It is currently 24 Sep 2018, 15:17

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 02 May 2007, 09:29 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
Ca proprietar de Honda Accord si, probabil, viitor proprietar de Alfa (156/159) m-am gandit ca ar fi interesant sa aflu parerile voastre despre cele doua marci/modele in acest topic. Asa ca va invit sa va exprimati opiniile deschis, obiectiv sau ... subiectiv ... si astfel sa ma ajutati sa inteleg mai bine daca, cumparand Alfa, fac o alegere buna si ... de ce?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 10:46 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Renunti la fiabilitate pentru design?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 10:58 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
Nu renunt la Honda, deci nu renunt la fiabilitate. :) Alfa va fi a doua masina.
In ce priveste design-ul, pot spune ca imi place atat cel al Alfei, cat si al Hondei Accord.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 12:14 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
O comparatie viabila.Ambele masini au plusurile si minusurile lor,daca ar trebui sa alegi doar pentru una din cele doua probabil ai face-o doar pentru ca ai mai multe afinitati cu respectiva marca.
Acest versus a mai fost disputat pe un alt forum,omul pornise sa isi cam ia Accord,dar a sfarsit prin a-si lua 159! :wink:

Accord vs 159

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 18:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Mie unul intre 159 si Accord mi se pare foarte fortata comparatia. De fapt, nu exista comparatie. Accord e cu 5 clase sub 159 la materiale, la finisari, cu 4 clase la suspensie/tren de rulare, cu 3 clase la motoare, cu 10 clase la design. Si am mers cu ambele, dar mai ales cu Accord. De fapt, intre noi fie spus, si vechiul meu 156 2.0 JTS era cam cu 3 clase peste Accord 2.0, cam din toate punctele de vedere.
Eu pina in ziua de azi nu am vazut masina japoneza cu design frumos, nu mai vorbesc de materiale si finisari interioare bune, nici macar Infiniti si Lexus.
Dar asta e doar parerea mea.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 19:55 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Mie unul mi se pare ca exagerezi, Daca nici cu Accord nu mai putem compara alfa 156/159 atunci cu ce se mai poate compara?
Si cat despre japoneze frumoase eu cred ca Honda civic se poate compara cu alfa 147 chiar si la design...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 20:10 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
Interesanta opinia ta, Alexandrus. Dar ai uitat de Honda Accord 2.4, te-ai rezumat la a compara Accord 2.0 cu 159 (si chiar 156).
Ca proprietar de Accord 2.0 si, sper, viitor proprietar de 159, eu spun ca lucrurile nu stau chiar asa.
Incep cu ceea ce doare cel mai mult Alfa: fiabilitatea. Daca este sa compar, as putea spune ca Accord-ul este cu atatea clase mai sus decat Alfa cu cat este necesar sa anuleze toate celelate clase ale Alfei peste Accord.
Lasand gluma, la finisari, nu as zice ca Alfa este peste Accord, si ma refer atat la cele interioare, cat si la cele exterioare.
Este adevarat, 159 este peste Accord in privinta materialelor folosite la interior.
In ambele masini simti ca ... sofezi. Fun to drive.
Design-ul ... este o chestie de gust, deci subiectivismul este rege cand vorbim de acest aspect.
Eu, placandu-mi amandoua, spun ca arata bine si una si alta, cu un plus pentru 159, poate si pentru faptul ca Accord-ul este conceptie 2002.
Dar a face comparatie intre 156 si Accord, spunand ca 156 este peste Accord la toate capitolele, este o gluma depasita.
In privinta motoarelor, incearca Accord 2.4 manual, si o sa vezi ce senzatie traiesti!
159 2.2 JTS de 185 CP are demaraj 0-100km/h de 8,8 s, pe cand Accord 2.0 de 155 CP are 8,9-9,3 in functie de echipare. Deci...?!
Apoi Accord-ul de 2.4 de 190 CP are demaraj 7.4-7.9 s. Deci, de unde alea 3 clase la motoare peste?!
Haideti sa nu fim orbiti de masina proprie. Fiecare are tendinta de a-si scoate in evidenta masina, de a o lauda, insa asta ar trebui facut cu date concrete. Simpla afirmatie ca motoarele alea sunt peste celelalte cu "n" clase ... nu este de ajuns.

Dorindu-mi sa cumpar o Alfa 159, ma intereseaza opinii cat de cat concludente.
Spre exemplu, la Honda imi place foarte mult sunetul motorului cand il urci peste 5000 de ture si cand intra in functiune i-VEC-ul. Este efectiv o placere sa-l auzi.
De asemenea, suspensia este setata foarte sportiv, simte destul de usor denivelarile, ceea ce este, uneori, un inconvenient pe strazile din Bucuresti.
Una dintre hibele masinii este antifonarea in zona trenului de rulare, ceea ce face ca pe anumite portiuni de drum (spre exemplu, partea de inceput a autostrazii A2) zgomotul la rulare este mare.
De asemenea, spatiu pentru picioare in spate este ingust, masina fiind mai degraba destinata unei familii de 2 persoane sau cu copii pana la 12-14 ani.
Despre Alfa 159 ce-mi puteti spune? :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 20:17 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Miller, decat o mie de cuvinte, mai bine un drive test. E gratis . Asa ai ocazia sa asculti soundul demential al motorului, sa simti cum iti pleaca sangele din picioare in momentul acceleratiei ..... etc, etc.
Parerea mea.

Succes

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 20:21 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
Cred ca ai dreptate 63 FAL. :)
In mod sigur drive-test-ul este cel mai edificator, insa sunt de apreciat si opiniile voastre, chiar si subiective.
Eu am considerat topic-ul interesant, nu doar pentru ca e o comparatie intre actuala masina (pe care nu o voi vinde) si urmatoarea, ci si pentru ca eu cred ca aceasta comparatie se poate face, ambele facand parte din aceeasi clasa (medie) pre-premium, deci imediat dupa Mercedes, Audi, BMW, etc.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 21:21 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Avand in vedere ca nu am avut ocazia sa merg cu noul Accord nu pot sa ma pronunt. Personal, imi place Accord-ul atat ca design cat si performante ( din ce am citit ) , pot spune ca este reusit. Ca fiabilitate, intre cele doua modele, nu pot sa trag concluzii. Ambele motoare sunt de noua generatie si nu sunt multi care au facut mii de km.ca sa vorbim. Sunt motoare puternice cu valente sportive. Motorul de 2.4 MJet este chiar violent. Despre tinuta de drum si stabilitate, merg pe tinuta Alfei care se comporta excelent. Ca isonorizare, Alfa are un plus. Cel putin la 156-le meu, nu se aude decat sound-ul motorului, in rest, nimic.

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 22:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Allex, Civic arata ca un aspirator Philips cu filtru pe baza de apa, am asa ceva acasa. Sa nu jignim totusi Alfa 147, please ;)

Hiller, Accord 2.4 nu am condus, dar e de ajuns 2.0 ES, sau cum naiba e echiparea aia, ca oricum sunt 3 mari si late, fara optionale si altceva, ca la Honda nu se practica.
Fiabilitatea e ca nuca in perete ca argument, pentru ca probleme de fibilitate nu am vazut pina acuma la Alfa, nici la Honda cu care am circulat.
Poti crede, in mod gresit, ca sunt rautacios, si poate e normal dat fiind ca esti posesor de Honda Accord, dar crede-ma, nu sunt rautacios, nu sustin ca parerea mea e singura si ca e cea mai obiectiva, etc, dar incerc sa fiu realist si chiar sunt prea critic uneori, mai ales cu lucrurile care imi plac(nu ma pune sa-ti fac o lista cu lucrurile care nu-mi plac la Alfa 156, sau la 159, ca ma injura tot forumul si o sa ma ia la bataie la prima intilnire).
Iar la restul imi mentin parerea, materialele sunt pe masura pretului, adica 15k CIP pentru acel Accord 2.0, unde Alfa 156 costa cu 8-12K mai mult, si Alfa 159 deja intra in preturi de BMW/Audi. Acei 8k se simt, si nu doar la materiale si finisari, ci si la motor. Nu are rost sa intru in detalii legate de 2.0 de pe Accord, cert e ca oricum nu se prea compara nici cu 2.0 JTS ca elasticitate, comportament, sunet(aici chiar e jenant saracul VTEC, suna de parca e sugrumat, dar nu pentru toata lumea sunetul e important, asa ca nu conteaza foarte mult). La 159 deja intram in alta gama cu totul, 159 e concurent pentru BMW seria 3 si Audi A4, nu pentru Honda Accord. De altfel se vede la o cercetare rapida a ambelor masini, si pe hirtie si pe viu, ca sa nu mai vorbesc de testele din diversele reviste de specialitate.
Acuma din experienta proprie, Accord 2.0 are interiorul relativ plasticos(adica plastic destul de slab calitativ in destule locuri), materialele sunt de calitate medie(nu sunt proaste, dar nici bune nu se poate spune ca sunt), nu are nici un ESP, ASR, nici macar un computer de bord, tapiseria e clar sub Alfatex. Pe de alta parte, 156 cu facelift interior(si eventual si exterior) deja e alta chestie(ala fara facelift deja nu intra in discutie pentru ca e masina de acum 10 ani, modelul nu se mai vinde, a fost inlocuit, ca de altfel 156 de orice fel). Materialele sunt bune, plastic nu prea mai este folosit decit la consola centrala, in rest este peste tot cauciucat, are VDC, ASR, etc, cea mai de jos tapiserie este velour, care oricum e peste pinza folosita de Honda, apoi e Alfatex, care e probabil cel mai bun material textil folosit pe scaune de masini(eu unul nu am vazut un material mai reusit, si am mers cu destule masini), si mai exista si optiunea de piele, care la italieni inseamna altceva decit inseamna la japonezi(piele de pe Accord 2.4 aduce prea mult a plastic, e lucioasa si tare, la Alfa e piele moale, fina, cu textura de piele).
OK, in Accord ai mai mult spatiu, dar in afara de asta, pe bune, chiar nu are nimic in plus Accord fata de 156, dar are multe in minus(daca vrei pot sa-ti fac o lista, dar e lunga). Vezi gurile de aerisire pentru spate(chiar si pe Alfa 156 de prin '97), vezi multe altele pe care Honda nu le cunoaste nici pina la aceasta data.
Anyway, putem sa continuam discutia mult si bine, cert este ca oricum ai da-o, pina la urma o masina costa 15000 Euro Cip, alta costa 23000Euro Cip, la echipari similare, si diferenta in bani se observa in masini. Si aici ma refer la Accord si 156, nu la Accord si 159, dupa cum spuneam 159 poate in varianta 1.8 MPI fara dotari sa se poata compara cu Accord, dar nu cred ca s-au vindut prea multe astfel de Alfa 159 ;)

Da, ca mare dezavantaj, Alfa 159 e grea si greoaie, adica performante slabe, dar vorbeam de motorizare in sine, adica de motoare, care sunt destul de avansate, ba chiar cele mai avansate la TurboDiesel, iar la bezina comparabile cu BMW, Mercedes, etc.
Daca vrei performante cu 190CP, ia-ti un 2.5 V6 pe un 156 si joaca-te, sa nu ti se mai para alea 7.5 secunde o mare brinza. Si e motor de pe vremea lui tataie, de prin '80.
Dupa mine oricum 159 a pierdut mult din spiritul Alfa, fiind model nascut din colaborarea cu GM, de unde si motoarele cu bloc motor Holden, si asa mai departe. Nu ca nu mi-ar placea, doar ca parca le lipseste ceva ce ma atrage pe mine.

PS. Daca ti se pare ca i-VTEC se aude ca un motor de masina la peste 5000RPM(mie personal mi se pare ca se aude ca un motor de masina.....de tuns iarba ;)), please, sa nu auzi vreodata un JTS sau un TS pentru ca faci infarct. Am zis mai sus, pare o chestie strangulata saracul VTEC, nu are termen de comparatie cu TS/JTS. Si asta nu am zis-o doar eu, ci multa lume care a auzit si simtit ambele masini. La fel si cu suspensia, daca Accord e setata sportiv, apoi 156 iti rupe rinichii, ca si 159. Deja cu pachet sport o sa juri ca are amortizoarele sudate.

Si crede-ma, am sub geam un 156 GTA, am avut un 156 JTS, nu exista Honda Accord care sa poata sa ma faca sa simt senzatiile traite cu masinile astea.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 23:44 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1398
Location: IASI
discutand despre masini , fiabilitate, caracteristici , pret, etc. putem spune ca de fiecare data cand alegem o masina punem putin suflet si pasiune.
toti stiu conceptia romanului masina nemteasca e cea mai durabila, rezistenta si ascultatoare. masinile frantuzesti design avangardist dar scumpe la intretinere, americanii fac masini mari greoaie si greu de intretinut, japonezii si asiaticii in general fac masini ieftine, italienii raman in top cu cele mai selecte masini.
analizand din alta perspectiva si avand ocazia sa compar marcile in discutie si chiar si masinile de care vorbim consider ca daca eu as fi pus in locul alegatorului as alege cu siguranta Alfa. atat la design cat si la performante
vorbind de masini de clasda medie Acord desi am condus nu m-a impresionat prin performante design (spatele ar mai fi putut fi lucrat putin) calitatea materialelor folosite si daca vrei sa iesi ieftin pe piata folosesti materiale ieftine, nu neaparat de proasta calitate dar mai putin finisate. Alfa 156 pe care o detin are interiorul ca nou dupa 4 ani de folosire. este stiut ca italienii au avut o perioada cand renuntau la siguranta ptr. confort si o sa vedeti in Italia si nu numai, multe masini nu neaparat italiene dar care pe comanda veneau cu piele, clima, xenon nu mai stiu ce fel e senzori dar doar 2 airbag-uri.
stiu ca sunt subiectivist si deasemeni stiu ca micile defecte ale unei masini care poate constau in reglaje sau alte chichite fara valoare pot deranja dar vorba romanaului "las-o ba` ca merge-asa" la noi este litera de lege. adica atatia ani am avut Dacii, am inghitit benzina de am urme in urina, am stat mai mult pe sub masini decat in ele iar acum vrem fiabilitate totala. un prieten are o vorba "la o masina conteaza 3 factori: omul, drumul si uleiul" intelegi ce vreau sa spun.
mai mult de atat am un coleg are 0 mazda 6 care intr-o zi n-a mai vrut sa mearga frumos (era un fel de bataie de polonice sub capota). a fost la service reprezentanta si dupa teste au decis ca trebuie inlocuit motorul cu totul ca e mai bine asa. si a stat omul fara masina o luna sa-i vina alt motor iar dupa montaj iau pus actele in brate si i-au aratat unde-i R.A.R. ul sa-si faca singur actele de remotorizare.
ceea ce vreau sa spun e ca daca o fi sa se strice tot se strica si una si alta la drumurile din Romania macar la ALFA mai pricepem cate un pic dar alea japoneze?
motoare capsulate nu tu conducte doar galerii etc.; sub capota o alta capota si tot asa.

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 23:55 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1398
Location: IASI
Nu renunt la Honda, deci nu renunt la fiabilitate. Alfa va fi a doua masina.
In ce priveste design-ul, pot spune ca imi place atat cel al Alfei, cat si al Hondei Accord.
inca ceva.
CRED CA ALFA NU VA FI NICIODATA O A 2-A MASINA. cel putin nu in conditiile astea . nu vorbim aici despre EXTRAVAGANTE ca TAURI, CALUTI, TRIDENT

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 00:04 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
Alexandrus, se pare ca domnia ta ai ceva probleme de ... cunoastere.
Accord-ul are VSA (adica ESP) si controlul tractiunii in dotarea de serie si ... chiar si guri de aerisire pentru locurile din spate ... chiar si oglinzi rabatabile electric, si asta in cea mai "slaba" echipare.
Mai mult, motor de ultima generatie diesel este cel al Honda, de 2.2 litri. Daca ai citi presa de specialitate, ai afla ca este cotat ca cel mai reusit motor diesel din lume.
Cu performantele motoarelor Alfa ... nu m-ai lamurit. Doar vorbe-n vant.
In privinta pretului de vanzare, nu e un criteriu. Si FIAT si Lancia si Alfa au preturi cu mult pentru ceea ce ofera.
In privinta fiabilitatii ... nu cred ca are rost sa vorbim, nu o spun doar eu ca posesor de Accord, o spun service-urile Honda din Romania si de oriunde in lume ... care-s cam goale. De altfel, Honda Accord este no. 1 in USA ca fiabilitate (atat sub denumirea de Honda, cat si sub cea de Acura TSX) si mereu printre primele in orice top al specialistilor sau proprietarilor de autoturisme.
Tot Accord este masina de serie cu cel mai mic coeficient de aerodinamicitate (CX=0,26), iar tehnologia motorului i-VTEC provine din Formula 1.
Se pare ca tu, ca posesor de Alfa, crezi ca l-ai atins pe Dumnezeu de picior daca-ti imaginezi ca este imbatabila in batalia cu Accord-ul.
Am mai spus, nu vreau polemica, insa nici sa aud chestii ridicole.
Ma uimeste ca poti face afirmatii fara acoperire cu asemenea nonsalanta.
Precizez inca o data: nu doresc discutii contradictorii, ci informatii despre Alfa 156/159, prin comparatie cu Honda Accord, pareri obiective si chiar subiective, dar nu ridicole.
Citeste te rog specificatiile tehnice ale Hondei si vei vedea cifrele ... care nici pe departe nu sunt inferioare motorizarilor Alfa.

Deci, repet: fiabilitate - Honda, Toyota ... cam astea 2 marci sunt constantele.

Honda Accord, intr-o comparatie cu Audi A4, Saab 9-3 si Volvo S40, a trecut testul cu brio: locul 4 la aspect exterior (am recunoscut, nu arata asa de bine ca 159), locul 2 la interior (dupa Volvo), locul 1 ca motorizare si ca feeling. Asadar, in batalia cu cele din clasa premium nu sta deloc rau.
Uite ce-ti propun, Alexandrus: daca vrei sa polemizam, hai sa o facem in "privat", ok? Dar si acolo doar cu argumente.

Apropo de pret: astazi am fost la Perugia si mi-au spus ca este discount de peste 2000 Euro fara TVA la Alfa 159 ... la care se adauga cel pe care il voi obtine din negocieri. Altfel spus, iti afiseaza un pret (ridicol de mare), ca apoi sa-ti spuna ca au un ... discount. Ridicol, o stupizenie de ... dealer. Cum vi se pare o astfel de atitudine?


Last edited by HMiller on 03 May 2007, 08:08, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 00:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Miller, poti sa o dai cum vrei, dar iti pot pune la dispozitie poze si tot ce vrei tu. Accord model fara facelift nu are nici ESP, nici guri aerisire spate, nici oglinzi rabatabile electric. De fapt, nici varianta de top inainte de facelift nu are multe din aceste dotari. Poate au facut ei asta dupa facelift, chiar nu stiu.
Cit despre motorul de 2.2l diesel, ca tot ai dat-o cotita cu tehnologie din Forumla 1 si alte din astea parca scoase din reviste cu copy&paste, adica marketing pur, ei bine, e un motor cu 2 generatii sub JTD MJET. Poti sa crezi ce vrei, eu iti pot aduce argumente tehnice si nu texte de marketing. Faptul ca e primul motor Honda diesel, wow, hai sa sarbatorim. Si au scos din 2.2l 140CP, minune. O, da, are bloc din aliaj, la diesel, adica mai putin rezistent, dar mai usor. E ca si cum ai pune carosierie de aluminiu pe Accord. OK, suna bine in teorie, dar are utilitate absolut 0. Si creste pretul. Dar oricum, minunat, sarbatorim.
Dar iti sugerez sa citesti despre 1.9 JTDm de 175CP, de 2.4JTDm de 200CP, care intre noi fie spus chiar sunt cele mai bune motoare turbo diesel sub 2 respectiv sub 3 l.

Ti-am zis, o iei prea personal, poate nu ai nimerit unde trebuie, poate nu ti se spune ceea ce vrei sa auzi, asta e. Stiu prea bine cifrele alea de care vorbesti tu, de fapt eu chiar inteleg ceva din ele si nu ma impresioneaza. De altfel, fapt relativ cunoscut, Honda, ca si BMW si alti citiva producatori, sunt foarte optimisiti cind declara performanta in cifre. Altii sunt ceva mai realisti. Ramine ca eventualul cumparator sa citeasca printre rinduri, sa se informeze in prealabil si sa fie cit de cit tehnic.
Am citit teste(am si vazut unele de altfel http://www.youtube.com/watch?v=JBGxuQauU1I ), am vazut masinile, iti spun exact ce am vazut. Nu sunt singurul de parerea asta, daca te ajuta cu ceva, am amici cu Accord chiar imi dau dreptate, culmea.
Nu vrei sa auzi, asta e, nu trebuie sa intrebi. Nu vrei sa crezi, asta e, alegerea ta.

Ca performante, ti-am zis, daca vrei sa compari 159 cu Accord, nu ai cum pentru ca nu au motorizari similare nici la cilindree nici la putere. Eventual poti compara 2.2JTS cu 2.0, sau cu 2.4, evident fata de 2.0, ca performanta, 2.2JTS pe 159 e tot cam pe acolo, 159, dupa cum ti-am zis, fiind o masina grea, poate prea grea.

PS. Nu te supara, dar ridicole sunt afirmatiile astea bazate pe mituri urbane, gen Toyota si Honda sunt cele mai fiabile, BMW face cele mai bune motoare aspirate, etc, etc. Zvonurile astea, pe linga faptul ca in general sunt nefondate, mai provin si de la americani, unde evident ca marcile japoneze sunt bine cotate ca fiabilitate, ca bracile cu 4 roti produse de americani se strica la fiecare colt de strada.
Asa ca, daca e sa faca unul din afirmatii aiurea fara acoperire, nu cred ca sunt eu acela. De curiozitate, ai mers macar cu orice Alfa ?


Anyway, renunt la mai posta pentru ca vad ca te supara si incepi prin a jigni, dar ti-am zis, nu-ti place ce raspuns primesti, nu intreba, si incearca sa fii matur.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 01:13 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Sincer, mie toate masinile japoneze imi par la fel, patratoase, nefinisate, insipide. Desi sunt acum in State si am vazut pe aici tone de modele noi, tot nu imi plac, poate exceptand Acura TL.

Am pus acum cativa ani o intrebare pe forumul honda, si pana la urma m-au ejectat aia de acolo. Vazusem un test facut la TV, cu un Hyundai Getz, i-au acoperit absolut toate stemele si intrebau persoanele dintr-un peco ce masina cred ei ca este. Pai n-a ghicit nici una. Intrebarea mea la cei de pe forumul honda fusese, ce are honda atat de special incat sa o recunosti dintr-o mie de alte masini. Pai n-are nimic, daca iei modele vechi de Accord si le pui langa un Hyundai Sonata sau o Toyota Camry, zici ca au aceasi mama si tata. Variatiuni pe aceasi tema, cum sa faci o masina mai urata.

Deci n-are sens o comparatie Alfa si Honda, din punct de vedere estetic. Intr-adevar, fiabilitate au hondele, dar pur si simplu pentru ca in majoritatea este tehnologie din anii 80 (nu in toate evident). Pai ce sa ti se strice? Cele 3 butoane care le ai pe masina? Au venit abia acum cu display cu touchscreen si alte gadgeturi, dar daca stai sa te uiti la una mai veche, n-are nimic deosebit pe ea. Japonezii de aia fac masini fiabile, pentru ca de 20 de ani folosesc acelasi concept pe care deseneaza alt design.

Nu se poate compara 159 cu Accord la nici un capitol. N-are "suflet" in ea Accordul.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 07:20 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1398
Location: IASI
ma bag din nou in discutie si incerc sa fiu cat mai obiectiv posibil.
nu prea sunt de acord cu tine WLF cu privire la saracia electronicii pe masinile asiatice. adica cele mai ciudata gadget-uri pe masinile astea le gasesti. pe toyota si nissan am vazut prima camera ptr mers inapoi, scaunele cu masaj ptr. barbati si vibrator ptr femei :lol: . in electronic stau bine problema lor e ca daca se duce ceva la ele tre` sa schimbi tot. iar calitatea materialelor folosite da impresia de ieftin prea mult plastic. cu privire la design doar cateva masini pot spune ca au facut furori si anume: Honda Prelude 93`, toyota celica 2000, mazda RX8.Acura 2000 parca. ar mai fi Lexus dar copie dupa parerea mea Mercedsul in stil si eleganta.
pentru design italienii sunt cunoscuti si respectati in toata lumea toate marile concerne auto au avut colaborari cu casele de design auto italiene.
ca test va propun urmatoarea intrebare: spuneti repede numele a 2 design-eri auto.
care v-au venit in minte prima data?
nemti, francezi, americani?
sau Pininfarina ,Giugiaro, Bertone?
spuneti unul japonez? (se pronunta greu :lol: )

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 07:54 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
Tocmai design-ul este motivul pentru care ... imi place Alfa. Am lansat topic-ul pentru a face o comparatie intre 2 masini din clasa medie care, cred eu, ar suporta comparatia. Probabil ar fi trebuit sa introduc in versus si Subaru Legacy ... dar cum sunt doar posesor de Honda si viitor posesor de Alfa m-am gandit ca mi-ar fi utile informatiile obtinute de la voi.
Opinia lui Allex mi se pare foarte corecta: daca 156/159 nu poate fi comparat cu Accord, atunci cu ce vreti voi se sa compare? Cu Passat, Vectra, Mondeo, 407? Sau este masina perfecta?
:D
Cu atitudini de genul ... este cu "n" clase peste la orice ... asta nu mai este o discutie. Eu inteleg, asa cum am mai spus, ca fiecare isi ridica in slavi masina, pot sa inteleg si subiectivismul (de care si eu dau dovada), dar nu pot sa inteleg aceste derapaje de la discutie si transformarea topic-ului intr-o disputa personala intre detinatorii de Alfa si ... culmea! ... cineva care doreste sa devina posesor de Alfa.
Sunt aici, tocmai pentru ca imi place Alfa , am admirat-o si o admir .... si imi doresc una cat mai curand.
Dar asta nu insemna sa nu spun ca Golf-ul sau Civic-ul imi place mai mult decat 147. Nu inseamna sa nu spun ca Audi creeaza masini excelente, sau ca Toyota sau Honda sunt cele mai fiabile marci (ca fost si actual proprietar care nu a intampinat probleme tehnice aproape deloc cu acestea), ca Subaru, desi nu exceleaza la design, este o masina care iti ofera placerea de a conduce.

Ca Honda foloseste tehnologie invechita, iar e o chestiune discutabila. Cu o asa tehnologie invechita, S2000 are 240 CP la 2000 cmc, deci 120 CP/litru ... respectiv no. 1 in lume (urmat de BMW), la un motor pe benzina aspirat. Tot Honda, pe Legend, foloseste sistemul de variatie al fortei de propulsie (Super Handling Fourwheeldrive) care poate sa transmita 100% din forta de tractiune, spre exemplu, uneia dintre rotile spate, daca toate celelate 3 roti pierd complet aderenta.
Mai mult, in privinta motoarelor, da, Honda are o mare problema: este producatorul no. 1 mondial, cu vreo 14 mil de bucati/an, de la cele pentru masini de tuns iarba, pana la cele de aeronave, bineinteles, toate cu o tehnologie invechita, din perioada interbelica.
La fel stau lucrurile si in cazul tehnologiei hibrid, care dateaza de pe vremea lui Don Quijote.

Eu am crezut si cred ca Alfa Romeo si Honda sunt, oarecum, "exclusiviste", sunt marci pentru oameni pasionati de automobile, care nu ne ofera "varietatea" speciei umane la volan, asa cum se intampla in Romania, din pacate, in cazul VW, Mercedes, etc.
Probabil ar trebui, in acest versus, sa scoatem in evidenta punctele forte si cele slabe ale celor doua masini, fara agresiuni la adresa marcii al carei proprietar nu suntem (inca).

Oricum, multumesc tuturor celor care au fost interesati de topic si astept in continuare parerile voastre.
:)

PS: 1. In Ungaria, pe 14 aprilie, a avut loc la Kiskunlachaza (langa Budapesta) prima intalnire in sezonul 2007 a fanilor Honda si Alfa Romeo. Asadar, se poate, nu? :wink:
http://invitel.hu/vaskorg/Alfa-Honda2007.rar

2. Probabil cele 2 marci au ceva in comun, in Romania: o promovare dezastruoasa. Se vand in draci diesel-urile VW, Skoda, etc., iar Alfa si Honda vand intr-o luna cat un singur dealer Peugeot, spre exemplul, intr-o singura zi.
Din pacate, interesul manifestat de romani este direct proportional cu cel manifestat de dealeri pentru a vinde. Promovare...aproape zero.
Mai mult, in cazul Hondei este o problema si de service-uri, foarte putine la nivel national.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 09:30 
Offline
User avatar

Joined: 15 Sep 2006, 23:34
Posts: 11
Location: Bucuresti
Alexandrus Quote:
Allex, Civic arata ca un aspirator Philips cu filtru pe baza de apa, am asa ceva acasa. Sa nu jignim totusi Alfa 147, please ;)
Aici trebuia sa scrii mare PAREREA MEA!!!... io asa zic. Probabil ai vazut masina numai in poze. Te inteleg ca iti place Alfa Romeo, si mie imi place, dar imi place foarte mult si Civicul. Vad ca ai atitudine de posesor de VW...

_________________
"After Night Falls... All Cats Are Leopards"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 10:13 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Eu nu m-am referit la modelele actuale. Da, toate japonezele noi sunt pline de gadgeturi acum. Dar daca iei la bani marunti Honda sau Toyota sub anul 2000, sunt simpliste, pe platforme vechi la care ce sa se strice, rotita de la aerul conditionat? Plus ca au acelasi design toate.

Pe asta se bazeaza fiabilitatea lor, pe modelele vechi nu pe cele actuale. Acum trendul s-a schimbat, nu mai conteaza fiabilitatea asa de mult ca sa vinzi o masina, nimeni nu mai cumpara o masina pe viata, dupa maxim 2 ani o schimba si iau alta noua. Reclama la Toyota a devenit: "give me back my mpg", o vad pe marginea tuturor autostrazilor din LA, au alte probleme mai importante acum, in toamna era galonul 1.80$, acuma este 3.80$, dupa numai o jumatate de an.

De cand sunt aici, am inchiriat numai Toyota Corolla si Matrix, ca sunt cele mai ieftine si desi sunt masini cu doar 500 de mile facute, sunt insipide si plictisitoare. Imi e dor si de Dacia lui tata ...


Last edited by WLF on 03 May 2007, 10:14, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 10:14 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Miller, nu asculta ce spun cei din jur, asculta-ti inima :wink: Parerile sunt impartite, subiective si uneori rautacioase. Daca-ti doresti Alfa 159 si ai posibilitati financiare nu mai sta pe ganduri. Poti sa ai noroc de o masina buna, sau ... ghinion sa nimeresti una cu probleme. Este valabil la toate autoturismele, indiferent de marca. Daca te iei dupa ce scriu multi pe forumurile auto, ajungi sa nu-ti mai cumperi nicio masina. :D
Pe orice forum monomarca ai lansa astfel de topic, o sa vezi ca toti isi lauda masinile, iar "contracandidata" va fi cea mai slaba.
Asa ca ......

Succes !

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 10:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
el_ovy Quote:
Alexandrus Quote:
Allex, Civic arata ca un aspirator Philips cu filtru pe baza de apa, am asa ceva acasa. Sa nu jignim totusi Alfa 147, please ;)
Aici trebuia sa scrii mare PAREREA MEA!!!... io asa zic. Probabil ai vazut masina numai in poze. Te inteleg ca iti place Alfa Romeo, si mie imi place, dar imi place foarte mult si Civicul. Vad ca ai atitudine de posesor de VW...
De fapt, spre surpriderea ta, am vazut Civic-ul ala pe viu si prea de aproape de multe ori. Si asemanarea cu al meu minunat aspirator este uimitoare.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 11:39 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
HMiller, am zis ca Alfa 159 se poate compara cu Accord, sunt de acord ca se poate compara cu Passat, Serie3, Audi A4 , C-class (cred ca e mai buna decat toate) dar te rog nu compara cu Vectra, Avensis si 407 ca incep si eu ca Alexandrus...:)
Aceste masini daca sunt in aceeasi clasa cu 159 nu inseamna neaparat ca se pot si compara...
Alfa e o marca Premium , Honda nu e , vezi interiorul ambelor masini(nu le mai pune in aceeasi oala spunand ca sunt masini medii pre-premium), in rest mi se pare o comparatie foarte pertinenta, dupa parerea mea Honda face niste masini destul de frumoase (personal prefer oricand Accordul in fata dihaniei aia de Passat).
Daca ajungi la test drive sunt sigur ca vei cumpara 159 cu ochii inchisi...:)
Felicitari...!

P.S. 63 FAL m-am inspirat din avatarul tau...:)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Off : Allex : ma bucur :D Arata bine de tot :coolspeak:

On : Miller, hai sa-ti vand un pont : Serban Huidu, Mihai Leu, Robert Turcescu, si-au luat Alfa 159 sa nu amintesc de Dan Vardie, Alfa Brerra, Papadopol Alfa 147, Stoiceasca 147 si GT si lista poate continua, oameni cu bani care oricand si-ar fi putut permite o clasa mai superioara, insa au preferat Alfa Romeo. Oare de ce ?
:inlove:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 May 2007, 19:17 
Offline

Joined: 30 Apr 2007, 21:50
Posts: 28
Location: Bucuresti
Sunt de acord cu tine 63FAL, trebuie sa-ti asculti inima. Asta am si facut si ... imi doresc o Alfa. :D
Ca sa-ti cumperi Alfa, in afara de bani, trebuie sa ai pasiune pentru masini, sa-ti doresti altceva decat un iaht luxos si urias. Tocmai de aceea oameni cu bani prefera Alfa in defavoarea altor marci de lux.
In privinta clasei, nu eu o spun, ci mai toti cei din domeniu, Alfa si Honda sunt pre-premium. Asta nu inseamna ca Alfa nu arata mai bine decat Honda sau nu are un interior superior acesteia.
Ptr. Allex: Nu am comparat, ci am intrebat retoric: daca nici cu Accord-ul (sau, mai adaug acum, cu Legacy) nu se compara, atunci comparatia trebuie facuta cu Vectra, Mondeo, etc.? Pentru ca, sincer vorbind, reiterez inca o data parerea mea si a celor cunoscatori in materie, Alfa nu este inca in clasa premium, dar este foarte aproape de ea.

In alta ordine de idei, eu inclin catre 2.2 JTS - 185 CP. Imi puteti spune mai multe despre motorizarea asta?
Si o alta intrebare: este vreun dealer pe acest site?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited