It is currently 26 Sep 2018, 16:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 05 Aug 2010, 19:04 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
Cea mai noua membra a familiei Alfa Romeo, Giulietta, a fost declarata una dintre cele mai bune masini din gama compacta, in prezent. Iata aici un test comparativ complet, pentru a vedea daca poate ocupa prima pozitie in topul celor mai bune hot-hatch-uri ale momentului, pozitie ocupata de Volkswagen Golf VI.

Doua stiluri diferite, cu un pedigree diferit pentru ambele modele. Giulietta este o masina noua, cu multe inovatii tehnice si de confort, pe cand VW Golf are tendinta nefericita de a fi doar... un alt Golf. Probabil seria Golf va urma numaratoarea pana la infinit, acum ajungadu-se la generatia cu numarul VI, insa Giulietta, putin mai conservatoare, preia numele unui model mai vechi. Chiar si asa, prima reactie este: sportivitate si pasiune (Giulietta) versu fiabilitate si simt practic (Golf).


Image


Exterior
Alfa Romeo Giulietta este o masina ceva mai mare, cu o lungime de 4,35 m, fata de cea a Golfului, care este de doar 4,21 m. La acest capitol castiga Golful, fiind mai practic in oras. Giulietta depaseste cu mult la toate capitolele modelul 147, dar ia ceva elemente si de la MiTo, si de la 8C Competizione, ceea ce o face o masina mult mai atragatoare. Ca si design exterior si impresie la public, Giulietta castiga de departe aceasta confruntare. La Golf trebuie sa te chinui destul de mult sa vezi diferentele intre aceasta generatie si Golful 5. Ele exista, insa masina, vazuta cu niste ochelari de soare, este cam aceeasi, fara pic de carisma si prezenta in peisaj. In schimb la masina italieneasca, munca celor din departamentul de design se vede bine de tot. Giulietta se pare ca isi arata cel mai bine partea senzuala in culorile alb-perlat si in albastru de noapte.


Image
Volkswagen Golf 6 are un exterior foarte cunoscut, usor de confundat cu generatie precedenta


]Image
Exteriorul lui Giulietta este unul reusit datorita si portierelor spate "shaved"



Interiorul lui Giulietta este o capodopera
Habitaclul masinii din Italia este o surpriza placuta. Un amestec de eleganta si sportivitate, la care se mai adauga si materiale mai bune, dar si o asamblare mai riguroasa. Se pare ca Alfa Romeo vrea sa scape de acel urias dezavantaj, adica perceptia oamenilor de a fi o masina prost facuta si nu tocmai fiabila. Cert este ca la capitolul interior, in aceasta gama de masini, Giulietta nu are rival, cu atat mai putin faimosul Golf. Ambele masini au volan sport in 3 spite si o consola pentru climatizare cu 3 butoane centrale, ca sa numim cateva dintre asemanari.


ImageImage

Pe cealalta parte, Golf afiseaza ceea ce trebuie - seriozitate si simt practic. Aici spatiul este mai bine organizat si optimizat. De exemplu, chiar daca Giulietta este mai mare ca si dimensiuni exterioare, la interior spatiul este mai generos in Golf, pentru ocupantii scaunelor fata, dar si pentru cei din spate. Iar portbagajul celor doua masini din test este, surprinzator, perfect egal - 350 de litri.


Motorizari
Asa cum e de asteptat, si in Romania cele mai bine vandute masini sunt cele diesel. Masinile din acest test au motoare mici, diesel, foarte economice, am putea spune chiar... de criza. Golful are un motor de 1.6 TDI de 105 cp, iar Giulietta are un 1.6 JTDM de 105 cp. Motorul de pe Golf sufera insa la capitolul putere la turatii mici, o bila neagra pentru o masina de oras, loc in care ai nevoie de putere la turatie mica. Giulietta cu al sau MultiJet de ultima generatie este o masina ceva mai zgomotoasa, fata de TDI-ul german, insa mai omogena si mai sportiva. Alfa are o cutie cu 6 trepte manuala, iar Golful are numai 5 trepte de viteza.



Tinuta de drum

Sistemul DNA al masinii italienesti vine de serie la toate versiunile. Este vorba de un sistem ce permite soferului sa selecteze 3 tipuri de condus - Dynamic, Normal si All Weather. Prin reglarea butonului pozitionat pe consola centrala, masina isi schimba parametrii motorului, cutiei de viteze, directiei asistate, a diferentialului electronic si a sistemului de stabilitate (VDC). Este un sistem inovativ si foarte practic, usor de folosit, in functie de conditiile de mers.

Image


Golful echivaleaza si el prin cutia DSG si reglajele sasiului Pilot DCC cu 3 moduri de reglaj. Din pacate insa, aceste sisteme sunt optionale si costa multi bani la o varianta de baza. Ceea ce o face pe Giulietta castigatoare la capitolul tinuta de drum si confort.


Alfa este mai sportiva, si iti dai seama de asta imediat. Este o masina dinamica, ce raspunde bine la comenzile volanului si a cutiei de viteze. Trenul de rulare este foarte precis, de ordinul milimetrilor odata selectat modul Sport. Per total, este o masina mai echilibrata decat Golful, ceea ce o face una dintre cele mai bune masini compacte din Europa.


Pretul
Din pacate, Giulietta pierde la capitolul pret de achizitie si costuri de intretinere. Alfa Romeo Giulietta in versiunea prezentata, cu motor 1.6 JTDM costa 28.000 de Euro, iar Golful cu motorul 1.6 TDI costa 25.690 Euro.



Concluzia testului
La aspect, tinuta de drum si motor castiga Giulietta. La capitolele echipament, practicabilitate, spatiu si pret castiga Golful.



Alfa Romeo este o masina pe care o cumperi cu sufletul, este o masina pe care o cumperi daca te indragostesti de ea. In Giulietta nu te vei simti niciodata doar un alt participant la trafic, multi ochi se vor intoarce dupa tine. Golful este o masina pe care o cumperi cu capul. O cumperi ca alte 6 generatii au confirmat fiabilitatea si faptul ca este un model reusit si bun. Chiar daca nimeni nu va intoarce capul dupa tine pentru ca e plin de alte masini ca a ta, o cumperi pentru ca germanii stiu sa faca masini. Insa, pe astfel de vremuri destul de gri, cu aroma de criza, Golful VI este o masina care tine cu casa si este si castigatoarea testului de azi. Cand criza va deveni o amintire, probabil ca factorul pretului nu va mai fi unul decisiv si Giulietta va iesi castigatoare.


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2010, 19:07 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Tot la concluzie ar trebui scris si despre design.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2010, 21:26 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 6702
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
cu mentiunea ca astea din test sunt doar hatch-uri , nu si hot ...


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2010, 22:27 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Astea sunt comentariile tale s-au le-ai preluat de undeva? Daca sunt preluate ar trebui specificata si sursa. Oricum, nu mi se pare un "review" prea concludent sau documentat.

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2010, 22:29 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 6830
Car: 156GTA/159 2.4 TI
Location: Bucuresti
multijet mai zgomotos decat tdi? wtf?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v
ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v TI
ex:Alfa Romeo 156 2.4 mJTD 20v TI
ex:Alfa Romeo 166 2.4 mJTD 20v Sportronic
ex:Alfa Romeo 166 2.4 JTD 10v


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2010, 22:39 
Offline
User avatar

Joined: 06 May 2007, 14:11
Posts: 684
Car: Alfa Romeo 156
Location: IASI
VW-ul poate ar trebui comparat cu Fiat-ul, dar sigur NU cu Alfa Romeo :wave:

_________________
156 1.6TS 120CP
"Senza cuore saremmo solo macchine"


Top
   
PostPosted: 06 Aug 2010, 00:11 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
Sursa: http://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/ ... lf-vi.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 06 Aug 2010, 07:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jul 2008, 20:39
Posts: 509
Location: Timisoara
mda.un alt articol marca 4tuning in care este dat un castigator fara sa fie parcurs nici macar un km cu masinile respective.
si cum zicea cineva si acolo pe site,de ce nu au testat tbi ul de 235cp???daca tot e hot hatch.

_________________
156 1.6TS•••》2.0TS 150 Hp 2001- "ANGELina"
166Fl 2.4JTDm 185Hp 2007- "Leia"
AR-Creating legends since 1910


Top
   
PostPosted: 06 Aug 2010, 08:30 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Comparatia respectiva e facuta si scrisa total dam'pulea. Numai compentarii aiurea, e.g. "masina italieneasca", "Trenul de rulare este foarte precis, de ordinul milimetrilor odata selectat modul Sport." - ce draq inseamna asta?, "aceste sisteme sunt optionale si costa multi bani" - asta ca sa fie clar ce efort a depus redactorul pt. documentarea articolului,
tzzivii - B04EEI Quote:
multijet mai zgomotos decat tdi? wtf?
Noua generatie de TDI-uri sunt common rail, asa ca e f posibil. In plus VW are ceva experienta in antifonare eficienta de la dieselurile vechi.
allann1413 Quote:
VW-ul poate ar trebui comparat cu Fiat-ul, dar sigur NU cu Alfa Romeo :wave:
Si de ce nu ar trebui comparata Alfa cu VW? Din cauza ca pe hartie Alfa ar trebui sa fie premium si VW masina de amarasteni? Comparatia cu Golf are f mult sens avand in vedere ca asta e etalonul in clasa compacta de fro 30 de ani.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2010, 10:37 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
Nu l-am scris eu, eu doar am dat copy si paste :D


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2010, 23:02 
Offline
User avatar

Joined: 30 Nov 2008, 15:04
Posts: 128
Location: Botosani
Sunt cat se poate de subiectiv pe aceasta tema...


Attachments:
spadvwgolfvi.jpg
spadvwgolfvi.jpg [ 102.61 KiB | Viewed 2046 times ]

_________________
ImageAlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2003
Apar in toate pozele cu mine............ oare?!?!?!
Top
   
PostPosted: 08 Aug 2010, 11:24 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2007, 01:07
Posts: 613
Car: Alfa Spider '99
Location: Bucuresti
Pretul Golf-ului pe site-ul .ro e in jur de 18.000 (tva inclus) pentru motorizarea aia, nu 25.690.

_________________
Alfa Romeo Spider '99


Top
   
PostPosted: 08 Aug 2010, 11:42 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
M-ai facut curios...dar daca te uiti la nivelul de echipare Highline, modelul cu 5 usi, ei sa vezi ca pretul este de 21.000 si probabil asta din test are cateva optionale...


Top
   
PostPosted: 09 Aug 2010, 22:27 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
madkat Quote:
pe .ro sunt fara tva preturile
Pai sunt si cu TVA si fara.


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2010, 21:56 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 01:12
Posts: 1560
Car: Brera
Location: Iasi / Fortezza di prato :)
Abia acum am vazut topicul si l-am citit din scoata-n scoarta si pe cel de pe 4tuning, si am ramas uimit cat de perseverent poate sa fie @GTR asta un prostia lui.
Ma mir ca nu vor sa compare si pe sciroco sau renault megane cupe cu brera.

_________________
My world:
Image
Nu port bijuterii - Le conduc :
Brera 2,4 - Fiara my precious
156 1,9 - ALFred first love


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited