatorului ca ar fi probleme la motor. Intre timp acele probleme nu mai exista, dar am becul aprins in bord. Daca ajung la fest, poate ma ajuta careva cu asta :D

Toate cele bune!


Attachments:
A1.jpg
A1.jpg [ 97.87 KiB | Viewed 456 times ]
A2.jpg
A2.jpg [ 72.08 KiB | Viewed 456 times ]

_________________
'96 Alfa Romeo GTV V6TB
'94 Toyota Celica T20 GT SS
'91 Nissan Primera P10 eGT highport
'91 VW Golf Mk2
'84 Audi 80 B2 turbodiesel

ex: '88 Renault 21 Turbo
ex: '93 Alfa 155 2.0 T.S.
Top
   
 Post subject: Re: Gtv v6 tb '96
PostPosted: 16 May 2019, 13:43 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3023
Car: Giulia Veloce/Brera
Location: Bucuresti
VictorBV Quote:
Ma gandeam sa mai adaug si aici noutatile.

De la ultima postare s-au intamplat multe. Motorul nu mergea suficient de "rotund" asa ca am decis sa verific tot ce am facut. Adica:

- refacut distributia (desi era la punct) si cu ocazia asta am schimbat si pompa de apa
- schimbat tacheti (!!)
- reglat tolerantelel de pe supapele de evacuale la 0.25mm (specificatiile de fabrica sunt 0.30)
- reverificat bujii, capac distributie, fise etc.
- schimbat supapa de idle din spatele admisiei
- schimbat debitmetrul
- schimbat garnitura clapeta acceleratie

Pana acum tot nu mergea bine...de fapt parca mergea tot mai rau. Nu pornea sau daca pornea statea turata la 2 - 3K rpm. Asta timp de vreo 4 saptamani in care aproape zilnic la munca citeam pe net tot ce prindeam si seara mergeam sa muncesc la masina. Simteam ca ma lasa psihicul si nervii.

Apoi am concluzionat ca trebue sa fie o problema de vacuum sau aer fals - am verificat cu vapori de spray de curatat frane. Nu parea ca trage pe nicaier, adica pulverizam peste toate coturile si toate colierele si motorul nu se tura. La un moment dat am pulverizat fara niciun scop spre rezervorul de lichid de frana si motorul se tura tare. Din pura intamplare mi-am dat seama ca de vina era o conducta care ducea la servo DESPRINS. E drept, e intr o pozitie in care nu ai cum sa il vezi...trebuie doar sa stii de existenta lui LOL. Asta cauza evident un amestec aberant.

Acum motorul merge liniar si incomparabil mai echilibrat, tine idle corect, se tureaza si se detureaza corect, racirea functioneaza conform manualului si nu exista scurgeri de niciun fel.

De acum sper sa ma misc in timp util cu montatul celorlalte piese si cu definitivarea actelor (masina inca nu imi este pe trecuta pe nume) si poate chiar reusesc sa vin la Fest.

P.S. pentru ca inainte sa gasesc acel furtun desprins, am tot permutat piese la motor, am reusit sa dictez calculatorului ca ar fi probleme la motor. Intre timp acele probleme nu mai exista, dar am becul aprins in bord. Daca ajung la fest, poate ma ajuta careva cu asta :D

Toate cele bune!
Bafta cu toate si sa ne vedem la manifest! :wave:

_________________
Am:
1. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
2. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532

Am avut:
1. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
2. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
3. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
4. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
5. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
6. 159 2.4 JTDM 200 CP
7. 159 TBi 200 CP

Auto Rulate Leasing
http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=46&t=22421


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 143 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited