It is currently 13 Nov 2019, 01:21

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Placuțe frână
PostPosted: 05 Jun 2019, 23:10 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 562
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp se aude un scârțâit (zgariat) deranjant in timpul mersului ,acesta apare in general dupa 10-20 kilometri si dispare imediat ce am apasat frana , dupa ce iau piciorul dupa frana zgomotul apare din nou . Cateodata zgomotul este mai tare altadata este mai usor .

Am verificat ambele roti dupa spate pe care le banuiam si am vauzt ca placuta care vine pe exterior de la roata stanga spate ,nu este tocita uniform in sensul a partea care vine spre etrier este cu 2-3 mm mai groasa decat partea care vine catre butucul rotii , nu stiu exact care este motivul .

1. Pistonasele de la ambi etrieri nu au mers impinse cu o cheie obisnuita care roteste pistonasul in timp ce il impinge , am indoit manerul si tot degeaba , singura varianta a fost clestele papagal , abia cu el am reusit sa rotesc pistonasele inapoi , nu am desfacut niplul de la etrier cum imi recomandau unele persoane sa mearga mai usor .
-Cand miscam cu cheia de 13 partea franei de mana care misca pistonasul , aceste se misca si iesea in afara fara probleme.

2. La ambele roti placutele erau putin intepenite ,in sensul ca au iesit cam greu ,am dat dupa aceea cu pila si smilgher sa intre si sa iasa mai usor.
Am vazut ca este o pasta speciala care se pune pe canalele de fixare a placutelor , am vazut doar Textar Ceratec ,poate or fi si alte firme ,dar presupun ca este foarte buna o asemenea pasta cand se schimba placutle de frana.

3. Rotile spate se incazesc putin, fata de cele din fata care nu se incazesc de loc.

4. Am vazut ca dupa ce scot placutele de frana , cand invart discurile nu se aude nimic ,dupa ce pun placutele de frana chiar si de forma si le apropii mai bine de disc ,atunci cand il invart se aude un zgariat la contacul placutelor cu discul de frana , la fel si dupa ce pun etrierul la loc.


Referitor la placutele de frana am vazut ca sunt tot felul de variante , dar nicaieri nu am vazut sa scrie si din ce compozitie sunt facute si alte detalii despre ele ,doar preturi si evetual dimensiuni , placute spate pornesc de la 43 lei setul si continua cu chinezariile inca cateva zeci de lei , abia in jurul sumei de 100 lei apar niste nume cunoscute gen TRW, Bosch ,Brembo sau Textar dar nu am vazut nicaieri sa scrie diferentele intre ele , se cumpara doar pe baza numelui ca este mai cunoscut sau mai ieftin , aici este ideia, eu daca vreau sa compar specificatile unor placute de frana nu am cum.
Cand o sa le schimb pe cele din spate o sa aleg Brembo, Textar, Ferodo sau ATE ca suna mai bine dar, nu garanteaza nici un producator ca aceste placute vor fi net superioare altora mai ieftine.


Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 26 Jun 2019, 14:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 562
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pentru cei interesati de placute frana spate , incercati la Autokarma , 86 lei setul de la ATE mi sa parut foarte convenabil , eu inca nu le-am montat pentru ca o sa schimb si discurile de frana pe spate dupa ceva timp ,am pus de proba noile placute de frana dar din cauza ca discul are ceva rugina spre interior , placuta nu calca in totalitatea ei pe disc , patea de jos se opreste in zona ruginita si se creaza o distanta intrei discul de frana si placute.


Attachments:
IMG_20190626_075633.jpg
IMG_20190626_075633.jpg [ 1.74 MiB | Viewed 635 times ]
IMG_20190626_075646.jpg
IMG_20190626_075646.jpg [ 1.8 MiB | Viewed 635 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 26 Jun 2019, 15:23 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2015, 07:21
Posts: 508
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
Ate am pus si eu pe fata pe 66 si sunt foarte ok. TRW scartaiau groaznic.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4TB Nero-Etna
Alfa Romeo 166 2.5v6


Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 26 Jun 2019, 15:40 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 531
Car: ARGiulietta
Location: Iasi / Gallia
Eu le am tot pe alea originale.
60 000km si inca mai au cam 8mm pe fata.

Piesele OE sunt tata lor, ce mai!

_________________
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170hp Blu Anodizzato, Brembo+Pack Sport http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22145
2008 Fiat Panda2 1.1 54hp
2013 Fiat Panda3 1.2 69hp
Am avut:
2010 Ford Ka2 1.2 69cp


Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 26 Jun 2019, 22:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 562
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Si pe fata o sa cumpar tot ATE , doar dupa ce schimb discurile ,din ofertele la discuri de frana pentru mine, par cele mai potrivite: ATE pe fata cu 218 lei bucata si TRW pe spate 109 lei , mai sunt si de la Roadhouse ( 145 fata + 88 spate)dar nu stiu cate de tepene sunt . Oricum ma gandesc la toate aste doar daca ma hotarasc sa mai tin masina , mi se pare cam mare masina nevoile mele si nu este cea mai ideala masina pentru naveta .

Discuri frana fata , pe original codul 71739635 costa 298 lei bucata si cele din spate ,cod 71739570 costa 198 lei bucata , nu sunt exagerat de scumpe.

Din punctul meu de vedere nu se merita investit prea mult in piese scumpe , decat daca se doreste sa sa tina masina cativa ani.

La roata din stanga spate placutele sunt mai tocite decat la cele din dreapta , am oservat mai demult ca atunci cand ridic pe cric roata stanga spate , aceasta este blocata putin de calbul de la frana de mana pentru ca , atunci cand las frana de mana jos , suportul de la etrierul spate in care intra capatul cablului de frana de mana, se loveste in bascula si nu isi face toata cursa , treaba asta este doar cu roata ridicata ( la roata stanga nu atinge , se misca usor) , daca las roata jos ,suportul in care intra cablul de frana se distanteaza de bascula.
Acum nu stiu ce sa cred , a fols lovita căruța la un moment dat si sa dehanat putin bascula sau sa strambat suportul in care intra capatul cablului de la frana de mana in zona etrierului.
In momentul de fata la roata dreapta spate am de doua ori mai multa ”carne ” in placute decat la cele din stanga . Placutele din fata sunt egale ochiometric la ambele roti.


Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 26 Jun 2019, 23:44 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6362
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Treaba asta cu “pun piese ieftine, oricum o vând” este cea mai proasta abordare. Crede-ma pe cuvant, niciodată nu am cumpărat piese ieftine pt ca oricum urma sa vând mașina, pe principiul “ lasă sa mai repare și altul”. Am cumpărat ce mi-am permis și sa fiu împăcat cu alegerea făcută, iar dacă vând mașina in perioada următoare sa se bucure și următorul proprietar.

Poate asta/i motivul pt care mașinile întreținute sunt scumpe...


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 27 Jun 2019, 15:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 562
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Acum depinde si de valoarea masinii , daca ai una pe care o poti vinde peste 3000 euro ( ma refer la cele mai raspandite :159 , Mito sau Giulietta) atunci poti pune pe masina doar firme bune sau originale, mai ales daca ai cumparat masina de noua .

Dar nu trebuie sa te astepti ,ca toti care cumpara un 166,156 sau 147,au in tara salarii ca in afara si sa fie atat de grijulii cu masina, incat sa mai bage cateva mii de euro sa o faca ca noua, sunt foarte putini atat de pasionati ,iar la o mârțoagă cu motor de 2.0 TS(166) chiar nu se merita.

Din cate am vazut in Constanta , in afara de 159 , Mito si Giulietta care arata bine pentru ca sunt mai noi , rareori mai vad un 147,156 sau 166 mai intretinut.

Pana la urma daca este Alfa Romeo ,nu inseamana ca trebuie tratata masina mai special decat altele , ar trebui ca toti posesori de Volkswagen Golf 4 sau Opel Astra G sa bage numai piese originale sau facute de producatori consacrati , dar totusi multi nu o fac, pentru ca se uita la diferenta de pret intre firme, se preferea cele ieftine sau cu pretul in zona de mijloc, nici cele mai ieftine dar nici cele mai scumpe,norocul lor este oferta mai bogata in firme producatoare /ambalatoare, de piese auto.

Buna sau rea , asta este parerea mea , in caz de se pune problema vanzarii masinii ,nu vad rostul sa pun piese originale noi sau facute de producatori renumiti (ATE, Brembo sau TRW ) cand stiu ca valoarea masinii este mica si nu se pot recupera acei bani.

Pe OLX erau la vanzare 21 de 166 , 7 bucati pana in 1000 euro , 8 intre 1100 si 2000 si 4 peste 2100 euro , din cei 21 de viitori posesori de 166 o sa fie destui care nu se incumeta sa bage doar piese scumpe,cand au alternative mai ieftine, mai ales cei pana in 1000 euro.


Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 04 Jul 2019, 12:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 562
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca rugina dupa discurile de frana ,care nu poate fi curatata in mod obisnuit cu peria si cu smilgherul , afecteaza uzura placutelor de frana ,in sensul ca placuta de frana nu calca cu toata suprafata ei pe disc , in cazul meu partea din interior a placutei se loveste in zona ruginita a discului si din aceasta cauza se uzeaza neuniform , mai putin catre interior si mai mult catre exterior. Deci este de recomandat sa se schimbe si discurile de frana , la roata din dreapta discul este mai gos decat la stanga dar in ambele cazuri au ceva rugina pe interior si exteriorul zonei unde se aseaza placutele .

Nu stiu cat de normal este ca pistonasele de la etrierele din spate sa se impinga foarte greu , presa imi este inutila in acest caz . A fost folositoare doar cand am scos un pistonas acum mai mult timp sa ii schimb garniturile , doar atunci , in rest sub presiunea lichidului de frana, este inutila. Pistonasul etrierului este curat in interior ca l-am scos mai mult in afara ,am dat garnitura la o parte si nu avea rugina sau alte chestii care sa il blocheze.


Attachments:
IMG_20190704_092445.jpg
IMG_20190704_092445.jpg [ 1.4 MiB | Viewed 457 times ]
IMG_20190704_092703.jpg
IMG_20190704_092703.jpg [ 275.78 KiB | Viewed 457 times ]
IMG_20190704_094423.jpg
IMG_20190704_094423.jpg [ 961.41 KiB | Viewed 457 times ]
IMG_20190704_100520.jpg
IMG_20190704_100520.jpg [ 437.29 KiB | Viewed 457 times ]
IMG_20190704_100730.jpg
IMG_20190704_100730.jpg [ 448.11 KiB | Viewed 457 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 05 Jul 2019, 10:28 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 171
Location: Bucuresti
Pistonul trebuie sa mearga usor. Poate doar sa fie nevoie sa il mai impingi din cand in cand, in cazul in care filetul de pe scula are alt pas decat filetul de pe pistonas.
Ai alta problema acolo. Daca discurile sunt in cote, placutele se uzeaza uniform atat timp cat etrierul este in ordine: garnituri, surub frana de mana, sa nu fie stramb.

_________________
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 05 Jul 2019, 17:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 562
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa schimb discul pentru ca pe el il banuiesc pentru uzare neuniforma a placutelor datorita faptului ca este ruginit dupa cum se vede in poza ,si din aceasta cauza placutele nu se aseaza drept pe disc , daca ea sta putin stramba de cand o pun se toceste aiurea. Eu ma asteptam sa se toceasca prima data partea placutei care intra in contact cu zona ruginita a discului ca dupa ce se tocea la nivel , restul placutei sa calce bine pe disc , dar nu a iesit asa cum credeam , partea placutei care intra in contact cu zona ruginita ramane aproape neatinsa si se toceste in schimb placuta catre exterior.
Mai exista si varianta , in caz de schimb discul sa nu apese etrierul bine pe placutele de frana si sa fie la fel ca inainte.

Cu discul de frana , o sa caut unul mai bun dar SH ,dar nu cu 80 lei,cat vor japcangii de la un centru de dezmebrari din Agigea , anul viitor ma gandesc sa le schimb pe toate 4 cu unele noi.

O sa umblu pe viitor si la etrieri spate sa le schimb garniturile si evetual pistonasul , ajunge intre 30-si 50 lei setul cu pistonas (Frenkit , Autofren si ERT toate firme spaniole) .
Am vazut ca garnitura rotunda din interiorul etrierului ingreuneaza foarte mult miscare pistonasului , din acea zona se invarte foarte greu , cred a etanseaza foarte bine si aproape ca se lipeste de pistonas , stiu ca am uns cu lichid de frana acel inel din cauciuc sa intre bine pistonasul in etrier , stiu ca era de la Frankit setul ca mi sa parut ca cel de la Autofren se largise putin in timpul operatiunii de pune pistonasul la loc. Astept sa vina un mecanic pe la munca sa isi dea si el cu parerea , ca sa nu umblu degeaba pe la etrierul spate.


Attachments:
FotoJet (1).jpg
FotoJet (1).jpg [ 1.6 MiB | Viewed 375 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 09 Jul 2019, 08:35 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 1771
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
daca discurile sunt in cote poti merge la un strungar sa le planeze,daca pistonul merge greu probabil este stricat filetul sau ruginit...eu la gt am schimbat etrierul cu unul care functiona bine.
mai verifica si culisele,trebuie sa se miste usor.


Attachments:
trw ST1169.jpg
trw ST1169.jpg [ 104.45 KiB | Viewed 282 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
 Post subject: Re: Placuțe frână
PostPosted: 09 Jul 2019, 09:39 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 562
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Luna viitoare o sa cumpar un set de garnituri pentru etrier ,probabil cu tot cu cilindru ,costa intre 30-50 lei setul si 1 litru de lichid de frana , o sa dau jos etrierele spate ,inlocuiesc garniturile si scot cilindri ,daca nu imi plac cum arata dupa ce dau cu smilgher fin pe ei ii inlocuiesc. Asta in speranta ca se roteste usor cilindrul dupa aceea. Culisele etrierului sunt bune , se misca usor ,iam mai bagat ceva vaselina speciala de la Textar.

Ar fi o varianta sa rectific doar discul din stanga spate pe moment. Deocamdata nu este graba ,pentru ca nu se incing rotile asa de tare incat sa fie o problema , se incalzesc usor dupa 30-40 km ,nu ajung sa friga incat sa nu se poata mana pe roatile din spate.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited