It is currently 18 Sep 2019, 08:59

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10 May 2019, 23:15 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Buna seara!
Este prima postare pe forum, pana acum fiind un simplu cititor si aceasta tocmai din nevoia de a rezolva probleme. Microbul "alfist" l-am capatat de acum 2 ani cand am avut ocazia de merge in aceasta masina si pentru varsta ei mi s-a parut ceva fascinant. Intamplarea face sa am ocazia la scurta vreme dupa obtinerea permisului sa plec intr-o mica plimbare de 5-6 sute de kilometrii in care am avut parte de un zambet mare pe buze.
In iarna anului trecut, niste prieteni de familie doreau sa duca la fier vechi un minunat exemplar de 156 (deoarece statea parasita in curte de mai bine de 4-5 ani) masina care astazi se afla intr-o stare decenta in raport cu probleme care le-a avut. Masina este din 2002, are facelift interior, sonorizare Bose, 93.000 de mii de kilometri cat se poate de reali si este un 2.0 JTS aproape in mintile lui.

Starea in care am gasit masina:
- aproximativ 1.5 litri de ulei in motor si un bidon de GM 5w30 gasit gol in portbagaj
- alternator crapat, zgomotul specific de variator dus, caracasa de la filtru de aer sparta, pompa de benzina a avut si ea plasticul spart, clapeta de acceleratie jegoasa
- o licoare negricioasa in vasul cu lichid de frana, lichid servo sub minim, bujii parca arse cu autogenul,motor scaldat in ulei si curs pana peste fisele de la bobine.
- mortar pe scaune, volan si alte elemente din interior (precizez ca masina inainte de a fi abandonata, a fost imprumutata unui om de meserie zidar), pielea de pe volan desprinsa.
- parbriz spart cumva pe interior, macara geam spate blocata.
- toate jantele mancate de borduri, bara fata stearsa intr-un accident, farurile matuite si dat efectiv cu lac peste care incepuse sa se faca numai coji.
- masina scotea fum alb cu puternic miros de benzina nearsa, iar la pornire un puternic sunet de catalizator cu ceramica sparta.

Prima etapa a reprezentat o baterie noua si schimbarea uleiului. Am bagat pentru 500 de kilometri Total Quartz 9000 cel mai ieftin sintetic 5w40 pe care l-am gasit la acea vreme. (din care a papat aprox. 500 de ml) A fost ales pentru perioada in care umblam cu masina din service in service. Capacul filtrului de aer a avut 3 cleme rupte si tubulatura statea pe alaturi. A fost schimbat, filtrul la fel, curatata tubulatura de praf, demontata clapeta de acceleratie si facuta bec. A primit si gta intake mod mai tarziu. Bobinele au fost toate verificate si bujiile schimbate cu NGK Iridium. Am montat si un mic oil catch can care isi face mai mult decat ma asteptam treaba. De precizat ca a reusit sa treaca ITP-ul.

A primit distributie noua, pompa de apa noua, rola si curea accesorii si balansieri, de fapt, cam tot ce s-a putut schimba pe consumabile. A primit antigel Paraflu G11, ulei cutie viteze Tutela Matrix, lichid de frana Motul MBF660. Alternator nou. (din pacate cel nou a cedat la 3 luni si a fost inlocuit cu unul second-hand). Pompa de benzina noua.
In final am mers pe Liqui Molly 10w60 din care mananca 2-300ml la 1000 de kilometri. Termostat Valeo n-am reusti sa gasesc, despre Calorstat am citit pe forum si nu am vrut sa aud asa ca am apelat la "Renault 5 fix". Termostatul original este blocat pe deschis, iar cel inseriat pastreaza apa ireprosabil. Avand in vedere pretul, sunt dispus sa-l schimb anual, sa nu am surprize. Zgomotul de variator dus a disparut. Am avut probleme electrice, mai exact cu mufele din spatele galeriei de admisie (nu-mi vedea sondele lambda) si mufa de la clapeta de acceleratie din habitaclu, de sub torpedo. (incepuse sa se tureze aleatoriu intre 1300-2600). Volanul a fost schimbat cu unul intr-o stare mult mai decenta. Bara fata revopsita provizoriu. In primavara a primit un set de jante Teledial pe 16 cu anvelope Michelin noi. Jantele au fost revopsite provizoriu si ele. Farurile au primit un mic polish. Are putina rugina la praguri si mici puncte imprastiate peste tot pe caroserie si in vara, va primi o revopsire totala. Masina are trepidatiile specifice JTS-urilor. Am observat ca in frana de motor apar pronuntat intre 1500 si 1000 de ture, iar turatia are un moment in care stagneaza si am presupus benzina cu cifra octanica scazuta care se aprinde in procesul de compresie. Schimbata sursa, adaugat un flacon de "Octane plus" si cu motorul cald aproape ca uit ca masina asta trepideaza. Consumul se invarte undeva intre 10-11% in oras. Trage perfect liniar pana in 7 mii acum.
In prezent s-au adaugat maneta de pilot automat, cablu auxiliar pentru a ma bucura de sonorizare, vopsirea plasticului din interior care incepuse sa devina lipicios si urmeaza si montarea unui scut cu ajutorul unui membru de pe acest forum. Cu toate acestea mai sunt multe mici detalii ce tin de TLC.

Motivul pentru care particip pe forum cu aceasta postare este de a dovedi ca microbul "alfist" inca mai exista si este molipsitor si in randul tinerilor. Cu toate acestea va cer ajutorul in gasirea unor solutii pentru cateva probleme carora singur nu le fac fata:
1. Masina nu mai scoate fum, fumul scos era alb, deci probabil provenea de la ulei ars. Ma gandesc ca fiind folosit un ulei subtire cel folosit, acesta a fost papat rapid si a infundat catalizatorul, iar eu printr-o sanatoasa talpa am facut decat sa topesc ceramica, gazele neputand fii evacuate, temperatura a crescut si a rezultat intr-un minunat dezastru. De asemenea, la pornire, in primele secunde scoate un sunet de masina careia ii lipseste complet catalizatorul. Evacuarea a fost verificata si nu are scapari de gaze. Pot atasa si o inregistrare daca ajuta. Mirosul gazelor este intepator, asemanator cu cel de benzina.
2. Mi-ar fi folos niste valori aproximative sau grafice pentru sondele lamba la relanti, dar si in sarcina. Sa scot din ecuatie mirosul de benzina.
3. Nu merg becurile pasagerilor din spate. Mi-ar fi de mare ajutor modalitatea prin care se demonteaza lampile.
Am sa atasez niste poze cu mica mea mandrie. Multumesc tuturor.


Attachments:
20190426_172413.jpg
20190426_172413.jpg [ 6.36 MiB | Viewed 1484 times ]
IMG-20190326-WA0010.jpg
IMG-20190326-WA0010.jpg [ 213.29 KiB | Viewed 1484 times ]
20190309_110218.jpg
20190309_110218.jpg [ 6.04 MiB | Viewed 1484 times ]
sa.jpeg
sa.jpeg [ 106.39 KiB | Viewed 1484 times ]
Top
   
PostPosted: 11 May 2019, 12:30 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 386
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Oradea/Ialomita
Salut și bine ai venit!
Felicitări pt curajul de a o lua și pt răbdarea de care dai dovada. Mașina arată chiar bine la exterior, nu știu cum i-ar fi lăsat inima să o trimită la fier vechi...
2. Pt mirosul înțepător de benzină, de regulă, sunt vinovate sondele lambda. De observat dacă ai și consumul mărit, deși tu ai precizat un 10-11% (ceea ce ar fi normal). Valori nu știu să-ți spun, dar dacă sunt duse, îți apar pe tester cu "signal fattal/ error fattal".
3. Incearcă să le "aprinzi/stingi" fără să pui contactul. Apoi, pune contactul și vezi dacă se aprind. Aparent, nu are nicio logică, dar la mine așa a funcționat. Din ce îmi aduc aminte, se scot trăgându-le ușor într-o parte și eliberând clema din partea opusă cu o șurubelniță plată mică. (Acum, nu mai rețin pe care parte e clema, dar dacă o iei încet pe margine cu șurubelnița, îți vei da seama).

Succes in continuare cu ea.


Top
   
PostPosted: 11 May 2019, 13:07 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7041
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Super tare ca mai avem parte si de povesti ca a ta, oameni care salveaza Alfe in loc sa le arunce la gunoi.
Arata a masina iubita si chiar ai de ce sa te mandresti cu ea.


Top
   
PostPosted: 11 May 2019, 20:00 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 3458
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Felicitari pentru masina. Ce bine ca ai salvat-o. Unii nici nu realizeaza cata masina e un 156 fata de altele... :disgust: Pentru lampi, unde e bulina, acolo este clema elastica. https://redir-img19.allegroimg.com/phot ... 6887937158

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 11 May 2019, 21:32 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Multumesc mult de apreciere si ajutor. De vina au fost contactele oxidate. Cand am luat masina, geamul spate era intepenit in cheder si de altfel ramasese o mica fanta prin care a patruns climatul oceanic. Cel mai probabil asta e explicatia.
In continuare rămâne problema esapamentului care se aude, numai cum trebuie nu. In ultima vreme a inceput sa persiste sunetul constant si pe lângă faptul ca este deranjant, se împletește de minune cu mirosul de benzina nearsa. Mâine probabil voi face o inregistrare in speranța ca cineva va avea vreo idee ce si cum.
O seara buna!


Top
   
PostPosted: 12 May 2019, 19:03 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Am reusit sa fac azi niste poze noi cu mancatoarea de nervi si benzina.
Din ce am vazut sunt oameni care se plang si pe acest forum si pe AO de mufele ale caror pini nu fac contact.
A incercat cineva sa le puna pe direct? Daca da, exista o imbunatatire? Rezistenta modificata prin lipitura afecteaza in vreun fel comportamentul masinii? (nu am masurat niciodata rezistenta unui fir inainte si dupa o lipitura, deci nu-mi sariti in cap daca intreb tampenii.) Ma intereseaza in special pentru sondele lamba deoarece sunt dispus sa fac aceasta incercare.
Multumesc!


Attachments:
20190512_165727.jpg
20190512_165727.jpg [ 6.83 MiB | Viewed 1339 times ]
20190512_181530.jpg
20190512_181530.jpg [ 5.93 MiB | Viewed 1339 times ]
20190512_181500.jpg
20190512_181500.jpg [ 6.34 MiB | Viewed 1339 times ]
Top
   
PostPosted: 13 May 2019, 00:20 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 5080
Location: Brasov... oarecum.
Daca imi aduc bine aminte Nae a lipit pe direct firele din compartimentul motor pe direct la Fiona. Nu stiu care si nu stiu metoda, dar rezultatul a fost senzational.
Vezi daca iti raspunde la un PM...

_________________
147 1.9 Mjet 16V


Top
   
PostPosted: 13 May 2019, 11:29 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3038
Car: Giulia Veloce/Brera
Location: Bucuresti
Felicitari pentru curaj si implicare, sa o folosesti sanatos! :clapping:

_________________
Am:
1. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
2. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532

Am avut:
1. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
2. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
3. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
4. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
5. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
6. 159 2.4 JTDM 200 CP
7. 159 TBi 200 CP

Auto Rulate Leasing
http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=46&t=22421


Top
   
PostPosted: 13 May 2019, 15:41 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Multumesc mult!
Astazi s-a aprins submarinul galben. Masina parca nu mai tragea. Ajuns acasa, am pus interfata si surpriza, sonda lambda. Am incercat sa curat conectorii cu un spray de contacte. N-a mers. Am schimbat mufele intre ele si a mers perfect. Deci clar sunt de vina contactele si nu sonda. Astept un raspuns de la nae in legatura cu lipirea firelor. Sau daca a mai facut, citit, gasit cineva despre asta, sunt deschis la sfaturi.
Pe de alta parte au mai fost doua erori. P0560 care din ce am citit are legatura cu tensiunea. Bateria masurata are 13.10 V. Cu motorul pornit tensiunea e 14.15V si nu fluctueaza. In urma a 4 porniri succesive tensiunea bateriei a fost 13.08V, deci cred ca aceasta iese din calcul. Cealalta P0606 care e trecuta drept pcm processor fault, din ce am mai citit si pe AO poate fi un banal senzor de vina. Coincidenta face ca fix inainte de a da aceste erori, masina a avut porniri grele. Adica electromotorul nu invartea din prima. La a doua, a treia cheie se dezmortea. Dupa a 4-a o lua la sfert. Am observat ca face asa atunci cand sta ceva mai mult timp pe loc.
Ceva pareri? Voi mai cauta si eu informatii si cand voi avea timp, sper sa se rezolve toate.


Top
   
PostPosted: 16 May 2019, 00:40 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Revin cu proaspete vesti proaste si una buna. Azi a primit scut metalic.
Vestile proaste se refera la electromotor. A fost dat jos pentru verificari amanuntite. Mirosul de benzina a disparut complet, odata cu una din sonde. Maine va primi una Bosch noua.
Zilele astea am avut timp mai mult de research asa ca voi face o mica interventie despre sondele lambda. In primul rand exista pe jts 2 tipuri de sonde:inainte de catalizator, dupa catalizator, perechi de cate doua.
Cele dinaintea catalizatorului (doua la numar) au 5 fire, se numesc wide-band, contribuie la formarea amestecului si sunt mai scumpe. Jts-ul se impaca bine doar cu marca Bosch, cod 0258007156. Exista variante de la alti producatori pe care nu le recomanda efectiv nimeni pe nici un forum dedicat marcii Alfa Romeo, deci pentru mine ies din discutie. Datorita pretului prohibitiv se pot cumpara si sonde universale wide-band. Am gasit si universale cu mufa originala si universale fara mufa unde cablajul si-l face cumparatorul. Parca azi am vazut pe cineva care avea la 250 de lei, deci un pret bun. Probabil cineva se va intreba cum de o sonda poate fi universala si nu difera cu nimic. Ei bine sondele lambda nu functioneaza pana la termperatura de aproximativ 300 de grade celsius. De aceea ele au o rezistenta pentru a ajunge la temperatura respectiva, in cazul jts-ului, de 10-12 ohmi parca, rezistenta care lipseste pe cele universale. Avand in vedere ca aparatele de masura au o eroare si avand in vedere rezistenta firelor, e destul de greu de adaptat o sonda universala.(atentie si acestea sunt de mai multe feluri si inlocuiesc o gama limitata de modele de sonde dedicate.) Din fericire, cu sau fara acel rezistor inseriat, sonda va lucra identic, doar submarinul galben va ramane aprins.
Sondele pot fi defecte complet (sa nu mai trimita semnal, caz in care va aparea o valoare constanta atunci cand se pune o interfata de diagnoza), sa trimita semnal eronat(voi preciza mai jos valorile), sa trimita incet semnal. (greu de probat, nu merge un simplu osciloscop deoarece semnalul sondei se modifica si in amplitudine dar si directie.) O sonda dusa, dar conectata, va indica aprox. 2V constant si info center-ul nu tipa chiar mereu dupa ea.
O sonda pe treaba ei va indica: 2.4-2.5V atunci cand motorul este rece, iar cele de dupa catalizator 0.45-0.5V, care va tinde spre 0V atunci cand motorul si catalizatorul se incalzesc, cel din urma apropiindu-se de eficienta maxima.
Cu motorul cald, atunci cand este turat (a se citi 1500 giri minim) sondele dinaintea catalizatorului vor indica valori apropiate de 1.5V +-0.1V, iar cele de dupa 0.7-0.8V.
Cele de dupa catalizator se numesc binare (cred, probabil au si alte denumiri) sunt mai simpliste, au 4 fire si au rol in verificarea eficientei catalizatorului. Principiul lor de functionare este mult mai simplu, pot fi vazute drept un intrerupator. Ele dau un semnal constant de aprox. 0.8V, iar atunci cand s-a atins amestecul ideal, coboara spre 0V. Un fel de on/off.
Atunci cand ambele sonde sunt pe duca motorul face mai urat decat un diesel, pentru curiosi, deconectati ambele sonde. Cu o sonda dusa si cealalta buna masina va consuma doar mai mult, dar nu prea va avea vlaga si va trepida urat in plaja joasa de turatii. In caz ca am scris ceva gresit, doresc sa fiu corectat.


Top
   
PostPosted: 16 May 2019, 10:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7041
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Pare ca iti place sa trebaluiesti la ea si faci treaba buna :)


Top
   
PostPosted: 16 May 2019, 11:41 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Probabil as trebalui mai mult, dar sunt in perioada examenelor, deci ma limitez strict la starea tehnica. Dorinta de a pune masina pe picioare provine din faptul ca pragurile au mai multa rugina decat are toata masina pe sub ea si am mers cu un jts "ca de fabrica":bobine, bujii, fise, injectoare curatate, motor refacut complet, admisie curatata, arcuri, amortizoare, brate, pivoti, bucsaraie, discuri, placute, etrieri reconditionati, rulmenti toate noi. Cam tot ce s-a putut schimba chiar daca avea sau nu nevoie. Si pot spune ca este o masina minunata de care m-am indragostit. Are 17 ani, tehnologia a evoluat mult, odata cu ea motoarele. Nu zic ca altele n-ar fi sau nu sunt mai potente, dar mie imi place a mea si in consecinta va avea parte de multa atentie. Nu ma voi gandi niciodata de ce as baga un leu daca la vanzare nu-l recuperez. Masina nu va fi vanduta pana nu o va manca rugina.


Top
   
PostPosted: 16 May 2019, 12:53 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 386
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Oradea/Ialomita
Referitor la rugină, caută bine. Să nu ai surprize. Eu sunt curios mai mult cum se mișcă mașina cu GTA intake mod. Și cum se aude motorul. (Unii, pe afară, se plângeau de zgomot prea puternic, deranjant, la turații mari. Spor in continuare!


Top
   
PostPosted: 16 May 2019, 16:08 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Am verificat amanuntit cat timp a stat pe elevator. Rugina e infima. Sunt 2 suprafete de 3-4 cm patrati. In rest nimic. Vopseaua cauciucata este si ea in stare buna. Evacuarea mai rezista cativa ani pana sa-mi fac probleme de fisuri. Cu gta intake mod nu se aude foarte tare. Am mers o perioada si fara nimic pus acolo si am vazut o diferenta sesizabila pe plaja de turatii 5000-7000, insa si zgomotul este pe masura. Sa zicem ca acopera aeroterma, dar nu este deranjant.


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2019, 19:10 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
N-am mai scris de ceva vreme si din nefericire am ajuns intr-o mare pana de idei si probabil lipsa de cunostinte.
M-am gandit putin si am decis ca daca tot pastrez masina, sa o fac tipla. Iar asta implica mai multe decat ma asteptam.
1. In cap de lista va fi rugina, inspectata atent am o bucatica mica de prag, e doar asa la exterior, nimic grav si coltul de jos de la aripa. Am inspectat chiar si in spatele plasticelor de la roti, in compartimentul motor si complet tot ce s-a putut vedea pe sub. Problema apare insa la plafon unde este acel sant mic care se continua cu lateralul masinii. Nu stiu sa explic mai bine. Si am vazut ca a mai aparut la imbinarea cu portbagajul, sub chederul din jurul lunetei. Nu imi dau seama cum as putea scoate de acolo rugina, voi reveni cu poze pentru o mai buna perspectiva a problemei. Si deasemenea nu stiu daca se poate scoate acel cheder, fara demontarea geamului.
2. Problema sondelor a fost rezolvata, toate 4 sondele valori bune. Conexiunea mufelor mai buna decat la iesirea pe poarta fabricii :) Evacuarea suna a lipsa catalizator sau lipsa intermediara si persista mirosul de benzina nearsa. Banuiala mea ar fi catalizatoarele. Exista vreo metoda de a fi verificate fara sa implice taieturi si suduri? Si cel putin in Craiova n-am gasit evacuare sau catalizatoare de jts la dezmembrari pe niciunde. Aici am nevoie de un sfat in cazul in care sunt duse, sa merg pe catalizatoare sh sau aftermarket? Rezista, sunt bune de ceva cele aftermarket? Cele sh originale la ce pret se invart?
3. Am observat la alte alfe ca la deschiderea usilor din telecomanda se aprind luminile din interior (vorbesc strict de 156). La mine insa nu. Unde ar putea fi buba? Becuri si sigurante, toate ok.
4. Nu am gasit metoda de rabatare sau demontare, ca rabatabila nu s-a vrut a fi, a banchetei din spate. As vrea sa ajung la acel plastic sub care se afla subwoofer-ul si amp-ul ca sa incerc sa-l izolez cumva pe lateral deoarece loveste urat si ma deranjeaza simfonia plasticului vibrator.
5. Se gaseste pe undeva vreo firma care se ocupa de decarbonizare prin coji de nuca/walnut blast si sa nu fie doar pentru nemtoaice?
Multumesc anticipat pentru viitoarele sfaturi.


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2019, 22:29 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 6310
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut,
Treaba cu rugina este nasoala... mai ales pe
plafon... te va costa ceva bănuți sa o aduci la stadiul de impecabil... posibil mai mult decât dacă ai cumpara una in stare ok și low mileage.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2019, 08:13 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2628
Location: Bucuresti
wereyon Quote:
2. Problema sondelor a fost rezolvata, toate 4 sondele valori bune. Conexiunea mufelor mai buna decat la iesirea pe poarta fabricii :) Evacuarea suna a lipsa catalizator sau lipsa intermediara si persista mirosul de benzina nearsa. Banuiala mea ar fi catalizatoarele. Exista vreo metoda de a fi verificate fara sa implice taieturi si suduri? Si cel putin in Craiova n-am gasit evacuare sau catalizatoare de jts la dezmembrari pe niciunde. Aici am nevoie de un sfat in cazul in care sunt duse, sa merg pe catalizatoare sh sau aftermarket? Rezista, sunt bune de ceva cele aftermarket? Cele sh originale la ce pret se invart?
Scoti sondele si vei vedea fagurii, daca nu ii vei vedea ori sunt macinati, ori nu mai sunt deloc.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2019, 14:02 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Cam asa arata rugina despre care vorbeam. Ar trebui sa mi fac griji si de acele santuri sa le curat cumva de rugina inainte de vopsire? Pana acum m-am gandit la sablat. Ar fi un chin sa le iau la smirghel. Intr-adevar plafonul a fost urat atacat de pinii de brad. Multumesc pentru ideea cu sondele, o voi pune in aplicare cel mai probabil saptamana viitoare.
Sa o vand si sa iau alta iese clar din discutie. Daca voiam sa am o masina ok imi luam ceva mai nou si nu atat de costisitor ca intretinere. Eu tin la lucruri indiferent de starea in care sunt. Daca as vinde masina probabil peste un an e donatoare de piese sau cu grave probleme tehnice abandonata. Si nu stiu cati din cei care isi iubesc masinile ar accepta o astfel de realitate. Am timp, indemanare, poate o curte sau un garaj imi lipsesc de multe ori. Dar, precum batranii cu daciile, la masina asta nu sunt dispus sa renunt.


Attachments:
20190719_121454[1].jpg
20190719_121454[1].jpg [ 4.66 MiB | Viewed 760 times ]
20190719_121508[1].jpg
20190719_121508[1].jpg [ 5.7 MiB | Viewed 760 times ]
20190719_121528[1].jpg
20190719_121528[1].jpg [ 4.84 MiB | Viewed 760 times ]
Top
   
PostPosted: 19 Jul 2019, 14:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2628
Location: Bucuresti
wereyon Quote:
Cam asa arata rugina despre care vorbeam. Ar trebui sa mi fac griji si de acele santuri sa le curat cumva de rugina inainte de vopsire? Pana acum m-am gandit la sablat. Ar fi un chin sa le iau la smirghel. Intr-adevar plafonul a fost urat atacat de pinii de brad. Multumesc pentru ideea cu sondele, o voi pune in aplicare cel mai probabil saptamana viitoare.
Sa o vand si sa iau alta iese clar din discutie. Daca voiam sa am o masina ok imi luam ceva mai nou si nu atat de costisitor ca intretinere. Eu tin la lucruri indiferent de starea in care sunt. Daca as vinde masina probabil peste un an e donatoare de piese sau cu grave probleme tehnice abandonata. Si nu stiu cati din cei care isi iubesc masinile ar accepta o astfel de realitate. Am timp, indemanare, poate o curte sau un garaj imi lipsesc de multe ori. Dar, precum batranii cu daciile, la masina asta nu sunt dispus sa renunt.
E inca "salvabila", incearca o curatare, apoi niste retusuri ca sa opresti rugina.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2019, 15:43 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 6
Car: 156 JTS
In general la 156, daca s-a schimbat vreodata parbrizul, rugina apare pe plafon acolo unde a atacat adezivul vopseaua, in partea superioara a parbrizului. Asa a fost si la a mea, bineinteles ca a trebuit sa schimb si parbrizul dupa ce a fost tratat si revopsit plafonul, care oricum era matuit. A ta vad ca e atacata si in alte zone. Sfatul meu e sa incerci podeaua, sa nu fie ruginita, daca intra surubelnita prin ea nu cred ca se merita sa salvezi masina.


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2019, 23:59 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Podeaua am verificat-o, nu are aproape nimic pe sub masina, iar sub mocheta e ireprosabila cu mici exceptii. Nu doar ca se poate salva, o voi salva.
Am avut ceva probleme cu ea in ultimul timp si am amanat tinichigeria si multe altele. Radiatorul este varza, atat doar ca nu curge lichid,dar nici nu raceste. Am comandat radiator nou Nissens, termostat Gates, Paraflu(chiar daca cel prezent nu are nici un an), niste coliere mai zdravene si desigur apa distilata. O placere de montat.
A picat pompa de frana in mod subit. Am gasit urme de lichid pe tija. Am resuscitat-o cu o aerisire (de fapt trei, prima in 2 oameni ca la etrierii de frana, a doua prin cadere, a treia cu ajutorul unui ''bleed kit''si n-a vrut.) Inlocuita cu alta TRW cu tija metalica. Pedala a pierdut taria la scurt timp. Am inceput sa banuiesc rulmentul intru-cat are incorporat cilindrul de frana. Am fost pus in situatia de a ma gandi daca tot dau cutia jos sa schimb tot sau doar rulmentul buclucas. In mod normal decizia ar fi fost una usoara daca avea masina multi kilometrii, dar avand in vedere ca 80% i-a facut in a 5-a probabil ambreiajul e ca nou. Azi rascolind un forum englezesc cu specific alfist am gasit buba. Pompa de frana noua este putin mai lunga in tija decat cea veche, suficient ca atunci cand este apasata sa nu permita trecerea lichidului din vas in piston, practic o cursa incompleta. S-a rezolvat cu niste saibe de aprox. 1cm. Am schimbat toate o-ring-urile posibile, piticii mei. Apoi am folosit un spray ptfe(din abundenta) prin gaura de unde rasare tija aerisitorului. Duritatea pedalei de ambreiaj este acum apropiata celei de acceleratie.
Ecu reset, desigur. Trage bine.
Ceva suruburi lipsa la aeroterma si capacul filtrelor de polen. Acustic, este o mare diferenta. Am gasit suruburi de 5.5. Sper sa existe o explicatie buna pentru aceasta atrocitate din partea inginerilor.
Mic detailing interior, am sa revin cu poze.
Ceva erori airbag. Si probabil au mai fost mici lucruri facute de care nu-mi amintesc. Sper sa continui acest thread intr-o maniera la fel de optimista.


Top
   
PostPosted: 15 Aug 2019, 12:15 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Au ajuns toate piesele. Am reusit ieri sa le montez. Radiatorul de apa era din cupru si isi arata varsta. Celalalt este intr-o stare neasteptat de buna. Posibil sa fi fost schimbat.
Pe returul din radiator am gasit o cupla din plastic care a trebuit preluata de la fostul radiator al carei rol nu-l inteleg prea bine.
A fost mai greu decat ma asteptam, dar consider ca a meritat.


Attachments:
File comment: Starea vechiului radiator
20190814_171211[1].jpg
20190814_171211[1].jpg [ 7.91 MiB | Viewed 356 times ]
20190814_200828[1].jpg
20190814_200828[1].jpg [ 7.38 MiB | Viewed 356 times ]
20190802_200955_HDR[1].jpg
20190802_200955_HDR[1].jpg [ 2.46 MiB | Viewed 356 times ]
Screenshot_2019-08-15-12-12-59[1].png
Screenshot_2019-08-15-12-12-59[1].png [ 2.15 MiB | Viewed 356 times ]
Top
   
PostPosted: 09 Sep 2019, 01:41 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 14
Car: Alfa 156 2.0 JTS
S-a intamplat ceva de care m-am temut din prima zi de cand am luat masina, o curea de distributie rupta(din fericire, in cazul meu, s-a dovedit a fi doar ciupita). Si cum s-a rupt o curea noua montata de 4000 de km? Cel mai probabil a prins un surub intre role, altfel nu-mi explic. S-a intamplat la pornire. Eram cu masina la aprox. 100 de km de oras. Platforma era demoralizanta ca pret, in gand aveam doar dinti sariti si rectificare chiulasa mai ales ca nu mi-am dat seama din prima ce se intamplase si bucata rupta din curea plimbata de role scotea un sunet de supape lovite de piston.
Nu am reusit sa gasesc pe cineva disponibil sa venim impreuna sa facem masina. Am fost refuzat pe motivul ca este complicat, dureaza mult sau e strict necesar un elevator/o groapa. La reprezentanta in Craiova (pe care nu o recomand) mi s-a cerut o suma fabuloasa, apropiata de un sfert din valoarea masinii. As fi dat cu cel mai mare drag, dar nu dispuneam. Asa ca am ales sa achizitionez un ceas comparator, o tija pentru el, setul de cale si acele 2 unelte speciale ce ajuta la tensionarea intinzatoarelor. E o distributie, daca a reusit un om, eu de ce nu pot? Pot.
Pe langa cureaua de distributie am schimbat-o si pe cea de la balansieri pentru liniste sufleteasca. Am gasit axele cu came usor decalate. Masina in urma distributiei trage ca un tren, nu-mi vine sa cred cat de mult s-a schimbat. Axele cu came sunt ca noi. Odata cu aceasta operatiune am bifat pe lista si motoras stergatoare cu tot cu brate, catalizatoare, capac distributie superior si inferior, rezistenta treapta 1 ventilator, garnitura capac culbutori, plasticul ce acopera arcul rotii (cred ca se numeste trajer, dar nu sunt sigur).
Am terminat-o cu rugina de pe sub. Poate mai sunt locuri de care nu mi-am dat seama, dar in orice caz, rugina nu-mi va fura draga mea bucatica de metal.
Am avut un drum de 900 de km, ac, autostrada, 3 persoane, 7 la pompa. Sper sa primeasca si o vopsea curand.
A implinit 8000 de km de cand ne tot plimbam, urmeaza schimb de ulei, niste bucse la bara stabilizatoare si parca nu se mai termina. Dar e Alfa, e frumoasa.
Cateva poze.


Attachments:
Screenshot_2019-09-09-01-28-09[1].png
Screenshot_2019-09-09-01-28-09[1].png [ 4.69 MiB | Viewed 190 times ]
Screenshot_2019-09-09-01-30-34[1].png
Screenshot_2019-09-09-01-30-34[1].png [ 4 MiB | Viewed 190 times ]
Screenshot_2019-09-09-01-29-52[1].png
Screenshot_2019-09-09-01-29-52[1].png [ 5.36 MiB | Viewed 190 times ]
Top
   
PostPosted: 09 Sep 2019, 17:17 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 155
Location: Bucuresti
De unde ai achizitionat sculele pentru distributie?

_________________
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited